Gå til innhold

lykkeprosjektet


Gjest solskinnsmammaen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest solskinnsmammaen

Hei. Da har jeg laget egen tråd. Jeg har altfor lenge gått med stor selvforakt. Jeg ser at dette ikke får meg dit jeg vil i livet, derfor må jeg endre på det. Måten jeg vil gjøre dette på er spise sunt, trene ca 3-4 ganger i uka og ellers gjøre det jeg liker. Værr med familien min. Ikke bare i sofaen, men ute i naturen:-)

 

Jeg har en lang slakehistorie. Gått ned 30kilo en gang, da var jeg egentlig på ønskevekt, men mange vil ha flere osv.. det ødela alt. Det ble for vanskelig og jeg gav opp. Ble gravid og liggende, gikk opp en hel del. Gikk ned etter fødselen, nådde nesten der jeg var. . Men gikk på en smell og ble litt nedfor en høst og da kom det på igjen 15 kilo. Det er ingen hemmelighet at jeg er en følelsesspiser. Jeg må lære meg å putte følelsene et annet sted. I trening kanskje. Alle har vi opplevd vårt i livet, men det er ikke alle som er tykke av den grunn;-) he he.. det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det.

 

Jeg er gift, har 3 barn, alle under 6år. Jobber 60%, tar mastergrad i spesped på deltid. Så det er mye som opptar tiden min. Målet er at sunn kost og trim blir en del av altet. Og at altet ikke skal bli et ork;-) jeg vil være aktiv og glad. Jeg er i utgangspunktet en aktiv og gladpperson. Vekten min gjør at jeg ønsker å gjemme meg for folk.. Ikke bra. Men jeg går ut og på jobb, men det er ikke sjelden jeg føler meg i veien, at jeg er større enn alle andre, tenker at andre må tenke at jeg er ekkel osv. Utrolig slitsomt å bruke så mye energi på disse tankene. Jeg må putte det i noe annet også. Trening? :-)

 

Vel.. så er jeg her igjen da.. feit som bare det. Skal igang med nok et grete roede kurs. Har gr samlede verker, men det hjelper ikke. Jeg må gå sammen med andre. Bli motivert av andre, konkurrere og bli inspirert. . Vekta tror jeg ligger på rundt 100.. tør ikke gå på nesten. Men skal gjøre det i morgen.. høyden er konstant på 172. Skulle ønske det var like lett å holde vekta;-)

 

Er det flere der ute så er det bare å slenge seg på. Målet mitt er 75kilo.. Litt usikker på tid. Men kunne være greit å være der til Jul. .

Skal skrive litt om kcaloriinntak og kost senere.. nå må jeg gå ut med barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Vel.. jeg er jo ganske tung. Tenker derfor at jeg skal ligge på rundt 1900-2000 kcal pr dag. På denne måten unngår jeg kanskje at jeg blir for sulten.. jeg er nemlig veldig redd for sult. Innser at dette er noe jeg må øve på også. Jeg må øve meg på at kroppen ikke trenger så mye som jeg vil. Jeg må øve meg på når det er magen som er sulten og når det er munnen og halsen som vil ha mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinamin

Du er ikke alene! Jeg har gått ned for å gå opp, for å gå ned for å gå opp igjen... Nå har jeg startet på kurs og har bestemmt meg for å gå på flere kurs. Er 173 cm, 105 :(/> kilo i dag og ikke lykkelig med vekta!

Det jeg gjorde nå som jeg har ikke gjort før, det er å informere alle om at jeg er på grete roede kurs, også de på jobben.

Det jeg gjorde var rett og slett å tråkke på bagasjevekta :blink:/> (flyplass) fortelle at jeg skal ned i vekt og be jentene passe på at jeg spiser ofte og sunt.

Ikke så let å gjøre dette men nå har jeg sparket meg selv i rompa og skal nå 99 kilo på nåværende kurs, ikke med trening men med spising og så skal jeg videre ned til 80 etter hvert :lol:/>

Du bør ligge på 1900 kalorier pr dag, men juster ned i 1600 etter som du går ned. Jeg har gått ned 2,2 kilo etter 2 møter. Spiser hver 3-4 time, sulten JA men jeg vil ikke ha de kiloene til bake!

