Gå til innhold

10 blank - hver dag


Gjest 2015
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har lyst til å bli med på en utfordring?

 

Jeg har som mål å ha 10 i kostholdscore hver dag.

 

Beintøft, ja - men det er vel det som skal til.

 

Jeg starter min vektnedgang i dag, og har lagt inn i skjemaet hva jeg skal spise i løpet av dagen.

 

På den måten ser jeg lettere hvor jeg bør knipe inn og hvor jeg må legge til grønnsaker etc.

 

Scoret er 10, da gjelder det bare å følge planen!

 

 

S - 10 - 78,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

 

Gårsdagens score kom ikke opp i 10, sovnet på sofaen og manglet dermed kveldsmaten i går.....

 

Dagen i dag har gått veldig bra. Jeg har klart å holde fokus, og ikke minst planen når det gjelder mat. Nå har jeg litt gulerøtter og blomkål jeg skal spise opp, så er scoren 10 i dag i hvertfall.

 

Nå skal jeg sette inn mat og trening for i morgen, og går for gull da og.

 

S - 7,6 - 78,2 kg

M - 10 - 77,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da er dagens meny inntatt. Kjennes litt "trist" at jeg ikke skal spise mer i dag. Men får ta en tidlig kveld kanskje. Lage en kopp te eller drikke litt vann. Gå en tur eller strikke litt. Holde hodet og hendene opptatt.

 

Dagen har gått rimelig greit, har en pose sukkerfrie peppermynte drops i skuffen når det er "for lenge" til neste måltid. Disse frimerkene er gode å ha.

 

Så langt er dagens og denne ukens score 10. Supert å se. Legger inn mat og aktivitet kvelden før, det synes jeg har fungert greit. Litt av problemene ved tidligere nedgang har vært at "grensa" ble nådd så tidlig på ettermiddagen, siden jeg la inn etterhvert som jeg spiste. Spesielt middag har vært mitt problem. Altfor glad i kaloribombene pasta, potet og saus. I tillegg har jeg hatt problemer med å få i meg nok grønnsaker. Nå må jeg faktisk "ut å kjøpe mer" grønnsaker.

 

 

M- 10 - 77,5 kg

T - 10 - 77,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, så flink du er.

 

jeg går ikke på grete rode nå, pga litt penge mangel.

 

men prøver å være flink å tenke på maten jeg spiser.

 

var en stund siden jeg gikk på kurs , og trenger litt oppfrisking.

du klarer veldig bra.. flink.

 

jeg sliter med hva jeg skal spise , sammensettninger for å få 10 poeng for en da.

 

kan du gi meg litt tips. evt hva spiser du for å få 10 ?

:)

 

jeg trener mye men går ikke ned.

ønsker deg en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, så flink du er.

 

jeg går ikke på grete rode nå, pga litt penge mangel.

 

men prøver å være flink å tenke på maten jeg spiser.

 

var en stund siden jeg gikk på kurs , og trenger litt oppfrisking.

du klarer veldig bra.. flink.

 

jeg sliter med hva jeg skal spise , sammensettninger for å få 10 poeng for en da.

 

kan du gi meg litt tips. evt hva spiser du for å få 10 ?

:)

 

jeg trener mye men går ikke ned.

ønsker deg en fin dag.

 

Hei mellom.

 

Supert at du la igjen en hilsen til meg :-)

 

Jeg telte en del på knappene selv, men kom til at akkurat nå er det dette som gir meg motivasjon. Jeg har kjøpt gullmedlemskap for 2 måneder og håper at jeg etterhvert får en god rutine på mengdene av hver "sort".

 

Oppskriften for å få 10 blank er ikke så vanskelig i seg selv, men en må tenke balanse, og få alle boksene "haket av".

 

Mine to (tre) problemområder er nok å spise tilstrekkelig grønnsaker, få balanse med nok proteiner (og å holde seg innenfor kalorigrensa...)

 

Grønnsaker --> Minst 300 gr. pr dag. Siden potet ikke regnes som grønnsak, sliter jeg.

 

Proteiner --> Her blir det nesten hver dag akkurat på grensa.

 

Kalorier --> Det er vel derfor vi er her alle mann? Sliter med å holde meg på ca 1500 pr. dag.

