Gå til innhold

Norge på langs i 2015


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Vel, jeg har vært medlem her inne før, men så var det andre ting som var viktigere å ta tak i som f.eks depresjon. :(/> Nå er jeg sterkere tilbake og skal gå, som tittelen sier, Norge på langs i år :blink:/> . For at kroppen min skal klare det, og spesilet mine knær, så må jeg ned noen kg, skal tross alt ha endel kg på ryggen når vi går :rolleyes:/> .

Dette blir en slags dagbok for min del, med både trening, veiing og cm mål, noe om mat og generelt hvordan det går.

 

Bli gjerne med, sleng inn en kommentar om du er innom å leser, for alt motiverer :D/>

 

Startvekt fredag 2 Januar: 83,5 kg

Totalt cm mål: 547,5

 

Håper å klare ned til 70 kg, men er glad for hver eneste halvkg jeg klarer å ta av (og cm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Klarte meg bra i går, det le en tur på ca halvannen time i det fine været, og i skogen. Nydelig! Matmessig så ble det shaker og en lefse med karbnadedeig og løk, hadde ikke salat så det fikk bli med det. Hadde bittelitt tacokrydder i også :)

 

I dag skal på jobb. Seinvakter på bensinstajonen er alltid en prøvelse, selv om jeg har med egen mat får eg så lyst på alt annet.. Biller, wienerbrød osv. Men har bestemt meg. I dag skal det gå bra!! Har spist litt nå før jeg drar, også satser jeg på at det ikke blir altfor vanskelig, skal klare det uansett i dag! Fikk meg ei god treningsøkt. En god joggetur i skogen med mye motmakke. Snakk om melkesyre!! Takk de jeg møtte i løpa som hold meg joggende hel opp til toppen :D ;åtte gå siste biten nedover og på flata, for kneet begynte å krangle, av erfaring er det ikke lurt å pushe videre. Får ta det på neste økt. Ingen styrke i dag, men satser på å få det med i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her er jeg tilbake igjen jeg også :)

 

Biller kan du jo bare spise, de er neppe så kaloririke og full av proteiner :lol:

 

(Sitat: , selv om jeg har med egen mat får eg så lyst på alt annet.. Biller, wienerbrød osv.)

 

I dag er min 1. dag på GR igjen. Nå er det godtestopp i minst 8 uker fremover. Skal i en bursdag i slutten av mnd, så da blir det en liten utskeielse med litt vin og kanskje et lite kakestykke, men ellers vet jeg ikke om noen store utfordringer. Heldigvis!

 

Denne første uka blir nok noe tøff. Men så blir det nok bare lettere og lettere etter det! Trening skal jeg også i gang med i løpet av uka. Så dette blir bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hahaha! Biller!! :lol: Nei, biller spiser jeg jo ikke.. kanskje like greit at vi ikke hat det på jobb :P

 

Det ble seint i går og tidlig i dag, men klart meg med shake og 1 wienerpølse i ppir (en knekt en). Så var jeg så heldig å komme hjem til ferdig servert middag. Husverten hadde akuratt laget kotteletter, med mandelpotet, gulrot og blomkål, så slapp å bli fysen på noe med en gang hvertfall ;)

 

Må slappe av litt før trening i kveld.. Og dæsken jeg er støl i låra etter gårsdagen.. Litt usikker p hva det lir av trening, men får ikke trent i morgen så noe må det bli, evt bare ut å gå en tur (med noen utfall/spensthopp (om ikke beina knekker) og armhenvinger)!

 

Vi får holde ut de 8 ukene uten, jeg skal smake på kaka i bryllupet jeg skal være forlover i, utenom det får jeg bare holde meg unna! Og planen er jo å fortsette godtestoppen etter de 8 ukene, men setter ikke presset på det nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 ble en suksess. Innenfor på matinntaket og søtsuget var ikke på langt nær så ille som fryktet.

