Gå til innhold

Målet er minus 60 kg.


Gjest loevetann
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest loevetann

Hei. Hilse pent :) Jeg er en dame/jente (?) på 30 år. Jeg har holdt på med prosjekt slanking i x-antall år. Eller jojo slanking som det også kalles :P Jeg gikk i en periode ned over 30 kg,jeg var på god vei, men pga sykdom så gikk jeg opp igjen, hele 22 kg. Skikkelig surt og lite inspirerende. Den 10 mars så begynte jeg på mitt første GR-kurs. G-R maxi. Har aldri vært på kurs tidligere,så det er mye å sette seg inn i, både med tanke på veiing av mat og diverse. Til nå har det gått greit, jeg har ikke hatt noen særlige utskeielser den uka som har gått. Det eneste minuset er at jeg ikke har fått vært så aktiv som jeg har ønsket pga omstendighetene, men det er målet mitt til uka; å bli LITT mer aktiv.

 

Jeg skal som sagt ned 60 kg, har en lang og tidkrevende prosess foran meg, men jeg VIL klare dette uten operasjon, jeg MÅ ned før helsen begynner å skorte. Jeg er kjempemotivert, denne gangen skal jeg klare det :D

 

Jeg kommer til å legge ut vektnedgang her på forumet en gang i uken, for å bevisstgjøre meg selv på mitt mål, dessuten så kan det skape den siste gnisten av motivasjon å se at vekten faktisk går nedover.

 

Jeg ønsker alle som leser her lykke til med sin vektnedgang :)

 

mvh løvetann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loevetann

Første veiing i dag :minus 3.7 kg 😄Er storfornøyd,enn så lenge, hehe. Da braker det løs videre med sunn mat og den berømte veiingen. yey! Bare til å brette opp armene og fortsette i samme spor. Tusen hjertelig takk til dere som heier på meg, det verdsettes stort. ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer så mye med en pangstart på kurset! Det er alltid en lettelse når det starter sånn synes jeg. Neida, men kan jo ikke forvente at det går like strålende hver uke, men det gjør noe med hodet og motivasjonen å gå ned litt ekstra første uken. :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kjempefin start. :rolleyes: Bare stå på. GR- kosthold og trening hjelper godt. Lykke til videre. Kjenner meg absolutt igjen i beskivelsen din. Jeg synes at registrering på nettsiden har hjulpet meg veldig godt. Får god oversikt over hva en putter i munnen og sammensetningen av maten. Viktig med nok proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest loevetann

Minus 1.9 kg på mandagens veiing. Ikke fullt så stor nedgang som forrige uke, men alt i alt er jeg fornøyd. Jeg sliter litt med å få i meg nok næring, skal i utgangspunkt ha et inntak på 1900 kalorier til dagen, har litt igjen for å nå målet.. Det får bli målet neste uke :) Har også planer om å komme meg på treningssenteret som jeg har vært støttemedlem på i x-antall måneder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

1,9 er superbra for å være andre uken, så det har du absolutt god grunn til å være fornøyd med! Første uken pleier ofte gi veldig høy nedgang da man slipper mye vann og sånt, men så jevner det seg ut. De sier jo at med GR-kosthold kan man forvente 0,5-1 kg i uken, så etter min mening er alt over det som bonus å regne egentlig. :) Men uansett - gode resultater gir jo ekstra motivasjon til å fortsette, så dette er jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest loevetann

Liten oppsummering fra de to siste ukene.. Forrige uke gikk jeg ned 1.6 kg, men denne uken har jeg gått ned 1.4 kg. Er i grunn fornøyd,fikk ikke trent noe sist uke pga at jeg var helt utmattet, og det var null samarbeid med kroppen. Det har løsnet litt denne uken, så hittil denne uken, altså på tre dager, så har jeg klart å "tjene" 10.9 trimpoeng. Rimelig fornøyd med det :) I dag gikk jeg og en venninne tur i en kupert lysløype med nokså bratte bakker, jeg kom meg opp, vi gikk til og med to runder :P Merker en betydelig bedring på kondisen, selv om jeg ser ut som en kokt hummer etter en treningsøkt, så gjennomfører jeg i hvert fall :rolleyes:

 

Forresten, jeg lurer på om noen av dere har erfaring med at hvis de trener for mye styrke, så legger de på seg istedenfor nedgang pga økt muskelmasse. Er litt redd for at det skjer. Har tenkt å trene styrke i tillegg til kondisjon ca 4 ganger i uken, er det mye eller lite? Trener ca 25 min styrke hver gang, og da fokuserer jeg på hele dette kadaveret.

