Gå til innhold

Ferdig julen 2013


Gjest Caddie
 Share

Anbefalte innlegg

År, etter år. Og jeg er her fremdeles. Må vel snart innse at jeg faktisk har et problem som er større enn jeg trodde.

 

Til nyttår var jeg nesten i mål. Veide 76 ( planen var 75 kilo). Så bestemte jeg meg for å slutte å røyke, og denne gangen gikk det skikkelig galt. 90 kilo blank. Skvatt opp i vekt raskere enn jeg trodde var mulig, og klarte ikke å begrense meg. Men nå.........................

 

Røykesuget er ikke lenger noe problem og i tillegg har jobben min flyttet. Og hvilken lykke!!!! I etasjen over er det treningsstudio. Jeg har trent der tidligere, men dørstokkmila satt inn både titt og ofte. NÅ derimot kan jeg trene når som helst. Har anledning til og med å trene i arbeidstiden, og så bare sitte litt lenger for å ta igjen jobb. Så nå skal jeg skje.

 

Jeg har vært å kjøpt meg Personlig Trener timer med kostholdprogram. Åh......... som jeg gleder meg. Hadde samtale torsdag og gjennomgang øvelser fredag. Skal opp igjen i dag for å bytte noen øvelser ( har litt kranglete kropp) og så er det bare å sparke igang.

 

Jeg er ferdig med ferie, og skal dedikere sommeren til trening og kosthold.

 

PASS PÅ: Kommende supersprek 51 åring (som skal bli bestemor i slutten av august) på gang.

 

post-953-0-99604400-1371455654_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninass

 

Tror jeg husker deg fra jeg hang her vinteren 2010, kan det stemme? Blæ, hvorfor kan vi ikke bare holde på de gode vanene? Jaja, det er jo i alle fall bedre å skjerpe seg igjen, enn å ikke skjerpe seg.

 

Gratulerer med røykeslutten da. Selv om det har kosta noen kilo, og dermed en ordentlig innsats mot vekta nå, så er jo det å slutte å røyke noe av det viktigste man kan gjøre for helsa si. Og kiloene kommer nok fort av igjen, du har jo gjort dette før.

 

Så heldig du er som har treningssenter ved jobben, det er jo supert. Og du som snart blir bestemor har vel antakelig store nok unger til at du ikke må ta så mye hensyn til dem. Så deilig å ha en hel sommer foran seg til å virkelig bli supersprek :)

 

Lykke til, jeg skal sjekke tråden din og heie på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

År, etter år. Og jeg er her fremdeles. Må vel snart innse at jeg faktisk har et problem som er større enn jeg trodde.

 

Til nyttår var jeg nesten i mål. Veide 76 ( planen var 75 kilo). Så bestemte jeg meg for å slutte å røyke, og denne gangen gikk det skikkelig galt. 90 kilo blank. Skvatt opp i vekt raskere enn jeg trodde var mulig, og klarte ikke å begrense meg. Men nå.........................

 

Røykesuget er ikke lenger noe problem og i tillegg har jobben min flyttet. Og hvilken lykke!!!! I etasjen over er det treningsstudio. Jeg har trent der tidligere, men dørstokkmila satt inn både titt og ofte. NÅ derimot kan jeg trene når som helst. Har anledning til og med å trene i arbeidstiden, og så bare sitte litt lenger for å ta igjen jobb. Så nå skal jeg skje.

 

Jeg har vært å kjøpt meg Personlig Trener timer med kostholdprogram. Åh......... som jeg gleder meg. Hadde samtale torsdag og gjennomgang øvelser fredag. Skal opp igjen i dag for å bytte noen øvelser ( har litt kranglete kropp) og så er det bare å sparke igang.

 

Jeg er ferdig med ferie, og skal dedikere sommeren til trening og kosthold.

 

PASS PÅ: Kommende supersprek 51 åring (som skal bli bestemor i slutten av august) på gang.

 

post-953-0-99604400-1371455654_thumb.jpg

 

Hei, ninass!

