Gå til innhold

2015: Det sunneste kapitlet så langt? :)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ei jente på 28 år. Jeg har i høst gått ned ca. 7,2 kilo ved hjelp av Grete Roede-kurs.

Jeg er nå i gang med kurs nummer to, da jeg fremdeles har noen kilo jeg ønsker å knerte.

Når jeg nå er så godt igang, tenkte jeg at jeg like gjerne kan prøve å nå mitt endelige mål med det samme.

 

Jeg gidder ikke slanke meg "hvert år", hvert bidige år, resten av livet. Det har jeg søren ikke råd til. Eller tid til. Jeg har andre ting å gjøre. Så langt har jeg betalt ca 500 kroner per kilo. Litt av en kilopris.. :D :D Any buyers?

 

Jeg tar resten nå, og så er målet å holde meg der jeg ender. Det er et realistisk mål. For min del er dette absolutt livsstilsendring mer enn slanking, selv om jeg slanker meg når jeg endrer livsstil. Litt filosofisk er jeg kanskje ;)

 

Jeg har brukt GOD TID i høst på å etablere nye vaner, prøve ut masse Grete Roede-oppskrifter, være i aktivitet. Det er ingenting som haster. Folk er glad i meg om jeg veier det ene eller det andre. Dette er kun for meg selv. KUN!

 

Jeg har brukt mye tid og penger på sunn mat, og jeg har begynt igjen på treningssenter. Det har vært verdt hver eneste krone. Jeg er lettere til sinns. Og til kropps. Til beins. Jeg går oppoverbakker uten å tenke at jeg ikke klarer det.

 

For jeg gjør det nå!

 

Jeg begynte på kurs i høst fordi jeg hadde en så masete hverdag med altfor mye jobb og studier. Jeg var ulykkelig og kjente at jeg måtte gjøre noe for meg selv. Bare et eller annet. Grete Roede-kurs ble løsningen. Det var en ting jeg kunne gjøre, som jeg hadde tenkt på lenge. En ting jeg skulle gjøre KUN for meg selv, ikke for noen andre. Bare ta vare på meg selv og min egen kropp og min egen helse. Men hvordan skulle jeg ha tid til det? Med jobb og studier?

 

Jeg begynte på nettkurs. Det fungerte bra. Når kurset nærmet seg slutten hadde jeg gått ned ca. 6 kilo. Jippi! I slutten av november begynte jeg så på et nytt kurs, selv om det sved litt i lommeboka, og jeg egentlig ikke helt "gadd". Huff da. Nytt kurs? Isj... Men jeg gjorde det. Vi hadde fire møter før jul, så blir det fire møter etter. Jeg hadde først to gode veiinger: Den første gangen gikk jeg ned en halv kilo, den andre gangen 1,2 kg. Etter det har vekta stått stille, og nå er det jul. Jeg ser at vekta vil oppover igjen. Det får den ikke.

 

Målet mitt nå er å holde vekta gjennom jula.

Og så knerte de fem siste kiloene etter jul.

Når jeg er fornøyd skal jeg melde meg på hold vekten-kurs.

 

Det er kjekt å gå på kurs. Det er litt vanskelig å ikke ha kurs nå gjennom jula, nå er det viljestyrken min det står på. Derfor starter jeg denne tråden akkurat nå. Men jeg håper å fortsette og skrive her gjennom 2015. Kanskje du vil være med? ;)

 

Hver eneste vår, fra så lenge jeg kan huske, har jeg tenkt at "jeg skal gå ned 5 kilo før sommeren". Hvert eneste år. I høst tok jeg grep, og gikk ned de fem kiloene. Pluss to til. Det er sju, det! Hurra. Snart er jeg nede ti kilo, det gleder jeg meg til. Tenk, ti kilo ned! Endelig!

 

Men: Ikke søren om jeg skal slanke bort de samme ti kiloene neste høst igjen.

Ikke har jeg råd til det heller. Jamfør nevnte kilospris.

 

Først tar jeg jula, så skal det nye året ønskes hjertelig velkommen. :D

 

Min strategi for å holde vekta gjennom jula er som følger:

- I gjennomsnitt EN TIME trim hver dag jula gjennom. Komme meg ut og gå tur. Gå ski. Tørke støvet av trimsykkelen.

- Prøve å holde meg unna godteri før julaften.

- Helt "fri" julaften tror jeg er mest realistisk.

- Så registerere det jeg spiser resten av jula, mest for å holde et øye med kaloriinntaket. Jeg skal ikke ligge på 1600 som jeg pleier, men kanskje ikke veldig mye over 2000 om jeg skal holde vekta.

 

 

Så var det målene mine, da.

Høyde: 170

Vekt nå: 85 (sånn ca, prøver å veie meg bare en dag i uka selv om jeg ofte failer. Har veiedag onsdager).

Mål: 79.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell nå.

Valgte å registrere for å se det på trykk. Julebrus, potetgull og smågodt. En herlig liten blanding som lett som en plett kom på 1000 kalorier alene. Dermed er jeg oppe i 2800 i dag, laaangt over 1600 som jeg må ligge på for å gå ned i vekt. Mitt energinivå er vel på ca. 2500 så jeg kan ikke ligge over dette for å holde vekten.

 

Det var absolutt mest kalorier i potetgull, så neste gang fristelsen kommer på bordet skal jeg holde meg langt unna! Vil også heller kose meg med lettbrus som Cola Zero.

 

Prøver å skippe godiset i morgen. EN dag. Det klarer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula.

Ikke akkurat det beste tidspunkt å slanke seg. :D

Har allerede brutt min egen plan om å registrere hver dag. Trenger ikke registrere i dag for å finne ut at jeg garantert har bikket kalori-anbefalingen og vel så det.

Allikevel, det er greit å ha Grete Roede litt i bakhodet. Ta lettbrus heller enn vanlig brus. Holde igjen LITT på potetgullet. Kanskje greie seg med to sjokoladebiter istedenfor ti. Slike ting.

 

Det skal nok godt gjøres å holde vekta gjennom hele jula, samtidig skal det vel 7000 kcal for "mye" til for å legge på seg én kilo. Så det går nok fremdeles an å hindre dette i å skje, ved å ta litt tak fra i morgen av.

