Gå til innhold

Denne gangen SKAL jeg klare det!!!


Gjest sandzax
 Share

Anbefalte innlegg

Kjempegøy når man kan kjøpe nye bukser fordi de gamle er for store :D Jeg er egentlig der, jeg også, men drøyer shoppeturen litt til. Jeg er egentlig halvveis til neste mindre str (altså snart 2 str ned) og vil helst dit først.

 

Jeg har absolutt også hatt drømmen om å plutselig våkne opp og være slank :P vi er helt sikkert ikkje alene om det, hehe :P Men 1,5kg er superbra, det kan du absolutt være strålende fornøyd med :)

 

Man må absolutt unne seg litt innimellom, man skal tross alt ikkje slutte å leve heller, selv om man slanker seg. Og så flink som du er, fortjener du det :) Men så utrolig deilig å kjenne at en kanelbolle er nok :) Jeg har også kommet til det stadiet og da blir alt så mye lettere :) når man kan ta litt av og til og likevel ikkje ramle fullstendig av lasset :)

 

Håper du får en flott uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk melody og zizzy :)

nå er det en stund siden sist jeg var innom her, har ikke hatt nett de siste to ukene, men nå er jeg tilbake:)

 

Må innrømme at den siste uken har ikke vært helt bra sånn matmessig.for to uker siden viste vekten 0 nedgang og uken etterpå så viste den 200 g. Opp. Tror det har en sammenheng med økt trening og at jeg kanskje har kommet på det uunngåelige platået. Når vekten viser at jeg har gått opp så kommer alle disse dumme tankene som ,: hva er vitsen med å forsette jeg kommer jo ikke til å klare å gå ned allikavel og nå kan jeg fråtse i sjokolade og alt annet usunt for jeg har jo uansett lagt på meg! Etter noen timer med selvmedlidenhet mandag bestemte jeg meg for at jeg skulle være flink en uke til og holde meg til de gode vanene som jeg har fått gjennom Grete roede. Dette viste seg jo å ikke bli så lett, de dumme tankene mine lå hele tiden å lusket i bakhodet og når uken ikke ble som planlagt på grunn av syke barn,hvor det ble lege besøk og sykehus besøk så gikk jeg på en kjempe smell. jeg har spist sjokolade, boller donuts,chips og smågodt 4 av 7 dager. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gjorde det en gang. Hvertfall ikke at jeg fortsatte etter dag 1 med utskeielse.

De dagene jeg spiste usunt følte jeg meg helt forferdelig, jeg var kvalm,trøtt,sliten og fikk skikkelig vondt i hodet, merket også at jeg mistet humøret og ble sur og irritert. Tror det blir lenge igjen til neste gang jeg går på en sånn smell, fikk jo bevist for meg selv alle de dårlige effektene av usunn mat.

Jeg tok meg skikkelig i sammen lørdag og søndag med både sunn mat og masse trening og i dag viste vekten minus 200 g. Trodde virkelig at jeg hadde gått opp nesten et kg,men vekten var snill og jeg fikk en mye bedre start på dagen enn jeg hadde trodd.

Nå er jeg klar for en ny og sunn uke :)

Skal sitte meg ned senere i kveld å lese gjennom trådene deres :)

 

Ha en flott uke dere som titter innom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Usj, sånne smeller er skikkelig kjip. Sprekkene mine har stort sett bare vært endags, men man føler seg jo ille nok bare av det! Også selv om det har vært "planlagt" i form av bursdager og sånt. Da jeg hadde bursdag selv koste jeg meg virkelig og spiste jo for mye av det meste dog fortsatt langt mindre enn i mine verste dager. Dårlig? Herregud - den stakkars magen min fikk gjennomgå og jeg følte meg generelt ekstremt klein. *ler* Har jeg gått på samme smellen igjen? Jada. Men det viktigste er at man klarer å reise seg igjen, krumme nakken og gå på med full kraft igjen.

Godt at vekten har vært snill med deg i dag til tross for utskeielsene, det gir jo ekstra motivasjon til å komme seg tilbake på den sunne sti. Håper det blir en bra uke på alle måter, at alle holder seg friske og at rutinene kan følges så du får en bra uke både i forhold til mat, aktivitet og ikke minst mentalt. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, dette klarer du og snu, vet det ikke er lett når man detter tilbake i gmle mønstere når man opplever situasjoner man ikke helt klarer og takle på rett måte. Reis deg igjen og gå etter et lite snubble fallm dette klarer du !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er skikkelig kjipe sånne smeller,jeg har vært flink de to siste dagene med maten., men kjenner at jeg er skikkelig sulten. Det har ikke vært noe problem tidligere,har faktisk hatt litt problemer med å komme meg opp i nok kcl.nå når sulten melder seg kommer også søt suget tilbake,noe som jeg heller ikke har hattproblemer etter at jeg begynte med GR. Ja ja det er vel prisen jeg må betale for fire dager med utskeielser, regner med at det er derfor sult og søtsuget kommer.

