Gå til innhold

Denne gangen SKAL jeg klare det!!!


Gjest sandzax
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vært medlem av roede klubben i mange år,men aldri vært aktiv her inne på forumet.

Som mange andre har jeg prøvd å slanke meg flere ganger,men gitt opp etter en stund når det ikke går så fort som jeg vil :(/> Men denne gangen SKAL jeg klare det! Jeg har skjønt at jeg må bruke tiden til hjelp og heller fokusere på å leve et sunnere liv med trening og sunn mat,enn å fokusere så mye på vekt :)/>

 

Jeg blir kjempe imponert når jeg leser trådene til flere av dere her inne, dere er super flinke :D/> håper jeg klarer å bli like flink som dere er.

 

Jeg begynte for en uke siden, mandag 06.08.13 og da stoppet vekten på 109 kg. Jeg vet dette høres fælt ut,men jeg ble faktisk litt fornøyd for det er 10 kg mindre siden sist jeg veide meg i september i fjor. Har et mål om å komme ned i 65 kg, tror det er trivselsvekten min,selvom jeg ikke kan huske at jeg noen gang har veid så lite..

 

Det virker som en veldig trivelig gjeng her inne,så tror nok at jeg kommer til å like meg her sammen med dere.. Og sammen SKAL vi klare dette!

 

Ha en fin kveld videre alle sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glemte å si at første uken har gått overraskende bra. Ikke hatt noe søtsug eller sultfølelse. Håper uke 2 går like bra :) jeg følger meny 3 med 1900 kcl og foreløpig går det veldig bra.

På mandag viste vekten 107,6 dvs minus 1,4 kg og midjen har minsker 2 cm :D er kjempefornøyd med det.

Nå er det leggetid, tidlig opp i morgen for å trene litt før jobb.

 

Ha en god natt alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei, og velkommen hit! Det er mye inspirasjon og motivasjon å finne her inne. Og ikke minst støtte når ting går litt trått! For det hender det jo at det gjør i sånne prosesser.

Første ukes resultater er jo superbra, godt at du heller ikke har følt søtsug eller sult. Går du på kurs eller gjør du ting på egenhånd?

Uansett - lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk krusmynte :)

Det er jo når ting går litt trått jeg har gitt opp de andre gangene jeg har prøvd, men denne gangen satser jeg på at når de tunge dagene kommer og motivasjonen er på bånn så skal jeg komme gjennom det ved å lese og prate med dere her inne :)

 

Jeg har veldig lyst å gå på kurs,vet jo at det gjerne gir en ekstra motivasjon og forpliktelse å rapportere til kursleder hver uke,men det var dette med pengene da. Har litt stram økonomi fortiden,så i første omgang gjør jeg dette på egenhånd også får jeg heller melde meg på kurs når jeg har litt mer penger å rutte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har veldig lyst å gå på kurs,vet jo at det gjerne gir en ekstra motivasjon og forpliktelse å rapportere til kursleder hver uke,men det var dette med pengene da. Har litt stram økonomi fortiden,så i første omgang gjør jeg dette på egenhånd også får jeg heller melde meg på kurs når jeg har litt mer penger å rutte med :)/>

Kurs er ikke akkurat billig, nei. Men gjør som mange av oss andre - ha en fast veiedag og rapporter her! Det gir ihvertfall litt forpliktelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs er ikke akkurat billig, nei. Men gjør som mange av oss andre - ha en fast veiedag og rapporter her! Det gir ihvertfall litt forpliktelse! :)/>

 

Ja det var en god ide, har fast veiedag på mandager så da kan jeg jeg rapportere her hver uke :) føler meg faktisk litt mer forpliktet allerede. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det virker som du har hatt en veldig god første-uke! Masse lykke til videre, som Krusmynte sier, mye inspirasjon å hente her inne. Jeg er veldig glad for å kunne dele frustrasjon, gleder og søke motivasjon fra andre i samme situasjon her inne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk may85 og StinePetrine :)

 

Jeg har hatt to hektiske dager nå og gikk på en skikkelig smell i går :(

Jeg spiste det jeg skulle til frokost lunsj og mellommåltid, men så skulle vi ha personalmøte på jobben hvor det ble servert take away pizza. Jeg hadde bestemt meg for å spise to stykker istedenfor middag hjemme. Spiste en stor salat med grønnsaker før jeg reiste på møte for å fylle opp litt. Jeg endte opp med å spise 5 pizza stk og to stk med sjokolade kake..var skikkelig sint på meg selv etterpå..kunne jeg ikke holdt meg til to pizza stk og liten bit med kake..det værste var at jeg egentlig var mett etter to pizza stykker :angry:

 

I dag har det gått litt bedre,men har hatt skikkelig søtsug etter i går og endte opp med å kjøpe meg en kanelbolle på cafe i dag..