 

Søvn går det heller dårlig med. Men det går seg vel til i løpet av uken håper jeg :) Kjenner ikke at treningslysten har meldt seg helt heller. Føler meg slapp og tung. Men det kommer seg nok så snart søvnen er på plass og jeg blir litt mer uthvilt.

 

De 8 ukene uten godteri bekymrer meg ikke ;) Så lenge jeg greier de første 8-10 dagene går resten som regel lekende lett! Planen min er også å fortsette etter 8 uker, vet jo at når jeg først er i gang er det veldig lett å fortsette! Men det er også veldig lett å fortsette og skeie ut... Derfor er det viktig for meg å ha noen få unntak. Har jeg lov å skeie ut med et kakestykke, har jeg ikke ødelagt noe og kan fortsette uten den dårlige samvittigheten som gjerne slenger med et "nå kan du like gjerne fortsette å spise". Det er heldigvis få ganger jeg føler meg "forpliktet" til å skeie ut, men det er enkelte anledninger jeg synes det er verd å bruke et "frikort" på ;)

 

Så hyggelig at du skal være forlover :D Når er bryllupet? (Hm, mulig du har nevnt dette før, men jeg greier ikke å huske det... Teflonhjerne :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du er ikke alene om å a problemer med søvnen i disse dager.. Så er rimelig trøtt jeg også.

Ble lang dag i går, men ekstremt lite søvn før jobb så en tur innom pappan min for så å reise til min venninne som skal gidte seg, 13(familie) OG 14 (venner) februar!

Utrykingslaget blir 31 Januar og det er altfor kort tid :blink: men det må jo bare gå :P

 

Det er 141 dager til vi har satt start på gåturen.. Aiaiai.. Om jeg klarer å gå ned 0,7 i uka, så er jo det 14,1 kg ;) så med en gjevn nedgang så bør jeg klare mellom 8 og 10? Håper det hvertfall!

 

Det ble en wienerpølse på meg i går, men ellers klarte jeg meg bra! Shake til frokost, 2,5 knekkebrød med leverpostei og litt løk til lunsj, en shake til mellom-måltid og kyllingsalat til middag. En tortillalefe med noen osteskiver til kvelds (nattmat nesten, 23.45)

 

I dag har jeg fri, så har prøvd å få sove litt, gjort litt admins for å spare penger og skal snart ut å trene! (Det blir så tungt, men også såååå verdt det ;) )

 

Håper det løsner seg for deg også med tanke på søvn og overskudd! Blir jo ofte bedre det også med riktig kost og trening......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo over 3 uker igjen til utdrikningslaget, goood tid :P Med mindre du har planer om et skikkelig komplisert opplegg..? Mitt var ganske så rolig og veldig koselig. Jeg hadde mine beste venninner rundt meg og vi hadde en flott hyttetur sammen. Akkurat slik jeg ønsket :)

 

8-10 kg i løpet av 141 dager er realistisk, så det greier du helt sikkert! Jeg har ikke satt meg noe konkret mål når det gjelder kilo, men jeg har jo en liten forventning inni meg. Av erfaring vet jeg jo at de første kiloene går relativt greit av, så i løpet av januar tenker jeg at det blir nok 3-4 kg. Men så tror jeg det kommer til å gå gradvis saktere frem etter det. Så jeg kan kanskje forvente at det ikke går mer enn 1-2 hekto i snitt pr uke med den metoden jeg nå er i gang med. Og det er i grunn helt ok. Jeg har funnet en slags ro i det, at jeg ikke har noe press eller stress.