 

Vil bare takke dere for gode og oppmuntrende ord, dere er herlige og inspirerende, hvis jeg har en dag med dårlig motivasjon, så går jeg inn på trådene deres, og da merker jeg at kampviljen er tilbake, yey :) Ha en nydelig uke alle sammen, og lykke til med trening og maten!

 

Har gått ned 8.7 kg til sammen siden 11.mars :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppsummering fra de to siste ukene.. Forrige uke gikk jeg ned 1.6 kg, men denne uken har jeg gått ned 1.4 kg. Er i grunn fornøyd,fikk ikke trent noe sist uke pga at jeg var helt utmattet, og det var null samarbeid med kroppen. Det har løsnet litt denne uken, så hittil denne uken, altså på tre dager, så har jeg klart å "tjene" 10.9 trimpoeng. Rimelig fornøyd med det :)/> I dag gikk jeg og en venninne tur i en kupert lysløype med nokså bratte bakker, jeg kom meg opp, vi gikk til og med to runder :P/> Merker en betydelig bedring på kondisen, selv om jeg ser ut som en kokt hummer etter en treningsøkt, så gjennomfører jeg i hvert fall :rolleyes:/>

 

Forresten, jeg lurer på om noen av dere har erfaring med at hvis de trener for mye styrke, så legger de på seg istedenfor nedgang pga økt muskelmasse. Er litt redd for at det skjer. Har tenkt å trene styrke i tillegg til kondisjon ca 4 ganger i uken, er det mye eller lite? Trener ca 25 min styrke hver gang, og da fokuserer jeg på hele dette kadaveret.

 

Vil bare takke dere for gode og oppmuntrende ord, dere er herlige og inspirerende, hvis jeg har en dag med dårlig motivasjon, så går jeg inn på trådene deres, og da merker jeg at kampviljen er tilbake, yey :)/> Ha en nydelig uke alle sammen, og lykke til med trening og maten!

 

Har gått ned 8.7 kg til sammen siden 11.mars :D/>

 

 

 

Så flink du er!

Ang styrke så kan vekten stoppe opp litt , i "værste" fall gå opp litt. Men så vil forbrenningen din øke pga mer muskler, da raser du ned igjen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - gratulerer med superbra nedgang! Det der er jo aldeles strålende tall. :)

 

Vedr styrke så skriver du "for mye styrke". Det er ikke noe som heter for mye styrke - mye styrke derimot er helt greit å si. :) Og mye styrke er bra.

Når du går ned i vekt så er det dessverre ikke bare fettet som forsvinner - musklene også. Styrketrening må du gjøre for å opprettholde muskelmassen og dermed også forbrenningen, for jo større muskler jo mer forbrenner du også i hvile. Så styrketrening er gode greier.

Selv begynte jeg også med styrketrening for en tid tilbake - da 1 time 2 ganger i uken, ganske tung styrke. Jeg tok kroppsmåling, og av rundt 11 kg som forsvant var 3,5 av de muskelmasse. Mao forsvant det til tross for en del styrketrening. Hadde jeg trent enda mer hadde jeg nok kunnet opprettholde den massen jeg hadde (klarte å opprettholde i beina men ikke i overkroppen), men man kan jo ikke tilbringe hele fritiden på treningssenteret - ihvertfall er ikke jeg villig til det. Poenget mitt er at når jeg ikke gikk ned i vekt skylte jeg på at jeg bygget muskler som jo viste seg å være helt feil. :) Men det som absolutt kan skje er at hvis du har mye gangsperr og sånt så binder det væske i kroppen som kan føre til at vekten står i ro eller til og med går opp. Så det kan være lurt å forske litt på hvordan egen kropp reagerer på gangsperr ved å veie seg litt ofte en periode slik at man ikke får fullstendig panikk og ikke skjønner noe når man står der på sin faste veiedag med masser av gangsperr og har gått opp. Det samme gjelder jo forsåvidt syklusen - da er det jo heller ikke uvanlig å gå opp.