Jeg mister litt motivasjon når jeg ikke klarer å være nøye med maten i 14 dager en gang. Begynner å tenke tanker som at dette kommer jeg aldri til å klare og sånne tanker vil jeg virkelig ikke ha!!

Nå skal jeg være skikkelig flink med maten i helgen og prøve å få trent litt (ikke alltid så lett med to barn) også håper jeg at vekten ikke viser + på mandag :unsure:

 

Ha en kjempe fin helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagen kommet og det betyr veiedag.

Var litt skeptisk til å gå på vekten,med tanke på mine to dager med utskeielser + at jeg ikke har fått trent noe særlig. Men vekten var snill og viste minus 0,8 kg og målebåndet viste minus 1 cm rundt midjen, jeg er kjempefornøyd:)

 

Mandag til fredag denne uken kommer det nok til å gågreit med mat og trening,men er litt usikker på hvordan det skal gå lørdag og søndag. Er elvefestival i Drammen med masse barneaktiviteter på dagen,så vi skal ta med oss ungene på det og blir nok en del spising ute da. Vi skal ogsåpå konsert og ut påbyen lørdags kvelden. Noen som har noen gode forslag på hvordan jeg skal gjøre det med mat og drikke uten at det blir de store utskeielsene?

 

Ha en fin dag alle som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Grattis med flott resultat!

 

Når det gjelder utespising så gjelder det å tenke seg om for det første hvor man går, for det andre hva man bestiller. Det hjelper lite å bestille salat hvis den bader i dressing, liksom. De fleste restauranter er greie og bytter gjerne ut f.eks. pommes frittes med ekstra salat eller andre grønnsaker, serverer saus eller dressing ved siden av istedenfor på o.l. Pass ikke minst på at du ikke begynner å spise opp ungenes mat dersom de ikke gjør det selv...

 

Ellers så anbefaler jeg deg å slenge med noe i vesken - wasa sandwich, noe frukt/grønnsaker, Nutrilettbar - hva det måtte være. Så har du hvis sulten skulle melde seg uten at det er spisetid helt enda. I tillegg kan du gjerne ha med en vannflaske.

Skal du drikke alkohol så bruk kosemerkene dine, ikke drikk så mye, drikk mye vann mellom hvert glass med øl eller vin eller hva det måtte være.

 

På enhver sånn greie er vel planlegging det magiske ordet....:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant,planlegging er vel nøkkelen her;)

Måtte le litt når du jeg leste det om å spise opp maten til ungen,er jo en perfekt beskrivelse av meg, de spiser halvparten på tallerken også eter jeg resten. Men det er det slutt på, fra nå av får det de ikke spiser bli liggende igjen :D

Skal ta med meg noen flasker vann og litt frukt og en liten matpakke,minste jenta sitter jo i vogn og da er det jo bare til å fylle opp vogna med sunn mat *ler*

Det jeg er redd for når jeg skal drikke alkohol er at etter 1-2 øl så har jeg lyst på mer og gir blaffen i kcl. Kanskje jeg skal be samboeren min om å være alkoholvakt sånn at jeg ikke får i meg mer enn planlagt :D

 

Tusen takk for supre tips krusmynte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste minus 0,6 kg i dag. Ville jo selvfølgelig at den sku ha vist ennå mer nedgang,men har ikke fått trent noe denne uken så da burde jeg jo være fornøyd med 0,6 kg ned.

Det gikk kjempefint med maten i helgen, planlagte alt og hadde med meg frukt,matpakke og noen waza sandwich. Jeg droppet tilogmed alkoholen lørdagskvelden og koste meg med vann og light brus ute på byn (litt stolt av meg selv *ler*) så da har jeg faktisk hatt en hel uke uten noen utskeielser :)

 

Men jeg sliter skikkelig med treningsmotivasjonen om dagen. Har en mann som er bortreist på jobb mandag- torsdag hver uke og da er jeg aleine med ungene,så enten må jeg trene hjemme i stuen når ungene har lagt seg eller rett etter jobb før jeg henter ungene på skolen og barnehagen. Problemet med rett etter jobb er at jeg er sliten og da frister det lite å trene pluss at jeg pleier å bruke den tiden på å klargjøre middagen sånn at de får mat med en gang de kommer hjem.

Prøver å få tatt noen gå turer i helgene,men da er det også mye annet som skal gjøres.

