Gå til innhold

Januardagbok


Gjest morena
 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang!

 

Allerede i november bestemte jeg meg for at starten på det nye året skulle bli annerledes enn de foregående. Og nå er jeg i gang.

Denne måneden skal jeg ikke innta sukker eller alkohol. I tillegg kaster jeg snusboksen - min "venn" gjennom ca 15 år. Pengene jeg sparer på dette puttes på et glass, og ender opp i en premie til meg selv.

 

Da "vanlig GR-metode" stoppet å gi meg effekt på høsten i fjor, fortsetter jeg med 2 fastedager i uken. Den første er i dag.

 

Jeg veier meg på onsdager, og målet er å se 55-tallet innen utgangen av februar.

 

Her inne vil jeg nok rapportere de fleste dagene. Regner med det kommer både abstinenser, frustrasjon og irritasjon. Dette må jo ut et sted. Så hvis jeg kan skåne omgivelsene min litt, er det fint.

 

VET jeg kan greie dette!! Nå gjenstår det bare å bevise det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag -og god start

 

Den første hele uken i det nye året, og det føles så godt. Ikke har jeg rørt hverken alkohol, sukker eller snus i 2015. Joda - jeg kjenner på suget, det skal jeg ikke nekte for. Merker nå hvor tydelig linken mellom kaffe og snus har vært. Nå er det liksom "bare kaffe", og noe mangler. Men jeg har allerede spart flere hundre kroner, og det føles bra. Snop (spes. sjokolade) frister - men så lenge vi ikke har det i hus, er det ikke noe problem. Jeg har greid det før -jeg kan gjøre det igjen.

Når det gjelder alkostop, så tror jeg kanskje jeg skal justere det til at det er lov med et glass vin på lørdag :)/>

 

I dag er det fastedag 1/2 denne uken. Det går helt fint så langt. Mye vann og kaffe gjør susen. Har planer om trening i kveld. Litt spent på hvordan det blir med tanke på det lave inntaket... Det gjenstår å se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått hele tre - 3 - timer siden sist jeg var inne her.

Nå snakker vi abstinenser.

Jeg har lyst på snus. Når jeg vet jeg ikke kan ta det - da får jeg i alle fall lyst på sjokolade. Heldigvis er "lageret tomt", både på jobb og hjemme.

 

Har lest flere steder at det vel er nå de verste dagene kommer. Prøver å klamre meg til tanken om at det her er til mitt eget ve og vel. Komme over kneika nå - så blir alt så mye bedre..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har passert 5 dager -

 

Ja - jeg har passert 5 dager fri for snus og sukker. Det føles brutalt. Åh... jeg har virkelig lyst på en av delene nå! Har lastet ned "Slutta"-appen, og den er faktisk til moralsk støtte nå. I natt har jeg vært våken mange, mange ganger, og slitt med å finne tilbake til søvnen. Nå plinget akkurat appen og fortalte meg at søvnproblemer nok vil forekomme i en fase nå. Kroppen skal venne seg av med nikotinen. Og slemme meg som holder på å fjerne alt sukkeret også ;)

 

Dette kjennes ut til å bli den verste dagen så langt. Jeg tror jeg må legge noen planer for ettermiddag og kveld, slik at tiden går fortere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag- dårlig start.

 

Jeg hadde jo håpet at vekta og jeg var gode venner og på lag. Men i dag var det ikke noe sterkt vennskap å spore. Det hjelper tydeligvis ikke å trene seg gjennom julen, når inntaket blir desto større.

Skrekkslagen så jeg 58,4 lyse mot meg. Det er tragisk og demotiverende. Det er virkelig som å rykke helt tilbake til start (selv om det i realiteten ikke er helt tilbake....)

 

Tok meg selv i å tenke en ny tanke i morges. "Jeg skal ALDRI mer se 59-tallet, i alle fall". Det skal jeg jo heller ikke. Men jeg ble litt redd meg selv, for at jeg er i ferd med å endre fokuset....

 

Nå er det fult fokus - og så langt har dagen vært bra. Nå skal jeg fortsette. For neste onsdag har jeg planer om et mye mer oppløftende tall på vekta.

