Gå til innhold

Ned 20-30 kg, torsdag 2. mars


Gjest queen

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

I går oppdaget jeg en åpen pose med honningristede peanøtter på pauserommet. Posen var åpen og det luktet så godt:-)

 

Tenkte jeg kunne ta meg en liten håndfull jeg også. Men ville sjekke kaloriinnholdet først. 635 kcal for 100 gram:( da var valget enkelt!

 

Plutselig hadde jeg ikke lyst på lenger. Ikke søren om jeg vil sløse bort kosemerkene mine på en så liten nytelse, nei!

 

Det er så godt at den mentale treningen virker, og for hver gang en kan motstå noe en ikke skal ha, føles det som en stor seier;)

 

Ikke misforstå, jeg koser meg og bruker opp alle mine kosemerker. Jeg ligger jeg på 1900 kcal om dagen, så jeg er ikke sulten. Jeg gleder meg til måltidene!

 

Det jeg vil fram til er at det viktigste for meg i denne kostomleggingsprosessen er at jeg vil ha tilbake kontrollen over spisinga, og det føler jeg at jeg er i ferd med å få.

 

Jeg vil sikkert snuble underveis, men jeg skal reise meg opp igjen, og fortsette:)

 

 

Ha en fin dag alle slankevenner. Nå drar jeg på 4 dagers vinterferie, yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamCam

Tenk deg alle de små nevene vi tillot oss tidligere, og jeg for min del spiste en haug me sjokolade i smug! -Fort, så ingen skulle oppdage det, og i hemmelighet så ikke folk skulle se på meg og forstå hvorfor jeg hadde ett vektproblem!

 

Jeg har forsåvidt fremdeles ett vekt problem, og dette siste kurset har ikke akkurat gått vannvittig bra. Siste kurskveld i går hadde jeg tatt av meg magre 0,2kg, så dermed blir hele kurs resultatet på 3,6kg! Det er jo ikke dårlig, det er bare ikke veldig bra...! Vet at jeg ikke har vært veldig flink i det siste, bl. a har jeg spist noen fastelavensboller i helga, pluss en veldig stor posjon ute på restaurant dagen før veiing.

 

Her er altså status:

 

Vekt 31/8-05: 116,3kg

Vekt i går, etter 26 uker: 91,8 (ned 24,5kg)

Ned cm over midje: 25,5cm

Ned i cm overarm:4,4cm

Ned cm over bryst: 22cm

Ned i cm ende: 14,5cm

Ned cm rundt lår: 13cm

Ned ca rundt hals: 4cm

Ned over hofte (eget mål, ikke med i totalsum): 17cm

Total cm nedgang tilsammen: 83,4cm

 

Jeg ser jo at snittet mitt på 26 uker er 0,94kg i uken, og det er jo egentlig ett vannvittig godt resultat, så det forklarer kanskje hvorfor jeg har hatt en litt tregere periode nå. Har ofte en tendens til å skjeie ut en liten dag eller to imellom kursene, men denne gangen trenger jeg virkelig å komme ordentlig i gang igjen! -Vi må bare fortsette å gå forbi honningnøtter, sjokoladekaker og alt mulig annet snacks som frister i øyeblikket! -Det er helt i oprden å kose seg, men nå skal det ikke skje på impuls lenger! (Og sjokolade ser jeg ikke engang på lenger!)

 

Ha en fin dag!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camcam, jeg har sagt det før; Du har vært utrolig flink så langt!!! Ta det inn over deg, vær fornøyd med den fantastiske bragden du har gjort, og ikke tenkt på det du burde gjort. 24,5 kilo og 84 cm borte!! Det er så mye at du MÅ være fornøyd! Fyll en sekk slik at den veier 24,5 kilo, og ta den på ryggen. jeg lover, det er TUNGT!

 

Jeg tror det går tregere når man har slanket seg en stund. Kroppen blir vant med mengde og type mat vi putter i oss, og hviler litt på det, inntil den igjen skjønner at den må forbruke den energien den faktisk skal forbruke i løpet av en dag, og vekta sakte begynner å gå nedover igjen. Vet ikke om det jeg sier er rett, men det er sånn jeg tenker meg det.