 

I morgen tenker jeg å svette litt, det blir innetrening. Og holde meg unna kakene og potetgullet..

 

Får skikkelig dårlig følelse i hele kroppen av å proppe i meg slik jeg gjør nå!

 

Den følelsen skal jeg prøve å huske...

 

LYKKE TIL til alle som leser her :) Kos dere i jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i morgen det begynner.

Jula har vært vanskelig på matfronten. En hører ofte "ikke vent til mandag, begynn i dag!"

Men akkurat etter en ferie synes jeg det er enklere å faktisk begynne på mandagen.

I morgen begynner jeg ordentlig på et nytt og sunt år.

Jeg gikk ned 8 kilo i høst. Jeg gikk opp igjen et par i jula.

Jeg er klar for å gå videre ned.

 

Taktikken blir å gjøre akkurat som da jeg begynte på nettkurs i høst: Registerere all maten, veie en del av maten, teste ut nye oppskrifter og bruke de jeg har falt for allerede.

Av GR-oppskriftene kan jeg anbefale gulrot- og ingefærsuppe, tortillas med kylling, torsk masala, tomatsuppe med soltørkede tomater, tabascoburger, knekkebrødene, ulike mango og avokado-salater. Masse som smaker GODT! :) I morgen kveld skal jeg trene, og sette meg ned og bla i kursboka. Velge ut litt oppskrifter og lage handleliste. Skal en endre på og holde nye, gode vaner så må en bruke litt tid på det.

 

Ønsker alle som leser dette lykke til med mandagen! :)

Også håper jeg å få litt selskap i denne tråden etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

Heisann BreakFree!

 

Slenger meg på her og veien til ett sunnere 2015 :)

Jeg er ei jente på 28 år, 177 cm og 78,5 kg. Målet er 68kg innen slutten av mars- føste delmål 74 kg i begynnelsen av februar!

 

Er veldig aktiv når jeg først setter igang, både på treningsstudio og ute i naturen. Elsker fjellturer!

De siste månedene har jeg slitt med betennelse i beina (litt for mye trening & altfor mange timer stående på jobb = beinhinnebetennelse!) så det ble pluselig en litt mindre aktiv hverdag :-(

Har heldigvis ikke gått opp så veldig mange kg, men nok til å begynne å tenke over kostholdet mitt!

Er veeeeeldig avhengig av sjokolade og søtt, går gjerne mange mange timer uten ordentlig mat og spiser heller en 200 grams plate istedenfor middag. En utrolig dårlig vane jeg har hatt i mange år. Jobber i restaurant/hotell_bransjen der det ofte er høyt tempo og tar meg lite tid til å planlegge måltidene. Så utfordringen min framover blir å planlegge nøye, få det inn med teskje og gjøre det til en vane. Gleder meg sånn til å få inspirasjon til å spise sunt :)

 

Har allerede tjuvstartet før jeg begynner på kurs den 12.1 - Hurra! Uten sjokolade siden nyttår nå, 4 dager! Men i går spiste jeg salt og blandet :-( Hærrefred, det var 700 kalorier det, Never again sier jeg bare ;-)

Begynte å registrere alt jeg spiser først i går, og veier maten. Du verden hvor det går og kjenner jeg tenker over valgene. Knekkebrød med mager skinkeost, kalkunpålegg og paprika - laks stekt i biter med masse grønnsaker og lime - banan og skyr yoghurt!!! Det smaker jo godt, og man blir mett!

 

Mitt nyttårsforsett er å ta gode valg for meg og min helse, bli kvitt sukkersuget og ut og gå 1 time hver dag!

 

Jeg heier på deg i 2015 BreakFree og ønsker deg lykke til på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg sussieque og så utrolig hyggelig at du vil bli med! :-)

Helt topp!

 

Høres ut som at du allerede er igang med å ta gode valg! Synes du har vært flink som har holdt deg unna sjokolade siden nyttårsaften. Det har jo vært helg!

 

Min erfaring med vektnedgang tilsier at det som hjelper er å gjøre akkurat det du gjør nå: registrere rubbel og bit..

Er også veldig glad for å høre at du har meldt deg på kurs! Det kan være utrolig godt å være litt igang når man kommer på kurset, så kan du bruke kurskveldene til å lære mer og hente inspirasjon. Jeg går selv på kurs, men nå har det vært pause gjennom hele jula. Gruer meg til å gå på vekta på onsdag. Vet godt at jeg har gått opp nå med tre ukers ferie.

 

I dag har jeg registrert maten, og ellers vært på en tur. Det var dessuten høyst nødvendig, for i går var jeg på byen...

Heretter blir det lite utskeielser, jeg kommer til å ha fullstendig godteristopp 6 dager i uka. Kun godis/alkohol eller hva jeg vil enten fredag eller lørdag.

I tillegg satser jeg på minst tre treningsøkter i uka. Det er et realistisk og greit mål for meg med min hverdag.

 

Skal du gå på standardkurs? :) Og hvilken dag er kurset ditt på?

Jeg har nå veiedag onsdager, siden det er da jeg har kurs. Så det blir nok det på meg de neste 4 ukene. Ellers liker jeg å ha veiedag på mandag/tirsdag, så en ikke kan "jukse" med helgene.. Vil skifte til det igjen etter kurset, tenker jeg :)

 

Jeg har veldig lyst til å gå ned i gjennomsnitt minst 1 kilo i uka resten av kurset.. Det er et hardt mål, men jeg tror det kan gå..

 

Lykke til i morgen! :D Heier på deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

God kveld BreakFree :)/>

Hvordan har dagen din vært?

 

Jeg selv føler meg veldig oppegående, registrerer alt og 1 1/2 time på tur idag. Synes det er mye mat da....følger meny 2 (1600 kcal) - nå er det kveld og jeg har ikke kommet til mer enn 1035 kcal ??! Og jeg har forbrent ca 470 kcal av de på tur i tillegg. Hvordan forholder du deg til dette? Spiser du ekstra når du er mer aktiv?

Mulig jeg må spise mer energitett mat som gir mer kcal i mindre mengder?!

