Gå til innhold

Gulp!


Gjest Monalisa 53
 Share

Anbefalte innlegg

Deilig med noen som skal ned en del og som ikke er 20 år og skal ned 3 kg liksom - synes det blir en helt annen sak... Det å være realistisk er kjempeviktig, og jeg VET at med meg er det sånn at PLUTSELIG forsvinner motivasjonen og da er jeg ikke her og noterer og heller ikke gjør andre ting - alt blir et ork i forhold til registrering, og DEN perioden synes jeg er vanskelig å snu...

 

 

* spist frokost - for meg er det nesten det viktigste punktet - uten frokost spiser jeg for mye snop og tøv

 

 

Vet også at for meg er PLANLEGGING avgjørende. Dersom jeg planlegger kost og trim dagen i forveien er sjansen for å fullføre mye større.

 

en siste ting: er glad i søtt og vil tillate meg litt - har prøvd forskjellige varianter, men en som fungerte var å kjøpe en eske med små bocca-sjokolader (mørk sjokolader, 10g , en bit i hver pakke) - og da var 1 bit lov hver dag - får se om jeg gjør det etter hvert.

 

Oioi, her var det mye jeg kunne nikke enig til, Besc! Lykke til med nettkurs til både deg og til trådeier Monalisa 53!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, her var det mye jeg kunne nikke enig til, Besc! Lykke til med nettkurs til både deg og til trådeier Monalisa 53!

Hei

 

Så fint :) - jeg har liksom dessverre litt erfaring, men fordelen med det er jo at jeg kjenner mer til hvordan ting må være for meg for at det skal lykkes denne gangen.

 

Jeg LYKTES kjempebra sist (for ca 1 år siden), men så mistet jeg gløden, og en del av kiloene kom på igjen. Nå ser jeg at grepene jeg tar gjør at det går nedover - har VELDIG behov for at det skal gå raskt nå i begynnelsen slik at jeg ser at det virker.

 

Denne gangen skal jeg også prøve noe nytt: vet at jeg på en måte "aldri" blir fornøyd - uansett hvor mye jeg trimmer og hvor bra mat jeg spiser, så blir jeg ikke fornøyd før målet (evt delmålet) er nådd - Jeg har derfor bestemt at jeg nå skal heise flagget for hver lille ting - så i dag heiser jeg flagget for:

 

1) bra trimming- gått EKSTRA og klart å motivere meg til det jeg ønsket

2) jeg UNNGIKK innhandling av sjokolade som jeg er VELDIG glad i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så fint :)/> - jeg har liksom dessverre litt erfaring, men fordelen med det er jo at jeg kjenner mer til hvordan ting må være for meg for at det skal lykkes denne gangen.

 

Jeg LYKTES kjempebra sist (for ca 1 år siden), men så mistet jeg gløden, og en del av kiloene kom på igjen. Nå ser jeg at grepene jeg tar gjør at det går nedover - har VELDIG behov for at det skal gå raskt nå i begynnelsen slik at jeg ser at det virker.

 

Denne gangen skal jeg også prøve noe nytt: vet at jeg på en måte "aldri" blir fornøyd - uansett hvor mye jeg trimmer og hvor bra mat jeg spiser, så blir jeg ikke fornøyd før målet (evt delmålet) er nådd - Jeg har derfor bestemt at jeg nå skal heise flagget for hver lille ting - så i dag heiser jeg flagget for:

 

1) bra trimming- gått EKSTRA og klart å motivere meg til det jeg ønsket

2) jeg UNNGIKK innhandling av sjokolade som jeg er VELDIG glad i :)/>

 

 

Hei, Besc!

 

Har veldig sans for å glede seg over de små tingene - følger samme motto selv denne gangen, da hjelper det på når jeg for eksempel står litt i stampe at jeg vet jeg har fulgt GR-registrering ganske nøye og ikke minst at jeg ikke har kjøpt inn noe unødvendig som bare ville fristet meg. Delmål og hovedmål har egentlig ingen fastsatt frist denne gang, er med på noen ekstra motiveringstråder mest for moro skyld og for å holde liv i riktig fokus, men om jeg "vinner" eller når kortsiktige mål er i hovedsak mindre viktig - heller at jeg deltar og fortsatt "er med" her inne! Så lenge det går riktig veien, er jeg mer enn fornøyd (SKAL jeg være mer enn fornøyd) med at det går fremover med SMÅ skritt - mot VARIG nedgang.

 

Lykke til videre til både deg og trådeier MonaLisa53 :) Jeg heier fra sidelinja på oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monalisa 53

Hei, Besc og Juni 72 og andre på tråden!

 

Så godt å lese mailene fra dere begge!!