Jeg vet at jeg klarer å finne tid til å trene,men som sagt motivasjonen er virkelig på bånn, noen som har noen forslag for å få opp treningsmotivasjonen min?

 

Håper alle dere som titter innom får en super flott uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt noen travle uker så har ikke fått tid til å oppdatere her inne på en stund.

I forrige uke var jeg 3 dager på kurs med hotellopphold,utenforkursrommet hadde de softismaskin og popcorn maskin og dette kunne vi spise så mye vi ville av. Det var også en stor lunsj buffet og tre retters middag hver dag. Ble litt mer mat og snop disse dagene enn jeg hadde tenkt, men hvis dette hadde vært for noen måneder siden før jeg bestemte meg for å kvitte meg med kiloene så hadde jeg garantert proppet i meg mye mer.

Etter endt kurs måtte jeg en hastetur til Bergen for min far hadde havnet på sykehuset. Så da ble det tre dager til hvor jeg ikke hadde helt kontroll på kcl. Haddejo selfølgelig også tante rød på besøk,og jeg blir ekstra sulten og godtesjuk da. Det ble noen tøffe dager der jeg virkelig slet med å velge sunnest mulig.. Dette viste seg jo også selfølgelig på vekten på mandag. Resultatet ble 300 gram opp :(

 

Denne uken har gått mye bedre, har vært mye på farten, men har laget alle måltider hjemme så har hatt skikkelig kontroll på kcl inntaket :) snikveide meg på fredag og vekten viste da minus 500 gram, håper at vekten er like snill med meg på mandag *ler*

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen travle uker så har ikke fått tid til å oppdatere her inne på en stund.

I forrige uke var jeg 3 dager på kurs med hotellopphold,utenforkursrommet hadde de softismaskin og popcorn maskin og dette kunne vi spise så mye vi ville av. Det var også en stor lunsj buffet og tre retters middag hver dag. Ble litt mer mat og snop disse dagene enn jeg hadde tenkt, men hvis dette hadde vært for noen måneder siden før jeg bestemte meg for å kvitte meg med kiloene så hadde jeg garantert proppet i meg mye mer.

Etter endt kurs måtte jeg en hastetur til Bergen for min far hadde havnet på sykehuset. Så da ble det tre dager til hvor jeg ikke hadde helt kontroll på kcl. Haddejo selfølgelig også tante rød på besøk,og jeg blir ekstra sulten og godtesjuk da. Det ble noen tøffe dager der jeg virkelig slet med å velge sunnest mulig.. Dette viste seg jo også selfølgelig på vekten på mandag. Resultatet ble 300 gram opp :(/>

 

Denne uken har gått mye bedre, har vært mye på farten, men har laget alle måltider hjemme så har hatt skikkelig kontroll på kcl inntaket :)/> snikveide meg på fredag og vekten viste da minus 500 gram, håper at vekten er like snill med meg på mandag *ler*

 

God helg!

 

jeg synes det virker som om du er på rett vei. du merker at du tar mindre når fristelser og utfordringer står i kø, det er kjempeflott. håper det går bra med din far..

 

Lykke til videre og på vekten på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk May85 :)

 

Føler selv at jeg er på rett vei, før kunne jeg jo spise til jeg ble skikkelig kvalm og dårlig,spesielt hvis det var snakk om godteri. Klarer ikke helt å styre meg nå heller hvis jeg begynner å spise på snop,men jeg stopper hvertfall lenge før jeg blir dårlig,selvom det fremdeles er litt for mye. Det beste med GR er at jeg nesten har mistet søtsuget, kun når det er den tiden i måneden at søtsuget kommer,så jeg spiser jo veldig mye mindre godteri nå (før kunne jeg spise en sjokolade hver dag) pluss at jeg spiser mye mer sunn mat og da må det jo bare gå den riktige veien til slutt :)

 

Går heldigvis mye bedre med pappa, han har fått kreft og en stor svulst i hjernen, men den har de nå fått fjernet og legene er veldig positive og mener at dette kommer til å gå bra. Så må vel bare stole på at de vet hva de gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

 

Så godt at det går riktig vei både for deg og pappaen din!