 

Har kurs på mandager! Standard :)/> Helt enig med deg at dette er optimalt sånn at man tenker seg om i helgene! Håper du får neste kurs på mandager!!:)/>

 

Har tenkt å holde meg helt fri fra alkohol til å begynne med, selv om jeg er veldig glad i ett glass vin/ baileys i kaffen! Og tror jeg kommer til å gå på en smell hvis jeg innfører godteri en dag i uka under kurset. Håper selvfølgelig at jeg skal klare å leve etter den regelen etter 8 uker :)/> Kjenner sukkersuget har gitt seg litt nå, blir alltid så urolig og sugen etter middag! ALLTID! Men ikke idag - HURRA, 5 hele dager uten sjokolade. Jeg ber til gud om at dette går bra :)/>

 

Når du gikk på kurs i høst, hvordan forholdt du deg til sukker og sjokolade? Kuttet du helt ut,hadde du en dag i uka eller brukte du frimerker hver dag? Går du på nettkurs nå også?

Har ett mål om minst -5 kg på 8 uker for å være realistisk, aner ikke hvordan kroppen min vil reagere på ett balansert og godt planlagt kosthold, å ikke minst sukkerfri :)/> Gleder meg så veldig til kursstart!

 

Forresten så må jeg gratulere deg med ca 6 kg ned før jul og det skal vel mye til for å holde vekten når det er jul med godis og salt mat osv - så de få kg renner du vel av denne uka tenker jeg :)/>

 

Utrolig hyggelig å dele denne tråden med deg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og i like måte! Utrolig hyggelig! :)

 

Nå vet ikke jeg hva du "skal" ligge på, men jeg også ligger på 1600 kalorier, nesten uansett hvor mye jeg trener osv. Det er regnet ut av kursleder, så jeg bare stoler på hu. Men jeg vet at om jeg skulle hatt en forandring i menyen (nå har jeg meny 2) så er det å gå opp til 1900 kcal og meny 3 – det vil si hvis jeg trener veldig mye. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg synes 1600 høres fornuftig ut. Bare husk å ikke legge deg sulten, og husk også å få i deg nok mat når du trener. Da får du mye mer ut av treninga:) Jeg har fått beskjed fra begge kursledere om å ikke legge meg sulten, og heller spise litt mer enn å gå og sulte. Sånn sett liker jeg Grete Roede veldig godt:) Jeg har også funnet ut at jeg i en travel hverdag ikke alltid har tid til å sitte 1 time og vente på at maten skal synke før trening, slik man gjerne har lært... Da tar jeg kanskje en banan eller noe. Banan er det også en del kalorier i, så de har jeg fått beskjed om at jeg ikke burde spise for mye av. Men en halv eller en hel om dagen går greit.

 

Skjønner hva du mener med å komme til kvelden og "ha igjen" en del kalorier ut fra menyen.. Et triks da kan være å få i seg mer nøtter, som er svært kaloririkt. Avokado har også masse kalorier. jeg er SÅ glad i avokado, så for meg er det sjelden noe problem. Andre ting kan være å bruke litt god olivenolje på salatene dine, der har du en del kalorier. Det eneste vi burde "huske" er å få i oss flere kalorier gjennom sunn mat:)

 

1,5 time tur er jo helt supert! Flink du er!

 

Jeg kavet meg til svømmehallen og holdt ut i nesten 50 minutter. er veldig fornøyd, for jeg hadde aller mest lyst til å bli liggende på sofaen og se på Dag. Men tvang meg selv, med Grete Roede-kurset, dette forumet og den kommende veiinga som motivasjon!

 

Jeg skriver litt på en annen tråd her også, og skrev nettopp der hva jeg har spist i dag, bare for å oppsummere hvordan en "vanlig" dag kan se ut for meg da jeg "er flink"..

Nå blir dette helt copy-paste fra den andre tråden, men putter det inn lell.. jeg synes forresten det er fint å være aktiv i to tråder sånn at man hele tiden har et sted å gå inn og lese litt! pluss at det tok litt tid før noen ble med på denne tråden, så da måtte jeg ha noen å kommunisere med. er utrolig glad du ble med her!

 

I dag har jeg spist:

 

- Frokost: All bran regular med blåbær, en halv banan og ekstra lett melk

- Mellommåltid: to Wasa sport med lettere fløtemysost (porsjonspakning)

- Lunsj (på jobb): Det ble hele tre brødskiver: to med julepostei, en med kokt skinke og Norvegia. Agurk og paprika! Og appelsinjuice..

- Middag: Salat med kyllingfilet, tomat, mais, fetasnack (1/3 pakke eller noe), en halv (svær) avokado, paprika, soyasaus, litt olivenolje, et halvt eple

- Etter trening, kvelds: 4 ss mager cottage cheese med et halvt eple, litt cashewnøtter, masse kanel..

 

Tilsammen ble dette 1584 kalorier. Jeg skal ligge på ca. 1600, så det er bra.

Kostholdsscore ble 8,7. Kursleder sier at alt over 7 er bra. Trikset her er å få "kryssa av" på at man har drukket nok vann, tatt Omega 3-piller, at man har fått i seg 300 g grønnsaker, ca. to frukter, at man har spist nøtter, at man har fått i seg så og så mye kalsium. jeg må ha i meg ca. tre melkeenheter per dag. I dag fikk jeg kalsium gjennom melka og osten.

Ellers pleier jeg å spise en del yoghurt og skyr.

 

Så bra at du har veiedag på mandager!! Det blir det på meg også neste gang, hvis jeg skal ta enda et kurs, da.. Ettersom jeg er på mitt andre i strekk nå så håper jeg litt å kunne hoppe på et hold vekten-kurs eller å prøve meg litt på egenhånd, men vi får se:) Eller at jeg fortsetter med nettkurs, for det funka egentlig veldig bra for meg. Jeg synes faktisk at jeg fikk ganske bra oppfølging da.

 

Hold ut, sukkersuget ditt vil forsvinne etter hvert.

Det vet jeg godt! LOVER! Finn eventuelt noen søte erstatninger som du synes funker: Lettbrus, te, frukt, rosiner.. ta en ting av gangen!

 

Jeg opplevde det motsatte i jula: Plutselig spiste jeg sukker hver dag og da begynte jeg også å snoke i skapene i tide og utide... sukkersuget KOM TILBAKE. nå driver jeg og kvitter meg med det igjen ;) gjør det enkelt for meg selv ved å ikke ha noen verdens ting i skapene hjemme. jeg bor alene.. har du samboer eller lignende?