Jeg har hvertfall ikke tenkt å gå på en smell igjen nå, vil virkelig ikke bli så dårlig igjen på leeeenge, he he. Nå må jeg bare finne tilbake til de gode treningsvanene mine, formotivasjonen min er på bånn akkurat nå.

 

Ha en fortsatt fin uke dere som titter innom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du er tilbake på rett vei etter smellen.

 

Det vikttigste jeg syntes jeg lærte sist jeg var på kurs e var at, går vi på en smell så er det ok. Vi bare fortsetter som normalt dagen etterpå eller neste måltid.

Altså ikke tenke at nå gikk det til helvete jeg venter til mandag... Bare å fortsette de gode vanene i neste måltid eller neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Sukkermonsteret er et velkjent fenomen for meg. Når jeg har gått på en smell med mye søtsaker, spesielt hvis det har vært flere dager på rad, så må liksom kroppen "avvennes" igjen og jeg kjenner et veldig sterkt sug. Men hvis jeg passer på å spise jevnt og trutt så går det over etter et par-tre dager. Hvis jeg har spist store måltider noen dager er det liksom litt det samme - magen må på en måte venne seg til at måltidene er mindre i volum igjen. At de kommer oftere er det ikke alltid den bryr seg om... *ler* Så bare stå på - både sukkerbeovet og den verste sulten forsvinner nok snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du å overkomme :) Jeg tenker at det er jo litt bra at du ble dårlig når du spiste usunt, for da er det god motivasjon til å ikkje skeie ut igjen på samme måte. Noe av det jeg var hekta på i "mitt forrige liv", var Tine Iskaffe. Drakk minst en hver dag og fikk hodepine hvis jeg ikkje hadde en. Men så kutta jeg det ut i et par måneder og så smakte jeg på en igjen. Det smakte ikkje mye godt og jeg ble skikkelig uggen i magen, så da var jo saken grei :) ingen mer iskaffe på meg igjen :) Har hatt samme opplevelser med godteri og andre usunne ting, etter at jeg starta livstilsendringa og hver gang jeg får lyst på noe usunt (utenom lørdagskosen), minner jeg meg selv på hvor dårlig jeg alltid følte meg før, når jeg stappa i meg uhemmet. Slapp, irritert, uggen i magen, dårlig samvittighet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å gi meg og står på videre,sukkermonsteret skal ikke få lov til å ta meg *ler*

I dag har søtsuget og sultfølelsen vært minimal så satser på at til helgen er det så godt som borte. Energien, humøret og motivasjonen er også tilbake, det er jo sånn jeg vil ha det, ikke føle meg helt elendig som jeg gjorde for en uke siden etter at jeg stappet i meg masse dritt.

Skjønner hva du mener melody når det er en stund siden man har spist/drukket noesom ikke er sunt så smaker det jo egentlig ikke godt når man smaker på det igjen. Så skjønner jo ikke hvorfor jeg fortsatte i flere dager.

Pysen,skal huske på det neste gang jeg går på en smell, kan jo minske skaden litt med å la det bli med den ene utskeielsen og ikke forsette flere dager på rad.

 

Ha en fortsatt fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vann hjelper mye på om eg kjenner mye søtsug eller ikkje, avvenning av sukker er ikke lett!

 

Men syns du har kommet godt i gang, under 100 tror eg er stort for mange, håper selv å greie det før jul, tenker eg stikker innom her og kikker iblant og heier på deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vann hjelper mye på om eg kjenner mye søtsug eller ikkje, avvenning av sukker er ikke lett!