 

For målet er stadigvekk en slankefri vår. Jeg har ennå mer enn nok tid til å gjøre det på - så lenge fokuset er på plass.

 

En positiv ting er at jeg har mye mindre lyst på snus i dag. Kroppen har endelig begynt å skjønne det! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hele uke er passert

 

Det nye året er godt i gang - og en uke med alle mine stopp er over.

Kjenner jeg har en litt tung dag i dag. Hodepine (abstinenser?), dårlig humør og kanskje litt for lite søvn.

 

Startet dagen med havregrøt + nesten en liter vann. Blir vel ikke bedre enn det :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en vel gjennomført uke :) Jeg er i litt lik situasjon om deg. Sluttet å røyke 1. januar og kuttet snopet 5. januar.

 

Jeg har ikke vært noen storrøyker, bare litt av og på de siste par årene, men mer eller mindre på det siste halve året :rolleyes: Når jeg først bestemmer meg synes jeg det går ganske greit å slutte. Det er verre å la være å begynne igjen... Det gjelder for så vidt for snop også...

 

Søvnen har jeg også slitt litt med, men har ikke tenkt på at det kunne skyldes røykestoppen... Men det går vel over snart :)

 

Kjedelig at du har gått opp litt igjen. Det har jeg også, ikke rent så lite heller... Har hatt en dårlig høst og vinter så langt. Men det er ikke annet å gjøre enn å legge det bak seg og se fremover. Vi får ikke gjort noe med det som har skjedd uansett.

 

Så langt har vi vel hatt en fin start på året, så 2015 har alle muligheter for å bli et godt år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg

 

Hyggelig du stakk innom, Nickii! Det er greit å vite vi er flere samme båt :)/>

Jeg tenker mindre og mindre på hva jeg har sluttet med - men det er der selvfølgelig. Men vinkler det nok litt mer positivt nå. Som at ånden er bedre, jeg sparer penger, jeg trenger ikke innom butikken "fordi atte..." , jeg kan smile og le når jeg vil - uten redsel vor at snusen skal dette ut :P/> Og ikke minst så sparer jeg kroppen og tennene mine for sukker.

 

Ikke hatt de beste søvnen i natt heller -men satser også på at det er forbigående.

 

Den første skikkelige "hverdagshelga" står for dør. Jeg håper og tror at den kommer til å gå fint. Prøver å få til trening både lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13 - jeg er ikke avhengig lengre!

 

Det er godt å sitte her en tirsdag, og kunne se tilbake på en helg uten sukker og snus. Jeg kjenner på følelsen av å ikke være avhengig lengre. Det føles HELT FANTASTISK!

Lurer litt på om det går såpass lett dette, fordi jeg var så veldig bestemt og motivert. Eller om det rett og slett ikke er mer som skal til?

 

Jeg merker at kaffe og snus har hørt sammen. Nå putter jeg en sukkerfri pastill under leppa og nyter kaffen. Og det er jo nesten det samme! :unsure:/>/>/> Jeg mener det. Så avhengig i SÅ mange år. Og så greir jeg faktisk bare å slutte sånn. Jeg er både stolt og imponert over meg selv B)/>/>/>

Ikke noe snop - og kun et glass rødvin på lørdag.

 

Veldig spent på om vekta ( i morgen) viser tegn til bedring den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker - ikke til å tro

 

At det har gått to uker siden prosjektet startet, er nesten ikke til å fatte. Synes det har gått fort. Nesten litt for fort. For når man skal endre på flere ting samtidig, trenger man virkelig tiden, og man behøver å bruke den godt. Jeg kunne helt sikkert brukt den bedre. Merker at matfokuset nok ikke har vært helt på "G". Men nå som jeg føler meg snusfri og snopefri kan jeg begynne å legge en bedre plan for kostholdet.

 

Av tidligere erfaring fungerer det egentlig best med to faste dager for fasting. Lurer på om det blir mandag og torsdag. Kan ev. bytte mellom mandag og tirsdag alt ettersom hvilken dag det blir trening.