 

Jeg gikk først et nettkurs fra midten av september. Da gikk jeg ned 6,6 kilo eller noe sånn. Det var jeg utrolig fornøyd med, og det hadde jeg aldri trodd.

Etter det begynte jeg på et standardkurs her jeg bor,19. november. Der har jeg så langt gått ned 1,5 kilo som jeg har gått opp igjen i jula :PSå nå føler jeg meg litt mislykket. Men det kunne sikkert sett "verre" ut på vekta om jeg ikke hadde fortsatt på kurs. Garantert!

Jeg skal veie meg på onsdag og se hva jeg virkelig har å jobbe med. Men jeg har satt meg et mål om at jeg vil se 82 på vekta. ASAP. Helst i løpet av kurset, men det kan bli hardt!

 

Det var noen ganger i høst at jeg hadde over 1 kg ned per uke, og det var deilig!! Men det virker som at det blir litt verre nå som jeg har tatt av litt. Akkurat som at de første kiloene satt litt løsere, og at nå må jeg jobbe på..

 

Når det gjelder sjokolade og søtt har jeg i stor grad holdt meg unna, samtidig fikk jeg på mitt første kurs beskjed om at jeg fikk i "lekse" å bruke kosemerkene mine. Det jeg fant ut var at jeg f.eks gjerne ville bruke dem på yndlingssjokoladen min og et par glass rødvin en fredagskveld. Da smaker det også EKSTRA godt:) Jeg har også noen ganger kjøpt sånne bittesmå sjokolader (f.eks 10 g eller mindre), mørk sjokolade av ulike typer. Så kan man heller ta det enn å "lide". da har du også god kontroll på hvor mange kalorier du får i deg, og da skal det mye til for at det blir noen stor utskeielse. tror heller ikke det er det aller verste man kan spise, dog i smååå mengder. Det har sjelden gått ut over kostholdsscoren osv hvis jeg har putta inn at jeg har spist 10 g mørk sjokolade. :) så det går bra!

 

En ting jeg også har fått mye glede av er å fokusere på det jeg KAN spise, heller enn det jeg ikke kan spise. Sjekk ut oppskrifter på nett og i kursboka om du har fått den. jeg satte et "hjerte" ved alle jeg ville prøve, og prøvde ut f.eks 2-3 i uka ut fra hva jeg følte jeg hadde tid til. har funnet mange gode! mye digg mat!

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg i dag tidlig: 85,8. Da går det litt nedover igjen her, selv om vekta jo vil variere fra dag til dag. Min "hoved-veiing" er i morgen (og kursveiing på kvelden), så det er den vekta jeg har da som "telles" :)

 

Men det var greit å se 85,8, ettersom jeg var på 85 blank da jeg dro hjem på juleferie. Da er det liksom ikke sååå langt igjen.

 

Målet er altså 82!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

Så flott å høre om "snikveiingen" din! Stå på!! Du har jo ikke så veldig langt igjen da :) Ikke føl deg mislykket for at du har gått opp bittelitt i jula, for det er faktisk bittelitt i det store og hele.

 

Tenker litt på det at det tar tid å gå opp 10, 20 eller 30 kg - og på lik linje så tar det TID å gå de ned igjen :) Jeg kunne sikkert ha løpt av meg 2 kg på 1 dag hvis jeg ville, sulte meg på 4 dager for så å gå de få kg opp igjen - har gjort det før. Kommer ikke til å gjøre det igjen, vi skal jo tross alt ikke slanke oss hele livet! Jeg vil nyte det!

 

Hører det er vanlig å gå ned mest i starten på kurs, for så å stagnere litt. Håper veiingen din imorgen går strålende, det fortjener du.

 

Idag var jeg på Cafe med damerne, og som regel blir det litt utskeielser med både lunchsnack og kake osv. Ble bare svart kaffe idag og meget fornøyd med det. Hadde heller ikke noe sug på søtt!!

 

Var også innom legen å fikk 50 % friskmelding og starter på jobb i morgen. Hjelp! Nå må jeg faktisk planlegge hva jeg skal spise i de 8 timene på ettermiddag/kveld :) Satser på at beinhinnebetennelsen holder seg unna og at jeg kan starte med styrketrening igjen - for jeg legger merke til at kroppen ikke er like fit som før :(

 

Masse Lykke til imorgen - heier på deg mot målet!

PS! Hvor mye vann drikker dere iløpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sussieque:)

 

Tusen takk for god støtte! :D

Er helt enig i at det er lurest å bruke tid på å gå ned i vekt. Kursleder sa til oss før jul at for å gå opp én kilo må du spise 7000 kcal mer enn vanlig. Og det er jo ganske mye hvis man er forholdsvis bevisst på hva man spiser. Det kan godt hende jeg fikk i meg 7000 kalorier, eller 14 000 for den saks skyld, mer i jula enn jeg pleier til vanlig. Jeg var blant annet på fest fire ganger eller noe, og da sier det seg selv at det blir mye kalorier gjennom både øl, vin, potetgull og godis. Legg til julemat, lange frokoster og snacks, så er det nok ikke vanskelig å legge på seg litt i jula.

 

Jeg ser nå at jeg begynner å riste det av meg igjen med sunnere kosthold på 1600 kcal daglig!

 

Veiinga i dag viste nemlig 85,1! :D Det var godt å se. Jeg husker at den viste 85 blank den dagen jeg dro hjem på juleferie. Så, alt i alt gikk dette bra, selv om vekta har vist helt andre ting i løpet av disse ukene. Nå føler jeg at jeg er tilbake.

Og det gjør det litt mer motiverende å dra på kurs i kveld for å veie meg der. Veier alltid mer om kvelden enn om morgenen, men det har jeg slått meg til ro med at ikke er så farlig. Nå satser jeg på å gå ned en kilo til neste uke. Ihvertfall 500 gram. Jeg hååper jeg klarer det.

Så har jeg mål om å komme meg til 82 kilo i løpet av kurset. Slik ståa er i dag så er det 3,1 kilo ned fra i dag. Jeg tror det kan gå greit på fire møter, men i og med at det første er i kveld så har jeg bare tre uker på meg. Så det krever litt. Men det er mulig. Skal ihvertfall prøve :)

 

Synes du var veldig flink som klarte deg med en svart kaffe på kafé. Det er jo null kalorier det :) Det er godt gjort! Selv er jeg ikke alltid like sterk. Det blir gjerne en cappucino eller lignende. Men prøver å unngå kakao, kaffe latte osv. De er jo litt større/søtere.