 

Ja, og så spiser jeg mandler, paranøtter og omega 3 hver dag. Ser at hvis jeg glemmer å hake av dette, forsvinner 10'ern... En annen ting er at en må få minst 2 hjertevennlige produkt hver dag. (olivenolje, mandler, fisk etc. gir alle hjerte) :-)

 

Tl slutt må en ikke spise for mye eller for lite melk og frukt.

 

Så flink DU er som trener mye! Der misunner jeg deg. Jeg må ta meg i nakken for å gjøre noen tøy og bøy på stuegulvet, men prøver å gå en tur hver dag.

 

 

Ha en fin kveld.

 

M- 10 - 77,5 kg

T - 10 - 77,3 kg

O- 10 - 77,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ble ganske mye mere klokere 😜

 

Du er flink.

 

Men skal man blande pålegg 1 og 2 hver dag.?

Eller pålegg 1 mandag og pålegg 2 tirsdag ?

Spiser man frukt sammen med måltid eller ved siden av, samme med melk, ?

 

Ser i grunnboka s 102 så er det 7 måltider å ett frimerke..

 

Alså frukt og melkerasjonen ved siden av måltidene.

Blir det riktig ☺ï¸

Ønsker deg en sporty kveld videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mellom.

 

Jeg aner ikke. Jeg har aldri gått GR kurs, og har heller aldri sett boka. Jeg har kun gullmedlemskap, som gjør at jeg får opp kostholdsscore og litt mer her på nettsidene.

 

Dagen i dag ble rar matmessig. Jeg forsov meg, og det gorde at jeg ikke rakk å lage frokost. Dermed åt jeg en Atkins bar da jeg kom på jobb. Det var heller ikke noe sjakktrekk å dra innom senteret etter jobb, og gå forbi baker'n. Der duftet det himmelsk kan dere tro! Berget meg ved å stikke innom delikatessen og kjøpe meg en ny te istedet. Kom hjem og skulle lage middag...da klarte jeg å miste den i gulvet før jeg rakk å spise den. Rimelig sulten og skjelven (og nevnte jeg at jeg syntes veeeeldig synd i meg selv??)laget jeg havregrøten jeg skulle ha spist til forkost, og en haug med grønnsaker og frukt for å "fylle opp". Det ble litt vanskelig å få til 10'ern i dag, men hadde heldigvis ett måltid igjen å regulere på. Så nå er kjøkkenet gullende rent, og morgenens meny klar. Er blitt en kløpper til å finne variasjoner som gjør susen.

 

M- 10 - 77,5 kg

T - 10 - 77,3 kg

O- 10 - 77,1 kg

T - 10 - 76,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Fredagen ble tøff å kome igjennom. Kjente at det hadde vært kjekt å kunne ta seg ett glass øl. Enda verre ble det da jeg skulle legge inn lørdagens meny. Ble lang i maska da jeg skjønte at det eneste lørdagsgodtet jeg kunne unne meg besto av 4 bamsemums............!!!

 

Har vridd og vrengt på mat og antall gram og funnet den maten som gir minst kalorier og mest metthet, slik at jeg kunne unne meg litt iallefall. Ikke f... om jeg gir meg på 10'ern første lørdagen!!!

 

Så idag blir det 2 måltider med havregrøt kokt på vann. Men det er verdt det. Jeg får både pizza, litt sjokolade og litt popcorn i kveld. Dessuten mye grønnsaker igjennom dagen, i tillegg til den minste mengden frukt jeg kunne komme unna med. :-)

 

Ha en strålende lørdag.

 

 

 

M- 10 - 77,5 kg

T - 10 - 77,3 kg

O- 10 - 77,1 kg

T - 10 - 76,8 kg

F - 10 - 76,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg blir med fra mandag den 16 mars :D

 

 

Supert! Gleder meg til vi blir flere.

 

:wub:

 

 

 

Da er det veiedag, og vekta viser 76,7. Veldig greit resultat med -1,5 kg første uka.

