Gå til innhold

Lavt stoffskifte og sliter med vekta


Anbefalte innlegg

Merker at jeg legger veldig lett på meg og sliter med å få av kiloene igjen :(

Gikk ned masse med EasyLife for 2 år siden, men måtte slutte før kurset var over pga diverse. Nå har kiloene kommet sakte men sikkert på igjen. Er fortsatt 7 kilo mindre enn da jeg startet på nedgangen den gangen, men det vil si at jeg har lagt på meg igjen 11,5 kilo igjen :(

 

Er det flere med lavt stoffskifte her inne som har lyst til å ta opp kampen sammen med meg? Kanskje komme med noen tips som funker godt på den med lavt stoffskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du har fått påvist lavt stoffskifte og medisineres?

Hvis ja - det vet jeg lite om hvordan påvirker vektnedgangen.

Hvis nei - jeg klarer også å legge på meg på den måten du beskriver, og jobber med meg selv for å innse at jeg må spise moderat resten av livet. Og at det er OK. Jeg "våknet " i sommer, 12 kg tyngre på halvannet år og avhopper fra hold vekten. Nå er jeg på kurs nr 2 og har tatt av åtte kg. 4 igjen, og så begynner det vanskelige - å ha kontroll som ikke skal belønnes med nedgang...

 

Jeg synes opplegget her er vettugt og bra og jeg spiser mye, variert og sunt. Så dette er formelen, tror jeg.

 

Lykke til med nedgangen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

medisiner så det er tilnærmet normalt. Men det endrer seg stadig så medisinene blir justert innimellom for å få det mest mulig der det skal ligge. Det er helt normalt at det er slik med stoffskifteproblemer. OG det er også "normalt" at man legger lettere på seg og at kiloene er vanskeligere å få av desverre :P I alle fall det jeg har fått beskjed om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...