 

Når det gjelder vann pleier jeg alltid ha med meg en flaske som jeg fyller opp et par ganger, og får slik sett i meg kanskje 1 l "bevisst", i tillegg kommer det jeg drikker til måltidene. Så jeg er ganske sikker på at jeg drikker ca. 2 l vann om dagen. Skal tenke litt gjennom det nå :)

 

Ønsker deg en fin dag! Jeg skal dra meg bort på treningssenteret nå, og så på skolen og komme igang med semesteret. Til middag blir det gulrot-og ingefærsuppa til Grete Roede. Den er kjempegod! har bare prøvd den én gang før, så tenkte det var på tide å finne fram igjen den oppskrifta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

God aften, eller natt kanskje :)/>/>

 

Ferdig på jobb og det har gått fint :)/>/>

Ble litt problemer med å få i meg nok mat iløpet av skiftet, så må få i meg mer før jeg starter om dagene - prøver igjen imorgen. Tok 2 knekkebrød ca kl 10 imorges, brukte seriøst 30 min på å få det i meg. Er så veldig lite begeistret for frokost, ble nesten kvalm! Deretter ble det ikke noe før jeg kom på jobb kl 15. Ser nå at dette var altfor dårlig:(

Klapper meg selv på skulderen for å holde meg unna dessert-skapet og usunn kjapp mat! Ble ovnsbakt torsk til middag med masse grønnsaker og soyasaus til! Var som en ulv da jeg kom inn døra nå, men har bare sunne ting i hus så klarte å styre meg!

 

Hadde også litt over en times gåtur ute i formiddag, og stegtelleren på Polar Loopen viser hele 22 000 steg...så går litt iløpet av jobbdagen!

 

Så fantastisk at du ligger på 85,1 - det må jeg si :)/>/> Og supert at møtet er neste uke. Da får du ekstra tid til å komme inn i rutinene igjen etter jula- og en ekstra uke på kurs liksom! Kanskje det blir sånn at det går litt radigere i starten denne gangen også, siden du har hatt litt fri?! Håper det :)/>/> Og så flink du er som kommer deg på treningsenteret før skolen, hva trener du når du er der? Gleder meg til å starte med styrketrening snart igjen, har ett håp om det i slutten av januar!

 

Nå er det natta :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:)

 

Oi, så seint du var hjemme! Kan jeg spørre hva du jobber med, eller innenfor hva slags bransje? Helsesektoren?

Synes det er kjempebra at du forsøker å spise frokost selv om du egentlig ikke er noe glad i det. Mitt beste tips her er å finne en frokostblanding du liker godt, og spise det med enten youghurt eller melk, og alltid ha litt frosne bær lett tilgjengelig som du kan ha oppi, eller andre ting du liker, skjære opp litt frukt, f.eks eple/banan/kiwi, eller lignende.. Noen ganger våkner jeg og gleder meg til denne frokosten, selv om det er veldig dagligdags! :D Spesielt liker jeg å ha en pose frosne blåbær, jeg putter oppi en liten håndfull rett fra fryseren jeg :P Mmm. Men det viktigste er selvfølgelig at du satser på noe DU liker :)

Og f.eks en banan er bedre enn ingenting! Eller en liten yoghurt!! :)

Sikkert lurt at du er igang med det, for det med frokost får du nok høre på kurs.. Nå er det ikke lenge til du begynner! Jeg har veldig lyst til å "følge" deg i løpet av perioden din. Selv om mitt kurs sikkert er ferdig fire uker før ditt, så er jo dette noe jeg også har lyst til å drive med utover våren!

Men tror ikke jeg tar meg råd til enda et kurs etter dette. Skal ihvertfall se først hva jeg får til på fire uker til.

 

Ja, det føles litt som å ha fått en "ekstra" uke, jeg ønsker å utnytte dette mest mulig! Føler "presset" på å faktisk gå ned mer enn før. Det gjør meg litt ekstra motivert. Jeg håper også at denne pausa kan gjøre sitt for at kroppen er klar for å gå ned litt til. Det hørtes logisk ut slik du sa det!

 

Ovnsbakt torsk, namnam. har du noe oppskrift eller lager du "av deg selv"? Jeg har nesten ikke spist torsk før i høst, men har faktisk blitt glad i det gjennom Grete Roede. Og det er på grunn av denne oppskriften: http://www.greteroede.no/1681446.o2

Fisk masala, det smaker faktisk helt FANTASTISK. utrolig god rett med indisk preg. Mmm! kjøpte faktisk torskefilet nå nettopp for å lage dette i helga eller noe. Yummy!

 

På treningssenteret går det om dagen i jogging på mølle, styrketrening på egenhånd, svømming (det er svømmehall på senteret, utrolig bra egentlig), spinning, av og til styrketimer i sal. Det er de tingene jeg nok liker best. Tenker å prøve å gå på litt nye timer nå fremover for variasjonens skyld. Hadde en periode da jeg nesten bare gikk på spinning :P Og da ble jeg plutselig brålei. Men liker egentlig spinning veldig godt. Mange hater det! hehe. Men jeg synes det er ålreit. Liker at folk sier hva jeg skal gjøre på trening, så slipper jeg å dra meg selv hele tida..

Hva liker du å trene?

 

Håper du har en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

God kveld her inne :)/>

 

Her har de siste dagene gått i ett, heldigvis rolig i dag og i morgen - også er det plutselig kurstart!

Jeg jobber i hotell- og restautantbransjen, og jobber hovedsaklig bare ettermiddag/kveld. Lite med pauser da ingen dager er like :)/>

 

Gikk noe bedre på torsdag da jeg fikk spist mer før jeg startet på jobb, prøvde havregrøt med rosiner til frokost, den funka flotters. Hadde med knekkebrød/pålegg/frukt og nøtter i tilfelle jeg ikke fikk spist ordentlig middag. Men det gikk bra, laks og grønnsaker med blomkålkrem ble det!

