Gå til innhold

får det ikke til


Gjest Grony
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei hele meg selv. Jeg bestemmer meg for og gå ned i vekt når jeg står opp. Jeg kan klare og være flink i maks 4 dager så er det slutt. Jeg leter desperat etter bare en liten grunn for og kunne kose meg.

 

Jeg veier nå nesten 90 kilo, og det er 20 kilo mere en jeg vill ha. Jeg spiser alt jeg kommer over. Når jeg er i butikken så er hyllene med fy mat nesten som magnet. Jeg blir bare sugd mot fy maten. Jeg prøver og trene, men hva hjelper det når man går hjem og spiser 8 boller til lunsj etter trening.

 

Nei nå er det slutt. Jeg orker ikke mere og blir sur, dette har blitt en ond sirkel...Starter opp i dag og nå skal jeg holde helt til jeg er i mål.. Alt blir vondt av for mange kilo, vondt både psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i det du skriver.

 

Jeg har før gått ned i vekt, men denne gangen får jeg det ikke til...

 

Jeg har startet på nytt utallige ganger, men jeg holder ikke særlig lenge. Har prøvd mange taktikker også. Eller livsstilsendringer, som det så fint heter... For det er liksom fy-fy å si at man slanker seg, selv om det er det som er målet.

 

Jeg har virkelig endret livsstilen på alle disse årene (5-6 år). Jeg trener regelmessig, jeg har byttet ut fint med grovt, jeg reduserer på fett og sukker, og jeg er opptatt av et sunt og variert kosthold. Jeg drikker stort sett aldri noe med kalorier i, kun kaffe, te og vann.

 

Men min last er nok det at jeg ikke er flink å begrense meg hvis jeg lager noe ekstra god mat, eller har snop, snacks og godteri innenfor rekkevidde. I perioder kan jeg gå helt uten, men så plutselig er jeg storspiser igjen. Og da legger jeg så fort på meg at jeg omtrent ikke rekker å få svelget sjokoladebiten før den ligger på rumpa! Jeg vet at hvis jeg greier å holde meg i skinnet og ikke skeie ut i det hele tatt, så går jeg ned. Men hvordan skal man greie å holde fokuset når man plutselig en dag bare gir blanke i alt som heter slanking og bare MÅ ha den sjokoladen NÅ!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal man greie å holde fokuset når man plutselig en dag bare gir blanke i alt som heter slanking og bare MÅ ha den sjokoladen NÅ!?!

Da spiser man den sjokoladen med verdens beste samvittighet, sørger for at man nyyyter den (altså ikke bare hiver innpå) og så går man videre. punktum.

Ellers har jeg tro på at man ikke må være så streng med seg selv, jenter er altfor flinke til å rakke ned på både seg selv og andre. Første bud, slutt med det tullet. Andre bud finne ut hvorfor man overspiser. Tredje bud eksperimentere med kosthold og evt trening til man finner noe man kan leve med. Fjerde bud, ikke sats for hardt, innfør en ting av gangen. Skal du begynne å trene, ikke start med en plan om å gjennomføre syv dager i uken. Start med en. Klarer du to er det en bonus. Husk at ting tar tid, det er ikke gjort i en håndvending å finne ut av hvorfor man overspiser og gjøre noe med det. Eller legge om kosthold og trening. Kall en spade for en spade, vi slanker oss men gjør endringer underveis som er til å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...