Gå til innhold

Ned 12 kilo!!!


Gjest Arwen73
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Arwen73

...og plutselig var sommeren her...i hvert fall nesten ;-) ,og jeg som skulle gå ned 12 kilo utover vinter/vår i år. Ikke gått ned ett gram ennå:-( Men det skal sies at jeg ikke har gått inn for det sånn på ordentlig...

Så nå tar jeg endelig grep og setter i gang for alvor. Begynner i morgen 27.mai. Skal ikke gå kurs, men har GR gullmedlemsskap.

Er jo klar over at 12 kilo er helt uoverkommelig før sommeren, men målet er å gå ned 5 kilo før ferien min begynner 19.juli.

Jeg er ei 3-barnsmor på 39 år (fyller snart 40...). Veier pr i dag 69 kilo, og er 158 cm høy. Skal altså ned til 57 kilo. Håper det er noen flere som vil henge seg på tråden min :-) Trenger alt jeg kan få av motivasjon nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

...og plutselig var sommeren her...i hvert fall nesten ;-) ,og jeg som skulle gå ned 12 kilo utover vinter/vår i år. Ikke gått ned ett gram ennå:-( Men det skal sies at jeg ikke har gått inn for det sånn på ordentlig...

Så nå tar jeg endelig grep og setter i gang for alvor. Begynner i morgen 27.mai. Skal ikke gå kurs, men har GR gullmedlemsskap.

Er jo klar over at 12 kilo er helt uoverkommelig før sommeren, men målet er å gå ned 5 kilo før ferien min begynner 19.juli.

Jeg er ei 3-barnsmor på 39 år (fyller snart 40...). Veier pr i dag 69 kilo, og er 158 cm høy. Skal altså ned til 57 kilo. Håper det er noen flere som vil henge seg på tråden min :-) Trenger alt jeg kan få av motivasjon nå!

 

Slenger meg med her! Jeg vil ned 15kg og vil ende på 60kg. Jeg er 164høy og 24år. Har prøvd å gå ned siden januar da jeg gifter meg 13.juli men å nå målet innen det er ikke mulig! Det har jeg innsett (å har måtte legge ut kjolen! :unsure:/> :unsure:/> ) Jeg har tidligere veid max 61kg og ligget på rundt 58, men i 2011 og 2012 fikk jeg diagnosene fibromyalgi og ME som gjør at jeg ikke kan trene som før! Jeg kan ikke trene i det hele tatt hvis jeg skal fungere i hverdagen! <_</> Å da skjøt vekten i været!

 

Nå prøver jeg å trene 20min yoga på wii hver dag... det er ikke så veldig mye men faktisk det meste jeg orker! Så jeg trenger motivasjon!! og tips! hehe:)

 

Har faktisk kjøpt meg vekter til å ha rundt håndledd eller ankel på 500g hver, som jeg har på meg når jeg er hjemme! Tenker at det må vel hjelpe noe! :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen73

Så bra at du er med, kokka01:) Jeg veide meg på søndag og var 69 kg. Tenkte jeg skulle ha onsdag som veiedag, og dagens vekt er altså 68,3 kg:) Føler at jeg er i gang nå!! Utfordringer blir det jo. Til helga skal jeg på fest, og kommer ikke til å tenke så mye på kosthold, kjenner jeg meg selv rett;) Men sånn er jo livet...det er hverdager man må skjerpe inn, for det er de det er flest av.

Den virkelig store utfordringen min blir sjokolade. Jeg er en skikkelig sjokoholiker...kan ikke nøye meg med bare en bit dersom jeg blir fristet...og det blir jeg ofte:) Sukkeravhengighet er vel det det egentlig er, og jeg trenger virkelig "avrusning"...;)

I går var jeg flink og var på joggetur...herlig:)

Blir torsk og blomkålpure til middag i dag. Skal ellers gå meg en lang tur med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Hvordan gikk det med festen i helgen? (ble brått en fest her i huset også, men klarte å styre unna potetgull og snacks da!) Jeg hadde veiedag i dag å den viste 0,7kg nedgang. Så da er jeg i utgangspunktet tilbake der jeg var når jeg startet opp registreringen her inne! Bedre med noe ned enn ingenting! Jeg har kjøpt meg en sånn stepmaskin som jeg står på når jeg stryker og bretter klær! Sliter litt med å få nok skritt! Så føler at den hjelper da altså!:)

 

Var litt lite aktiv forje uke syns jeg. Fikk ikke så mange trimpoeng som jeg hadde ønsket! så får satse på bedre form denne uken! Det er en løype som går like ved oss som tar meg 1,75time å gå. Har mål om å gå denne en gang i uken! Da er hunden sliten å fornøyd også:)

 

Ellers blir ukens utfordring sommeravslutning på jobben! Jeg vet ikke helt hvor ille spekemat er i kacl-messig så det må jeg få undersøkt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kan jeg være med her også?