 

Jeg prøver igjen med ny utfordring neste uke, med 10 blank i kostholdsscore hver dag. Om flere har lyst til å slenge seg med, er det i orden. :D

 

 

M- 10 - 77,5 kg

T - 10 - 77,3 kg

O- 10 - 77,1 kg

T - 10 - 76,8 kg

F - 10 - 76,6 kg

L - 10 - 76,6 kg

S - 10 - 76,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ny uke, nye muligheter.

 

Jeg går for en ny uke med 10 blank.

 

Regner ikke med å ha like stor nedgang denne uken, men håper det går ned halvkiloen.

 

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Å planlegge dagen er alfa og omega kjenner jeg. Da vet jeg hva jeg skal spise og når. Utfordringen blir å ha måltider som er sunne, fornuftige og som en gleder seg til å spise.

 

Ha en fin dag!

 

:D

 

 

 

 

M- 10 - 76,6 kg

T - 10 - 76,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det går tregt vektmessig, men det er vel da man bare må henge med. Magen går og tregt, meget sannsynlig at det har sammenheng med endring av kostholdet. Heldigvis holder jeg enda stand med 10'ern min. Den er god å tenke på når kvelden kommer og "maten har tatt slutt". Ekstra motivasjon til ikke å tømme skapene.

 

He en fin dag.

 

 

 

M- 10 - 76,6 kg

T - 10 - 76,5 kg

O - 10 - 76,5 kg

T - 10 - 76,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menisken

Hei.

 

Hvordan går det med deg? Har du klart å holde 10'ern?

 

 

:D/>/>

Nie. Nei. Sliter med å få nok kalorier generelt, og ligger bare på rundt 5. Men det kommer seg sikkert etterhvert. Finner de rette mat typene så blir det vel. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nie. Nei. Sliter med å få nok kalorier generelt, og ligger bare på rundt 5. Men det kommer seg sikkert etterhvert. Finner de rette mat typene så blir det vel. :D/>

 

Jeg forstår ikke det der med for lite kalorier. Med meg er problemet motsatt. Jeg må moderere meg på antall kalorier, ellers fyker det opp over 2000 på en-to-tre. Med det er sikkert fordi jeg ikke spiser så mye grønnsaker som fyller opp. Putt på noen mandler da, så vips så har du spist nok kalorier ihvertfall. :-)

 

Jeg kan lime inn det jeg svarte ei anna når det gjaldt "hvordan score 10":

 

For å oppnå 10, må en del faktorer være på plass:

 

Anbefalt kalorinivå

Hvis du har for mye eller for lite kalorier, får du «trekk» i poengene, men tror det blir godtatt ca. 100 opp eller ned.

 

Energifordelingen - Proteiner, Karbohydrater og Fett:

Disse verdiene må være innenfor de anbefalte prosentene

 

Likedan med – Kalsium, Frukt og grønt

Hos meg er det anbefalt med ca. 800 mg kalsium, usikker på om dette har med kaloriinntak å gjøre, eller er likt for alle.

Dessuten kan en ikke gå mye over 300 g. frukt før det blir trekk i poeng.

Grønnsaker kan en vel derimot nesten spise ubegrenset av

 

Drikke mye vann

 

Ta tilskudd av vitaminer/omega 3

 

Spise minst 2 hjertevennlige produkter om dagen

 

Håper det løsner for deg snart, og at du finner mat du trives med og som imøtekommer "kravene" :-)Det viktigste er imidlertid at en har startet. DET er gull verdt!!

 

 

 

Ellers skal jeg visst slite grammene av meg 100 for 100. Hadde håpet på bedre nedgang i løpet av uken, siden erfaringsmessig går en opp i løpet av helgen.

 

Men easy come - easy go, så her får en håpe at dette er varig nedgang.

 

Ha en fin fredag!

 

 

 

M- 10 - 76,6 kg

T - 10 - 76,5 kg

O- 10 - 76,5 kg

T - 10 - 76,5 kg

F - 10 - 76,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så flink du er :)

Ikke alltid like enkelt og komme på 10 i score,men har fått noen nyttige tips av

og lese det du har skrevet.Noen dager klarer jeg heller ikke de 1600kal jeg skal

ha i løpet av dagen.

Jeg har gått 2 Grete Roede kurs før,men nå meldte jeg meg inn som gull-medlem i

2 mndr.