 

Vi kan oppskriften, det er bare ikke like lett å følge den, dessverre... Endte opp i samme situasjon som deg, kan ikke skylde på røykeslutt engang - men fra å ha sett vekta gå ned ti kilo, ble det brått stopp og vektpila opp nesten 20 kg :( Utrolig surt, men nå er den erfaringen gjort (og spist er definitivt spist! :angry: ) og endelig var motivasjonen også på plass. Etter 6 uker med full fokus på GR-kosthold (og litt mer fysisk aktivitet), så har jeg gjort helomvending og er på god vei nedover.

 

Så flott at du kan trene i arbeidstiden og får kort dørstokkmil nå fremover! Gratulerer med røykeslutt og ikke minst gratulerer med å starte opp igjen her inne - DET er en seier i seg selv!

 

Stå på! Følger deg gjerne på veien (vi er like høye :))

Sommeren 2013 holder vi fokus (i mellom et par ferieuker, da - men med gode valg da også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)/> Hei. Jeg er ny her, men føler vi har mye tilfelles. Har også "prøvd" å gå ned en stund og veit hva som er riktig, men så var det gjennomføringen da. Denne gangen har jeg betalt gullmedlemskap for 6 mnd (i går) for å erkjenne for meg selv at dette ikke er en kjapp slankekur, men en livsstilsendring, og at jeg skal bruke tid på å gå ned. Når man er blitt voksen, så er kjappe løsninger ikke egentlig løsninger. Hvem vil vel erstatte fettet på magen med en slapp hudfold? Nei, huden min skal få tid til å justere seg. Og selv om jeg instinktivt valgte å endre fra meny 2, 1600 kacl, til 1300, meny 1, innså jeg selv (jøss, jeg blir visst klokere med alderen ;)/> ) at meny 2 er det riktige. Mindre sjanse til sprekk når menyen er lettere å holde.

 

Et tips til folk når det gjelder motivasjon; Doktor Oz på tv2Bliss. Det går hver dg grytidlig, men med opptaksdekoder ser jeg det når jeg vil. Massevis med gode tips om helse og kosthold :D/>

 

Håper vi kan følge hverandre og motivere hverandre gjennom sommeren og høsten B)/>

 

Og jeg er ca like høy som dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med nye bekjentskaper. Anna T: det kan nok stemme godt. Jeg har som sagt vært til og fra så mange ganger at jeg har mistet tellingen. Men jeg gir meg ikke. Det skal jeg ha :-)

 

Jeg er nok en typisk Meny 2 person, men ikke akkurat i øyeblikket. PT min spurte om jeg ville starte litt hardt, så de første 3 ukene mine nå ligger jeg på 1200 kalorier. Kickstart er alltid motiverende. Det er ikke meningen å fortsette på det i lang tid, men vi får se hva hun og jeg blir enige om. Hun har selv brukt 3 år på å gå ned 40 kilo for noen år siden ( det visste jeg ikke da jeg valgte henne) så jeg føler at jeg er i gode hender.

 

Jeg har ikke trent på helsestudioet denne uken. Første besøk blir i dag eller i morgen + i helgen. Men..... mandag gikk jeg meg en god fettmarsj på litt over en time, og klokket 15000 skritt på telleren. I går ble kvelden ledig likevel, så da tok jeg med meg bikkja og kjæresten og dro å spilte 9 hull golf langt ut på kvelden :-) Ble 12500 skritt i år også.

 

Jeg er ikke så opptatt av antall skritt egentlig, men synes det gir meg en viss påminnelse om at dagen har vært for rolig og at det bør bli mer bevegelse før dagen er over.

 

1200 kalorier går greit. Det kan nok bli vanskeligere etterhvert, men så langt er jeg jo så motivert at det er 0 problem. .

 

 

Hyggelig om dere har lyst til å henge her inne. Jeg kommer nok til å legge inn både oppturer og nedturer. Er også så ærlig at dersom det skulle bli en glipp eller dårlig periode ( det blir det selvfølgelig ikke) så forteller jeg det.

 

Har veiedag mandag morgen og "offentliggjør" ukas bragd i løpet av mandagen.

