Gå til innhold

Ned i vekt uten særlig trening


Anbefalte innlegg

Hei,

er det flere som pga sykdom ikke får trent noe særlig? Jeg har vært sykemeldt i 4 mnd og gått opp 7kg, så nå har jeg totalt ca 20kg jeg må gå ned..

Noen som vet hva daglig kaloriinntak bør være når man ikke kan trene? Jeg er veeeldig rolig i hverdagen, og min lille energi må "porsjoneres" ut...

 

Håper på litt støtte og oppmuntring, og kanskje flere i samme situasjon. Denne vektøkningen kom som ett sjokk, og jeg ser ikke bort i fra at jeg går inn i en depresjon om jeg ikke går ned i vekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er ikke enkelt når man ikke får trent med nener 70 % av vektnedgang er kost og resten trening

Jeg har også en sykdom hvor jeg i perioder ikke får trent noe og de gode periodene er det litt styrketrening eller sykling, veldig avhengi av å sove etter å ha trent for å ta meg igjen.

Totalt skal jeg ned rundt 20 kg og ligger på 1600 kalorier.

Kommer jeg under har vektnedgangen stagnert .

Ser at best resultat er de ukene hvor jeg får gått/syklet en eller to ganger i uken.

 

Håper du kommeri gang fint. ! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er ikke enkelt når man ikke får trent med nener 70 % av vektnedgang er kost og resten trening

Jeg har også en sykdom hvor jeg i perioder ikke får trent noe og de gode periodene er det litt styrketrening eller sykling, veldig avhengi av å sove etter å ha trent for å ta meg igjen.

Totalt skal jeg ned rundt 20 kg og ligger på 1600 kalorier.

Kommer jeg under har vektnedgangen stagnert .

Ser at best resultat er de ukene hvor jeg får gått/syklet en eller to ganger i uken.

 

Håper du kommeri gang fint. ! Lykke til :)/>/>

 

 

Takk for svar :-)

Jeg så jeg skulle ligge på 1600 kcal, men tenkte at det sikkert var om jeg kunne trene.

Jeg kan sikkert også røre meg litt mer i mine gode perioder, men er så redd for å bli liggende. Jeg får prøve meg litt frem :-)

 

Sånn som er det er nå, så vegrer jeg meg for å gå ut. Til og med på butikken.. Redd for å treffe folk som skal spørre om jeg er gravid :-/

 

Nei, NÅ skal jeg klare det, jeg er bare nødt!

Takk for lykkeønskninger, og lykke til du også :-)

 

(forresten, hvordan får jeg lagt til en oversikt på vektnedgang, slik du og flere har i svarene dere skriver inn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MS og ofte orker jeg ikke trene pga fatigue men har gått ned 15kg for det :)

Tar kurs iblant når motivasjonen daler litt. Kursleder ber meg legge inn det jeg kan av trim sånn gjennomsnittlig, ta totalsummen av døgnets kaloriforbruk og trekke fra 800kcal og da får jeg daglig forbruk. Klakulatoren anbefaler meg meny 2 1600 men med denne alternative beregningen havner jeg på meny 1 1300kcal og siden jeg sparer frimerkene daglig og bruker dem i helgen så ender jeg opp med 1150-1250kcal i døgnet men mer de dagene jeg bruker frimerkene. Husk at grønnsaker / varer med JA-merke ikke skal telles med i kaloriforbruket :) Kan altså lesse på med alt jeg orker av grønnsaker og det metter godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Blubbisa

Hei Vilja1. :-)

 

Jeg er kjempespent på hvordan det går med deg og hvordan du løste dette.

Prøver selv å gå ned i vekt, og kan ikke trimme noe, og sliter naturlig nok med det.

Gi oss gjerne en oppdatering, hvis du orker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(forresten, hvordan får jeg lagt til en oversikt på vektnedgang, slik du og flere har i svarene dere skriver inn?)

Vilja1

 

Kanskje du har funnet ut av det allerede

Men du må oprette en bruker på TickerFactory.com

Her lager du utseende du ønsker og legger inn startvekt og ønsket vekt

Kopier den lengste tråden og lim inn i profil-endre signatur

Ved vektendring så gå på endre profil -signatur og klikk på linken

Legg inn endringen og kopier og lim inn linken på nytt

 

Om du mener tallene så legges det bare manuelt inn på samme plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilja1 og dere andre. Vet ikke om det kan hjelpe dere, men har dere sett på tråden "Trenger motivasjon" litt lenger ned? Der har medlem skrevet en rekke gode tips som hjalp henne da hun var i en lignende situasjon som dere. Kanskje kan dere få noen tips der?

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...