Gå til innhold

lykkeprosjektet


Gjest solskinnsmammaen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest solskinnsmammaen

Utfordringer denne ukavil være torsdag og fredag da jeg er på høgskolen. Overnatter på hotell og har dessverre mine vaner knyttet til det som jeg må endre litt på. Men med vekten som gulrot kjenner jeg det blir elstra viktog for meg å endre vanen. Ellers har størstesnuppa fått badeland tur av meg i bursdagsgave. Er jo mye i bevegelse i vannet. Utfordringen er å få i seg nok og at det bare er mulig å kjøpe junkfood der. Men det skal gå. Nå er jeg jo toppmotivert;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Åååå nei. Helga =katastrofe! !!!

 

Jeg skeia skikkelig ut både fredag og lørdag. . Føler virkelig på det nå. Gruer meg til veing, så redd for at jeg har ødelagt den gode drivenjeg har hatt. Men jeg har tatt noen gode valg da.. jeg lagde sunn og god middag og gikk en lang tur på over en time.. Også skulle jeg ønske jeg bare kunne si til meg selv, ja ja, spist er spist. . I dag er en ny og sunn dag. Noen dager innimellom vil jeg sikkert frotse litt. Det er vel del av naturlig variasjon i livet? ? Jeg ser jo ikke for meg at jeg klarer et liv i reint sølibat. Men akkurat nå er det surt mtp vektnedgangen.. har tross alt betalt mye for dette. Fordelen er at det ikke er kurs i påsken, så da har jeg en ekstra uke jeg kan klare det på:-) skal stå på videre.. er fristet til å knipe inn på mat de neste dagene. Men tror det bare er dumt. . Da er det større sjanse for at det ikke går. Så da fortsetter jeg som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solskinnsmammaen

Ja da er vi midt i påsken. Hittil har det gått bra:-) forrige uke hadde jeg et lite tilbakefall og det viste 400g pluss. Nå en uke etter hadde jeg gått ned 1 kg. Så da er det på rett spor igjen. Har ikke ført opp forrige uke på oversikten min. . Så det ser litt penere ut enn det egentlig er;-) motivasjonen er iallfall på topp. Gikk nesten 5 timer tur ula som har gått. Satser på noe av det samme for uka som kommer. Hjelper litt på utskeielser det også:-) ha en fin påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

På grunn av påskeferie hos kursleder er det kurs i morgen. Endelig sier jeg. For det er lenge med påske imellom. . Men har klart å holde motivasjonen ved like.. og det er deilig å oppleve det også. At man ikke er helt sviske på selvdisiplin;-) vel.. vi får nå se hva dommen er i morgen. . Håper jeg har gått ned litt iallfall. Hadde vært veldig gøy om jeg hadde fått 5kilos merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Jippi. Jeg hadde gått ned litt til. 4, 7 tilsammen. Fornøyd med det, men hadde egentlig håpet på 5kilos merke da. Men da satser jeg på det nå på tirsdag:-) det går veldig bra. Er motivert, holder meg unna det jeg skal. Og trimmer masse. Merker så stor forskjell på formen og lysten til livet. Jeg gleder meg til trening. Og jobb går lett som bare det. Jeg merker at jeg er mer tålmodig med barna mine også. Deilig. Og jeg er på vei mot det jeg ønsker å oppnå. Herlig tid vi går imøte også. Lyse kvelder som roper etter å bli brukt til skogsturer:-)

 

Hvis det er noen flere som vil henge seg på med meg, så gjør det:-) motivasjon i å være flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Da ble det 0, 8 kilo siden forrige uke. 5, 5 tilsammen. Fornøyd med det. Håper det fortsetter og at det går fort. Jeg er veldig motivert for å gå ned masse:-) skal på skolereunion til høsten.

