Gå til innhold

hvilken meny ved amming??


fjellpia
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer 5.5mnd gammel baby, hvor mye ekstra kcal bør jeg spise?? Hvis jeg ikke rekner med amming kommer jeg ut med daglig behov på ca 2300kcal, altså meny 2. Skal jeg rekne med 500 eller 700kcal? I følge roede-sidene anbefales det å gå opp en meny, dvs 300kcal.. er redd for at det skal gå utover melka,men trenger og å ta fatt i kiloene.. hvilke erfaringer har dere gjort dere?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg fullammer 5.5mnd gammel baby, hvor mye ekstra kcal bør jeg spise?? Hvis jeg ikke rekner med amming kommer jeg ut med daglig behov på ca 2300kcal, altså meny 2. Skal jeg rekne med 500 eller 700kcal? I følge roede-sidene anbefales det å gå opp en meny, dvs 300kcal.. er redd for at det skal gå utover melka,men trenger og å ta fatt i kiloene.. hvilke erfaringer har dere gjort dere?? :)/>

 

Jeg ammer en ettåring, altså fullammer ikke, og jeg trekker fra max 700 kcal. fra dagsbehovet. Fikk beskjed om det fra kurslederen min. Jeg går heller ned litt saktere enn å miste/få "dårlig" melk. Siden du fullammer synes jeg ikke du bør trekke fra mer enn 300-500 kcal. Du bør altså ikke ligge på under 1800 kcal. om dagen. Husk å drikk et glass melk ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...