Denne uken fikk jeg erfaringer med dette som kalles "å gå opp som en hjort og ned som en lort", dvs at jeg flesket til (det uttrykket må jo passe bra her) med et vekttap på over 4 kilo etter knapt en uke...men så ble det for mye struktur og " flinkissyndrom " i hverdagen, så jeg datt ut fra strukturen sånn i det store og det hele. (Vel, gikk på jobb da, hehe,og overholdt alle forpliktelser og avtaler selvsagt) :rolleyes:

 

Men jeg ser frem til mandag,(imorgen) og da skal jeg gjøre akkurat sånn som dere skriver her...sette meg SMÅ mål, både i forhold til struktur på jobb , hjemme og opplegget her. Det er en KUNST å glede seg over de små tingene.Jeg blir så lett utolmodig og favner alt for vidt, det straffer seg hver gang!!Begriper ikke at jeg aldri lærer...

 

Jeg merker på det dere skriver her at dere også er litt "Flinkisser" ??

Vi trenger bare å fortsette å "kjøre på" tror jeg. Ikveld var det knallgodt å lese innleggene deres :rolleyes:

 

Ha en god uke!Tvi tvi!

 

Klem fra Monalisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monalisa 53

Takk for at du etterlyste meg besc! Jeg hadde det bare travelt med å registrere kost, lese opplegget og maile litt på privaten, så forumet her ble nok salderingsposten, men titter innom jevnt og trutt og leser alle innleggene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - hva heiser man flagget for i dag mon tro...?

 

1) gikk min første turkort-tur - målet er å gå 8 turer - denne var en av de korteste, men måtte ta den siden jeg hadde sønnen min med. Dersom jeg går 8 turer får jeg t-skjorte :) - innen 10.oktober - håper jeg klarer å manne meg opp til det!

 

2) syklet på tur med sønnen min både lørdag og søndag og tråkket opp ALLE bakkene - kanskje jeg begynner å komme i form?

 

I morgen er det veiedag - på tross av at jeg har vært VELDIG flink tror jeg ikke resultatene er der - vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiidi

Hei jeg er 46 år og har nå meldt meg på nettkurs med start i morgen, målet er å gå ned ca 20 kilo. Hadde vært fantastisk om jeg klarer det til mai 2014 for jeg har også en bunad jeg svært gjerne vil ha på meg da. Akkurat nå bruker jeg litt tid på å forstå alt her inne, men jeg gleder (og gruer ) meg til å komme igang. Kjekt å lese det dere andre har skrevet her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monalisa 53

Tja - hva heiser man flagget for i dag mon tro...?

 

1) gikk min første turkort-tur - målet er å gå 8 turer - denne var en av de korteste, men måtte ta den siden jeg hadde sønnen min med. Dersom jeg går 8 turer får jeg t-skjorte :)/> - innen 10.oktober - håper jeg klarer å manne meg opp til det!

 

2) syklet på tur med sønnen min både lørdag og søndag og tråkket opp ALLE bakkene - kanskje jeg begynner å komme i form?

 

I morgen er det veiedag - på tross av at jeg har vært VELDIG flink tror jeg ikke resultatene er der - vi får se...

 

Heier på deg!! Skulle lagt ut et bilde av deg i den nye t-skjorten!

Jeg har virkelig tro på deg besc, spesielt i forhold til hvor mange trimpoeng du oppnår!Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monalisa 53

Hei jeg er 46 år og har nå meldt meg på nettkurs med start i morgen, målet er å gå ned ca 20 kilo. Hadde vært fantastisk om jeg klarer det til mai 2014 for jeg har også en bunad jeg svært gjerne vil ha på meg da. Akkurat nå bruker jeg litt tid på å forstå alt her inne, men jeg gleder (og gruer ) meg til å komme igang. Kjekt å lese det dere andre har skrevet her 😊

Velkommen Heidi!!

Jeg må si at jeg virkelig innså hvor verdifullt dette nettverket er i går kveld, etter en pyyyton helg med tanke på innsatsen min. I dag har jeg fått opp piffen igjen. Det er så godt å lese andres erfaringer!Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Heidi!!

Jeg må si at jeg virkelig innså hvor verdifullt dette nettverket er i går kveld, etter en pyyyton helg med tanke på innsatsen min. I dag har jeg fått opp piffen igjen. Det er så godt å lese andres erfaringer!Lykke til!

 

Takk for det 😊 Ja tror vel at det skal gå greit helt alene, men så når man skeier ut, eller ikke får trent , spiser feil eller for mye , i det hele tatt ikke får det helt til som man skal da er det godt å få noen oppmuntrende ord fra andre som vet hva det går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monalisa 53

Takk for det 😊 Ja tror vel at det skal gå greit helt alene, men så når man skeier ut, eller ikke får trent , spiser feil eller for mye , i det hele tatt ikke får det helt til som man skal da er det godt å få noen oppmuntrende ord fra andre som vet hva det går i.