 

Dette skal bli så gøy. Snart er jeg både røykefri OG normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du trener såååå bra! Jeg er skikkelig imponert. Selv har jeg alvorlig ledd og muskelsykdom som innebærer at jeg får betennelser ved normal aktivitet, så her er aktivitets nivået lavt. Det blir en rusletur med bikkja på ca 20 minutter om dagen, øker hvis formen blir bedre. For å forsøke å få mindre betennelser i kroppen har jeg lest meg opp på betennelsesdempende kosthold, noe som betyr at jeg har endret til karboredusert diett. Grete Roede legger opp til litt mer karbo enn jeg har tenkt meg, skal prøve å ligge på under 20 prosent av energien fra langsomme karbohydrater og mye energi fra sunne fettkilder som fisk, avokado, frø, kokosolje, oliven o.l. I går lå jeg på 58 prosent karbo, i dag 38 og har tenkt å bruke en uke på å komme under 20.

Har kost meg i dag med friske blåbær og bringebær med vaniljekesam på grovt brød. Mmmm. Og jordbær og mørk sjokolade. Jammen meg hyggelig med slankekur, da gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere og der var det gått en masse dager siden jeg var her sist. Glemmer litt at jeg har startet på igjen her inne, men glemmer heldigvis ikke kosthold og trening i hverdagene :-)

 

Det forsvanr 2,4 kilo første uka og det til tross for hyttetur i helgen hvor jeg slapp opp litt. Så langt denne uken er det stillstand, men skjerper inn så det skal nok bli bra å veie igjen på mandag. Planene er klare, så er det BARE å gjennomføre.

 

I går var jeg på helsestudio. Det var første gang denne uken, men jeg har gått tur de andre dagene. Har litt lyst til å trene i dag også, så det er mulig jeg kliner til med to dager på rappen (kanskje)

 

Og dere dag damer? Alt bra med dere?

 

Da får jeg vel jobbe litt, så kommer jeg tilbake igjen litt kjappere neste gang :-) Får legge inn GR forumet i dagsplanen. :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Slutten av august allerede. Jeg nyter livet om dagen. Har det bra og har blitt BESTEMOR for 5 dager siden. Gjett om hun er søt :-)

 

Jeg har et problem med Grete Roede. Har 100% tro på opplegget, men det er alt for enkelt for meg å skeie ut "litt". Man kan alltid ta seg inn igjen neste dag. Så jeg datt av fort her inne, men har ikke gjort så mye galt. Ikke mer nedgang men stillstand.

 

Så bestemte jeg meg for å komme igang igjen. Tenkte at noe ekstremt måtte til for å få meg inn i modus igjen. Så............... nå om dagen er jeg på 3 uka på Ketolysekuren. Jeg er ikke imponert over dette. Ser på det som et eksperiment og skal vurdere førstkommende mandag hva jeg synes.

 

Kroppen min, spesielt magen min, har det veldig bra uten karbo. Men herremin for et styr. For å si det sånn så skal vekta juble høyt til mandag for at jeg skal fortsette med dette. Det er så utrolig "feil" for meg å spise masse fett og ikke frukt og bær eller fiber. Men.... jeg holder ut noen få dager til og hvis ikke så er det over på GR igjen for min del. Skal teste ut litt på diett.no for å se hva som skjer hvis jeg tar det beste fra lavkarbo og det beste fra GR.

 

Jo mer jeg skriver her jo mer kjenner jeg at GR er mitt opplegg, til tross for at jeg har vært her inne i årevis.

Røykeslutten har gått greit og jeg er fremdeles røykfri uten problem. Dermed er det "bare" kiloene igjen. Resten av hverdagen og livet er strålende så nå føler jeg virkelig at jeg har overskudd til å ta ordentlig tak i dette. Gleder meg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom hva jeg skrev i går og tok en kjapp avgjørelse: Meldte meg på Aktivkurs som starter til mandag. Både styrke og spinning på dette kurset, så nå er det ALVOR.

