Gå til innhold

Nå skal kosekiloene av!!!!!


Gjest Aomame
 Share

Anbefalte innlegg

Kosekiloer er det blitt mange av de siste årene....mye kos og for lite trening har resultert i at vekta har økt med 6-7 kilo det siste halvannet år:(

Nå når jeg har passert 40 er det på tide å skjerpe seg før det går for langt. Det er ikke for sent-- kall det 40-årskrisa de som vil;)

Jeg veier pr i dag (4/8) 71,6 kilo!! Det er alfor mye for meg som er bare 158 cm høy.

Mitt første delmål, 65 kilo, skal være nådd til 19/9, og mitt endelige mål, 57 kilo, skal være nådd til 13/11.

Jeg kommer ikke til å gå kurs, men jeg har gullmedlemsskap og registrerer på nett. Kommer til å ha veiedag på mandager, med start 5/8.

Veldig fint hvis noen flere vil slå følge, så kan vi motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med på veien nedover. Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver.

 

Er ei jente i min beste alder, det vil si 42. Med mine 170 cm er mine 82 kg alt for mye. Mitt mål er 72 kg. Innen nyttår. Det vil si 2 kg per mnd.

 

Første delmål er 80 kg innen 01.09.

 

Veiedag på mandager høres fint ut. Som deg går jeg ikke på kurs, men har gullmedlemsskap. Fører mat og trening hver dag.

 

Snakkes igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her kommer en liten rapport på tampen av dagen :) Og velkommen Lamamama, dette skal vi klare sammen :)

Jeg har vært på reisefot hele dagen, derfor har jeg ikke kunnet skrive før nå. Nå har jeg starta mi nest siste ferieuke, og det å være på besøk hos svigerforeldre ei heil uke kan jo by på en del utfordringer kostholdsmessig ;) Men jeg får prøve å være flink, og ikke fråtse altfor mye.

Skal ligge på ca 1600 kcal daglig. Regna ut i dag, og har bare fått i meg ca 1300, så det ble jo litt lite. Ellers har jeg og hunden hatt oss en 6km gå/joggetur, det ble 407 kcal, altså 2 trimpoeng. Fornøyd med det :D

Dagens vekt: 61,5 kilo. Har tatt mål også: Midje 88, bryst 100, hals 34, overarm 31, hofter 100, rumpe 105, lår 61.

Da er det bare å stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med 6 km gå/joggetur. Det er jo helt supert! Imponerende at du svidde av 407 kalorier i et jafs!

 

Jeg har som mål å trene tre ganger i uka. Har (endelig) begynt å få litt smaken på styrketrening. Pyton og kjekt på en og samme tid.

 

For meg kan ferier fort bli en utfordring. Liker å ha kontrollen - og det har jeg best i hverdagen. Du må gjøre så godt du kan og ta en dag av gangen, tenker jeg. Selv om du skeier ut en kveld betyr det lite i det lange løp. Håper du får en FIN ferie :)

 

Snakkes plutselig igjen. Artig å få drahjelp her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vil også gjerne bli med dere utover høsten og er innstilt på å jobbe for dette. Jeg er 44 år og starter med 77 kg. Mitt første mål blir å komme under 70 kg. Jeg kan gjerne ha veiedag på mandager. Jeg går heller ikke på kurs, men fører opp mat og trening hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lima, så fint med flere her inne :) Gårdagen gikk greit, endte opp på ca 1450 kcal. Fikk til en liten rask gåtur seint på kvelden, så det ble 1 trimpoeng i går også.

Er rimelig stolt av meg selv, da vi var på kaffebesøk og jeg greide å begrense meg til å spise kun 1/2 plate vafler :D

Nå skal jeg faktisk på treningssenteret en tur- skal trene litt kondis og litt styrke :)

Ha en fin dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Aomane og Lima!

 

Så kjekt at vi er noen jenter i førtiårene her inne, med omtrent samme ønske om vektnedgang. For meg er det veldig motiverende!

 

I dag har jeg gått en god gåtur i bra tempo og vips så fikk jeg 3,2 trimpoeng. Det var jo litt stas!

 

Ønsker dere begge en fortsatt god uke - dette klarer vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg er enig med deg Lamamama og var glad for å finne denne gruppen.

 

Uken har startet bra og jeg klarer fint å holde meg innenfor de 1.600 kaloriene pr dag som jeg kan spise. Gruer meg litt til helgen med besøk, men har bestemt meg for at jeg også skal begrense meg med det som blir satt frem. Jeg var ute på en 3 timers sykkeltur sammen med min mann i går og endte opp med 9 trimpoeng som jeg er veldig fornøyd med.