 

Jeg tenker også nå at jeg kanskje aldri kommer til å nå mitt gamle mål eller bli så slank og fjong som jeg har sett for meg. Og akkurat nå synes jeg det er en helt grei tanke, men så spørs det da om den tanken kommer til å være der fortsatt når jeg er fem kilo unna det opprinnelige målet og sitter der med ridebukselåra og kjærlighetshåndtaka jeg sannsynligvis ikke kommer til å være så glad i :P Men jeg skal nå forsøke å jobbe med meg selv sånn at jeg en dag kan godta at kroppen min ikke trenger å være 100% valkefri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hyttetur hadde vært supert, men vi har ikke noe tilgjenglig, og ikke enkelt i forhold til hennes lille sønn.. Det er ikke bare det at jeg ikke har arrangert et før, jeg har heller ikke vært i et utrykningslag før :blink:

 

Ang mat har det gått fint i dag, men ingen trening. Tenker det er greit, og at jeg tar det igjen i morgen :)

 

Har veldig lyst på en av de kokkosbollene som ligger i kjøleskapet da :rolleyes: ikke jeg som har kjøpt de altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i tre utdrikningslag, veldig forskjellige. Det viktigste tenker er vel at man gjør noe som bruden kommer til å sette pris på. Jeg ville styrt unna type aktiviteter hvor bruden må være alene for å få spa-behandling eller lignende. Det er sikkert godt, men jeg tenker på en slik dag har man vel lyst å være sammen med sine venninner kanskje? Så er det jo veldig gøy med noe som utfordrer litt, enten fysisk eller mentalt. Men du må jo være sikker på at hun er tøff nok til å gjøre det da ;)

 

En annen ting er at mange skal gjøre det så dyrt og fancy, men det synes jeg er noe tull. Man kan ha det veldig gøy på et lite budsjett også! Det blir jo veldig dumt hvis noen uteblir fordi de synes det er for dyrt å delta...

 

Du som er så knakende god fotograf kan jo f.eks lage til en fotograferingsseanse av noe slag.

 

Jeg har selv en venninne som har sagt at jeg skal være hennes forlover, selv om det kanskje blir langt frem i tid. Så synes jeg det er veldig gøy å tenke på aktiviteter til utdrikningslaget :D Finnes mange gode tips på nettet ;)

 

 

Trening ja... Jeg skulle jo i gang med det denne uka sa jeg jo... Men har vel fortsatt helgen på meg :P Maten går det fint med, men jeg spiser mindre enn det jeg hadde planlagt... Jeg har aldri skjønt at folk hadde problemer med å få i seg nok mat... Nå ser jeg det... Må nok planlegge det litt bedre :)

 

Kokosboller :wub: Det er jeg veldig glad for at jeg ikke har i hus! Du er sterk om du motstår de altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja de kokkosbollene! Jeg gikk opp igjen, tok tak i esken i kjøleskapet, og satte den fra meg igjen! Så stolt :D

 

Ja det ser nå ut som vi har klart å få noe til. Vi er ikke så mange, men alikevel nok til å få til 60 min med poledansing, så blir det en liten lunsj først og middag etterpå hvor vi skal se på bilder som de ande (forhåpentligvis) har sendt til meg med en liten tekst til, det blir også en fotobok til selvebryllupet. SKal få tatt noen bilder i løpet av den dagen også som kan brukes. Så god fotograf er jeg nok ikke. Naturbiilder er en tig, folk er noe heeeelt annet, samt at fantasien min er skikkelig dårlig :( Men bilder fra dagen skal jeg få til ;)

 

Har veid meg igjen i dag da.. og målt..

 

2 jan 83,5kg og 547,5 cm

9 jan 81,4kg og 538,5 cm

 

Det gjør meg glad :D men det skremmer meg også! :unsure: Blir så glad når vekta går nedover, jeg var syk forrige fredag så jeg bare sov, og gikk dermed ned litt mer enn normalt. Det som skremmer meg med så mye nedgang på en uka, er at av erfaring så blir det vanskelig å ikke gå noe somhelst opp den neste uken, på en annen side har jeg vært flink til å loggføre alt, så det er jo bare å fortsette med det samme :P og trappe opp med litt trening, for har ikke blitt så mye av det denne uken. Det hjelper ikke på at jeg mest sannsynlig får mensen neste uke, men går jeg ikke opp mer enn 0,5 så er det ok.