Min startvekt er 76,4, startet 22. mai, og skal veie meg igjen på onsdag.

 

Har endel erfaring fra vektnedgang tidligere dessverre... Og opp også... Håper denne gangen at det er varig, er ikke mer enn 2 år siden jeg gikk ned i overkant av 10 kilo til 66, men klarte altså ikke å holde det. Og vet jo hvorfor... Men denne gang vil jeg greie å gå ned og å holde meg der.

 

Vet ikke helt hva målet er, men har et håp om 65. I første omgang satser jeg på 72 innen 1. juli.

 

Går ikke på kurs, har gjort det før, så jeg kjenner jo opplegget. Prøver denne gang å tenke over hva jeg putter i munnen, slik at det blir mer "livsstilsendring" og ikke slankekur. For da går det opp igjen etter en stund. Jeg har mål om å jogge / gå tur 3 ganger pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokka01

Hei krepsen76!:)

 

kjenner meg godt igjen i det du skriver!:) Jeg har aldri gått på kurs selv, men med utdanning som kokk og en mamma som har holdt GRkurs i flere år så har jeg fått arve bøkene hennes og har en jeg ringer å spør om råd i tide og utide!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen73

Hei igjen:). Jeg har vært lite flink til å oppdatere her inne! Skal prøve å skjerpe meg:)

Veiedag i dag, og ny vekt er 67,5 kg! Fornøyd med det:) Hadde ikke kontroll på kalori-inntaket i helga, nei, fest er fest:)! Men jeg har NESTEN ikke rørt sjokolade siden jeg begynte, og det har gått bare greit, syns jeg!

Har gått/jogget en fjelltur i dag på 8,7 km... Ble 3 trimpoeng:) Da er det bare å stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Arwen73. Til tross for fest.

Jeg prøver å tenke litt sånn at hvis jeg skal klare å holde meg etter vektnedgangen må det være lov å unne seg en fest av og til, det skal jeg jo gjøre etter jeg har kommet dit jeg vil også. Før har jeg slanket meg, nå prøver jeg å leve fornuftig. Så får det heller ta litt lengre tid til målet da... :)/>

Jeg var ute og jogget igår jeg og, og kjenner faktisk at formen er ørlite grann bedre. Men når man er på bunn i utgangspunktet kan det jo bare bli bedre... ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen73

Har vært på gå/joggetur i dag, veldig bratt oppover i 4,5km, så jeg gikk for det meste oppover, og jogga ned igjen. Run-keeper m/pulsbelte og GPS regna ut et forbruk på 669 kcal, altså 3,3 trimpoeng! Det ble jo bra :D .

Ellers har jeg holdt meg til kostplanen min, og har kommet opp i 1303 kcal så langt i dag. Tenkte jeg skulle ligge på 1600 pr. dag, så har ennå litt igjen - ta meg et lite kveldsmåltid før jeg legger meg ;)

Jeg har greid å holde meg unna sjokolade hittil denne uka, men kjenner jeg begynner å slite litt nå når helga er her...har et vanvittig søtsug :( Får prøve å avlede meg selv med noe...f.eks lese Politi av Jo Nesbø ;)

God helg dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvordan går det med dere andre?

 

Jeg har kommet igang synes jeg, jogger/går 3-4 ganger i uka. Foreløpig har jeg et luksusproblem når det gjelder kcal, må passe på å komme opp nok... Prøver å ligge på 1300-1400 kcal pr dag. Foreløpig frister ikke sjokolade osv, men venter egentlig på at suget skal komme... Og da gjelder det motstå. Vet at jeg har lett for å tenke "en liten bit kan ikke skade" også blir det litt. Og litt til. Og enda litt. Så e det på'an igjen...

 

Veiedag til onsdag. Forberedt på å ikke gå ned noe særlig, har jo gått ned 2, 6 på to uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...