Gå til innhold

Snart 50


Anbefalte innlegg

Om ca 7 uker blir jeg 50 år. Det er mye som går bra i livet. Det er jeg takknenlig for. Nå skal jeg ta tak i salderingsposten, det vil si meg. Jeg ønsker mer overskudd, sikker helse, at min datter på ti skal syns hun har en sprek mamma, og at min kjære snur seg etter meg igjen. Jeg har sterk vilje, men den er svært ofte oppbrukt når jeg kommer til det å ta bedre vare på meg selv. Jeg trenger hjelp, og har meldt meg på nettkurs som starter på onsdag. Et av målene er å gå ned ca 20 kilo. (Er 1,72 og 91 kilo nå). Håper å være 7 kilo lettere når bursdagen kommer. Det burde kunne gå. Jeg syns det er motiverende å lese det dere andre skriver. Vi er mange i samme båt, eller i hvertfall båter som ligner. Stå på alle sammen i uken som kommer!

 

Hilsen Tittika. Navnet er et av familiens kjælenavn. Mitt eget kjælenavn var opptatt, så jeg har lånt min datters. Når hun var liten var hun kjapp i vendingen og likte å stikke av når jeg skulle ha tak i henne. Jeg løp etter og ropte "ikke stikk av". Hun lo og hermet "tittika". Når ordene ble flere føyde hun til" dette blir du sprek av mamma". Jeg når henne fortsatt igjen, men er nok ikke så sprek som da. Det har jeg tenkt å gjøre noe med.

  • Bra innlegg! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tittika :D/>

Jeg er litt eldre - har rundet 60 - er 165 cm og veier 81,8 kg.

Går ikke på kurs - men har fulgt GR kurs tidligere - med godt resultat. Men - de kommer snikende på igjen gitt - disse hersens kiloene. Jeg trivers egentlig veldig godt med GR- kostholdet - og merker at både kropp og sjel har det bedre når jeg ikke bøtter innpå alskens uhumskheter hele tiden.

Har lurt på nettkurs jeg også - men skal prøve for meg selv noen uker å se hvordan det går.

Har min egen tråd jeg også - føler det hjelper å kunne "lufte" tanker, oppturer og nedturer sånn i fellesrommet.

 

Lykke til - vi tar fram staheten og satser ;)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ca 7 uker blir jeg 50 år. Det er mye som går bra i livet. Det er jeg takknenlig for. Nå skal jeg ta tak i salderingsposten, det vil si meg. Jeg ønsker mer overskudd, sikker helse, at min datter på ti skal syns hun har en sprek mamma, og at min kjære snur seg etter meg igjen. Jeg har sterk vilje, men den er svært ofte oppbrukt når jeg kommer til det å ta bedre vare på meg selv. Jeg trenger hjelp, og har meldt meg på nettkurs som starter på onsdag. Et av målene er å gå ned ca 20 kilo. (Er 1,72 og 91 kilo nå). Håper å være 7 kilo lettere når bursdagen kommer. Det burde kunne gå. Jeg syns det er motiverende å lese det dere andre skriver. Vi er mange i samme båt, eller i hvertfall båter som ligner. Stå på alle sammen i uken som kommer!

 

Hilsen Tittika. Navnet er et av familiens kjælenavn. Mitt eget kjælenavn var opptatt, så jeg har lånt min datters. Når hun var liten var hun kjapp i vendingen og likte å stikke av når jeg skulle ha tak i henne. Jeg løp etter og ropte "ikke stikk av". Hun lo og hermet "tittika". Når ordene ble flere føyde hun til" dette blir du sprek av mamma". Jeg når henne fortsatt igjen, men er nok ikke så sprek som da. Det har jeg tenkt å gjøre noe med.

 

Hei, jeg er snart 54 og da jeg var noen uker unna 50årsdagen tok jeg grep og begynte på kurs. Da var jeg med mine 165cm nesten 100kg! I løpet av 18mnd kvittet jeg meg med nesten 30kg. Veldig fornøyd med det, men hadde noen få kilo igjen til ønskemålet på 68.

I to år har jeg vært jojo mellom 72 og 78kg....men i løpet av våren/sommeren har jeg nå nådd 84; 80-tallet skulle jeg aldri se igjen ;-(

Så her er det bare å ta grep igjen; gullmedlemskap fra i dag og så må jeg sakte men sikkert nærme meg ønskemålet mitt.

Lykke til med kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...