Trening i studio er ikke noe problem - kunne gjerne vært der hver dag (men det er jo ingen hensikt). Utfordringen er barnepass. Så her er oppgaven å bli flinkere på stue-trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum snikveiing

 

Hvorfor greier jeg ikke holde meg unna den vekta om morgenene? Og HVORFOR i alle verden viser den + 0,5 fra i går kveld?

 

Nei - det ble en dårlig start på dagen dette. Og det blir helt klart en fastedag i dag! Godt i gang med vann, grønn te og stangselleri.

 

Var på en god spinningøkt i går. Prøver meg på organisert styrketime i dag. Ev. + litt løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også med den følelsen at det har vært ganske «lett» å slutte. Det er lett. Irriterende lett faktisk! Jeg tror det handler om vilje. Man har vært klar mentalt og ønsket denne forandringen. Problemet er å holde på denne viljen i alle situasjoner… Jeg er veldig glad i en festrøyk, og den uvanen har jeg ikke like sterkt ønske om å forandre på… Jeg har ennå noen uker til neste festlighet, så jeg får se hva jeg greier å gruble meg frem til i mellomtiden.

 

Her har heller ikke matfokuset vært helt på topp. Men med snop og nikotin under kontroll kan man fint begynne å fokusere mer på mat og trim. Og siden mitt nyttårsforsett er å bli mer tålmodig, så skal jeg ikke stresse om det går 2-3 uker før jeg har kommet inn i en god rutine på det ;)

 

Snikveiing er en annen uvane jeg sliter med å legge bort. Mest fordi jeg blir så bekymret for at vekta skal gå gal vei :rolleyes:

 

+0,5 fra i går kveld hørtes rart ut. Kanskje på tide å bytte batterier? Eller kanskje du går i søvne og smugspiser snop, og at det er derfor det har gått så lett å slutte med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen - nok en ny uke med nye muligheter!

 

Starter denne uka med å konstatere at vekta viser mer enn den bør. Det er kjedelig - men jeg tror jeg vet hvorfor. Noe skyldes kuren jeg går på (bare 2 dager igjen nå!) + når man slutter med nikotin, så forbrenner man faktisk rundt 200 kcal MINDRE pr dag. Og som vi vet.... 200 x 7 er jo 1400, som igjen er et dagsinntak. Kanskje på tide med en liten justering...

 

Men det kan jo også være at Nickii sin teori er den som stemmer! :huh:/>

Jeg har akkurat skiftet batteri på vekta - så da er det nok bare nattevandring og småspising i søvn som er svaret!

 

Ja - det har vært veldig, veldig lett å slutte med snusen. Jeg tenker ofte at "nå hadde det vært godt" osv - men det går jo fint! Har ikke vært på fest etter at jeg sluttet - så det kan bli spennende å se hva som skjer når jeg kommer i en slik setting. Men jeg tror helst det vil gå fint.

 

Det dystre nå... er at det begynner å nærme seg et år med jobbing mot vekta. Nå som 59-tallet plutselig har "åpenbart seg" for meg -føles 56-tallet fra november helt fjernt. Dette kan jeg bare ikke tillate.

 

Jeg trener relativt mye, og variert.

Fra og med i dag skal jeg notere ned hver smitt og smule jeg putter inn i munnen, for å ta over litt kontroll igjen. Fokuset har nok ligget veldig på snus- og sukkerslutt til nå. Men siden jeg nå mener bestemt å ha kontroll på DEN biten, er det bare å flytte fokuset over på matinntaket. Jeg tror nok en gang at jeg får i meg for lite, eller ev. for ujevnt.

 

Krysser fingrene for en bra uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mørk tirsdag.

 

Jeg har en "styggen på ryggen" som sier det bare er å gi opp. Droppe hele vekt-prosjektet og godta at jeg har blitt som jeg har blitt.

Heldigvis sitter det en motvekt i panna på meg. Duracellkaninen sier at det ER mulig - men bare virker litt umulig akkurat nå.

 

Veide meg i dag også. Veier meg hver dag nå. Det er siste dag jeg går på medisinene, og jeg er spent på om det vil vise noen effekt i løpet av uka. Vekten viser nemlig nå + 1 kg fra forrige uke. Jeg har spist det samme og trent det samme. Jeg finner ingen annen forklaring, enn at kroppen holder på mye vann.

