Gå til innhold

Går ikke ned i vekt…


Gjest Marie94
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Marie94

Begynte på meny 2 her for omtrent 2 måneder siden, og har siden det gått ned ca 2 kilo. Gikk ned i starten, den siste måneden har det stått stille - har faktisk gått opp 400 gram den siste uka. Spiser ca 1600 kalorier hver dag, er flink og regner ut. Trener 5 dager i uka - 2 dager styrke, 2 dager kondisjon og 1 dag med blanding. Noen som vet hva jeg gjør feil? Blir veldig frustrert… :unsure:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Ja, du må ta hensyn til hvor høy og tung du er, samt hvor aktiv du er i hverdagen utenom trening. Kan godt tenke meg at du kanskje spiser for lite heller enn for mye, siden du trener en god del. Da kan du risikere at kroppen går i sparebluss. Det har jeg selv opplevd tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie94

Hei!

 

For meg ser det ut som du spiser alt for lite!

 

Men det kommer jo ann på hvor mye du veier.

 

Er 161 høy og veier 71 kg. Prøvd å spise mer denne uka, altså 1900 kalorier. Vekta har iallefall holdt seg stabil, men tydeligvis ikke gått ned noe. Veide meg i går og veide en halv kilo mindre enn i går, så litt merkelig.. Mulig vekta er litt ustabil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie94

Ja, du må ta hensyn til hvor høy og tung du er, samt hvor aktiv du er i hverdagen utenom trening. Kan godt tenke meg at du kanskje spiser for lite heller enn for mye, siden du trener en god del. Da kan du risikere at kroppen går i sparebluss. Det har jeg selv opplevd tidligere.

 

Ja, mulig det er det som har skjedd… Fikk som sagt beskjed om å spise mer forrige uke, men vekta står fortsatt bom stille.. Ja, løste deg seg for deg når du startet å spise mer eller? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Ja, mulig det er det som har skjedd… Fikk som sagt beskjed om å spise mer forrige uke, men vekta står fortsatt bom stille.. Ja, løste deg seg for deg når du startet å spise mer eller? :rolleyes:/>

Den gangen for 6-7 år siden var jeg satt på 1300 kcal av en overivrig nettkursleder som ikke skjønte hvor mye jeg trente. Jeg gikk bare ned 2-3 kilo i løpet av et åtte ukers kurs og var mildt sagt frustrert, for jeg hadde virkelig fulgt opplegget trofast. Så la jeg selv om til 17-1800 kcal per dag i et forsøk på i det minste å holde vekta stabil videre, og begynte plutselig å gå mye raskere ned i vekt i stedet. Etter under to måneder hadde jeg gått ned de 5-6 kiloene jeg syntes jeg manglet, og stabiliserte meg der ved å legge på enda 5-600 kcal. Som sagt trente jeg ganske mye på den tiden, og holdt vekta godt på det inntaket de neste årene.

 

Etterpå kom en høyst uventet (men dog velkommen) graviditet som resulterte i et barn som nesten aldri sover natten gjennom, og det har ført meg tilbake hit med omtrent samme startvekt som den gangen, men det er en helt annen historie... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Marie94

Den gangen for 6-7 år siden var jeg satt på 1300 kcal av en overivrig nettkursleder som ikke skjønte hvor mye jeg trente. Jeg gikk bare ned 2-3 kilo i løpet av et åtte ukers kurs og var mildt sagt frustrert, for jeg hadde virkelig fulgt opplegget trofast. Så la jeg selv om til 17-1800 kcal per dag i et forsøk på i det minste å holde vekta stabil videre, og begynte plutselig å gå mye raskere ned i vekt i stedet. Etter under to måneder hadde jeg gått ned de 5-6 kiloene jeg syntes jeg manglet, og stabiliserte meg der ved å legge på enda 5-600 kcal. Som sagt trente jeg ganske mye på den tiden, og holdt vekta godt på det inntaket de neste årene.

 

Etterpå kom en høyst uventet (men dog velkommen) graviditet som resulterte i et barn som nesten aldri sover natten gjennom, og det har ført meg tilbake hit med omtrent samme startvekt som den gangen, men det er en helt annen historie... :rolleyes:/>

 

 

Aha, skjønner. Så deilig da, at kiloene raste av da du begynte å spise mer. Jeg må nok bare fortsette å spise 1900 kalorier daglig da skjønner jeg, og gi det litt mer tid. Kanskje jeg også vil gå ned noen kilo til!

 

Hehe, men det er jo koselig det da! Da får heller vekta være så som så :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...