Pg da skal jeg ikke komme dit uten å se helt topp ut. Jeg skal ikke være på topp i vekt;-) he he. Men, jeg jobber med saken. Har kjøpt meg nye fine joggesko, og da går jeg ned med en gang;-) må iallfall ut for å vise de fram. Motivasjonen holder seg oppe, og kjenner jeg den daler så tenker jeg veldig mye på hva det er jeg ønsker. Hvorfor er det viktig for meg å bli tynn. . Og er det verdt det. Stort sett så er det ikke det. Hva er viktigst for meg. Jo det å føle meg vel og bli fornøyd med kroppen igjen. Tenker på sommeren som er rett rundt hjørnet også. Ikke føle seg som en hval hele tiden. Det er ikke gøy å kle på seg lette sommerklær da. Jeg merker allerede godt hvor mye lettere alt er på jobben. Litt lettere å komme seg opp og ned fra gulvet. I tillegg kjenner jeg stor forskjell på formen. Jeg har fått oppigjen god kondisjon og gleder meg til treningsturer i skogen. Forbedringspptensialet ligger i styrketrening. Det føler jeg liksom ikke er trening. Føler jeg bruker kroppen mer på gå/ løpeturer i skogen.. Også må jeg bare gå ned litt til før jeg tar opp styrketrening tror jeg. . Husker det var sånn sist også. Men jeg vet jo at det er viktig for å opprettholde muskelmasse, og at man forbrenner mer med muskler... høsten tenker jeg skal bli styrkeårstiden:-) da har jeg hele sommeren på å bruke skogen. Trenger å komme meg inn på treningssenter til høsten også. For at jeg skal holde aktiviteten oppe året igjennom så må jeg det. Klarer ikke holde motivasjonen oppe til å gjøre det inne hjemme. Jeg bor nesten midt i skogen, og er veldig mørkeredd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Jippi. Ned 1, 2 kilo siden forrige uke. 6, 7 kilo tilsammen. Veldig fornøyd med det. Nå er det bare en uke igjen av kurset og er veldig spent på hvordan det skal gå fram til da. Håper iallfall det blir litt til. 7 kilo hadde vært fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solskinnsmammaen

Tirsdag 18/3-14: 101 (krise.. Dette kan bare gå en vei- nedover;-))

Tirsdag 25/3-14: 98, 7 -2, 3 siden sist. (Jippi)

Tirsdag 01/4-14: 97,4 - 1, 3 siden sist, - 3,6 tilsammen

Tirsdag 15/4-14: 96, 8 -0, 6 siden sist - 4, 2 tilsammen

Onsdag 23/4-14: 96, 3 -0, 5 siden sist - 4, 7 tilsammen

Tirsdag 29/4-14: 95, 5 -0, 8 siden sist - 5, 5 tilsammen:-)

Tirsdag 06/5-14: 94, 3 -1, 2 siden sist - 6, 7 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Tirsdag 18/3-14: 101 (krise.. Dette kan bare gå en vei- nedover;-))

Tirsdag 25/3-14: 98, 7 -2, 3 siden sist. (Jippi)

Tirsdag 01/4-14: 97,4 - 1, 3 siden sist, - 3,6 tilsammen

Tirsdag 15/4-14: 96, 8 -0, 6 siden sist - 4, 2 tilsammen

Onsdag 23/4-14: 96, 3 -0, 5 siden sist - 4, 7 tilsammen

Tirsdag 29/4-14: 95, 5 -0, 8 siden sist - 5, 5 tilsammen:-)

Tirsdag 06/5-14: 94, 3 -1, 2 siden sist - 6, 7 tilsammen

Tirsdag 13/5-14: 94.0 -0, 3 siden sist - 7, 0 tilsammen. Siste kurskveld

Tirsdag 03/6-14: 92,6 - 1, 4 siden sist - 8, 4 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Veldig fornøyd med resultatet fra første kurset. Skal igang med et til. Håper på like bra resultater da:-) merker 7kilo på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solskinnsmammaen

Da har jeg gått ned litt til. Så da ligger jeg på -8, 4tilsammen. Ikke langt igjen til 10. Håper på mest mulig fram til ferien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Fantastisk bra! Du har vært god :)/>/> Lurt å fortsette på kurs ;)/>/>

Takk for skryten. Jeg er veldig fornøyd. Det går den riktige veien.. og jeg er på vei mot lykken:-) jeg er lykkelig nå:-) med alt jeg har i øivet mitt. Men kroppen henger fortsatt litt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest solskinnsmammaen

Litt tid siden jeg har skrevet her. . Har ikke gått så veldig bra i ferien kan jeg jo innrømme. Har gått opp ca 2, 5 kilo siden sist jeg skrev her . Vel, det er jo ikke det verste. Men føler meg allikevel dritt. Jeg har endelig kommet meg i siget igjen. Har meldt meg inn i vektklubb faktisk. For å prøve noe litt nytt, for meg er det motivasjon akkurat nå. Med vekt og høyde, og mtp at jeg skal ned 20 kilo på 40 uker skal jeg ligge på 2100kcal. For meg passer det litt bedre å spise litt mer og allikevel gå ned. Tenker at jeg ikke skal ha det så travelt. Er jeg i mål til neste sommer så må jo det være helt supert:-) gleder meg til dette året. Det skal gå. Smått, men framover:-) jeg kommer nok til å kikke litt innom her i ny og ned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, jeg gikk også opp i ferien...ca.2kg og det til tross for at jeg gikk på kurs. Men trøsten er at det kanskje ville vært verre om jeg ikke hadde gått på kurs før sommeren og gjennom ferien. Vel, spist er spist og gjort er gjort! Nå begynner det nye skoleåret med blanke ark og nyspissede fargestifter. Tenk så bra det blir når vi når nyttår og alt har gått ned masse mens andre gnåler om nyttårsforsettene! tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...