 

Når januar er over skal jeg ta en "samling i bånn" å gjøre meg opp ny status.

Jeg setter stort pluss i margen for at jeg er snusfri- og føler meg avvendt med sukkerbehovet. I tillegg trener jeg godt om dagen, og føler meg egentlig i bra form. Men synes av tallet på vekta skremmer meg. Hadde nesten vært lettere å godta dersom jeg hadde gått på en kjempesmell, og skeia skikkelig ut. Men det har jeg ikke...

 

Så nå må jeg prøve å finne ut av;

- om jeg spiser for mye

- spiser for lite

- spiser feil

- drikker nok vann

- sover nok (det gjør jeg neppe)

 

I kveld skal jeg børste støv av stue-steppen min, og se om den trenger litt smøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag - en bra dag!

 

Jeg gikk ikke på vekta i morges. Glemte det faktisk. Men det er greit. Etter å ha snikveid alt for mye den siste tiden, kan det sikkert være greit med et lite opphold.

 

Føler meg så opplagt og bra i dag :P/>/> Usikker på hvorfor - men tror fort det kan være den deilige sola på himmelen som gir meg litt energi igjen.

 

Ellers har jeg blitt hekta på overnight Oats. Prøver meg på en ny oppskrift hver kveld nå- og kjenner jeg gleder meg til frokosten. Dette har endelig gitt meg skikkelig dreis på magen også. det er bra.

 

Stuesteppen trengte smøring, ja.... Og det fikk den + litt bevegelse. Brukte rockeringen litt og trente noe styrke.

 

I dag tror jeg det blir enten tredemølle eller spinning. Barna har lyst på lekerommet på treningssenteret - jeg skal overhode ikke nekte de :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag - på tide å planlegge helga igjen.

 

Vekta skrek mot meg i morges. Jeg går stadig opp -og skjønner faktisk ingen verdens ting.

Lurer på om jeg skulle tatt en pause - og startet helt på nytt om en uke eller to. Kanskje jeg rett og slett har hold på for lenge og kjempet mot disse få kiloene.

 

Jeg skal først prøve å gjennomføre en god helg. Ta en ny vektsjekk til uka - og så bestemmer jeg meg. Muligens blir januardagboken avsluttet -og ny frisk får settes inn i februar.

 

Hva som har gått galt vet jeg faktisk ikke.

 

Trimpoeng januar: 8-14 pr uke

Kostholdsscore: gjennomsnitt på 8,4

Null snop

Lite alkohol

Nesten nok søvn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det bare sånn at man ikke får det resultatet man fortjener. Men du har likevel oppnådd mye nå i januar, så det må du huske å gi deg selv klapp på skulderen for!

 

Det at vekta går feil vei er spesielt ergerlig! Det har skjedd hos meg også siste uken, men der må jeg nok ta skylden selv ettersom jeg ikke har vært så flink med kostholdet.

 

For deg derimot, så kan forklaringen kanskje være at du har væskeopphopning i kroppen kanskje? Lurt å være litt tålmodig i alle fall, og se det an en ukes tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag - og ukens andre fastedag.

 

Ja, hvor lurt det egentlig er, det vet jeg vel egentlig. Har prøvd det før, og vet det ikke gikk så bra :huh:/>/> Men jeg prøver igjen. Det passer nemlig greit i dag. Og så tenker jeg at dersom jeg IKKE hadde hatt fastedag, da hadde jeg sikkert hatt veldig lyst til å kooooose meg. Og vips hadde det blitt for mange nøtter, for mye kesam eller hva det ble jeg endte opp med.

 

Siden jeg får besøk av noen venninner i morgen kveld, prøver jeg altså i dag. Så langt har jeg drukket mye vann og kaffe, hatt en Nutrilett-shake og noen gulrøtter. Og det går greit.

Vet jo når det blir problematisk. Det er når ungene er i seng og helgeroen skal senke seg.... Da er det liksom tekoppen og meg. Men kanskje er det det som skal til for at jeg kommer meg tidlig i seng. Det hadde nok gjort godt.

