Gå til innhold

Meny 3 = MYE mat


Gjest Allvær
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter mangen år er jeg nå "ny" her inne igjen. Husker fra forrige gang at jeg også da fulgte meny 3 (1900 kcal) og synes denne gang som da at dette er myyye mat. Kan jeg virkelig gå ned i vekt ved å spise så mye? Skal jeg klare 1900 kcal må jeg spise når jeg ikke er sulten, er dette bra?

 

Håper på noen gode tilbakemld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned på meny 3 når jeg skulle holde vekten.

 

Antar at du har meny 3 fordi du er aktiv?

 

Takk for svar :)/>

Jeg er stadig på farten og går tur med hunden i mark og hei hver dag, så følte at dette var menyen jeg burde ha, pluss jeg har regnet ut mtp hvilestoff, behov osv. når det kommer til kcal. Håper ikke det er for mye mat...

Hvor aktiv tenkes det at en bør være på meny 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Du har ikke spesielt høy bmi, lavere enn meg, og jeg ligger på meny 2 nå når jeg skal ned i vekt. Men jeg har kontorjobb, og av ulike årsaker får jeg ikke trent så mye.

 

Du skal ligge ca 5-800 kcal under dagsbehovet.

 

Går du på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Etter mangen år er jeg nå "ny" her inne igjen. Husker fra forrige gang at jeg også da fulgte meny 3 (1900 kcal) og synes denne gang som da at dette er myyye mat. Kan jeg virkelig gå ned i vekt ved å spise så mye? Skal jeg klare 1900 kcal må jeg spise når jeg ikke er sulten, er dette bra?

 

Håper på noen gode tilbakemld :)/>

 

Jeg tenker at det ikke er nødvendig å spise om du ikke er sulten. Kroppen sier jo gjerne i fra på en eller annen måte om at du ikke får nok mat, og så lenge du føler deg opplagt og i fin form trenger du muligens ikke mer mat. Men om du vil forsøke å holde et høyere nivå, så kan du jo forsøke å spise litt mer kaloririke matvarer. Hvis du lar være å velge lett-variantene vil du jo få i deg litt mer kalorier uten å øke på mengdene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Muligens jeg bør holde meg til meny 2. Er bare redd for at jeg ikke går ned i vekt da, at jeg ikke får i meg nok kcal.. Litt vanskelig dette. Men takk for svar :)

Går ikke på kurs denne gang, gikk for noen år tilbake. Var da en del tyngre og gikk på meny 3. Så tenker jeg satser på meny 2 nå først for å se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være lurt å starte med det høyeste mulig inntaket men som likevel gir vekttap. Litt fordi det gir rom for å skru ned på inntaket dersom man når et vektplatå...

 

Så kom jeg på et til tips:

 

Hvis du planlegger dagen og måltidene på forhånd, så er det lettere å se hvor du kan gjøre endringer og legge inn flere kalorier :)

 

(Så må jeg huske å følge dette rådet selv :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...