Gå til innhold

Til alle slankere


Gjest Bride2013
 Share

Anbefalte innlegg

Denne tråden er min vei tilbake til en kropp jeg føler meg vel i, til et lettere liv, til en kropp som er sunn og frisk innsiden og ut. Det handler om å ende den kampen som har vært i nesten 10 år nå.

 

Dette innlegget her dedikerer jeg til de som har gått ned i vekt, de som er slanke, de som ennå ikke har tatt valget om å endre livet sitt, de som er over 100 kg, absolutt til alle her inne.

 

Jeg har vært her utallig mange ganger for å prøve å gå ned i vekt.

 

De fleste slankere har en historie som er slik, de har prøvd alle typer slanke metoder, de går ned mange kg, også opp igjen, også fortsetter denne sirkelen i mange år, før de knekker koden å kommer ut av dette.

 

I motsetning til dette er min historie ulik jeg har aldri gått ned noen kg, jeg går kun opp i vekt,opp,opp. Det har skjedd sakte, jeg har blitt tyngre og tyngre for hver dag som har gått, dit jeg er idag kjenner jeg ikke meg igjen. Nå vokser jeg meg ut av klær raskere enn før.

 

Men når jeg sto opp for et par dager siden var det noe inni meg som var annerledes, jeg var så lei meg, jeg var nedfor, jeg var lei den følelsen av å være overvektig. Plutselig over natten kom hele sannheten om meg selv foran øynene mine og det var noe jeg må akseptere for å gå videre.

 

Jeg er uansvarlig over for meg selv min helse.

Jeg er en trøstespiser, jeg går helt amok når jeg er alene i huset.

Jeg spiser etter hvordan jeg føler meg.

Jeg har et usunn forhold til mat, hele dagen min går til mat.

De gangene jeg har vært deprimert, har jeg løyet til meg selv og sagt ting som ikke var sanne i det hele tatt som jeg er akkurat perfekt slik jeg er, jeg kan godta meg selv som jeg er, jeg kan fortsette i den retningen jeg er i.

 

 

Men dette er historie, men allikevel en kamp for hverdag.Men det er for hver eneste time, minutt, sekunder jeg skal jobbe med meg selv mot målet mitt.

 

Jeg er ikke en av dem, som skal klare gå ned x antall kg før det og det, jeg skal ikke trene x antall ganger i uke, spise etter en spesiell plan(selv en sunn plan). Jeg skal ha klare mål,men det må gå i en takt jeg ønsker,forandringene skal komme gradvis.

 

Problemet ligger ikke på utsiden av meg selv, men innsiden derfor må jeg rette opp ting i hodet, første gang klare å se med lukkede øyne meg selv som slank og sunn, føle hvordan det ville vært, gradvis eliminere negative tanker mot positive, programmere hodet og sjel for en ny start. Hvor lang tid dette vil ta avhenger av hvor mye tid jeg kommer til å bruke på ting, enkelte vil ta lengre tid enn andre.

 

I min tidligere forsøk gjør jeg meg selv gal med å gi meg selv en sukker sjokk, å prøve endre hele meg på en dag. Trene hver morgen, på innsiden har jeg hatt samme tankegangen som før.

Hvordan skulle dette gå annerledes enn før? Jeg banket meg selv på innsiden så hardt.

Jeg har straffet meg selv med mat, jeg har hatet meg selv hver gang jeg har vokst ut av klær.

 

Jeg er sliten av å gå rundt overvektig, jeg er sliten av å fleipe om min vekt, jeg er sliten av å ha den kvalme følelsen av trøstespising, jeg er lei av alle løgnene jeg forteller meg selv, jeg er lei av føle meg sliten og uten energi med den livsstilen jeg har idag. Den sanne meg er gjemt bak x antall kg.

 

Det er historie, koste hva det vil, nå er tiden inne for en forandring hos meg, det er en ny begynnelse for meg. Jeg fortjener bedre, jeg skal lære å elske meg selv, for hver eneste skritt jeg tar skal jeg lære, jeg skal lære å tilgi meg, jeg skal gi meg selv den respekten jeg fortjener.

 

Jeg trenger deres hjelp, ideer, løsninger, ris, ros.

 

Alle er velkommen til å henge seg på her.

Et skritt av gangen, baby skritt skal det være.

 

Jeg skal komme med litt konkret informasjon anngående mål osv senere.

 

Ha en super duper dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Bride2013

Da skal jeg komme med en oppdatering siden sist.

 

Gikk vekt på sist da veide jeg 81,3.

 

På mandag veide jeg meg.Jeg har gått ned 1,2 kg siden sist =)

 

Foreløpig har jeg problemer med å spise frokost. Det er noe jeg skal fokusere på neste uke.

 

Jeg spiser sunn lunsj(lunsj var noe jeg hoppet over tidligere i likhet med frokosten).

Jeg prøver å drikke en halv liter vann på jobb.

 

Helgene er vanskelige.Ellers har jeg spist noe sjokolade og drikket noe brus.

 

Får se hvordan uka går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...