 

Ellers er jeg litt opptatt av denne kostholdsscoren, skjønner den ikke helt. Prøver å spise nøtter og drikke nok vann, få i meg nok kalsium, frukt og grønnsaker hver dag, men kommer ikke opp i anbefalt kcal alltid. Havner mellom 4-5 på scoren, noe som kanskje ikke er helt bra - forstått det sånn at alt over 7 er bra? Må man opp i anbefalt kcal før man får full uttelling?

 

Takk for linken på torskeoppskriften, den ser nydelig ut! Må prøve den en dag. Vi har en fantastisk torskerett på menyen : Sesampanert torsk som er ovnsbakt, med hjemmelaget potetstappe, stekte grønnsaker og soya og ingefærsmør. (kutt opp chilli, ingefær, løk og hvitløk, freses i olje, tilsett soya og litt klarnet smør) :)/>

 

Svømming er så utrolig bra for kroppen, det er supert at du har det på treningssenteret. Selv håper jeg å kunne starte med det selv om en uke da jeg nettopp har kjøpt meg helt ny funkisleilighet 5 min unna kommunesenteret og jobb og har overtakelse på fredag! Bor nå 35-40 min med bil unna jobben :)/> Svømmehallen har nettopp hatt nyåpning. Brukte å trene på mølle og styketrening på egenhånd som deg. Vurderer noen PT-timer når jeg starter på igjen. Er med i den lokale sykkelklubben og har innendørs spinning en dag i uka og 2 utendørs i sesongen. Har veldig lyst til å prøve Lillehammer - Oslo i år- håper bare beinhinnebetennelsen holder seg unna. Er sikker greit å starte med svømming til å begynne med tenker jeg og litt styrketrening!

 

Skjønner at du blir lei av det samme etterhvert, det har jeg også blitt. Derfor er det viktig med variasjon her på lik linje med kostholdet. Har prøvd zumba, aerobic, yoga/pilates osv. Syns spinning og egentrening er det beste, for ikke å snakke om det å være ute på fjellet. Får helt ro i sjelen av det :)/>

 

Syns det er kjempehyggelig at du har lyst til å følge meg gjennom kurset, jeg vil også følge deg etter du er ferdig. Kanskje når du nye mål igjen!! Du har vært så utrolig flink månedene før jul, og håper du klarer deg like bra nå framover.

 

Syns du det er lettere å holde fokus nå når du er på møter enn da du hadde nettkurs?

 

Nå skal jeg skjære opp frukt/snack som jeg skal ta med på jobb ikveld (jobber som bartender når jeg har fri :)/> :)/> :)/> )

 

Ønsker deg en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jepp, du må opp i anbefalt kcal, ihvertfall tett oppunder, før du får høyere "poengsum"..!

Jeg mener at det pleier å "ordne seg" så fort jeg har kommet over 1450, og så kan du ha så høyt som til 1750 før det bikker over i en lavere score, meeeener jeg! :)

Så jeg pleier å holde meg mellom 1450 og 1750.

 

Og ellers får man også lavere sum hvis man f.eks får i seg for mye frukt, for mye kalsium e.l. Det med frukt er noe jeg har "slitt" mest med på Grete Roede, tror jeg spiste dobbelt så mye frukt før som nå. nå spiser jeg kanskje 2 frukt om dagen. Kunne lett spist mer, er så glad i det. så av og til skeier jeg litt ut på frukta.. men hallo... det er jo FRUKT... tenker jeg da :D selv om jeg skjønner at for mye fruktsukker ikke er bra.

 

Jeg har vært dårlig i helga, forkjøla, så har bare måtte glemme alt av treningsplaner osv. I går var jeg, tross formen, på en vernissasje, hvor det selvfølgelig var vin, og da er jeg vanskelig å stoppe. hadde med meg en slags date på vernissasjen, og vi tok også et glass vin før. Kom vel opp i en fire glass tilsammen i går om jeg ikke husker helt feil. Da jeg dro hjem på kvelden, ganske tidlig pga formen, var jeg så godterisjuk, at jeg kjøpte en ganske god pose smågodt. I tillegg var jeg sulten etter all vinen, så da spiste jeg nok tilsammen mye mer enn min grense på 1600 i går. Aner ikke hvor mye det ble tilsammen, orka ikke registrere.

I dag har jeg vært slapp og orker egentlig ikke spise noe særlig, men har regna ut at jeg ihvertfall får i meg 1100. men kanskje det ikke gjør noe om jeg går 500 under i dag hvis jeg var 500 (eller mer) over i går. Pleier egentlig ikke gjøre sånn så ofte, men nå har jeg uansett ingen matlyst, så da går det vel sikkert greit..

 

Den torsken hørtes god ut!! :) Det skal jeg jammen prøve. Fant også en fin torskeoppskrift i Trines kokebok (hu derre matbloggeren).. Med søtpotetmos og asparges, tenker å prøve det også ASAP!

 

Gratulerer så mye med leilighet! Fantastisk! :D Hvor er det du bor (hvis du vil si det)? :) jeg bor på sørlandet. DRØMMER om å kjøpe meg leilighet selv. Og helst i Oslo. Måtte den tid komme fort!

 

Enig i det med variasjon i treninga. Så fort jeg kommer meg i form igjen skal jeg prøve et eller annet nytt. Kanskje "tabata", hva nå enn det er . Noe styrketrenings-sirkel-greier, tror jeg muligens..

 

Hmm, om jeg synes det er lettere å holde fokus nå enn da jeg gikk på nettkurs... Godt spørsmål! For å være helt ærlig synes jeg det var lettere da jeg gikk på nettkurs. Det passet meg nok faktisk litt bedre. Da fikk jeg veldig personlig tilbakemelding, kurslederen hadde mer oversikt på hva jeg faktisk spiste og hvordan jeg trente enn kurslederen jeg har nå. Og da var det nok også lettere å få "skreddersydde" tilbakemeldinger. Jeg tror at om jeg tar enda et kurs, så blir det et nettkurs. Men det kan også hende at fokuset var større fordi det var mitt første kurs. Det tror jeg faktisk like gjerne at var grunnen. Ble litt "lei" da jeg begynte på nytt kurs, pluss at jeg hadde veldig mye annet å tenke på før jul med eksamner, innspurt på jobb OG masse styr med en jeg datet. Klarte ikke fokusere på GR i det hele tatt. Det er enklere nå, som det er foreløpig bare oppstartsfase på studiet og jobben, pluss at jeg ikke dater han fyren lenger...........