 

Ønsker dere en fin slutt på uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Kan jeg slå følge med dere utover høsten? Trenger litt drahjelp og inspirasjon her:)

 

Har passert førti jeg også. Kjenner at det er blitt lettere å legge på seg, samtidig som der er vanskeligere å få ekstrakiloene av igjen. Har vel blitt roligere med årene og er glad i god mat. Men nå må jeg gjøre noen forandringer her. Vekta må ned og formen opp!

 

Har de to siste åra lagt på meg mange kilo. Nå veier jeg 83 kilo, og det er jo alt for mye :D Målet mitt er 68 kilo, i alle fall under 70. Og det har jeg tenkt å klare før året er slutt.

 

Begynte i dag. Jeg skal ikke gå på kurs, men fører opp mat og trening. Mandag er en grei veiedag for meg også.

 

Ha en fin kveld :-)[/font]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Tovine, velkommen skal du være :)

Det ble 2,1 trimpoeng på meg i går, så allerede over 7 denne uka, og ennå er det 3 dager igjen....storfornøyd med det ;)

Ellers sliter jeg litt med å komme opp i 1600 kcal om dagen...har ikke helt knekt koden på hvordan jeg skal sette sammen måltidene. Blir nok bedre fra neste uke, når jeg er kommet heim fra ferie og kommer igang med hverdagen igjen :)

I kveld blir det nok litt utskeielser...vi er invitert med på Kinarestaurant, og jeg elsker kinamat :unsure: . Ett glass vin eller to blir det garantert også... Har dere noe tips om hvor mye/ hva man kan spise av kinamat før man bikker 400-500 kcal? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen :)

 

Var på fest i går, så da ble det nok langt over mine tildelte kalorier .... Men får prøve å ikke gå i den vanlige fella, fortsette å skeie ut etter en fest eller selskap. Så i dag er jeg absolutt på den smale sti igjen :D

 

Håper dere har hatt ei fine helg dere også!

 

Gleder meg til veiedag i morgen, regner med at vekten har gått rett vei :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle fine damer i førtiårene :)

 

Etter en grei uke med godt med trening (8,3 trimpoeng totalt) og litt varierende på matfronten (noen veldig bra dager og noen sløve dager) så endte jeg opp på 82 blank på vekta i dag. Det vil si minus 0,3 kg. Det er som fortjent og jeg er fornøyd med alt som er på minussiden.

 

Største utfordringen min er at jeg gir F dersom jeg ikke følger med på matinntaket/skriver/fører opp i GR-systemet. En hel dag kan fort gå litt skeis dersom jeg koser meg litt for mye. En dårlig uvane som jeg må jobbe med. Lære å legge en utskeielse bak meg uten å bruke det som en unskyldning til å gi F resten av dagen/kvelden.

I tillegg må jeg fremdeles jobbe med inntak av vann og grønnsaker. Der sliter jeg med å nå målene i GR-systemet. Lite eller ingen grønnsaker om dagen og kanskje 4 - 5 glass vann.

 

Ønsker dere en strålende uke og lykke til med veiedagen. Snakkes plutselig igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

 

Hurra, vekta viste 0,8 kg ned!!! Nå ble jeg glad. Dette skal jeg klare :-) Trimpoeng har det vært litt for dårlig med, så der MÅ jeg skjerpe meg.

 

Kjenner meg litt igjen i det du skriver Lamamama, det der med å bruke en utskeielse som unnskyldning til å gi blanke resten av dagen (og kanskje en dag eller to til..). Der har jeg absolutt noe å jobbe med! Må nok være nøye med å skrive opp det jeg spiser, så jeg kan se svart på hvit hvor mange kalorier jeg putter inn.

 

Ha en flott uke videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veiedag i dag :) Resultatet ble 70,0 kg, altså 1,5 kg ned siden forrige mandag :D Vet jo at det går ekstra raskt nedover i starten, så blir nok ikke like mye neste uke.

Helga har ikke vært så grei...det ble en del utskeielser og null kontroll på kaloriinntaket... Men fikk trimmet en del, så det gikk vel opp i opp. 9,7 trimpoeng skal jeg være fornøyd med :)

Da er det bare å stå på videre, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle med vektnedgang. Fint å se det går riktig vei med dere.