Jeg ønsker deg virkelig lykke til, dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Bra og ærlig skrevet! Innsikt er vel første skritt på veien! Og jeg kjenner meg igjen i alt som du vet! ;)

Jeg henger meg på med veiedag på mandager! La motivasjonen strømme på! :)

 

 

10.03: 88 kg

17.03: 87,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Bra og ærlig skrevet! Innsikt er vel første skritt på veien! Og jeg kjenner meg igjen i alt som du vet! ;)/>

Jeg henger meg på med veiedag på mandager! La motivasjonen strømme på! :)/>

 

 

10.03: 88 kg

17.03: 87,3 kg

 

 

Supert å ha deg med på laget:-) dette har vi klart før, og skal klare igjen. Her må vi tømme oss for frustrasjon, utfordringer som både går lett og vanskelig. Og gjerne hva man tenker der og da. Hva er det som gjør at man klarer å holde seg;-) for meg er det nye handlingsstrategier som må til. Dagen i går gikk fint. Jeg spiste bra og gikk en times tur. Takket nei til kake i bursdag, det var ikke vanskelig. Men sånn er det alltid når jeg er toppmotivert. Det er når viljestyrken begynner å fade away at det blir vanskelig. Men denne gangen skal jeg klare det. .

 

I kveld er det kurs. Spent på det. Skal legge inn den grusomme vekta etter jeg har vært der.. ha en fin dag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvforakt sier du, jeg ser bare positivitet med tittel som lykkeprosjektet og nick som Solskinnsmammaen :D/> Blir glad bare av å skrive det!

 

Jeg har vært her inne leeeeenge, både her, på gravidforum og ammende. Har også tre barn på 4, 8 og 11, full jobb og MS. Gått opp 26,24 og 22kg i hvert svangerskap og nesten ned igjen hver gang men akkumulert litt. Nå har jeg gått ned det jeg gikk opp med sistemann og nesten 2.mann og jobber med de siste/første kiloene jeg akkumulerte mellom 1. og 2.mann. Høres litt kjent ut eller? Men det går bra til slutt, det vet jeg. Og siden du har nådd trivselsvekt en gang før så vet du det du også! Du skal bare finne tilbake til deg selv igjen :P/>

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Selvforakt sier du, jeg ser bare positivitet med tittel som lykkeprosjektet og nick som Solskinnsmammaen :D/>/> Blir glad bare av å skrive det!

 

Jeg har vært her inne leeeeenge, både her, på gravidforum og ammende. Har også tre barn på 4, 8 og 11, full jobb og MS. Gått opp 26,24 og 22kg i hvert svangerskap og nesten ned igjen hver gang men akkumulert litt. Nå har jeg gått ned det jeg gikk opp med sistemann og nesten 2.mann og jobber med de siste/første kiloene jeg akkumulerte mellom 1. og 2.mann. Høres litt kjent ut eller? Men det går bra til slutt, det vet jeg. Og siden du har nådd trivselsvekt en gang før så vet du det du også! Du skal bare finne tilbake til deg selv igjen :P/>/>

 

Jo, altså, jeg føler at positive ord og navn gjør noe med meg. Og det er jo blid og lykkelig jeg egentlig er. . Bare denne vekten som ødelegger og forpurrer. Men nå satser jeg igjen. Og jeg blir jammen lettet og motivert av ordne dine Koala.. ja. Jeg har jo klart det før. Skal klare det igjen. Har vært på forumet lenge jeg også. Var veldig aktiv i 2005 og 2006. Men også etter førstefødte i 2008. Kjenner igjen navnet ditt. Jeg hadde et annet nick før. Snurpa.. men så skjedde det noe med omgjøringer på siden. Uansett. Gleder meg til å se resultater framover. Lykke til videre til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Tirsdag 18/3-14: 101 (krise.. Dette kan bare gå en vei- nedover;-))

Tirsdag 25/3-14: 98, 7 -2, 3 siden sist. (Jippi)

Tirsdag 01/4-14: 97,4 - 1, 3 siden sist, - 3,6 tilsammen

Tirsdag 15/4-14: 96, 8 -0, 6 siden sist - 4, 2 tilsammen

Onsdag 23/4-14: 96, 3 -0, 5 siden sist - 4, 7 tilsammen

Tirsdag 29/4-14: 95, 5 -0, 8 siden sist - 5, 5 tilsammen:-)

Tirsdag 06/5-14: 94, 3 -1, 2 siden sist - 6, 7 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hei, kjenner igjen Snurpa navnet :) Men Solskinnsmammaen er mye bedre nick! Enig at positivt ladede ord gjør noe med deg. Så når jeg sykler til/fra barnehagen og en av pappaene kaller det tvangstrenig svarer jeg at "nei det er gratistrim for det er et mye mer positivt ladet uttrykk" :lol:/>

 