 

Jaja! :D Her blir man kjent! Ha en nydelig kveld du og, og så gleder jeg meg til å høre hvordan du vil like deg på kurs! Håper det blir kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld til de som leser dette:)

 

Jeg er ikke i form, så må nesten bare fokusere på å bli frisk nå, framfor å gå ned i vekt. Men registrerer kalorier så jeg holder meg noenlunde på 1600 per dag, det bikker ofte opp mot 1700 ser jeg, men men. Har ikke fått trent siden forrige uke, og må pent vente med det til jeg er helt frisk. Menmen! Spent på onsdagens veiing. Håper å se 84,noe, lov å håpe ihvertfall! Av en eller annen grunn er vekta mi ofte lavere onsdager enn mandager. Sånn sett er egentlig onsdag en grei veiedag også :P

 

Håper det er bra med deg, sussieque!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

God kveld BreakFree :) Håper formen din er bedre nå?

 

Synes det er godt jobba å holde seg til anbefalt kcal når du er syk, det viser jo bare at du vil dette! Ser du hadde en sprekk i helgen, var sikkert nydelig med vin og smågodt. Neste gang kan du jo kanskje telle bitene - kanskje posen blir litt mindre da?! Det viktige er at vi lærer av disse småfeilene. Spiste en berlinerbolle idag jeg, 281 kcal det. Bytta ut lunchen kan du si :) Må si jeg ble overrasket da jeg punchet den inn, selvfølgelig etter jeg hadde spist den. Neste gang skal jeg faktisk sjekke først, så blir det kanskje bare en halv en og litt lunch!

 

Var på mitt første møte igår, hyggelig og lærerikt. Fikk matvareguiden, den var jo meget handy! :)

Så var det veiing, 77,2 kg. Altså - 1,3 kg på disse 12 dagene uten sjokolade/godis og med ett tilnærmet Roede-kosthold. Hurra! Satt en trivselsvekt på 70kg, håper motivasjonen holder seg.

Fikk beskjed om å måle oss, i tilfelle vekten stod stille enkelte uker- da kunne man kanskje se det på cm!

 

Skjønner at du tenker litt på treninga du ikke får utført, sikkert irriterende, men det blir snart vettu :)

 

Skal starte med styrketrening over helgen etter jeg har kommet meg inn i nyleiligheten, litt redd for å ikke få i meg nok mat under flyttehysteriet - må legge en slagplan :) Flytte matvarene å kjøkkenutstyret først kanskje :) Og midt i alt dette skal jeg i begravelse, jobbe litt og i bursdag....heh, der blir det kake vettu :) Lurer på åssen jeg takler det :)

 

Masse lykke til på møtet i morgen, heier på deg. God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sussieque:)

Hyggelig å skrive med deg! Jeg begynner å føle meg bedre, tusen takk! Tenker å prøve meg på trening igjen fredag, eller i morgen hvis jeg kjenner at jeg er klar da. Får bare begynne igjen litt forsiktig.

 

Var på kurs i kveld, og følte meg nesten litt "irritert", for her i gården er det stillstand.

Veide meg i dag, og vekta viste 85, altså bare 100 gram ned fra forrige onsdag, og akkurat det samme som den stod på et par uker før jul. Jeg sa rett ut til kursleder at jeg er så lei av å slanke meg og av å telle kalorier. Så sa hun: Er du fornøyd med vekta kanskje? Og da sa jeg at jeg gjerne vil ned kanskje 3 kilo til. Så mente hun at det er realistisk, at jeg skal kunne klare det på de siste kursukene... Da spurte jeg: Men da må jeg vel gjøre NOE annerledes, for at den skal rikke seg?

Så fant vi ut at jeg kan prøve nå å gå ned til 1500 kcal.. Og da holde meg der..

Og i tillegg kan det nok gjerne hende at jeg står helt stille pga at jeg har vært syk, og ikke fått rørt meg noe særlig.

 

Så forhåpentligvis kan jeg få "rikka" litt i vekta nå med å spise litt færre kalorier (men tenker å fremdeles spise like "mye", men mer grønnsaker og utrolig kalorifattige ting), og ved å trene godt flere dager før onsdag. Hadde vært UTROLIG digg å bare gå ned én kilo eller noe. Men tør ikke håpe på det, samme sa jeg jo forrige onsdag.. Den som lever får se!

 

 

Høres veldig bra ut at du føler deg inspirert etter kurset! Det kommer til å gå så fint for deg:) Og ned 1,3 allerede, gratulerer! En kjempegod start, og da ser du at det du gjør fungerer.

 

Lurt å måle seg, ja! Det gjør jeg hver onsdag morgen. Det er sant at man kan gå ned litt i cm de ukene vekta står stille. Også er det gøy å se at midjemålet faktisk krymper!

 

Høres ut som at du har en travel, men spennende helg foran deg. Ikke hyggelig med begravelse :/ Når det gjelder maten så er det sikkert lurt å legge en liten plan, pakke med deg sunne og "enkle" ting, frukt, sånne Wasa-sandwicher, yoghurt.. Kanskje fint å unne seg en sushi-dag eller noe annet lettvint, hvis du liker det!

Skal i bursdag selv på lørdag, og hun jeg skal i bursdag til lager helt utrolig gode kaker. Så det blir ekstremt vanskelig å ligge på 1500 på lørdag. Fatter ikke hvordan det skal gå til. Blir nok litt vin også. Jaja. Jeg må bare få kommet igang med treningen igjen, så går det nok fint! :)

 

God natt og lykke til med alt det du driver med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

Heihei igjen!