 

Litt flaut, men jeg har ikke vært flink nok i helgen og endte med noen hundre gram opp på vekten i dag. :-( Er irritert på meg selv for manglende viljestyrke og en dårlig start på vektnedgangen. Kjenner meg også alt for godt igjen i det dere sier lamamama og Tovine om utskeielser. Jeg har vært på restaurant og besøk, og velger å spise uten å tenke. En liten trøst er at jeg fikk mange trimpoeng i forrige uke, jeg endte faktisk opp med 25 poeng etter å ha syklet til jobb og i tillegg vært ute på to lange turer. Jeg hadde ekstra mulighet til å ta noen lange turer i uken som gikk, fordi barna var hos bestemor.

 

Men nå er en ny uke i god gang og jeg skal også ha vektnedgang neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle flotte damer!

 

Vil bare ønske oss alle en GOD uke. Veldig kjekt å ha så god drahjelp her inne, av en gjeng med damer som har både utfordringer og alderen til felles!

Det går opp og ned for oss alle - og jeg håper vi kan inspirere hverandre til å ha en ny start hver dag. Babysteps, babysteps, babysteps!

 

Snakkes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske flink i går og klarte å styre unna alle fristelser. Jeg takket nei til både kanelboller og Anton Berg marsipansjokolade som ble satt frem da jeg var på besøk. Så var jeg innom en bensinstasjon og kjøpte kun en flaske Pepsi Max (som jo er uten kalorier)og ikke noe mer. Spiste også bare det jeg hadde bestemt på forhånd og veid opp før middag da familien grillet. Jeg har en mye bedre følelse nå, enn jeg hadde etter å ha spist potetgull i helgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Huff, denne siste uka har jeg nesten vært på nippet til å gi opp og hoppe av tråden. Det har vært så utrolig mye som har skjedd, og jeg har stressa og ikke ført opp maten...masse utskeielser har det ført til :( Vi har kjøpt én bil, solgt én bil, leid ut leilighet, og så er jeg på hundeutstilling i nabobyen i helga...med andre ord: Jeg har ikke hatt tid til å tenke så mye Grete Roede :)

Resultatet på mandag får bli som det blir, så er det full skjerpings igjen fra da av.

Nå skal jeg i hvert fall ut og ha meg en skikkelig god joggetur. Ha en god lørdag alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da var det mandag og ny veiedag. Håper alle har hatt en bra uke og at vekten går riktig vei. Jeg er endelig på vei nedover og veide 75,8 kg da jeg veide meg i dag. Det er 1,2 kg ned fra de 77 kg som jeg begynte på for to uker siden. Jeg er kjempeglad og klar for en ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte damer :)

 

Vet dere hva, jeg syns ikke noen skal snike seg unna her jeg. Tidligere har jeg alltid sneket meg unna tråder som denne når ting har begynt å gå litt trått. Denne gangen biter jeg meg fast, uansett hvordan ukene går. Kjenner at jeg blir motivert av å være med her og forsøker å forberede meg på både nedgang og oppgang.

 

Denne uka har jeg vært god på trening - og sånn tja med kosten. Litt bedre med vann, det kan jeg skryte på meg.

Resultatet er 81,4. Det vil si 0,6 ned på en uke. Totalt 0,9 kg og nesten innenfor målet mitt om å gå ned en halv kg per uke.

 

Klem til dere alle!

 

Uke 1: 82,3

Uke 2: 82

Uke 3: 81,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg så ikke at det var kommet en ny side i går og dermed så jeg ikke at du hadde skrevet noe på lørdag Aomame. Håper virkelig at du ikke gir opp nå og at du finner motivasjonen tilbake. Jeg håper at vi klarer å få denne tråden til å bli lang og dermed klarer å gå ned de kiloene vi har satt oss som mål. Det er vanskelig å slanke seg med alt som man skal forholde seg til hver dag. Men nå er vi i gang med en ny uke, og det gjør faktisk ingenting om det har gått opp og ned. Det gjelder bare å fortsette, så vil vekten gå nedover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi. Her var det stille. Håper dere fremdeles er med meg der ute i cyperspace - og at dere ikke gir opp.

 

Litt usikker på tilgang på nett resten av helgen, så rapporterer for sikkerhets skyld allerede i dag. Tam-tam-tam-taaaaaaaam: Minus 100 gram.

Ja, ja. 100 gram ned er bedre enn ingenting :)

 

I dag skal jeg ut å gå en lang tur med ei venninne og kose meg med familiepizza i kveld. Begge deler med god samvittighet. Ønsker dere alle en fortsatt god helg - og masse lykke til. B)

 

Uke 1: 82,3

Uke 2: 82

Uke 3: 81,4

Uke 4: 81,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...