 

Takk Nickii for at du stakk innom nok en gang og ga meg litt motivasjon. Det er vel nettopp det med at det føles urettferdig som er verst (litt barnslig, men jeg er muligens det). Jeg føler at den innsatsen jeg har lagt ned fortjener et bedre resultat, rett og slett. Du må også ha riktig masse lykke til. Kjenner du på røyksuget?

 

 

Hadde fryktelig lyst å kjøpe meg en boks snus i går. Men gjorde det ikke. Heldigvis. Nå har jeg holdt ut i 3 uker. Tenk om jeg hadde vært så dum å ødelegge det. Men akkurat det har skjedd før, så...

 

Hørte en gang at når man slutter med noe så er det alltid verst etter 3.

Etter 3 timer - etter 3 dager - etter 3 uker - og så etter 3 mnd... Kjenner jeg gleder meg til 1. april :D/>/>

 

På spareglasset mitt er det nå kr 1500,- Jeg kjenner at synet av 500-lappene jeg sparer for hver uke, motiverer meg nesten mer enn alt det andre. Etter 2 snusfrie måneder er belønningen tannbleking. Jeg gleder meg! :P/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uke i januar har startet!

 

Det føles litt rart at januar nærmer seg slutten. Tror aldri denne måneden har gått så fort før.

 

Helgen gikk ganske greit. Faste på fredag var nok en gang en dårlig ide. Men det er mest fordi jeg IKKE legger meg spesielt tidlig på fredager. Og jeg innrømmer gjerne at jeg kjente veldig på sulten utover kvelden.

Lørdag var det trening, og gode matvalg. Er veldig stolt. Lørdgs-snakcs var grønnsaker og kesamdipp. Nam. :P/> Søndag ble det også en del aktivitet og relativt gode matvalg, tror jeg.

 

Nå er det mandag. Og fastedag.

Allevo-shake til frokost. Og nå blir det kaffe, vann og brokkoli fram til middag.Trening i kveld. Det går fint. Det sitter i hodet. Og i kveld er det bare å komme seg tidlig nok i seng.

Ennå ikke bestemt om neste fastedag blir onsdag eller torsdag.

 

Satser uansett på det blir en bra uke!

 

Vektmål innen januar, Realistisk: 57,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[b]Onsdag -og tankene spinner[/b]

 

Jeg har greid å kutte ut snusen. Jeg har greid å motstå alle shoppetilbud som nærmest har bombadert meg disse ukene. Og jeg har greid å motstå snop. Mulig det har vært en liten "smaksprøve" her og der - men jeg har ikke spist snop for å spise det -og det er så langt i fra noen fråtsing. Dette har jeg greid. Alt dette!

 

Men å gå ned i vekt - det har jeg ikke greid. Jeg ligger ennå ca 2,5 kg over det jeg veide i november. Det kan lett ta motet helt fra meg - og noen dager er det nettopp det det gjør. Det er så svart noen dager at jeg har bare lyst å løpe på butikken å kjøpe snus. Kjøre det i meg og vente på en vektreduksjon igjen. Men jeg skal ikke gjøre det. Det er ennå noen dager igjen av januar....

 

I dag har jeg lagt om litt. Skriver ikke noe mer om det før jeg ser om det funker. Skal gi det 1,5-2 uker.

Kjenner jeg er utålmodig. Men idealvekten skal liksom være 40-årsgave til meg selv. Jeg begynner å få dårlig tid. Og da kommer panikken snikende.

Faren nå er jo at jeg prøver alt for mye på mange forskjellige ting - og så ender jeg opp med at ingenting fungerer!

Uansett så er jeg så lei av å slanke meg nå, at jeg tror jeg snart spyr......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du greide å styre unna snusboksen!

 

Jeg har veldig lite røyksug. I morgen er det 4 uker uten. Men så er det fest i helgen... En del av meg tenker at jeg kan klare meg uten. Men når jeg vet at det ikke er noe problem for meg å la være igjen dagen etter, så er det veldig lett når jeg står der med et vinglass i hånden og ta en sigarett likevel. Man kan vel si at motivasjonen for å la røyken ligge ikke er spesielt stor...

