Gå til innhold

Sunnere julekos!


Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Tenkte vi kunne ha en tråd der vi kan samle litt tips og oppskrifter på en sunnere jul :)

 

Det er jo klart at man skal kose seg i jula, men for mange begynner jula allerede 1. desember og er ikke over før man begynner å jobbe igjen på nyåret. På den tiden kan mange unødvendige kg snike seg på igjen, og det er jo veldig leit når man gjerne har jobbet hardt og lenge for å gå ned akkurat de kiloen.

Så derfor tenkte jeg det hadde vært kjekt å lage en slik tråd sånn at vi kan dele og stå sammen gjennom en koselig, men noe vanskelig tid sånn i forhold til mat og kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ut oppskriften til Linda Stuhaug på Sukkerfrie og Magre Lakrisfudge. De ble veldig gode! Jeg hadde ikke anisessens og brukte lakrispulver i stedet, prøvde meg litt frem. Brukte også brelett itedet for meierismør. Hadde ikke farge, så de ble litt grumsete i fargen, men det gjorde ingen ting på smaken ;) Klemte dem ned i silikonformer, frøs litt og NØT! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er mye godt i PDF-dokumentet som det er linket til i dette blogginnlegget!

 

Jeg har ikke kommet lenger enn at jeg har laget to sorter konfekt. Jeg brukte silikonformer og laget marsipanhjerter med sjokoladetrekk og sjokoladeskjell fylt med myk fudge. Kjempegodt! Må få laget bounty og kanskje peppermyntesjokolade en dag også.

 

post-10242-0-60771800-1418851178_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...