 

"Det jeg vil fram til er at det viktigste for meg i denne kostomleggingsprosessen er at jeg vil ha tilbake kontrollen over spisinga"

 

Queen, jeg er så enig med deg!! Bare at jeg ikke har kommet helt dit der du er, med å føle at jeg begynner å få kontrollen. Jeg har slitt med dette i så mange år, og hver gang det kommer en uke utenom det helt strikte hvor jeg har kontroll over alt, så mister jeg grepet, går opp i vekt og mister dermed også motivasjonen. Og de ukene er det jo så mange av i et år, flere enn "normale" uker, så nå har jeg begynt å tenke at jeg må gjøre noe med DE ukene, konsentrere meg mer, ha fokus på rett plass. Men jeg har altså ikke kommet lengre enn til å bli klar over at det er det jeg må gjøre. Handlingen gjenstår, men dette er en ny tanke for meg, og prosesser tar tid. (Skjønner dere hva jeg mener, eller blir det for "dypt" og vrøvlete??)

 

"og jeg for min del spiste en haug med sjokolade i smug! -Fort, så ingen skulle oppdage det, og i hemmelighet så ikke folk skulle se på meg og forstå hvorfor jeg hadde ett vektproblem!" (Camcam)

 

Jeg har hatt og har delvis det på samme vis. Jeg har rett og slett problemer med at andre skal se meg spise. Ikke matpakke og slikt, men ute på restaurant, og spesielt det å gå ute i gata og spise på en sjokolade eller noe annet. Jeg har alltid spist mye mat, og syns det er problematisk at folk skal se hvor mye jeg spiser. Selv om jeg på restaurant får en tilmålt porsjon, syns jeg det er vanskelig, spesielt hvis vi er mange. Når en eller flere legger igjen litt, og jeg har spist opp alt, da har jeg det ikke godt... Det skjedde på jobb i går - og da hadde jeg faktisk en LITEN porsjon mat med. Ei tynn ei (ser ut som en rak pinne, og det er ikke noe mål for meg!) spiste ikke opp hele porsjonen med Fjordland, og for meg går det lett som bare det... Da føler jeg meg dobbelt så stor... Det å spise sjokolade på gata, ville bare avslørt for alle andre hvorfor jeg er overvektig - sier ikke tykk, for det er ikke det jeg er - og da vil jo ALLE tenke at "hvorfor spiser hun den sjokoladen!! Hun som er så stor!!"

 

jeg tror at mye av dette henger igjen fra da jeg begynte på skolen i 1. klasse. Før skolen startet på høsten, var vi inne hos helsesøster en dag. Masse jenter og deres mødre. For veiing, høydemåling, kanskje tok vi blodprøver og fikk noen vaksiner, det husker jeg ikke helt. Den sommeren hadde jeg vært hos min bestemor og nesten "vært på seters for å bli fet". Lagt på meg hadde jeg uansett gjort. Da jeg var ferdig inne hos helsesøster, og iv km ut i rommet sammen med alle de andre, sa min mor høyt til alle sammen: "Hun veide 36 kilo!" de andre veide jo rundt 20+, så dette var ikke hyggelig for meg, og det er en hendelse jeg aldri har klart tilgi min mor. Det ble selvsagt snakk blandt de andre om min vewkt, og jeg ble mobbet de 3 første årene av min skoletid pga at jeg var tykk, selv om jeg nok ble "mindre" i løpet av tida. Da jeg kom i tenårene var jeg normalt slank.

 

Det er mye psykologi i dette med mat og spising. Rart ar det skal være sånn....

 

Nok filosofi.

 

I går skuffet jeg snø. Masse snø. Mengder av snø! Og jeg brukte opp godt over en hel middag, nemlig 450 kcal!! I dag er det ikke riktig så mye snø, så blir ikke så mange kcal i dag, men regner med i allefall et trim poeng. Jeg skal beynne å fokusere på epletreet mitt dette kurset, har jeg tenkt! det har blitt alt ofr lite trim på meg, jeg MÅ gjøre noe med det!