 

Så kjipt at vekta står stille hos deg :( Det kan nok være fordi du er syk ja, kanskje ikke drukket nok vann? Åsså det faktum at du har vært super-rolig! Håper du får ei god natt søvn og våkner opplagt og klar for en liten treningsrunde! Krysser fingrene. Litt snedig kommentar fra kurslederen må jeg si, hun mente sikkert ikke noe vondt med den. 1500 er mye mat det også, så lenge den er kcal-fattig

 

Dagen her har vært litt kjedelig på matfronten, havregrøt som jeg ikke spiste opp, halv banan og en halv yoghurt 14 - brøskiver til middag og yoghurt naturell/granola til kvelds. Må finne noen gode oppskrifter her og skrive handleliste tenker jeg :) Gleeeeder meg til å få benkeplass på nytt kjøkken, her jeg bor nå blir det bare rot på minikjøkkenet :/

 

Masse lykke til med helga, kanskje lurt for oss begge å spare 100/150 kcal tors/fre sånn at vi kan nyte godt av kakene/vinen i bursdag - så kommer vi bedre ut sammenlagt iløpet av helgen. Det skal jeg prøve iallefall :)

 

Sushi er en genial ting - kjøpes inn i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! :D Først av alt, kunne nok virke som en vel snedig kommentar! Det er litt dumt at når man får ting skriftlig så blir tonefall osv borte. Hun sa det ikke på en "frekk" måte altså, kanskje mer sånn "det kan jo hende at du er fornøyd med vekta di nå og derfor går du ikke ned"-type måte! :D Haha!

 

Ja, du har rett i at 1500 kan være mye mat om man holder det SUNT!

 

Skjønner du gleder deg til å få leiligheten i orden og at du kan begynne å kokkelere igjen! Det er absolutt mange GR-oppskrifter som er verdt å sjekke ut. F.eks kylling tikka, fisk masala, gulrot&ingefærsupper, tomatsupper med soltørkede tomater, tabascoburger, kyllingwraps, mango og avokado-salat, ja dette har jeg kanskje sagt før :P Men det er litt note to self også, tenker å "repetere" alle disse oppskriftene jeg har falt for nå framover, og virkelig få dem vel etablert i "repertoaret" mitt mens jeg ennå går på kurs, og gjør meg klar for hverdag uten kurs!

 

Ellers er jeg også gira på Trines matblogg her om dagen. Lagde en vanvittig god torskerett derfra i dag. Med nøttelokk, søtpotetmos og chilismør. Det var SÅ godt! Men sunt var det kanskje ikke heeelt... Det var ihvertfall en smørklatt i både det ene og det andre. Bortsett fra DET så var det veldig mye sunne ingredienser :) Går sikkert an å eksperimentere seg frem til en "light"-versjon... eller ta det som en kosemiddag MED fisk! og med fisk er jo alltid bra!

 

Jeg leser og en del på shape up-bloggen om dagen, hun PT-dama der er veldig inspirerende og positiv synes jeg. Hun har laget et treningsprogram som kalles ShapeUpKickstart, det er en egen hashtag på instagram osv.. verdt å sjekke ut! Tenker å prøve styrkeprogrammet hennes nå framover.

 

Også har jeg bestilt meg treningsdagbok fra getinspired, gleder meg til å få den, så skal jeg begynne å notere ned alt jeg trener og se på resultatene slik at jeg pusher meg ordentlig.

Tenkte jeg også kunne finne et løp eller noe å melde meg på, for å ha noe å trene mot. Noen tips der? :)

 

Egentlig en god idé å prøve å spare inn litt på kcal i morgen/fredag.. Huff, du har nok rett;) Skal prøve å holde meg på 1450 i morgen, vet ikke om jeg klarer lavere. Også er det det å begrense seg når tacoen kommer på bordet, spesielt av lefser. Kjører lett-varianter av alt som går, karbonadedeig, mager kesam, osv.. Går vel greit! :)

 

Magisk å finne støtte her! Heier på deg!! Gleder meg til du ser resultatene komme litt etter litt etter litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på bussen og koser meg med noen av mine 1490 kalorier for i dag: gulrøtter, sukkererter, cherrytomater og snart en Skyr. Ettersom jeg er litt lei slanking prøver jeg å fokusere på helt andre ting. Jeg prøver dessuten å kjøpe bittelitt andre matvarer (feks en annen smak på yoghurt, litt annen frukt osv). Og så blir det å legge fokus på trening.

 

Fikk til 30 min styrke hjemme på stuegulvet, føltes ok. Så i morgen tidlig har jeg tenkt meg på senteret, kjøpe halvårskort og delta på en styrketime.

Har også fått treningsdagboka fra Get inspired nå. Den er jo litt jalla (bare Google den så ser du). Men også morsom. Litt sånn skoledagbok. Blir motiverende å få alt dokumentert ned på papiret, og ikke minst skrive ned konkrete mål :-) livet er litt lysere i dag, det er godt!

 

Alt klart for flytting, sussieque?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på nettkurs på mandag, et ekspresskurs. Ble en liten endring i planen min. Det gleder jeg meg til. 4 uker med min gamle kursleder som jeg stoler masse på. Står bom stille på vekta (85) kilo, den rikker seg ikke. Jeg har kommet inn i en god treningsmodus, og trener kanskje fire ganger i uka nå. Koser meg med det :)

Ellers har det blitt noen utskeielser, kanskje er det disse som hindrer vekta i å rikke seg. Hm. Det er vanskelig å gi slipp på lørdagskosen.. Har så lyst til å gå ut med venner, og da blir det fort vin eller drinker. Skal prøve å holde meg til kun drikke denne helga og ikke potetgull og godis. Det er da det bikker.

 

Håper det går bra med deg, sussieque, og eventuelt andre som leser her!

 

Sleng dere gjerne med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

Heeeei BreakFree!!!

 

Endelig på nett igjen, flyttesjau sier du! Men nå er jeg endelig på plass i det nye hjemmet!

 

Gikk sånn passe sist helg med planlegginga, ble veldig ustrukturert og registrerte så å si ingenting, og det resulterte i - 0,1 kg på veiinga på mandag. Hadde forventa litt mer men det funket desverre ikke sånn.

 

Nå er det ny giv og denne uka har gått mye bedre, også med treningen da det går sti rett til lunden fra gata jeg bor. Slipper å kjøre noe sted og best av alt er at det er asfaltfritt. Bra for beina med litt ulendt terreng. Så nå er det minimum 4km jogging/gåing hver morgen etter frokost, kommer an på hvor mange runder jeg har tid til. Styrkettreninga har jeg ikke hatt motivasjon til men det får komme av seg selv. En endring av gangen er godt nok! :)/>

 

Har du fått noe utbytte av treningsdagboken fra Get Inspired? Are you inspired??

 

Ekspresskurs ja? På nett? Går du på møter i tillegg?

 

Håper det går bra med deg! Stå på, det skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...