Gå til innhold

Ikke ned et gram...


Gjest Vilje83
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter en uke på 1300 kalorier (meny 1) med 3 treningsøkter og flere turer har jeg ikke gått ned et gram. Skikkelig demotiverende!! Andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil!

 

Sannsynligvis er fettprosenten din gått ned, mens vanninnholdet i kroppen har økt, gjerne på grunn av væskeopphopning i fettcellene eller

væskeansamling i musklene som følge av trening.

 

Noen opplever at når fettet hentes ut av fettcellene fylles disse med vann. Dermed vil ikke vekta endre seg. Når vannet plutselig slipper, så får du et hopp nedover på vekta. Hvis det går lang tid kan du forsøke å øke vanninntaket, eller kanskje forsøke noe vanndrivende.

 

En venninne jeg av meg fortale at hun stagnerte i et halvt år på vekta. Plutselig raste det av flere kilo. Hun følte at hun ble tynn nærmest over natta. Men egentlig var det resultat av flere måneder med hardt arbeid.

 

Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for svar! Håper det du skriver stemmer. det jeg har merket denne uken er at jeg plutselig svetter mer, både i hender og under armene... Snodig, men kanskje det har noe med vann i kroppen å gjøre, ikke vet jeg :)

 

Jeg begynte på kurs for en uke siden, så jeg gir ikke opp enda. Men det er veldig demotiverende når man ikke ser resultater av innsatsen man legger ned... Håper de kommer snart :)

 

 

 

Ikke fortvil!

 

Sannsynligvis er fettprosenten din gått ned, mens vanninnholdet i kroppen har økt, gjerne på grunn av væskeopphopning i fettcellene eller

væskeansamling i musklene som følge av trening.

 

Noen opplever at når fettet hentes ut av fettcellene fylles disse med vann. Dermed vil ikke vekta endre seg. Når vannet plutselig slipper, så får du et hopp nedover på vekta. Hvis det går lang tid kan du forsøke å øke vanninntaket, eller kanskje forsøke noe vanndrivende.

 

En venninne jeg av meg fortale at hun stagnerte i et halvt år på vekta. Plutselig raste det av flere kilo. Hun følte at hun ble tynn nærmest over natta. Men egentlig var det resultat av flere måneder med hardt arbeid.

 

Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å drikke masse vatn :) Det har hjelpt meg med vektnedgangen :) Elles så tenker eg at kanskje 1300 kaloriar er i minste laget? Dersom en spiser for lite går kroppen i sparemodus og vekta går ikkje ned... Berre ein tanke som du kan diskutere med kursleiar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Etter en uke på 1300 kalorier (meny 1) med 3 treningsøkter og flere turer har jeg ikke gått ned et gram. Skikkelig demotiverende!! Andre som har opplevd det samme?

Hei

Så bra at det er flere som er frustrert over å ikke gå ned på 1300 og flere treningsøkter pr uke og drikker litt over 2 liter vann. Jeg stiller i samme bås. Startet 19 jan og gikk opp 1 kg forrige uke, kjempefrustrert. Men fortsetter som før, låg i underkant av 1300 noen dager, prøver å gå litt over denne uken. Er sulten om kvelden etter trening og spiser ca kl 20 mulig det er her feilen ligger hos meg?? Bør en ikke spise så sent? Getta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere får i dere for lite kalorier sammenlignet med treningen deres. Har dere valgt meny selv eller sammen med kursleder? Vanligste feilen folk gjør er å spise for lite som gjør at kroppen går i "sparemodus" og vektnedgang reduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var min kursleder som sa jeg skulle på meny 1 (1300 kalorier). Nå skal det sies at jeg sliter med søtsug, slik at noen av de 1300 kaloriene blir avogtil brukt til sjokolade...

 

Men nå har jeg gått ned 1,3 kilo etter to uker. I dag når jeg sto opp gikk jeg i bakken 2 ganger, er så svimmel at jeg har problemer med å gå. Har spist 1300 kalorier og ligget på mellom 15000-17500 skitt daglig. Tipper jeg trenger mer energi... Ligger kvalm og svimmel på sofaen her og tenker at dette ikke er enkelt!!

 

 

Høres ut som dere får i dere for lite kalorier sammenlignet med treningen deres. Har dere valgt meny selv eller sammen med kursleder? Vanligste feilen folk gjør er å spise for lite som gjør at kroppen går i "sparemodus" og vektnedgang reduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var min kursleder som sa jeg skulle på meny 1 (1300 kalorier). Nå skal det sies at jeg sliter med søtsug, slik at noen av de 1300 kaloriene blir avogtil brukt til sjokolade...

 

Men nå har jeg gått ned 1,3 kilo etter to uker. I dag når jeg sto opp gikk jeg i bakken 2 ganger, er så svimmel at jeg har problemer med å gå. Har spist 1300 kalorier og ligget på mellom 15000-17500 skitt daglig. Tipper jeg trenger mer energi... Ligger kvalm og svimmel på sofaen her og tenker at dette ikke er enkelt!!

Er bare medlem av gullklubben og fikk oppgitt at jeg skulle ha 1300 pr dag. Prøver nå å øke litt om formiddagen, hakker litt valnøtter ? rosiner på havregrøten og får litt ekstra der. Gir ikke opp, det er bare en uke ennå. Getta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var min kursleder som sa jeg skulle på meny 1 (1300 kalorier). Nå skal det sies at jeg sliter med søtsug, slik at noen av de 1300 kaloriene blir avogtil brukt til sjokolade...

 

Men nå har jeg gått ned 1,3 kilo etter to uker. I dag når jeg sto opp gikk jeg i bakken 2 ganger, er så svimmel at jeg har problemer med å gå. Har spist 1300 kalorier og ligget på mellom 15000-17500 skitt daglig. Tipper jeg trenger mer energi... Ligger kvalm og svimmel på sofaen her og tenker at dette ikke er enkelt!!

Då må du ete meir. Skal ikkje bli svimmel og gå i bakken ved vektreduksjon. Ikkje bra :( Et heller litt meir, og bruk heller litt lenger tid på å gå ned i vekt. Eg trur nemlig at den mest varige vektnedgangen er den vi klarer å gjere over tid :) La det i alle fall ikkje gå på helsa laus.

 

Eg har gått ned i vekt med eit matinntak som ligg mellom 1600 og 1900 kaloriar :) Viss ein et så lite at kroppen går i sparemodus; då tek det heller lenger tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...