Og du har rett, nå er det bare en vei, ned! Lykke til videre mot sommeren B)/>

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Dagen i dag har gått veldig greit jeg klarte holde meg unna fristelser på jobb:-) rart med det når man har bestemt seg. Vi har varmmat på jobb, laget fra bunnen, og jeg har slitt med begrensninger i perioder. Men i dag satte jeg bevisst tallerkenen min i oppvasken med en gang jeg hadde tømt den, sånn at jeg ikke skulle falle for fristelsen til å fylle på mer. Da jeg kom på pause var det sjokoladekake der, men dette hadde jeg blitt forberedt på før jeg gikk inn, så da hadde jeg bestemt meg for hva jeg skulle gjøre. Det hjelper å bestemme seg for hvordan man skal handle. Og hvis man er så flink at man holder det øver man opp den muskelen:-) jo oftere man klarer dette, jo lettere er det, musklene blir større og sterkere:-)

 

Vel. Jeg er ganske eplekjekk allerede, selv om det kun er første dagen av kurset. Men ser for meg at dette skal gå så bra. Tenk om jeg ved juletider kan si meg fornøyd med vekta:-) drømme. .

 

Et par knekkebrød til kvelds og jeg holder meg på 1900kcal.

 

Planer om å trene etter barna er i seng. Step og litt styrke. Ser fram til en støl dag på jobb i morgen. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Flink du er!! ðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘

Det er så deilig når man kommer i gang og er topp motivert! Du er lur som tar kurset - da blir det jo mye lettere å holde motivasjonen oppe også! Unner deg all nedgang!😊😊

Her går det også bra! Er bare helt bestemt på å ikke sluntre unna denne gang! Nå er det varig endring som gjelder, og ingen ting annet! Opplegget jeg og mannen følger synes jeg bare går lettere og lettere! Jeg har også involvert de på jobben, så jeg kan ikke tulle det til der iallefall!

Lykke til ned resten av uka!! Jeg heier på deg! 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Så bra å høre at det går bra Jojo:-) endelig er det noen positive oppdateringer fra oss. Ikke dårlig. Og verdens beste følelse. Dagen i dag har gått bra. Litt i underkant av 1900kcal. Og 1t gåtur. Ble dessverre ikke noe trening i går, var heøt utkjørt etter legging, opprydding , matpakker, klesframlegging osv. Trengte sofaen jeg da:-) men tok det igjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ja, fint når ting går bra! Så var det det å minne oss selv på den gode følelsen vi har nå da!ðŸ‘😉

Det er viktig å gi seg tid til litt hvile innimellom - eller så blir du lei!😊

 

Så bra å høre at det går bra Jojo:-) endelig er det noen positive oppdateringer fra oss. Ikke dårlig. Og verdens beste følelse. Dagen i dag har gått bra. Litt i underkant av 1900kcal. Og 1t gåtur. Ble dessverre ikke noe trening i går, var heøt utkjørt etter legging, opprydding , matpakker, klesframlegging osv. Trengte sofaen jeg da:-) men tok det igjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Viktig å dyrke denne følelsen ja.. :-)

Ny dag i dag:-) fredag og sol:-).

Ikke at jeg skal ut eller noe:-( her trengs det vanvittig med rydding, klesvask og støvsuging. Dessuten har jeg lovet eldstejenta noe til mat som tar litt tid i dag. Også må jeg skrive oppgave. Har jo tross alt studiedag egentlig. Det er litt utfordrende på slike dager, for man tråkker litt mye på kjøkkenet hjemme;-) men har masse frukt og bær her. . Og noen gode byggrynslunsjer i kjøleskapet. Også kan det jo hende jeg får meg en liten rusletur med bikkja etterpå.

Ha en god fredag folkens.

 

Utfordringer i helga: 50års lag på lørdag. Og bursdag for størstejenta på søndag.

Jeg har egentlig lagt en plan oppi toppen. På lørdagen er det koldtbord og gode muligheter for å gå for det som er sunt. Også skal jeg prøve å holde meg til kaffe til dessert, evt frukt hvis det er en mulighet. På søndag skal jeg ta meg en kakebit. Det er viktigere for meg å spise kake med snuppa mi, enn i bursdagen til mannen til venninna mi;-) det som er vanskelig er at jeg skal lage kake.. og det er en vanvittig god men ekstremt feit kake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Lykke til med begge utfordringer! Dette klarer du! Husk å kvitte deg med fristelser når bursdagen er ferdig, send det med folk! Snakker av erfaring - for det er ikke lite rester etter bursdager jeg har klart å gomle i meg tidligere!ðŸ˜

Så satt jeg og mannen å prate i dag! Kunsten - som vi ikke kan - det at litt kos er nok. Man må liksom ikke bli kvalm eller stappmett før man er fornøyd - det tror jeg er viktig å lære seg til!

 

Jeg er fornøyd med dagens inntak! Ikke hatt tid til trim - da mannen jobber og vi har vannkopper i hus! Men jeg har en turavtale med en venninne i morgen tidlig!

