Gjest hanake Skrevet Juli 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2014 Hei! Jeg er ny bruker her, og det jeg synes er litt utfordrende er å vite hvor mange gram jeg spiser av ting. Jeg veier jo aldri maten min, og aner ikke f.eks hvor mange gram syltetøy jeg har på brødskiva eller hvor mange gram et kakestykke veier. Noen som har noen tips til hvordan man løser dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sigridrg Skrevet Juli 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2014 Hei! Jeg er ny bruker her, og det jeg synes er litt utfordrende er å vite hvor mange gram jeg spiser av ting. Jeg veier jo aldri maten min, og aner ikke f.eks hvor mange gram syltetøy jeg har på brødskiva eller hvor mange gram et kakestykke veier. Noen som har noen tips til hvordan man løser dette? Kjøp vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nickii Skrevet Juli 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2014 Eventuelt lån deg en vekt og mål opp forskjellige ting. Kontrollmål en spiseskje syltetøy, en skive brød, en skål ris/pasta, 1 glass melk, o.l. Du kan bruke de samme skjeer/skåler/glass til å måle opp med i ettertid. Etter hvert lærer du sånn ca hvor store porsjoner du skal ha og kan ta litt på følelsen. Bare pass på å kontrollere en gang i ny og ne at du fortsatt er på riktig mål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg