Gå til innhold

Nå er det på tide! 12 kilo ned:-)


Gjest Dorte45
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Meldte meg inn som gull medlem på nett i dag og starter med friskt mot! 12 kilo er målet og håper jeg er i mål etter 6 måneder.

 

Skal bli veldig deilig å føle meg vel igjen!

 

Har gått kurs før, men er lenge siden. Nå håper jeg at jeg skal klare å skape vaige endringer og ikke være flink bare i perioder.

 

Lastet ned et middagstips og der står det at jeg skal ha en liten porsjon. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor mange gram en liten, middels og stor prosjon er? Finner ikke svar på dette.

 

Takknemlig for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Dessverre fortsatt like lost her....Det stod bare at når jeg fulgte meny nr. 1 skulle jeg ha 1 liten porsjon av retten jeg tenkte jeg skulle lage til middag, "Indisk Gryte" og det skulle gi 287 kcal. Det er jo da litt vanskelig å vite hvor stor denne lille porsjonen skal være.... 200 gr av retten er jo færre kalorier enn 300 gram av denne retten. Jeg får lese litt mer, det burde jo stå et sted.

 

Ha en fortsatt fin kveld:)

 

Hei

 

Hvor mange gram en liten porsjon er varierer med hvilken matrett det er. På GR oppskriftene står det hvor mange gram du skal ha av hva i en tabell under oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Dessverre fortsatt like lost her....Det stod bare at når jeg fulgte meny nr. 1 skulle jeg ha 1 liten porsjon av retten jeg tenkte jeg skulle lage til middag, "Indisk Gryte" og det skulle gi 287 kcal. Det er jo da litt vanskelig å vite hvor stor denne lille porsjonen skal være.... 200 gr av retten er jo færre kalorier enn 300 gram av denne retten. Jeg får lese litt mer, det burde jo stå et sted.

 

Ha en fortsatt fin kveld:)

 

Har sett på den oppskrifta, der står at du skal ha 1 porsjon. Oppskrifta er jo i utgangspunktet fire porsjoner. Så da veier du hele retten, deler den på 4, så vet du hvor mange gram du skal ha ;)

 

Hvis du bare skal lage til deg selv så velger du bare oppskrift for 1 porsjon, og spiser hele den.

 

Håper dette var til mer hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei!

 

Meldte meg inn som gull medlem på nett i dag og starter med friskt mot! 12 kilo er målet og håper jeg er i mål etter 6 måneder.

 

Skal bli veldig deilig å føle meg vel igjen!

 

Har gått kurs før, men er lenge siden. Nå håper jeg at jeg skal klare å skape vaige endringer og ikke være flink bare i perioder.

 

Lastet ned et middagstips og der står det at jeg skal ha en liten porsjon. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor mange gram en liten, middels og stor prosjon er? Finner ikke svar på dette.

 

Takknemlig for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...