 

Men syns du har kommet godt i gang, under 100 tror eg er stort for mange, håper selv å greie det før jul, tenker eg stikker innom her og kikker iblant og heier på deg ;-)

 

Må innrømme at vann er jeg ikke noe særlig flink å drikke,synes det blir litt unaturlig å drikke når jeg faktisk ikke er tørst, så dette er noe jeg definitivt må bli flinkere til. Har som fokus og mål denne uken at jeg skal drikke en til to glass vann før hvertmåltid, håper at det vil hjelpe på søtsug og sultfølelse som ikke har gitt seg ennå. Føler selv også at jeg har kommet godt i gang, har grei kontroll på maten, men kan selfølgelig bli enda flinkere til å ta sunnere mat valg i hverdagen :)

 

Takk for at du kikker innom og heier på meg nessie87, hjelper godt på motivasjonen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke flink å drikke vann eg heller men begynte på en medisin og bivirkningen var tørrhet i munnen og siden har det gått greitt ;)

Kanskje ikke akkurat måten å begynne på da :rolleyes:

 

Og det ligger i hodet det med sukker og sånt, det tar sin tid å endre tankene. belønning, straff = sukker!!

 

Ha en flott og aktiv uke sandzax B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke flink å drikke vann eg heller men begynte på en medisin og bivirkningen var tørrhet i munnen og siden har det gått greitt ;)/>

Kanskje ikke akkurat måten å begynne på da :rolleyes:/>

 

Og det ligger i hodet det med sukker og sånt, det tar sin tid å endre tankene. belønning, straff = sukker!!

 

Ha en flott og aktiv uke sandzax B)/>

 

Ja jeg jobber mye med det mentale for tiden, vet at mye av problemene i forhold til sukker og mat sitter i hodet. Jeg er blitt veldig bevisst på situasjoner hvor jeg plutselig får lyst på usunn mat/snop og prøver da å tenke gjennom hvorfor jeg får lyst på det. Svaret jeg kommer frem til er stort sett at det er situasjonen eller følelsen i en bestemt situasjon som gjør at jeg automatisk tenker at jeg vil/må ha noe usunt, ikke det at jeg faktisk har lyst på det.

Trorat mye av jobben med å slanke seg og spesielt holde seg stabil etter at jeg har nådd målet mitt er gjort hvis jeg klarere være bevisst på disse tankene og hvis jeg klarer å endre dem :)

 

Ha en flott og aktiv uke du også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å veie meg i går, så gikk på vekten i dag og den viste det samme som sist uke. Har nå stått på den samme vekten i fire uker. Det var en uke hvor jeg gikk opp 200 g. Og en uke hvor jeg gikk ned 200 g. Men stort sett det samme tallet på vekten.

Jeg er 1,6 kg fra å nå det første målet mitt på 99,9. Og vil virkelig se det tallet snart :D

Jeg har kommet godt i gang igjen med maten etter mine utskeielser, men søtsuget og sulten sitter fremdeles litt igjen, så denne uken har jeg gitt meg selv en utfordring. Jeg skal trene hver dag denne uken, håper det kan gi utslag på vekten neste mandag og at det hjelper meg med å komme skikkelig igang med treningen,for kjenner at motivasjonen ikke er så stor på det punktet.

Jeg vet også at nårjeg trener så får jeg mindre søtsug for jeg vil jo ikke at treningen skal være bortkastet *ler*

 

Ønsker alle sammen en flott og sunn uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med trening hver dag denne uka?

Har hatt to økter på gymmet og skal ha en til pluss lørdag pluss eg håper å tørre dra i svømmehallen en eller annen gang i løpet av helgen..

 

Etter eg startet med trening har vekta gått opp så eg er ikke særlig motivert for tiden!! men håper jo det løsner av seg selv, har en del å gå på kostholdsmessig, mannen lager desverre skikkelig heftig mat som er full av karbo og olje.

 

Stå på, som de sier så angrer man aldri på å ha dratt på trening :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med trening hver dag denne uka?

Har hatt to økter på gymmet og skal ha en til pluss lørdag pluss eg håper å tørre dra i svømmehallen en eller annen gang i løpet av helgen..

 

Etter eg startet med trening har vekta gått opp så eg er ikke særlig motivert for tiden!! men håper jo det løsner av seg selv, har en del å gå på kostholdsmessig, mannen lager desverre skikkelig heftig mat som er full av karbo og olje.

 

Stå på, som de sier så angrer man aldri på å ha dratt på trening :-D

 

Trening hver dag går faktisk kjempe bra, har prøvd å variere med forskjellige aktiviteter hver dag sånn at jeg ikke blir lei.

