Gå til innhold

Tips osv mottas med takk!


Gjest Regine87
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Regine87

På selveste Valentines day 2012 fikk jeg utført en Gastric Bypass operasjon på grunn av min høyre overvekt.

 

Jeg har selv klart å gå ned 37,4 kg selv på 2 år. Jeg har enda igjen 25 kg til jeg er ved min idealvekt, og kjenner at motivasjonen er litt dårlig for tiden.

 

Jeg har nå den siste uken vært på ferie i Drammen og vært med bestevenninnen min på Elixia to dager, og jeg synes det var veldig gøy, selv om jeg har stor fobi for treningssentere. Jeg har bestemt meg for å trene videre på skolen når jeg begynner igjen (de har ett lite treningssenter der).

 

Bare lurer om folk har noen tips og lignende til meg, som kan bedre motivasjonen min, så mottas dette med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at du har greid å gå ned så mye! Godt over halvveis!

 

Mitt råd er at du ikke bekymrer deg så mye over manglende motivasjon. Den kommer og går. Når man har holdt på så lenge er det ikke så rart at man kanskje er litt lei og motivasjonen ikke er på topp lenger. Det er bare å ta et skritt om gangen, så kommer du deg videre likevel (Selv med museskritt) ;)

 

Kanskje det er et veldig bra å begynne med å ta fatt i treningen.

 

Skrekk for treningssentre er ikke noe uvanlig fenomen. Men heldigvis nokså enkelt å overkomme. Det erfarte jeg selv for snart 4 år siden. Det er de første gangene som er verst. Men så finner man fort ut at det slett ikke er farlig, og da blir det bare gøy!

 

Et annet råd jeg har om trening er at du gjør noe du liker. Det skal ikke være sånn at man skal sitte å grue seg for å dra på trening (bortsett fra de første gangene når man er litt spent og nervøs). Selv gir jeg blaffen i om jeg ikke gjør de mest optimale øvelsene eller treningsformene. Den beste treningen er nemlig den det blir noe av ;) Har også erfart at jeg har begynt å like flere typer trening etter hvert som jeg kom i bedre form.

 

Så trenger du ikke lage deg et opplegg med trening 4-5 dager i uka. Det holder med et par økter i uka til å begynne med. Det er nok til at du skal merke forskjell i formen. Så øker du gradvis når føler for det. For det tror jeg nemlig du kommer til å føle for etter hvert ;)

 

Trening gir også mestringsfølelse og bedre selvtillit i tillegg til en sunnere, friskere, sprekere og mer opplagt kropp. Det kan hjelpe veldig godt på for veien videre :)

 

Når du er i gang kan du se om det blir nødvendig å ta noen grep angående kosthold.

 

Ta et lite skritt om gangen, så skal du se at motivasjonen følger på etter hvert!

 

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...