Gå til innhold

Fettprosent


Gjest Bevi
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noe dere er opptatt av? Det er lite prat om det føler jeg, men jeg følger med på Tv2 sporty og har blitt litt mer opptatt av fettprosenten i kroppen. Jeg vet at min er 46% og at det er ALTFOR høyt! Den bør være på 25-30%. Vi er så veldig opptatt av å gå ned i vekt og jeg selv har vært så utrolig fokusert på den vekta at jeg har hatt et indre stress og blitt nesten syk av det. Veid meg flere ganger om dagen! Det prøver jeg å gjøre noe med og nå prøver jeg å glemme vekta for en stund. Jeg har jo mine mål når det gjelder vekta, men det er ikke lenger mitt eneste fokus for livsstilsendringen min.

Jeg prøver å fokusere like mye på det jeg putter i meg som det jeg trener om dagen for det er viktig for fettprosenten. Om jeg ikke har gått ned så mye i vekt så har jo trening og kosthold mye å si på kroppen allikevel. Jeg syns det skal bli spennende å se om noen uker hvor mye fettprosenten har gått ned i forhold til hvordan jeg har forandret livsstilen. Noen som vil være med å dele erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har et godt poeng.

 

Fettprosenten er definitivt mer viktig enn vekta. Men jeg tror årsaken til at det fokuseres mest på vekt er fordi det er enklere for hvermannsen og måle.

 

Nå har jeg selv en badevekt som også måler fettprosenten, men jeg aner ikke hvor nøyaktig den er. Derfor har jeg ikke brydd meg så veldig mye om det tallet. Kanskje jeg skulle prøve noen uker å notere meg det slik at jeg kan se om det er noen endringer.

 

Hvordan har du målt din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har et godt poeng.

 

Fettprosenten er definitivt mer viktig enn vekta. Men jeg tror årsaken til at det fokuseres mest på vekt er fordi det er enklere for hvermannsen og måle.

 

Nå har jeg selv en badevekt som også måler fettprosenten, men jeg aner ikke hvor nøyaktig den er. Derfor har jeg ikke brydd meg så veldig mye om det tallet. Kanskje jeg skulle prøve noen uker å notere meg det slik at jeg kan se om det er noen endringer.

 

Hvordan har du målt din?

 

Jeg har også målt min på vekt. Den har ikke forandret seg så mye, men den er på veg nedover og det er bra. Det blir spennende å følge med fremover :)Er litt skremmende å vite at nesten 50% av kroppen min består av fett. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke glemme at det ikke betyr 50% overflødig fett da :P/> Hvis målet er mellom 30%-25% så er det jo "bare" 20%-25% som er overflødig... Og det høres vel ikke fullt så ille ut ;)/>

 

Ja, du har et poeng der hi hi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...