Ja, det er virkelig da vi trenger det, men også fint å dele gleden med noen. I dag var en sånn god dag for meg, ikke perfekt..men god nok?? Nydelig vær, satt ute på terassen og spiste en for meg fletta ny selvkomponert wok rett: 1 grov fiskekake 150 gr, wok saus, ris 100 gr , strimlet kål,1 banan,paprika 5 skiver...og masse vann til. Stappmett her!Middagshvil på terassen neste...SUKK (av velvære) :rolleyes: MÅTTe det bare vare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna :) . Fire kilo ned på fire uker, og ikke sulten i det hele tatt. Synes det er kjempevanskelig å få i meg alle kcal-ene jeg skal ha pr dag, selv om jeg planlegger alt jeg skal spise og gjennomfører også. Jeg har nok en tendens til å holde litt igjen på slutten av dagen, for å ''ha noe å gå på'' eller noe - og fordi jeg synes 1600 høres så mye ut! Jeg er heldig som overhodet ikke har lyst på kaker og sjokolade eller noe sånt.

Nettkurslederen min har vært streng med meg på dette punktet, så jeg fyller på med nøtter til ''nattmat'' :P

Treningen blir det langsomt men sikkert mer av. Jeg har fast turavtale med to venninner mandag, tirsdag og torsdag fra og med inneværende uke, og da kveldens tur ikke ble noe av pga været, kom jeg meg ut i treningsrommet mitt og gjennomførte styrketrening og en tur i gå- og løpetempo på tredemølla.

 

Fortsetter vekta å gå ned som den har gjort så langt, håper jeg å se et tosifret tall (før desimalen! hahaha!) på vekta på onsdag i neste uke. I så fall blir jeg kjempeglad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna :)/>/> . Fire kilo ned på fire uker, og ikke sulten i det hele tatt. Synes det er kjempevanskelig å få i meg alle kcal-ene jeg skal ha pr dag, selv om jeg planlegger alt jeg skal spise og gjennomfører også. Jeg har nok en tendens til å holde litt igjen på slutten av dagen, for å ''ha noe å gå på'' eller noe - og fordi jeg synes 1600 høres så mye ut! Jeg er heldig som overhodet ikke har lyst på kaker og sjokolade eller noe sånt.

Nettkurslederen min har vært streng med meg på dette punktet, så jeg fyller på med nøtter til ''nattmat'' :P/>/>

Treningen blir det langsomt men sikkert mer av. Jeg har fast turavtale med to venninner mandag, tirsdag og torsdag fra og med inneværende uke, og da kveldens tur ikke ble noe av pga været, kom jeg meg ut i treningsrommet mitt og gjennomførte styrketrening og en tur i gå- og løpetempo på tredemølla.

 

Fortsetter vekta å gå ned som den har gjort så langt, håper jeg å se et tosifret tall (før desimalen! hahaha!) på vekta på onsdag i neste uke. I så fall blir jeg kjempeglad!

Hei, jeg har også veiedag på onsdag, forrige var min første dag av nettkurs så i morgen blir det min første veiing etter at jeg startet. Spennende. Har jo prøvd meg noen ganger før og vet at jeg går veldig sakte ned men alt ned er bedre enn mer opp så jeg er optimist.Har kommet litt i gang med trening men er laaangt igjen til formen begynner å komme. Lykke til med veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har også veiedag på onsdag, forrige var min første dag av nettkurs så i morgen blir det min første veiing etter at jeg startet. Spennende. Har jo prøvd meg noen ganger før og vet at jeg går veldig sakte ned men alt ned er bedre enn mer opp så jeg er optimist.Har kommet litt i gang med trening men er laaangt igjen til formen begynner å komme. Lykke til med veiing :)/>

 

Håper du ble fornøyd med resultatet ditt i dag :) Det ble ikke jeg. Kun 100 g ned, men jeg har ikke gjort noe annerledes enn tidligere, bortsett fra litt mer trimpoeng og litt flinkere til å få i meg det jeg skal ha av kcal. Det er vel kroppen som driver på med sitt... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ble fornøyd med resultatet ditt i dag :)/> Det ble ikke jeg. Kun 100 g ned, men jeg har ikke gjort noe annerledes enn tidligere, bortsett fra litt mer trimpoeng og litt flinkere til å få i meg det jeg skal ha av kcal. Det er vel kroppen som driver på med sitt... :mellow:/>

 

Det blei 700 gram ned, ikke så værst syns jeg , selv om jeg selvfølgelig hadde hatt lyst å rase ned i vekt og blitt ferdig med det :-) vet jo godt at det ikke er sånn kroppen virker. Men men nå er jeg ihvertfall igang. Du har jo også gått ned , viktig å sette pris på hvert gram som forsvinner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei 700 gram ned, ikke så værst syns jeg , selv om jeg selvfølgelig hadde hatt lyst å rase ned i vekt og blitt ferdig med det :-) vet jo godt at det ikke er sånn kroppen virker. Men men nå er jeg ihvertfall igang. Du har jo også gått ned , viktig å sette pris på hvert gram som forsvinner :-)

