Gå til innhold

Menyvalg


anettelm
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg begynte på dette så havnet jeg på Rett over 2000 kcal slik at valget mitt falt på meny 2. Men i og med at jeg akkurat har bikket meny 1 så har jeg lagt meg på ca. 1370-1400 kcal per dag. Nå som jeg har gått ned litt så havner jeg klart på meny 1. Men skal vi endre menyen etter hvert som vi tar av eller fortsetter vi med den menyen vi hadde i utg. punktet? Høres det isåfall riktig ut å legge seg en plass mellom meny 1 og 2 når jeg er rett over 2000 kcal i forbruk? Kanskje litt kronglete skrevet, men håper noen forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er faktisk å holde seg på det høyest mulig nivået. Så lenge du er fornøyd med vekttapet er det ingen grunn til å gå ned på kaloriinntaket.

 

I teorien vil man få lavere forbrenning når man går ned i vekt. Men noen veier opp for dette ved at de blir mer aktive fordi det blir lettere å bevege seg. Trener man mye og får økt muskelmasse vil dette også øke forbrenningen litt.

 

Hvis vekta stopper opp eller det begynner å gå saktere, så kan du forsøke å redusere litt på kaloriene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er faktisk å holde seg på det høyest mulig nivået. Så lenge du er fornøyd med vekttapet er det ingen grunn til å gå ned på kaloriinntaket.

 

I teorien vil man få lavere forbrenning når man går ned i vekt. Men noen veier opp for dette ved at de blir mer aktive fordi det blir lettere å bevege seg. Trener man mye og får økt muskelmasse vil dette også øke forbrenningen litt.

 

Hvis vekta stopper opp eller det begynner å gå saktere, så kan du forsøke å redusere litt på kaloriene ;)/>

 

 

ok takk for svar, men hva mener du med høyest mulige nivået??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kanskje ikke noen god formulering...

 

Det høyeste kaloriinntaket du kan ha uten at vektnedgangen stopper opp, eller at det begynner å gå feil vei...

 

Det er veldig greit å ha litt å gå på, slik at man kan redusere inntaket etter hvert hvis det blir behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...