Gå til innhold

Pepsi Max


Gjest ave63
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om det finnes andre her som er avhengig av Pepsi Max ? I mange år har jeg drukket minst 1 1/2 liter hver dag. Har forsøkt å slutte noen ganger, men blir da både urolig og sur. Sliter med å gå ned i vekt, og lurer på om det skyldes at jeg tilfører kroppen aspartam. Er uføretrygdet pga angst og depresjoner. I løpet av det siste halve året har angsten økt veldig. Sliter mye mere psykisk enn jeg har gjort på mange år, og får også panikkanfall. Går jevnlig hos en psykiater, og han synes jeg bør slutte med å drikke Pepsi Max. Det hadde vært fint å få synspunkter fra andre på dette, gjerne om noen her har lignende erfaringer. Kanskje vi kan slutte i fellesskap :) På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest IdaJackson

Hei! Jeg lurer på om det finnes andre her som er avhengig av Pepsi Max ? I mange år har jeg drukket minst 1 1/2 liter hver dag. Har forsøkt å slutte noen ganger, men blir da både urolig og sur. Sliter med å gå ned i vekt, og lurer på om det skyldes at jeg tilfører kroppen aspartam. Er uføretrygdet pga angst og depresjoner. I løpet av det siste halve året har angsten økt veldig. Sliter mye mere psykisk enn jeg har gjort på mange år, og får også panikkanfall. Går jevnlig hos en psykiater, og han synes jeg bør slutte med å drikke Pepsi Max. Det hadde vært fint å få synspunkter fra andre på dette, gjerne om noen her har lignende erfaringer. Kanskje vi kan slutte i fellesskap :)/> På forhånd takk!

 

Hei! Så kjipt med angstanfallene.

 

Jeg har også slitt en del med angst, og det som er sikkert er at høyt koffeininntak gjør angsten mye verre. Koffeinen gjør at kroppen produserer mer adrenalin og kortisol, som er stresshormoner. De to stresshormonene øker angsten, og siden du har en del angst fra før...vel, du kan tenke deg selv. Når du er stressa sover du dårligere og spiser mer. Og koffein hjelper ikke på nattesøvnen heller.

 

Jeg ville ikke bekymret meg noe særlig for aspartam. Aspartam er ikke så ille som mange vil ha det til, les dette blogginnlegget f.eks: http://tjomlid.com/2013/01/29/rent-vann-er-giftigere-enn-aspartam/

 

Jeg tror at hovedproblemet med så mye Pepsi Max er at koffein + angst er en dårlig match, pluss at så mye brus ikke er bra for tennene, søtningsmidler eller ei. Jeg ville kjøpt en Soda Stream-maskin og laget min egen brus med Fun Light og vann fra springen. Da får du ikke noe koffein og ingen kalorier, pluss at du garantert kommer til å spare en del penger. Det er jo dyrt med så mye brus.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt avhengig av Pepsi Max. Drikker det hele tiden og nesten alltid i kjøleskapet.

Jeg skal prøve å slutte og heller drikke vann, men det kommer ikke til å bli lett..

Er jo i en jobb hvor jeg har tilgang til så mye brus jeg bare vil og det er ikke bra!

Det er veldig lett å heller be om brus enn vann midt i stresset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor:-)

Jeg var totalt avhengig av cola zero i mange år. Vi snakker da om daglig inntak på en til tre liter. Jeg sluttet å drikke cola zero for 8 uker siden. Første uken var et mareritt. En ubeskrivelig hodepine og smerter i kroppen. Jeg var irritabilitet og ikke særlig sosial. Mannen min foreslo til og med at jeg skulle begynne å drikke zero igjen, men jeg hadde bestemt meg for å slutte. Etterhvert som tiden går, har livskvaliteten blitt vesentlig bedre. Noe som kan nevnes er at smerter jeg tidligere hadde kroppen om morgenen er fullstendig borte. Angsten for å ikke ha zero tilgjengelig er borte. Hadde jeg ikke fått i meg zero før lunsj, ble jeg ukonsentrert.

 

Det er en tøff prosess å slutte. For meg har det gitt helsemessig gevinst, bedre humør og lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjenner ei som våkner om natten fordi hun har sug etter pepsimax så ja det er mulig. Selv får jeg kraftig hodepine når jeg ikke får den daglige kaffekoppen minimum. Under svangerskapene likte jeg ikke kaffe og de første 14 dagene var en plage med daglig skallebank men så gikk det over. Nå drikker jeg ca. 1-3kopper kaffe daglig og synes det er helt ok. Brus er bare til helgekosen uansett type og blir alltid sukkerfri brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også avhengig av Pepsi Max. Jeg trøster meg med at det er blitt så dyrt at jeg har problemer med å forsvare å bruke så mye penger på det. Har drukket 1,5 liter i helgen, men har ikke mer i huset nå- Da går det automatisk mer i vann, men også kaffi og te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...