 

Flott! Gratulerer med det og tvitvi for neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Monalisa 53

Lenge siden jeg sist var innpå her, har ikke fått tid å følge opp tråden rett og slett. Men har idag meldt meg på nytt nettkurs, og er kjempefornøyd med at jeg til nå har gått ned en klestørrelse !!Hvordan går det? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiidi

Lenge siden jeg sist var innpå her, har ikke fått tid å følge opp tråden rett og slett. Men har idag meldt meg på nytt nettkurs, og er kjempefornøyd med at jeg til nå har gått ned en klestørrelse !!Hvordan går det? :rolleyes:/>

 

Hei jeg har nå holdt på i fire uker og enda ikke gått ned to kilo så dette kommer jammen meg til å ta tid. Men fører inn alt jeg spiser, og prøver meg med noe trening. Jeg spiser feil ser jeg, kommer aldri opp i mer enn 5 - 6 på kostholdsscore. Men står på videre. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monalisa 53

Takk for det Heidi, og samme til deg!! Stå på! Ikke gi deg.

Jeg for min del ligger på 10 kostholdspoeng jevnt over men er ikke kommet i gang med trimmen i det hele tatt, og teller ikke skritt.Har øket aktivitetesnivået noe helt sinnsykt siden jeg startet, er kvitt mange av de "vondtene" jeg hadde, og som virkelig hemmet meg så jeg nesten ikke klarte å gå. Tror det må ha vært vann i kroppen, klarte ikke sitte på huk f.eks. Eller kanskje en matallergi? Føler meg uansett bare så mye bedre, sover bedre om natten, har mer energi og i bedre humør. Men dette kan også skyldes andre ting...

Men det tar tid å planlegge innkjøp og å registrere mat.Satser på at jeg etterhvert klarer å ta det meste på øyemål og hukommelse.Men men....TING TAR TID!! Bare det at vi har meldt oss på her viser jo at vi ønsker å gjøre noe som er bra for oss. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Heidi, og samme til deg!! Stå på! Ikke gi deg.

Jeg for min del ligger på 10 kostholdspoeng jevnt over men er ikke kommet i gang med trimmen i det hele tatt, og teller ikke skritt.Har øket aktivitetesnivået noe helt sinnsykt siden jeg startet, er kvitt mange av de "vondtene" jeg hadde, og som virkelig hemmet meg så jeg nesten ikke klarte å gå. Tror det må ha vært vann i kroppen, klarte ikke sitte på huk f.eks. Eller kanskje en matallergi? Føler meg uansett bare så mye bedre, sover bedre om natten, har mer energi og i bedre humør. Men dette kan også skyldes andre ting...

Men det tar tid å planlegge innkjøp og å registrere mat.Satser på at jeg etterhvert klarer å ta det meste på øyemål og hukommelse.Men men....TING TAR TID!! Bare det at vi har meldt oss på her viser jo at vi ønsker å gjøre noe som er bra for oss. :rolleyes:/>/>/>

 

Det hørtes jo kjempefint ut, både at du har økt aktivitet og at du har mer energi. Og i tillegg har 10 på kosthold. Så flink du er. Jeg har også merket at det faktisk hjelper på humør og virkelyst når jeg klarer å trene litt jevnt, men det er likevel vanskelig å komme skikkelig i gang, alltid mange gode unnskyldninger for å utsette en dag til osv

Men i dag har jeg fått 8.4 på kosthold 😊 for første gang. Er veldig fornøyd med det. Håper på en god uke, for meg og for dere andre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monalisa 53

Gratulerer med høy kostholdscore Heidi!!Ja jeg har nok sikkert unnskyldninger for å ikke trene, går liksom løs på det der til høsten tenkte jeg.Setter meg små mål og jobber systematisk med opplegget og er knallfornøyd med meg selv :rolleyes: Men jeg mener det virkelig at ting tar tid.i sommerferien har jeg mye tid, og jeg nyter å kunne bruke den til å grisle med mat og opplegget ellers. Men det er jo hverdagen som teller, så jeg øver meg i å rett og slett pugge rasjoner og matvarer så jeg ikke går på en smell igjen til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra kom meg på trening klokka 9 i morges, så godt å ha det unnagjort, litt verre at det er den første treningen denne uken. Men det var faktisk ikke så ille når jeg først kom i gang. Nå er det lørdag og jeg skal ut og handle har tenkt å prøve en av middagsoppskriftene jeg fant her Kylling i form med grønnsaker. Håper det er godt og holder lysten på noe salt snacks borte i kveld. God lørdag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...