Gå til innhold

En, to, tre - 11 kg ned :)


Anbefalte innlegg

Jente i sin beste alder, 42 år ung, som sliter med vekta. Målet er å gå ned 11 kg innen utgangen av juni.

Sliter både med kostholdet og treningsvegring, så det er litt å ta tak i.

 

Slik jeg ser det er følgende mine største utfordringer:

 

- Spise godis (snop og chips) kun lørdag og søndag

- Trene to - tre ganger per uke

- Få i meg nok vann i løpet av dagen

- Oppnå minimum 7 på GR-kosthold score

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Jente i sin beste alder, 42 år ung, som sliter med vekta. Målet er å gå ned 11 kg innen utgangen av juni.

Sliter både med kostholdet og treningsvegring, så det er litt å ta tak i.

 

Slik jeg ser det er følgende mine største utfordringer:

 

- Spise godis (snop og chips) kun lørdag og søndag

- Trene to - tre ganger per uke

- Få i meg nok vann i løpet av dagen

- Oppnå minimum 7 på GR-kosthold score

Hei 😊 jeg er 40 og har nesten samme mål og utfordringer som deg. Ønsker å komme i form, være i aktivitet, og ta av ca 10kg til sommeren 😠har tre barn og hverdagen er travel, og det blir ikke prioritert tid til bevegelse og kostholdsendring - men nå må jeg ta et tak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Jeg er 45 og har også planer om å ta tak og komme meg ned ca 10 kg til sommeren. Er alene med to jenter og bruker mat til trøst når livet butter og spiser uten mål og mening når jeg er stresset.. Er også fokusert på å trene endel, det er og en utfordring å få til men godt anvendt tid..

Kanskje vi kan finne en fast dag og veie og måle oss og rapportere her inne. Det har hjulpet meg veldig godt på vei før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hallo.

Jeg er 45 og har også planer om å ta tak og komme meg ned ca 10 kg til sommeren. Er alene med to jenter og bruker mat til trøst når livet butter og spiser uten mål og mening når jeg er stresset.. Er også fokusert på å trene endel, det er og en utfordring å få til men godt anvendt tid..

Kanskje vi kan finne en fast dag og veie og måle oss og rapportere her inne. Det har hjulpet meg veldig godt på vei før...

Gokveld ☺ï¸høres ut som en god ide med fast innveie dag 😉 jeg tenkte å veie meg hver mandagsmorgen fom i mårra 😄. Flott å kunne ha en plass å dele gledesdager og utfordrende dager 😠ha en fin søndagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen. :rolleyes:

:jeg vil så gjerne være med på denne tråden.

er litt eldre enn dere 55+har jeg blitt.

Vekt idag er 81,5kg.prøver å spise 1300-1500kal pr dag.

har laget meg et treningsopplegg for vinter/vår.

det er ikke jogging,for det er ikke meg.

vi skrives. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

PS: Hvordan lager dere sånne finne oppsett med mål under streken?

Hei Lamamama ☺ï¸

Gå inn på "min profil ", trykk på rediger min profil, trykk på endre signatur, skriv inn det du ønsker ,lagre endring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ser vi har omtrent samme mål, håper jeg kan bli med dere på "nedturen" ;)/>

 

Er ei jente på 28 år, som SKAL ned 10-12 kg innen juli. Har fått 3 herlige små i løpet av 5 år. Det har gjort sitt med kroppen i tillegg til at søtsuget etter sjokolade er alt for stort..

 

Har et mål om å bli mer aktiv. Planen er å trene 2 dager i uken. Starter fra 01.01 med å veie meg og telle kalorier. Kan godt bli med på å ha felles veiedag på mandager deretter :)/>

 

Ha en fin kveld! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: så var det siste dagen i dette året :rolleyes:

 

I 2013 har jeg hatt litt fokus på helse så det ble 6kg mindre av meg :D

 

Nå er det bare å ta fatt på de 10 siste overvektskiloene som

SKAL VEKK :angry:

her må det jobbes beinhardt i min alder.

 

Kos dere i nyttårshelgen og så setter vi skikkelig i gang etter den :P

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

:rolleyes:/>/> så var det siste dagen i dette året :rolleyes:/>/>

 

I 2013 har jeg hatt litt fokus på helse så det ble 6kg mindre av meg :D/>/>

 

Nå er det bare å ta fatt på de 10 siste overvektskiloene som

SKAL VEKK :angry:/>/>

her må det jobbes beinhardt i min alder.

 

Kos dere i nyttårshelgen og så setter vi skikkelig i gang etter den :P/>/>

GOD HELG

Godt nyttår Bessa😊 og dere andre ☺ï¸. I morgen har jeg avtalt gåtur m en venninne på kvelden , så da begynner det nye året bra 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, alle sammen.

 

Så kjekt å se at vi har blitt en liten gjeng her inne. Supert at vi kan følge hverandre utover våren.

Et løfte til meg selv er at jeg denne gangen skal "bli ved tråden" uansett om det går dårlig en uke. Tidligere har jeg hatt lett for å stikke av dersom jeg gikk opp i vekt - og dermed miste motivasjonen for en stund.

 

I dag er jeg i gang med å notere mat flittig i GR-systemet. Målet er å bevege meg mot score 7.