 

Gleder meg villt og uhemmet til å starte. Konkurranse instinktet mitt gjør nok at når kurset er i gang, SKAL jeg være blant de som gjør det bra, så her kommer det til å trimmes og veies så det suser i noen uker fremover :-)

 

Tralala. Bare en helg igjen så blir det fart på sakene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ninass :)

 

Vi fulgtes ad en periode tidligere, i 2010. Så hyggelig å høre at du har det bra, og at du har klart å slutte å røyke!!

 

Det høres fantastisk ut med treningssenter i samme bygg som jobb! Det er et av mine problemer også - tidene for trening i sal passer så dåsrlig med rytmen på dagene mine. Det hadde vært perfekt å kunne trene før jobb!

 

Gratulerer så mye som Bestemor!!!! Du kommer nok til å få mye glede av å bli kjent med det lille barnebarnet ditt :)

 

Jeg kuttet ut slankingen da jeg ble gravid med andremann. Etter permisjoenen var det på'an igjen, og jeg gikk ned 9kg. 7 av dem har nå kommet på igjen, og jeg fortsetter kampen mot min helseskadelige overvekt!! Jeg kommer til å følge deg her inne denne gangen også - Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å "se" deg Roskva og gratulerer med barn nr. 2. :-)

 

Jeg kjenner at hodet er på plass denne gangen. Det var i grunnen det forrige gang også og jeg gikk ned til 75 kilo og holdt meg der. Så kom røykeslutten + en periode nesten samtidig hvor jeg var syk, og da klarte jeg det kunststykke å legge på meg 15 kilo. Trodde ikke det var mulig på så kort tid, men det var det :-(

 

Så nå er det siste gang jeg skal slanke meg. Nå er det ned, og så er det stabilisering. Begynte på kurs i går. Virker kjempebra. Valgte dette da det er både styrke og spinning på kurskvelden. Spinning er ikke min greie, men jeg synes det er veldig effektivt og jeg føler virkelig at jeg har tatt i når jeg er ferdig.

 

Eller beregner jeg ekstra lange turer med den lille firbente + en dag på helsestudio i tillegg for å trene styrke.

 

Jeg har også registrert meg på en "bevegelse" som heter hundredagersprosjektet. Man inngår en avtale med seg selv om at man skal ha 100 treningsøkter på 100 dager. Hva en treningsøkt er, er opp til hver enkelt. For meg er for eksempel ikke det å lufte hunden en økt, men går jeg ekstra langt eller ekstra fort, blir det en treningsøkt.

 

Jeg registrerer mine økter på instagram + på min blogg. Spesielt på Instagram er det mange som deltar under #hundredagersprosjektet

 

Jøss, som jeg skravler. ja, ja. Har det så bra om dagen at selv kiloene ikke plager meg, de er bare en utfordring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med røykeslutt og barnebarn! Det vil både du og barnebarn ha stor glede av :) Javel så gikk du opp i vekt men det har du greid å kvitte deg med før og fordelen når det er så "ferskt" så er det lettere å bli kvitt igjen tenker jeg. Jeg har også vært her i evigheter, men nærmer meg målet, jul 2013 er innen rekkevidde selv om det er et "hårete" mål og jeg har også meldt meg på kurs igjen. Prøvd ketolyse også men ble bare kvalm :(/> men karboredusert er fint for en med MS ;) Så vi "sees" nok igjen. Jeg startet på 20-30kg så har tråden min der inne men er innom her og besøker kjente innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursdag i hele går, så ikke 100¤% kontroll, men ganske greit likevel. Litt usikker på hvor mye det egentlig ble på middagen. Bestilte laks med pasta, asparges og pesto. Var VELDIG god, så planen om å legge igjen 1/3 av porsjonen røyk. La igjen litt, men det ble nok litt i overkant. Men som sagt, ingen krise til tross for annerledes dag.

 

I dag er det full kontroll igjen + fettmarsj med hunden. Hadde tenkt meg ut på golfbanen en tur, men føler at fettmarsj er riktigere nå om dagen ettersom jeg er ganske gira.