Dersom du trener så mye styrke at du bygger muskler er det viktig å bruke målebånd. Grunnen er at i sånne tilfeller forsvinner gjerne fettet og blir "erstattet" av muskler slik at det blir ikke tydelig på vekten men det blir tydelig på målebåndet fordi muskelmassen er tettere enn fettmassen og følgelig tar mindre plass.

 

Ellers er det kjempebra at formen er merkbart bedre! Selv merket jeg det egentlig ikke så godt i begynnelsen fordi jeg tok jo i alt jeg klarte og ble like dønn sliten. Men da jeg plutselig en dag begynte å ta tiden på en runde jeg gikk så jeg jo at jeg brukte kortere tid, ergo hadde formen blitt bedre uten at jeg merket det. :) Etter at jeg begynte å bruke pulsklokke har jeg også merket det - det skal mer til før pulsen nærmer seg max, den går raskere ned igjen når jeg stopper osv. Kjekt å ha noe håndfast å forholde seg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest loevetann

Oj,tiden flyr, har ikke fått oppdatert på over en måned, merker at jeg er visst ikke helt pålitelig med løftene mine om oppdatering hver uke, men here we goes ;)/> Har faktisk klart å lire av meg nesten 9 kg siden sist oppdatering. 17.6 kg siden 12 mars. 24,1 kg totalt hvis jeg regner med fra da jeg var det største. Det går radig nedover, merker at kg ikke "fyker" av slik som de gjorde de første ukene, men det går jevnt og trutt nedover. Jeg har til og med vært på en 6 dagers ferie mitt i alt ståket. Noe som gikk over all forventning. De som jeg var i lag med var informert på forhånd om min livsstilsendring, og at jeg fortsatt en i sårbar fase, noe som de respektere uten noen innvendinger. Jeg spiste sunnere alternativer av ting de spiste, jeg skeiet også litt ut et par dager,ikke noe godteri, men is og litt marengs et par av dagene. Jeg har ikke fått trimmet så mye som jeg har hatt lyst til de siste dagene pga et lite samarbeidsvillig kne. Jeg har til nå ;bank i bordet blitt skånt for leddsmerter og belastningsskader, men jeg er redd for at jeg har overtrent litt.. Pluss en litt rar arbeidsstilling dagen før jeg reiste.Men det er litt bedre i dag, så jeg har begynt å gå turer igjen, pluss en heftig økt med zumba her hjemme i stuen. (Hadde persiennene nede, vil ikke bli anmeldt for å traumatisere naboene med mine lite flatterende bevegelser, oh glory ;)/> )

 

Jeg har forresten begynt på mitt andre G-R kurs. Det første kurset var maxi-kurs, det var flotte deltagere og flink kursleder, men vi var litt vel mange hvis alle var der, pluss at det var myyyye lengre å kjøre enn å ta et standard-kurs her hjemme i bygda. Her er vi en fin liten og herlig gjeng, følte meg inkludert fra første stund, vi får også en del fordeler med tanke på at det er på et treningssenter, o`lykke! Gleder meg allerede tin neste kurskveld.

 

Selv om jeg har mistet en del kg på kort tid, så har jeg ikke bare levd på nedgangsrusen. Jeg føler at jeg må ofre noe hver dag, til tider så har jeg lyst til å stupe inn i kjøleskapet og hive innpå helt til jeg blir så kvalm at jeg ikke skjønner hvor jeg er tilslutt.Selv om det er mye forsakelser, så er gevinsten og samvittigheten på et helt annet plan, jeg investerer i fremtiden ,jeg SKAL klare det uten operasjon.. Jeg må.. Planene videre er å legge inn tre faste dager med styrketrening. Gå turer hver dag, av ulik lengde, tenkte å prøve å røske med meg mine gåstaver som jeg må grave frem fra støvet, de skriker etter å bli brukt. Tar den nok med ut i skogen, er ikke fullt så gøy å gå på asfalt med staver i boligområde. Fått noen rare blikk tidligere av barn som lurer på hvor skiene mine er B)/>

 

Skal forresten på en overvektsklinikk om et par uker for kroppslig sjekk og vurdering av fremtidig tilløp. Håper på litt positiv feedback der siden vekten går nedover, er litt redd for at de skal anbefale operasjon, men som nevnt tidligere, dette skal jeg klare. Håper alle som leser dette får noen nydelige dager fremover i varmen, lykke til med hverdagens utfordringer! Vi klarer dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei hei,

 

Hvordan går det med deg? :-) Ser du ikke har skrevet her på en stund.