 

Men om jeg festrøyker et par-tre ganger i halvåret... Så lever jeg godt med det...

 

Jeg har greid å la være å veie meg de siste dagene nå. Går veldig bra. Tenkte jeg skulle prøve å holde meg unna vekta frem til 1. mars. Tror det kan være litt lurt for min del... Jeg har nemlig en tendens til å bli litt sløvere når jeg seg at det går riktig vei på vekta. Når jeg ikke vet, så blir jeg jo bare nødt til å holde stramme tøyler hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du greide å styre unna snusboksen!

 

Jeg har veldig lite røyksug. I morgen er det 4 uker uten. Men så er det fest i helgen... En del av meg tenker at jeg kan klare meg uten. Men når jeg vet at det ikke er noe problem for meg å la være igjen dagen etter, så er det veldig lett når jeg står der med et vinglass i hånden og ta en sigarett likevel. Man kan vel si at motivasjonen for å la røyken ligge ikke er spesielt stor...

 

Men om jeg festrøyker et par-tre ganger i halvåret... Så lever jeg godt med det...

 

Jeg har greid å la være å veie meg de siste dagene nå. Går veldig bra. Tenkte jeg skulle prøve å holde meg unna vekta frem til 1. mars. Tror det kan være litt lurt for min del... Jeg har nemlig en tendens til å bli litt sløvere når jeg seg at det går riktig vei på vekta. Når jeg ikke vet, så blir jeg jo bare nødt til å holde stramme tøyler hele tiden ;)/>

 

Der var du igjen, Nickii! Nok en gang må jeg bare si at det er kjekt du kommer innom :)

Litt usikker på hvor mye og lenge du har røyket. Men hvis du greier å holde deg til noen festrøyk - og at hver dag ikke er en fest - så høres det jo helt fornuftig ut sånn du tenker. Jeg tenker faktisk at når jeg skal på fest- da skal jeg festrøyke. Jeg har aldri røyka fast, og kommer heller aldri til å gjøre det. Men fest-snus fungerer IKKE, for det har vært prøvd før. Og da begynte jeg jo bare på igjen.

 

Spennende med fravær fra vekta. Jeg kjenner meg så absolutt igjen i beskrivelsen din av å bli fornøyd . og så belønne seg selv- og så går det feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIVET SMILER -og det er fredag!

Jeg har gjort et par super-enkle grep, og "sust nedover" på vekta de siste dagene. Må anta at mye av det skyldes væske. Men fra å ha sett 59,6 denne uken (ja, jeg vet...!!), viste den i dag 57,7. Det er 0,2 fra målet mitt om 57,5 for måneden. Jeg tar selvfølgelig en sjekk i morgen også - men er uansett fornøyd.

 

Nå har jeg troa igjen. Troa på meg selv og troa på at dette faktisk kan gå veien.

5 Km på tredemølle + styrke i går. Hviler i dag, men prøver meg på en liten økt lørdag morgen.

Måtte det blir en bra helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! All grunn til å være fornøyd :) Jeg sier meg også fornøyd med januar, selv om resultatet vektmessig ikke er noe å skryte av. Men jeg har lagt bort røyken og snopet, og kommet i gang med trening igjen, så jeg er definitiv på vei mot en bedre helse :D

 

Jeg er faktisk litt usikker på selv hvor mye og hvor lenge jeg har røkt, hehe! Jeg røkte fast i 2-3 år i ungdomsårene. Så var jeg så og si røykfri i ca 8 år... Hadde vel tatt en og annen festrøyk frem til da. Men så begynte jeg med mer og mer festrøyk. Så begynte jeg med ferierøyking. Så ble det røyking når jeg var sammen med andre som røkte. Så ble det røyking hele tiden. Så tilbake til bare ferierøyking igjen. Så har det vekslet litt sånn av og på de siste 3 årene. Men det siste året har det nok vært mer på enn av...

 

Dette året skal det definitivt være mer av enn på ;)

 

God helg til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...