 

Hovedmålet mitt er heller ikke antann kg, men at det skal gå nedover hvertfall, men så er det og noe med at jeg mMÅ noen kg ned for å klare å gjennomføre NPL.. :unsure: Greia denne gangen er at jeg ikke stresser med slik jeg har gjort før! ;)

 

Ja du får ta deg en skikkelig treningsøkt i helga så har du komen i ål med å starte treningen i løpet av denne uka ;) Nå skal jeg sende mail ang utrykningslaget, så skal jeg selv ut å ta en liten styrkeøkt i det fri! Jobber senvakt i morgen, så blir en litt lengre tur først. Men DET blir en utfordring, å holde seg unna boller, wienerbakst, og ikke minst smågodt! Er alene på jobb fra 20.00-23.15....

 

Ja også har jeg vært flink å ta D.vitamin, multivitamin og omega 3 denne uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et topp utdrikningslag! Poledansing har jeg hatt lyst til å prøve. Skal jo være en knall treningsform :D

 

Jeg tror nok du kan være flink å ta bilder av mennesker også! Det ble jo utrolig pene bilder av hundene, og portrett er jo portrett ;)

 

Kjemperesultat på 1 uke!! Gjør jo ingenting om det står stille en uke. Da blir nok nok pent nedover uken etter igjen skal du se ;)

 

Ta med noe annet (les:sunt) å knaske på på jobben, tygg tyggis og hold deg opptatt, så er det lettere å holde deg unna godsakene ;)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Har vært en aktiv helg! Etter hviledag torsdag måtte keg jo ta igjen litt på fredag ;) Det ble en runde på 1,9 km rolig jobb, så 8 pushups, 5 disps og 10 boxjump på en og samme steinen, hoppet over alle de 8 lenkene med kjetting-gjerdet og gjentok det hele en gang til før jeg jogget runden på 1,9 en gang til, og gjentok styrkeopplegget, og gikk hjem (1km)

Lørdag ble det spinning, og ellers en rolig dag med unntak av endel kaos på jobb (ettermiddagsvakt..)

I går ble det en etterlengtet tur. Gikk med sekken på 10kg og staver, gikk i snøen, men det var ikke forhold for ski så ble i fjellskoa, det var herlig! Hadde med ved og greier, men jeg hadde glemt pølsene i bilen :lol: så ble ikke bål før vi var tilbake. Turen tok 3t også ble det bålkos i ytterligere 3t etter det. Herlig søndag det!

 

I dag har jeg ikke fått trent enda, og ikke ehlt sikker på hva jeg skal trene i dag heller.. Men har litt andre oppgaver som må gjøres så får treningen komme senere :)

 

Matmessig så har det gått greit, litt mte mat i helgen, men ingen usunne valg annet enn pølsene på bålet i går, som jeg virkelig storkosa meg med, så det er helt i orden :D

 

Håper helgen har gått bra for din del? Fikk du til en treningøkt lurer jeg på? Spinning i går? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble tabata trening i dag, hadde lovet ei venninne (den kommende brud) å vøre med, hadde glemt det, men hadde også sagt hun måtte minne meg på det, så hun ringte :D

 

Det resulterte i at jeg skal på informasjonsmøte i morgen kl 19.00 ang FitCamp, og dette er et GRATIS tilbud! Og et opplegg over 4 uker :) Så i morgen blir det veiing og kroppsanalyse, så er det ny veiing og scanning om 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spinning på søndagen ja, og en økt i går. Herlig å være i gang igjen :) ðŸ‘

 

FitCamp hørtes spennende ut! Og veldig kjekt at det er gratis da!

 

Jeg har vært mye sulten. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal være så plaget med det... Det er liksom ikke sånn vanlig sulten heller, men sånn ekstremt matsug, og helst har jeg lyst på noe søtt! Men jeg har holdt meg innafor matplanen og holdt meg unna snop, så har kommet meg gjennom det. Jeg lurer på om jeg til tider får veldig lavt blodsukker, og at det er det som "plager" meg... Må forske litt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...