Svømming er jo kjempebra trening så det håper jeg du får til å gjøre denne helgen:)

Merker også det at vekten kan gå litt opp eller holder seg stabil de første ukene med trening, men det tenker jeg at kan være muskler og ikke fett som har lagt seg på kroppen. Så prøv å hold motivasjonen oppe og ikke slutt med treningen for det er uansett sunnere å trene enn å ikke gjøre det:)

Jeg hadde samme problem som deg med en mann som lagde mat med alt for mye kcl i. Det jeg gjorde var at jeg overtok middagslagingen når jeg hadde tid også satt vi oss ned sammen og pratet om kostholdet og sa at hvis jeg skulle klare å gå ned i vekt så måtte middagene bli sunnere. Jeg ga ham et lite kurs på hvor mye kcl forskjellige ting inneholder også har vi begynt å planlegge middagene sammen sånn at vi blir fornøyd begge to.

Etter at vi gjorde dette har han fått en bedre forståelse av sunn mat pluss at han faktisk har tatt av 10 kg bare ved å spise sunnere middager og at vi har sluttet å ha godteri liggende hjemme :D

Så kanskje det kan være en ide at dere prater sammen om sunnere mat?

 

Stå på videre så kommer du i mål til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart ikke i helgen men i går dro eg avgårde til svømmehallen, selvbildet er jo ikke det beste og da er det ekstra skummelt å dra alene på nye plasser. :unsure:

På lørdag trenge eg dobbelt- og det straffet seg, eller det vil si eg oppdaget muskler eg ikke ante eksisterte..

Baksiden av leggen, når en går fremover kjenner en det skikkelig så alt har gått i sneglefart søndag og mandag, i dag begynne eg å kunne gå normalt igjen!

Håper da å få trent i kveld, har en motivasjonsplan med smilefjes for hver dag eg trener- men vekta stiger fortsatt. Får se nå når eg sluttet med mini-pillerene om det hjelper..

 

Å snakke med mannen om kalorier og sånn krever mye, han er rett og slett analfabet men skal prøve henge opp bilder av bra matvarer og dårlige matvarer så kanskje han skjønner tegninga.

Mannen liker ikke godteri så det ligger ikke i hus- det ligger i bilen faktisk, da er det litt større tiltak å få tak i, brus er det omtrent slutt med men drikker endel kullsyrevann da.

 

Skal prøve å kutte på gluten og melk, tror de har litt negativ effekt på kroppen min- verdt et forsøk!

 

Nærmer du deg 99,9 nå? en milepæl før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, kanskje bare litt...

 

nessie du undervurderer ikke mannen når det kommer til mat og forståelse av kosthold?

 

Jeg måtte også gjøre som sandzax og ha en alvorlig prat om kosthold med min mann. Han tenkte bare ikke over at for at jeg skal ha en sjanse å lykkes, må vi samarbeide. Jeg laget også til ukemenyer med oppskrifter og så tok vi det derfra.

Det urettferdige er at han har gått ned mer i vekt enn jeg har :rolleyes:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg bodde hjemme hos foreldrene mine en periode i fjor etter at jeg solgte leiligheten min, og spiste den middagen jeg fikk servert. Vekten stod hele perioden bom stille, men da jeg flyttet inn i ny leilighet begynte den plutselig å gå raskt nedover igjen. Hvorfor? Fordi at selv om jeg fikk servert "vanlig" mat så har tilberedelsene mye å si. Som å steke ting i en haug med margarin - det er jo strengt tatt ikke nødvendig når man har nonstick panne. Om noe skal brukes holder det med en liten dråpe olje. Og selv om det er godt med en kalkunpanett en gang i blant er det ikke å stikke under en stol at når man prøver å gå ned i vekt er det heller ikke det lureste. Saus kan med fordel lages på annen måte enn med smør/meljevning. Alle monner drar osv. Foreldrene mine ble litt paff da jeg fortalte om nedgangen etter at jeg flyttet hjemmefra igjen, for dette er jo ting som de overhodet ikke tenker på. Jeg kunne jo ha laget egen mat, men man vil jo ikke være utakknemlig heller. Men vekten gikk ihvertfall ikke opp, for jeg var superflink til absolutt alle andre måltider. :)

 

Jeg tror det kan være lurt at dere setter dere ned og prater litt, lager en matplan for uken og gjerne også drar og handler sammen. Da kan dere begge få mat dere liker og som også er sunn. Det er jo også mulig å spise litt forskjellige ting en gang i blant - vil gubben ha noe som du ikke liker eller vet ikke er bra i den prosessen du er i nå er det jo ikke noe i veien for at han kan ta det og du kan ta noe annet. Tilbehøret kan jo fortsatt være det samme og dere kan jo fortsatt spise sammen. :)

 

Men - godteri i bilen? Hva er meningen med det? Mannen liker ikke og du bør ikke ha, hvorfor ikke bare la være å kjøpe og dersom du skal unne deg noe kjøper du f.eks. akkurat den mengden du skal ha i løsvekt?