Har du fortsatt den supre vektnedgangen?

 

Var litt spent på å høre, har fulgt tråden litt innimellom og håpet på ny post!

Du har jo vært så flink, håper du fortsatt er det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest loevetann

God sommer folkens! :D Håper dere alle nyter den til det fulle. Utrolig hyggelig at det fremdeles er folk innom og sjekker tilstanden. Jeg er for tiden i feriemodus samtidig som Grete Roede puster med velmenende i nakken. Jeg går jevnt og trutt ned i vekt fortsatt. Vekten raser ikke nedover lengre, men den går nedover :) Siden forrige oppdateringen så har vel rundt regnet ti kg sluppet taket. Nedgang på 27.5 kg siden midten av mars. 34 kg totalt.

 

Jeg er i grunn strålende fornøyd. Jeg har gått nedover på tross av diverse langhelgeturer. Har spist ute en del ganger, har til og med spist litt kake et par ganger. Har funnet ut at om dette skal gå i lengden så er det lov til å skeie litt ut innimellom, men alt med måte. Jeg spiser frossen yoghurt hvis jeg absolutt vil ha noe is i varmen, men da i små mengder. Tar alltid et lite beger når jeg skal forsyne meg. Lager også mye saft-is laget av fun-light. Prøver å eksperimentere litt med å blande frukt og yoghurt og fryse det. Resultatet blir litt så som så, men alt sklir ned i grisen :P

 

Jeg prøver å få tid til gåturer; blir ikke like mye kondisjonstrening når det er så drepende varm, men jeg går en til to gode turer hver dag. Gleder meg litt til det blir litt kjøligere slik at det går an å puste når jeg er ute å går. ( Vet det er som å banne i kirken hvis jeg klager på at det er for varmt).. Prøver jo å nyte det da.

 

Jeg har funnet ut at det virkelig kostbart å gå ned i vekt, GR-kursene koster jo litt, bare sunn mat er nokså kostbart, sist men ikke minst; alle de nye klærne OG skoene. Fikk litt småpanikk i sted da jeg skulle prøve penskoene som jeg skulle hatt på meg i et bryllup om tre uker. Tror du jammen meg ikke at de bare falt av, klin umulige å gå med. Shopping IGJEN, for ørtende gang. Skal ikke klage, for all del, hvem er det som IKKE liker shopping? :D Er nok mer synd på lommeboken. Er litt morsomt når jeg skal prøve et plagg, og jeg på ren automatikk tar altfor stor størrelse med inn i prøverommet, typisk med en butikkansatt som sier at den er altfor stor til deg. Jeg tror ikke på det de sier, og tar plagget resolutt med inn. Til min store overraskelse svømmer jeg i det plagget, uten at jeg skjønner hvorfor. Har størrelsene blitt større? Eller har jeg krympet? Ikke alltid hodet og kroppen er helt samstemt til tider.

 

De neste ukene blir det litt ferie på meg, bl.a på båttur med mine foreldre for å se hvor slekten min kommer fra. Gleder meg virkelig, har aldri vært på de traktene før. Utfordringen blir jo å holde et like strikt program. Heldigvis så vet foreldrene mine godt om livsstilsendringen min, og de støtter meg fullt ut. De vil gjerne prøvesmake på alle mine sunne snacks. Har forresten kjøpt et reisetreningssett med fitness-ball, treningsstrikker, hoppetau og et magehjul. Har aldri prøvd magehjul før, så det kan jo bli interessant. Alt dette var pakket i en praktisk liten reisebagg. Blir muligens noe sniktrening innimellom.

 

En liten detalj til slutt, om et halvt kilo så er jeg ikke helsefarlig overvektig lengre,ja, jeg har altfor mange kg enda; men jeg er ikke syklig overvektig lengre. Vil ikke kvalifisere meg til slankeoperasjon heller da, noe som virkelig er å rope hurra for! Er storfornøyd!

 

Ønsker dere alle en nydelig lørdag videre. Skal prøve å få oppdatert er jevnlig. Lurer også på om jeg skal begynne å skrive hva jeg veier? Er på en måte litt skummelt å offentliggjøre det. Får se ;) Kan jo kanskje få meg til å bli enda mer bevisst på veien videre. Hurra for Grete Roede og en porsjon stå-på-vilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...