God helg!!ðŸ‘ðŸ‘😊😊

quote name='solskinnsmammaen' timestamp='1395387893' post='415734']

Viktig å dyrke denne følelsen ja.. :-)

Ny dag i dag:-) fredag og sol:-).

Ikke at jeg skal ut eller noe:-( her trengs det vanvittig med rydding, klesvask og støvsuging. Dessuten har jeg lovet eldstejenta noe til mat som tar litt tid i dag. Også må jeg skrive oppgave. Har jo tross alt studiedag egentlig. Det er litt utfordrende på slike dager, for man tråkker litt mye på kjøkkenet hjemme;-) men har masse frukt og bær her. . Og noen gode byggrynslunsjer i kjøleskapet. Også kan det jo hende jeg får meg en liten rusletur med bikkja etterpå.

Ha en god fredag folkens.

 

Utfordringer i helga: 50års lag på lørdag. Og bursdag for størstejenta på søndag.

Jeg har egentlig lagt en plan oppi toppen. På lørdagen er det koldtbord og gode muligheter for å gå for det som er sunt. Også skal jeg prøve å holde meg til kaffe til dessert, evt frukt hvis det er en mulighet. På søndag skal jeg ta meg en kakebit. Det er viktigere for meg å spise kake med snuppa mi, enn i bursdagen til mannen til venninna mi;-) det som er vanskelig er at jeg skal lage kake.. og det er en vanvittig god men ekstremt feit kake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Veiedag:

10.03: 88 kg

17.03: 87,3 kg

24.03: 85,3 kg - total nedgang 2,7 kg

Er fornøyd med ukas innsats, og med resultat! Så da fortsetter jeg i samme spor. Neste helg får vi overnattingsgjester og jeg regner med det blir litt flere utfordringer da.

 

Hvordan har helga di gått med alle utfordringene?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Gratulerer med flott resultat Jojo:-) spent på veing i morgen jeg også. Håper det har skjedd noe. Lørdagen gikk kjempebra. Var skikkelig sulten da jeg hjem fra 50årslaget og det er ikke ofte jeg kan si at jeg har Vært. Søndag gikk også fint. Spiste nok litt mer kake enn jeg hadde tenkt, men ikke noe ille tror jeg. Fornøyd med meg selv iallfall. Så da gjenstår det å se om det har skjedd noe i morgen. I dag skal vi kose oss ute i sola:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Så nå er jeg toppmotivert for ei ny uke:-) føler ikke at det har vært så vanskelig. Tross fristelsene. Jeg vet det kommer. Men enn så lenge kan jeg flyte på gode følelser;-) også cet jeg at påsken kan bli tøff. . Hvordan ser planene deres ut for å holde ut? .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Da er det fredag og snart helg. Jeg har studiedag i dag. Har akkurat hatt veiledning med foreleser, og skal snart gå en tur på 1, 5t. Det tror jeg blir godt. Dagen i går gikk ikke så greit. Spiste bra helt til rundt 14.00. Da tok jeg tre knekkebrød, også klarte jeg ikke stå imot fristelsen så jeg kastet innpå to skiver med brunost. Ikke det verste, men følte meg dritt. Dro det med meg hjem og spiste litt for mye til middag. På kvelden fikk jeg mange negative tanker og tenkte at jeg kanskje skulle tine litt sjokoladekake. . Bare sånn for å gjøre ulykken komplett;-) mens jeg først var igang og var litt mislykket. Men da klarte jeg stå imot. Tenkte at, nei, pokker heller, gjør jeg det er det vanskeligere med morgendagen. . Og tar jeg meg inn nå så har jeg fortsatt sjansen til å gå ned litt denne uka.. og jeg klarte det. Følte en liten seier inni meg. Deilig å faktisk kunne bestemme litt i ny og ned;-) men da øvde jeg meg på å stå imot og det føltes topp. Jeg var faktisk litt sulten da jeg la meg. . spiste ikke kveldsmat, hadde jo fylt kvota mi. Men tror ikke jeg gikk så langt over i antall kcal. . Så er det helgen da. Men det skal gå så fint. Skal ut med jobben på lørdag, jeg skal ikke drikke. . Så da er det lettere å holde seg på matta:-) i kveld skal vi kose oss i sofaen. Uten godis.. God helg når den tid kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

kjempe fornøyd med ukas resultat. 1,3 denne uka. hadde ikke helt trodd det med uka som har vært. Har hatt noen Lange dager påjobb, vært på jubileum med jobb.. Har tatt mange bra valg, men mister litt oversikt når man er borte sånn. Men tydeligvis har det gåttbra. håper dette Kan vare:-) får veldig Motivasjon av resultatene da. klarer jeg 1,4 påei uke nå så er det 5 kilo. blir spennende å se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...