 

Du sier også at vekten stiger. Teller du kalorier? Hvis ikke kan det kanskje være lurt. Mange blir litt lurt når de begynner å trene, for økt aktivitetsnivå fører gjerne til økt sultfølelse og da er det viktig å ikke falle for fristelsen for da går jo vinningen ved forbrenningen opp i spinningen! Gjerne bokstavelig talt... ;) For øvrig superflott at du turde å dra i svømmehallen! Nå er første skritt tatt og det blir sikkert ikke på langt nær så skummelt neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde hjemme hos foreldrene mine en periode i fjor etter at jeg solgte leiligheten min, og spiste den middagen jeg fikk servert. Vekten stod hele perioden bom stille, men da jeg flyttet inn i ny leilighet begynte den plutselig å gå raskt nedover igjen. Hvorfor? Fordi at selv om jeg fikk servert "vanlig" mat så har tilberedelsene mye å si. Som å steke ting i en haug med margarin - det er jo strengt tatt ikke nødvendig når man har nonstick panne. Om noe skal brukes holder det med en liten dråpe olje. Og selv om det er godt med en kalkunpanett en gang i blant er det ikke å stikke under en stol at når man prøver å gå ned i vekt er det heller ikke det lureste. Saus kan med fordel lages på annen måte enn med smør/meljevning. Alle monner drar osv. Foreldrene mine ble litt paff da jeg fortalte om nedgangen etter at jeg flyttet hjemmefra igjen, for dette er jo ting som de overhodet ikke tenker på. Jeg kunne jo ha laget egen mat, men man vil jo ikke være utakknemlig heller. Men vekten gikk ihvertfall ikke opp, for jeg var superflink til absolutt alle andre måltider. :)/>

 

Jeg tror det kan være lurt at dere setter dere ned og prater litt, lager en matplan for uken og gjerne også drar og handler sammen. Da kan dere begge få mat dere liker og som også er sunn. Det er jo også mulig å spise litt forskjellige ting en gang i blant - vil gubben ha noe som du ikke liker eller vet ikke er bra i den prosessen du er i nå er det jo ikke noe i veien for at han kan ta det og du kan ta noe annet. Tilbehøret kan jo fortsatt være det samme og dere kan jo fortsatt spise sammen. :)/>

 

Men - godteri i bilen? Hva er meningen med det? Mannen liker ikke og du bør ikke ha, hvorfor ikke bare la være å kjøpe og dersom du skal unne deg noe kjøper du f.eks. akkurat den mengden du skal ha i løsvekt?

 

Du sier også at vekten stiger. Teller du kalorier? Hvis ikke kan det kanskje være lurt. Mange blir litt lurt når de begynner å trene, for økt aktivitetsnivå fører gjerne til økt sultfølelse og da er det viktig å ikke falle for fristelsen for da går jo vinningen ved forbrenningen opp i spinningen! Gjerne bokstavelig talt... ;)/> For øvrig superflott at du turde å dra i svømmehallen! Nå er første skritt tatt og det blir sikkert ikke på langt nær så skummelt neste gang. :)/>

Mange kloke ord fra deg Krusmynte! Du er bare så flink til å dele kunnskapen din. Jeg følger litt med deg fra siden skjønner du ;o)

 

Akkurat det du skriver om hvordan man lager maten tror jeg er kjempeviktig. Det er kanskje ikke store forskjellen fra dag til dag, men over en uke eller over et år er det faktisk stor forskjell. Det merkelige er jo at vi mennesker venner oss til smaker, men det tar jo litt tid da. Så man må liksom bare holde ut til tunga har vent seg til den nye smaken. Men, det er jo ikke lett å legge om for seg selv, men gjerne enda vanskeligere å dra mannen med...

 

Min erfaring er at etter en stund så lurer man på hvordan man kunne finne på å pøse på med olivenolje når man vet at det er nesten 100 kcal per ss. En god dash med olivenolje er liksom hele middagen sånn kalorimessig... Det er rett og slett ikke verdt det. Syns ikke det smaken er dramatisk forskjellig heller. Det er bare masse man heller ville brukt de 300 ekstra kaloriene på og det blir man først bevisst på når man lærer om hva maten inneholder. Tror mannen må få et lite kurs ja...