Jeg har nå en periode prøvd å gå ned i vekt med å ta "gode valg", men det har neimen ikke vært lett.. Har ikke gått ned noe, men ikke gått opp noe heller.. Eller jo, kanskje et halvt kilo etter 2 uker med is i Syden i sommer, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk litt stolt av meg selv, har hatt kaffe besøk i dag og serverte nystekte croissanter (er det sånn det skrives?) med sjokolade fyll og jeg smakte ikke en bitteliten bit en gang :D jeg satt å holdt på den nyfødte babyen deres gjennom hele besøket, var redd for at hvis jeg ga ham fra meg så kom jeg automatisk til å spise en av herlighetene som lå på bordet foran meg *ler* det var to croissanter igjen etter at besøket var gått og de kastet jeg i bosset (søppelet) ;)

 

Det var dagens skryteinnlegg. Hehe

 

Ønsker dere alle en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badevekten var veldig snill i dag, minus 1,4kg. Veldig fornøyd :)

Tok på meg en bukse i dag som alltid har vært litt stram i livet, men det var den ikke i dag, var plutselig veldig behagelig å gå med :D

Nå ble jeg virkelig motivert til å fortsette og fast bestemt på at dette skal bli enda en god og sunn uke!!

 

Ønsker alle en god og sunn dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk litt stolt av meg selv, har hatt kaffe besøk i dag og serverte nystekte croissanter (er det sånn det skrives?) med sjokolade fyll og jeg smakte ikke en bitteliten bit en gang :D/> jeg satt å holdt på den nyfødte babyen deres gjennom hele besøket, var redd for at hvis jeg ga ham fra meg så kom jeg automatisk til å spise en av herlighetene som lå på bordet foran meg *ler* det var to croissanter igjen etter at besøket var gått og de kastet jeg i bosset (søppelet) ;)/>

 

Det var dagens skryteinnlegg. Hehe

 

Ønsker dere alle en fortsatt fin kveld!

 

Wow, så flink du er!! Jeg, og mange med meg, er dessverre sånn at om man har betalt for noe, så skal man spise det. Eller at man skal spise opp, ikke kaste mat. Man skal selvsagt prøve å unngå å kaste mengder med mat, men man skal ikke være en bossdunk heller, hehe ;)

Jeg synes du er kjempegod! Godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens :)

 

Jeg har blitt så inspirert av dere her inne som er så flink å trene så i dag har jeg kjøpt meg en Elipse maskin. Fikk den for 300 kr nesten ubrukt :D så nå har jegabsolutt ingen unnskyldning for ikke å trene,he he.

 

Ha en flott dag videre dere som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene bare flyr av gårde, glemte faktisk å veie meg i går,kom ikke på det før jeg skulle legge meg :) veide meg i dag og vekten viste minus 300 g. Ikke allverden men ned er ned :)

Jeg har gått ned 4,2 kg siden starten i august og siden september i fjor så har jeg faktisk minket med 15,1 kg og 16 cm rundt midjen. :D Det er ikke så mye på et helt år men det går hvertfall riktige veien. Jeg har 4,9 kg igjen til første delmålet mitt, nemlig 99,9 kg. Har satt ett mål om å klare det til desember. Det er 7 år siden sist jeg veide under 100 og gleder meg skikkelig til å komme ned på tosifret igjen :)

 

Ellers har det ikke skjedd så mye her, trener på elipsemaskinen hver kveld ca 30 min. Synes at det er skremmende hvor dårlig form jeg er i, har nesten ikke pust igjen etter 15 min på maskinen, merker litt fremgang etter en uke,men ikke mye, så de neste ukene skal trening være i fokus,må virkelig få opp kondisjonen min.

 

Ha en flott og sunn uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var er det veiedag igjen, minus 1,5 kg. Er jo fornøyd med det men vil jo alltid at det skal være ennå flere kg som forsvinner, vil jo helst ha tatt av alle de overflødige kg mine i går, hvis dere skjønner hva jeg mener;) hadde det ikke vært deilig om man bare kunne våkne en morning også var alle kg borte he he.

 

I dag var det en som hadde bursdag på jobben og det ble servert nybakte kanelboller, jeg spiste en liten bolle og nøt den til det fulle :) jeg hadde ikke dårlig samvittighet en gang etterpå for det er faktisk tre uker siden sist jeg spiste nei mat og litt må man jo unne seg;) det beste var at når jeg hadde spist den så hadde jeg faktisk ikke lyst på mer, ganske utrolig egentlig, tror det aldri har skjedd før at det har vært nok med bare en!

 

Jeg er også litt fornøyd med at buksene mine har begynt å bli for store, spesielt jeansene mine som alltid har vært litt trange, nå må jeg bruke belte sånn at de ikke faller av meg :D tror det snart er på tide å kjøpe meg noen nye bukser i mindre str :D

 

Ønsker alle som titter innom en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 kg på en uke er jo veldig bra da!

Men forstår jo at du er utålmodig, det er jammen jeg også..

Jeg har også ellipse-maskin, men den som bruker den er faktisk Lillebror, til tull og tøys da, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...