 

Planlagt trim i morgen, etter jobb. Det skal bli godt å komme i gang igjen. Har grodd helt fast i sofa og kosebukse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lamamama:så flott at du er i gang,selv gikk det litt tregt her denne uka.

 

Jeg holder på å lage et mat-treningsopplegg som det skal være mulig å gjennomføre fram til sommeren. :o

 

jeg er så lei å måtte komme til kort så mange ganger

(gikk ned 6kg i 2013)i det store og hele.

Skal ned 10kg så det blir noen delmål underveis. B)

god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Dagens trening førte til 2,1 treningspoeng. Hurra - og god helg til dere alle :)/>

Mårn 😀 jeg har ikke satt meg inn i GR's treningspoeng telling,- hvordan fungerer det? Har vært ute på to gåturer i år og satser på en til i løpet av helga 😉. Har noen av dere brukt rockering som treningsform? Jeg har en som veier 1,5 kg og brukte den noen uker i fjor ðŸ˜. Burde vel ta den fram og ta noen svinger pr dag 😀 god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn 😀 jeg har ikke satt meg inn i GR's treningspoeng telling,- hvordan fungerer det? Har vært ute på to gåturer i år og satser på en til i løpet av helga 😉. Har noen av dere brukt rockering som treningsform? Jeg har en som veier 1,5 kg og brukte den noen uker i fjor ðŸ˜. Burde vel ta den fram og ta noen svinger pr dag 😀 god helg alle sammen!

 

God morgen! Jeg er gullmedlem hos GR. Dermed får jeg score når jeg registrerer mat og trim.

Trim er lagt opp slik at målet er 1 trimpoeng per dag. Antall poeng varierer veldig fra aktivitet til aktivitet. Skal sjekke om rockering er i systemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn 😀 jeg har ikke satt meg inn i GR's treningspoeng telling,- hvordan fungerer det? Har vært ute på to gåturer i år og satser på en til i løpet av helga 😉. Har noen av dere brukt rockering som treningsform? Jeg har en som veier 1,5 kg og brukte den noen uker i fjor ðŸ˜. Burde vel ta den fram og ta noen svinger pr dag 😀 god helg alle sammen!

 

Fant ikke rockering, men fant en forklaring på trimpoengsystemet: http://www.greteroede.no/roedeklubben/brukerveiledning/1297738.o2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle flotte damer :)

 

I dag er det mandag og veiedag. For min del begynte det hele bra, med minus 0,8 kg. Det er jeg veldig, veldig fornøyd med. Sliter med å legge av meg julens dårlige vaner (les: høyt sukkerinntak) og har trent mindre enn planlagt denne uka.

Har bestemt meg for å ta det et skritt av gangen nå. Tidligere har jeg kjørt hardt ut med null-toleranse for snop og blitt sint på meg selv dersom jeg ikke trente tre ganger per uke.

Planen denne gangen er å notere alt, plusser og minuser, i systemet, samtidig som jeg ikke tenker "alt eller ingenting".

 

Ønsker dere en god dag og en strålende uke. Snakkes underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Godmorgen :rolleyes:

 

Vekt i dag er faktisk 81,8 :angry:

 

Det ble litt mye mat/snop i helga,så opp 0,3kg.

Mitt opplegg starter virkelig fra i dag og fram til sommerferien.

Jeg må ta det over en lang periode for å lykkes,tidligere erfaringer.

 

Nå er alt som heter gotterier ute av skuffer og skap.

 

Trening skal jeg ha 4-5g/u styrke+kondisjon.

 

Matinntak 1400-1600 holder for meg.

 

God uke til dere andre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag :)

 

Har stått på vekta i dag jeg også, og den viste -1,4 kg! :) Er veldig fornøyd med det. Jeg måler også cm rundt arm, bryst, mage, hofte, ende og lår. Her ble det -9cm til sammen. En god start på januar :)

 

Treningsform i uken som har gått har vært rockering og litt styrkeøvelser. Er ellers stort sett aktiv gjennom hele dagen og er ute å beveger meg sammen med barna. Skal etter hvert øke på med litt mer trening.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei 😃 veiedag her også 😉. Vekta viste 87 kg, minus 1 kg😊kunne nok blitt litt mer men det ble mye kos ( les snop) i helga 😠det er en av mine utfordringer . Men oi dag er det en ny uke og nye muligheter 😉 ha en super mandagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truddelutt

Heisann!! Håper jeg kan slenge meg med dere, er i en litt annen situasjon siden jeg fullammer, men skal også ned 10-12 kg...Jeg er 36 år, veier 79,8 kg og er 168 cm. Fødte mitt tredje barn for 9 uker siden, har gått ned alle kiloene fra svangerskapet, men på jobbe med kiloene som kom mellom andre og tredje svangerskap. Har veiedag mandager, startet nå 06.01.14. Er gullmedlem i GR-klubben, og får opplyst at jeg skal følge meny 4, dvs ca 2200 kval/daglig, har mål om kostholdscore på 7+ og 7-12 trimpoeng pr.uke. Jeg syns 2200 kcal høres mye ut, venter på svar fra GR-kursholder om det er riktig eller ei. Anbefaler ellers alle om å måle cm, da jeg har erfaring m at det kan være en motivasjon da vekta står stille...ellers er jeg glad i å trene, bare ikke prioritert det...jeg har egentlig valgt å fokusere på å bli i bedre form/forebygge livsstilssykdom, så får jeg ta utseende som en bonus ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...