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj..her var det kommet noen innlegg siden sist. Jeg er helt enig med dere pysen,krusmynte og Lunja. Alt ble hvertfall en del enklere for meg når jeg fikk mannen med på å lage sunnere mat. Så tror det kan være lurt for deg nessie87 å hvertfall prøve å ta en prat med mannen din om å lage sunnere mat. Om ikke annet så i hvertfall få han til å forstå hvor mye kcl det er i olje og smør, som sagt så har tilberedelse av maten mye å si for kcl innholdet.

Jeg er utdannet kokk og har jobbet som kokk i 10 år nå, vi er jo egentlig opplært i å dynke maten i olje og ha masse smør i omtrent alt vi lager,spesielt vi som jobber på restaurant kjøkken, så selv om jeg har prøvd å lage sunn mat hjemme i perioder så har det ikke blitt noe resultat på vekten, ikke før jeg lærte meg hvor mye kcl olje og smør inneholder og minsket betraktelig ned på dette begynte vekten å gå nedover. Og maten smaker jo faktisk like godt uten alt det fettet. :)

 

Kejempe flott at du kom deg i svømme hallen nessie87 det er jo en liten seier ( det syntes hvertfall jeg den dagen jeg turde å gå i svømmehallen for første gang med mine da 116 kg ;) ) jeg husker at jeg var veldig redd for at folk skulle komme med stygge kommentarer om vekten eller utseende mitt, men oppdaget jo ganske raskt at folk var mer opptatt av seg selv og det de drev med enn å se på hvor stor jeg var :)

 

Jeg gikk på vekten mandags morning og når jeg så resultatet så jublet jeg høyt, den viste 99,3 kg. Da har jeg nådd det første målet mitt og jeg håper at jeg aldri mer får se 100 tallet når jeg går på vekten igjen.

Har satt meg ett nytt mål på 94 kg før jul, da får jeg en bmi under 35 og det er det vel 8-9 år siden sist jeg hadde. Om jeg klarer dertil jul vet jeg ikke, men det gir meg hvertfall en god motivasjon til å holde meg unna all julemarsipanen som har komt i butikkene og til å ikke gå å småspise på all julematen som jeg skal tilberede nå når julebord sesongen begynner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, dette ble en vekker for meg. 100 kcal i en ss olje?? Jeg er forsiktig med smøret, men olje pøser jeg mye på med. Det må det bli en stopper på! Helt utrolig hvor mye usynlig kcal det er overalt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er jeg tilbake igjen på forumet etter en noe ufrivillig lengre fraværsperiode. I begynnelsen av november fikk jeg virus på balansenerven noe som resulterte i at jeg ble liggende i 2 uker og ikke har kunnet se på tv,lese eller gå uten å bli skikkelig svimmel og kvalm de siste månedene, med andre ord har jeg hatt de kjedeligste månedene i mitt liv :P jeg er ikke helt frisk igjen ennå, men bra nok til at jeg fungerer i hverdagen igjen :)

Resultatet etter noen måneder med inaktivitet og litt synes synd på meg selv spising er 6 kg opp så nå er det bare til å komme igang igjen med sunt kosthold og mosjon :) er ikke frisk nok til å trene hardt ennå men gå turer går fint så det blir det en del av fremover:-)

 

Håper alle har hatt en fin jul og ønsker alle ett riktig godt og sunt nyttår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ouch, det hørtes ikke godt ut! Husker farmor hadde det for mange år siden - hun måtte krype til do, for hvis hun gikk ble hun så svimmel og kvalm at hun måtte kaste opp... Slitsomme greier både det og krystallsyken.

Krysser fingrene for at kiloene ikke har fått "satt seg" og at de forsvinner fort av igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de sykdommene er noe skikkelig hærk, jeg er glad for at jeg har en smal gang mellom soverommet og badet sånn at jeg kunne holde meg i veggen på begge sider mens jeg gikk.he he

Jeg håper virkelig at disse kiloene forsvinner raskt og at de ikke har bestemt seg for å sitte fast i evigheter :)

Kostholdet har heldigvis gått bra de siste dagene,men kjenner at søtsuget Kommer snikende nå, bra at klokken er såpass mye at det straks er leggetid. Tenkte å stå opp en time tidligere i morgen og ta meg en gå tur på morgenkvisten før jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...