 

HA en flott dag, alle sammen!!

 

(Uups, langt innlegg i dag... Sorry!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei queen, CamCam og xray!

 

Må bare rose dere for flotte resultater og bra innstilling. Jeg kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Det er nok mange overvektige som tenker likt, både i forhold til hva andre syns de "fortjener" å spise og egen kontroll over maten.

 

Psyken vår må vi nok leve med hele livet, tror jeg, men vi kan lære å kontrollere inntaket. Utfordringen blir å holde fokus, selv etter at målet er nådd. Personling har jeg lett for å "glemme" at jeg har et vektproblem, og spiser sånn som jeg tror andre spiser - dermed fyke jeg opp i vekt igjen.

 

Lykke til videre i prosessen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen dager siden jeg var innom. Vil gratulere alle med resultater. med meg går det tregt men jeg går ihvertfall ikke opp så jeg får trøste meg med det. Håper bare det begynner å gå den riktige veien snart. Vi nakkes

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest colamay

I dag har jeg vært og henta skia mine. Lurer litt på om jeg skal spørre tanteungen min på 3 år om han vil bli med tante i helga og stå på ski. Greit og ha med noen som er like bra som meg hehe.

Gikk ned hele 0,5 i går. Greit nok det da. Men har vært et dårlig kurs totalt har jeg gått ned 2,7. Er jo greit nok men har som et mål og gå ned ca 5 kg pr kurs.

 

CamCam, vi klarer nok ikke og komme under 90 kg til neste onsdag. Men hadde vi klart 2 kg denne uka hadde det vært suprt:-)

Men nå må jeg løpe igjen......... Hater nettcafe....................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær stolte av det dere har fått til. Å gå ned i vekt tror jeg skjer like mye i hodet som i kroppen. Jeg klarte fint å gå ned og gikk ned fort i forrige runde, over 25 kg, men gikk opp igjen jevnt og trutt, kiloene kom i så passe tempo at jeg ikke tok situasjonen på alvor. Tenkte mange ganger, det var jo ikke så farlig, jeg var jo mindre enn det jeg hadde vært helt til jeg med et sjokk var nesten tilbake på toppvekta.

 

Du verden så likt vi tenker. Følelsen av å ikke kunne spise sammen med andre. Tanken om at en ikke kan spise is eller sjokolade eller noe sammen med andre, jeg er jo tykk og har på en måte ikke rett til det. For mitt vedkommende henger vekt og selvfølese sammen. Da jeg var 25 kilo lettere hadde jeg ikke samme følesen. Og faktisk, man blir behandlet forskjellig i butikker osv. avhengig av hvilken vekt man har. Så det er ikke bare innbildning at man blir "sett". Jeg må kanskje si at jeg er ikke sjenert og virker selvsikker, men følelsene, de er på innsiden.

 

Jeg prøver ikke være demoraliserende når jeg forteller om vektoppgangen, men advare og samtidig si, ja vel, så gikk vekta opp, da er det å prøve igjen. På et av kursene jeg gikk var det ei dame som for andre gang gikk ned 30 kilo, og jeg husker at jeg tenkte "Oj, det skal i alle fall ikke jeg trenge." Samtidig er det henne jeg har husket, hun orket faktisk å gjennomføre to hele runder og klarte det bra. Og bra er det at jeg husket henne, for nå er det min tur til å skulle gå ned nesten 30 kg en gang til.

 

Stå på folkens, og ha en aldeles fortreffelig aftens når det er tid for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

jeg syns dere gjør en kjempe innsats og det står det respekt av!jeg kjenner meg igjen i ting camcam og xray skriver og det gjør sikkert mange .fint at du /dere skrev om det.lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Det har vært mange bra innlegg her i dag - du verden som det motiverer til å fortsette. Kan nesten ikke vente til i morgen med å se hva vekta viser..

 

Hittil har jeg 11 trimpoeng denne uken og det er jeg strålende fornøyd med, det er jo hele tre dager til av uka - kanskje klarer jeg 15!

 

Ha en god kveld damer (+ menn)!!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...