Livet er bare sååååååå bra om dagen at jeg kan klare ALT :P

 

Helgen tilbringes på hytta ved sjøen. Skal kappe, kløyve og stable ved, så treningen er under kontroll :rolleyes: :rolleyes:

 

Håper dere andre her inne har en god periode også. Nå skal jeg rundt å "sjekke dere opp" og samle enda mer inspirasjon.

 

Ha en strålende dag alle sammen

post-953-0-97263200-1378364423_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, det høres så deilig ut å ha det så bra :)

 

Jeg skal ikke klage selv, heller (hver gang jeg faller for fristelsen til å sutre litt, så kommer det en 'reality-check' like etterpå, om andre som virkelig sliter).

 

Jeg plages med å finne tid til trening og egenpleie for tiden, jobb og familie tar all tiden min. Men jeg har lagt inn fast gåtur sammen med en kollega hver torsdag ettermiddag/kveld. Når vinteren setter inn er det mulig vi endrer det til fast svømmetur i et av byens bassenger :) Det er i hvertfall noe!

 

Storjenta mi har begynt på skolen i år, og minstemann går fremdeles på småbarnsavdeling i barnehagen. De drar hjem all verdens virus, synes jeg, og vi er kontinuerlig syke og snørrete.

 

I kveld skal gubben ha foreldremøte på jobb (han er ungdomsskolelærer), da skal jeg få begge ungene i seng før 8, smøre matpakker, dekke frokostbordet klart og finne frem morgendagens antrekk for meg selv og de to små - og SÅ skal jeg krølle meg ned i sofaen med en kopp te, et norsk eple, strikketøyet og min venn Poirot på Netflix... Det gledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer tider for deg også Roskva. Å være småbarnsmor gir ofte ikke noe særlig egentid, men man må bare ta det som er tilgjengelig. Litt verre med alle basillene, men høster er verst vil jeg tro.

 

Har vært på hytta i helgen og det har vært helt fantastisk. 25 varmegrader og sol i september!!!!! Hva mer kan man ønske seg. Jobbet med ved, rydding etter kapping av trær, raking og selvfølgelig masse kos i solen. Maten har vært under kontroll, og 3 kokosboller har vært godisen denne uka.

 

13,5 trimpoeng ble det forrige uke. Fornøyd med det også. Skal klare å holde det gående denne uken også. Times fettmarsjer i skogen er deilig og føles effektive i tillegg, så det blir nok en del av dem denne uken også. I tillegg MÅ jeg få til en golfrunde eller to. Lenge siden jeg har spilt, og dette er mer eller mindre siste måneden man kan regne med at det er mulig å få spilt.

 

Ellers så prøver jeg å være glad for hvert skritt jeg tar :-) Prøver å hjernevaske meg selv at hvert skritt betyr bevegelse og dermed forbrenning. Blir faktisk mye morsommere å bevege seg litt da.

 

Så........ som dere skjønner smiler jeg videre og vrir alt om til noe positivt så godt jeg kan. Alt blir lettere med at smil rundt munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ninass :)

 

Måtte bare innom tråden din, hyggelig kommentar du la igjen hos meg :)

Hadde visst kommentert her inne hos deg tidligere, vi startet omtrent samtidig på nytt - og aller siste runde GR (enda en ting felles :))

 

Gratulerer med skjønt barnebarn og for å fortsatt overholde røykeslutt, det er en bragd!

 

Du har kontroll på ting du også, ser jeg - og ikke minst handlingskraft - dette blir en bra høst for oss - og ja, snertne snupper til jul, for ikke å snakke om sommeren -14 :D

 

Skal titte innom her fremover!

 

Klem fra Juni72 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest krepsedama

Halloen……anybody here!!!

 

Er fuglen fløyet? Og jeg som ble så glad da jeg så deg her inne :rolleyes: Long time - no see…..her inne i alle fall :P

 

Har ikke vært inne på forumet her på noen år, men tenkte at jeg fikk kikke inn og se om her var noen kjente…. Vel jeg forsøker litt senere jeg Ninass - kanskje du er på plass igjen!

2014 kan bli et bra år vettu ;)

 

Enn så lenge; Ha forrykende, flotte dager!

 

Klem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...