 

Skal tenke litt i helga,mulig jeg slår meg med fra mandag,ønsker deg en god helg og lykke til med gode score :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!

 

Det å få 10 i score er egentlig bare ett puslespill. ;-)

Jeg har tilbragt mange kvelder med å legge inn og trekke fra mat jeg. (Jeg har bevisst lagt inn mat kvelden før, siden erfaring har vist meg at det er vanskelig å fjerne mat en allerede har spist.....)

Men etterhvert blir en flinkere. F.eks. om jeg ser at jeg har lavt score på fett, prøver jeg å legge til matvarer som jeg vet har mye fett, som f. eks. mandler. Om jeg går over på kaloriene, (som er en av mine svakheter) ser jeg på de matvarene som har mest kalorier, og fjerner noen gram av den maten. Slik sitter jeg da, legger til og trekker fra. Ja, det går på gram ja. Dermed vet jeg hver dag hva jeg skal ha til middag. :-) (Og det er vel ikke det dummeste det. :-))

 

Men det å prøve å oppnå 10 hver dag, forplikter også. Jeg har aldri klart å ha en lørdag uten snop og andre gode saker. Lørdag har alltid vært min "da er alt lov" dag når jeg slanker meg. (Når jeg ikke slanker meg, er alle dager "da er alt lov dag"..) Sjokolade, brus, karameller, smågodt, loff, wienerbrød, kaker, fete sauser, chips, peanøtter.. you name it. Helst litt av alt. Rett etter frokost.

 

Sist lørdag ville jeg prøve å beholde scoret, og det ble bare plass til en liten sjokolade og en pose popcorn. Men jeg klarte det!

Og jeg syntes faktisk at det var OK!

 

I morgen er det litt mer utfordrende, siden vi skal i bursdag. Da har jeg vært nødt til å bytte ut godteriet helt med kake og gele. (jeg har lagt inn noen gram seigmenn og nonstop da.. må bare prøve å få veid de så jeg vet hvor mye (lite) det er... :-)) Jeg klarer 10 om jeg holder meg til planen. Det hjelper litt på at jeg har bakt kaken. Så da vet jeg hvor mye jeg kan spise av den. :-)

 

Jeg synes det gjør det litt mer spennende å ha et mål som er målbart hver dag. Slik er jeg skrudd sammen. Men så er jeg listoman også, kanskje det hjelper på.

 

Jeg har aldri gått kurs, kun gullmedlemskap, men føler at jeg lærer mye ved "å rusle rundt" i forumet her.

 

Men intensjonen da jeg startet tråden var å prøve å få 10 hver dag. Det er ikke noe krav.... :-) Så bare bli med :-)

 

Jeg har iallefall en helt annen agenda enn 10 i løpet av Påsken, bare så det er sagt.. :o

 

Dessuten er det mye kjekkere å være flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hærlig start på lørdagen.

 

Endelig løsnet vekta, håper bare den ikke stiger for mye til offisiell veiedag i morgen tidlig...

 

Bare noen gram til nå, så kan 76 tallet krysses ut.

 

 

Ha en strålende lørdag!

 

 

M- 10 - 76,6 kg

T - 10 - 76,5 kg

O- 10 - 76,5 kg

T - 10 - 76,5 kg

F - 10 - 76,4 kg

L - 10 - 76,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tøff i trynet og stryker ut 76 kilo også, og håper aldri å se det tallet igjen.

 

Hadde en koselig dag i går, med bursdagsfeiring og kontrollert inntak av mat og drikke.

 

 

 

M- 10 - 76,6 kg

T - 10 - 76,5 kg

O- 10 - 76,5 kg

T - 10 - 76,5 kg

F - 10 - 76,4 kg

L - 10 - 76,0 kg

S - 10 - 75,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>.

Blir med fra i dag,har skrevet inn det jeg har spist i dag og det ble topp score.

Jeg veier meg hver onsdag,oppdaterer derfor vekt bare en gang i uka.

Som du skriver så er det et pusslespill for og få topp score,vi pusler i vei mot

et lettere liv :)/>.

Startvekt 04.03.15 89.7

11.03.15 87.9

18.03.15 86.9

Melder i morgen,lykke til :)/>.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært Suzzie! Ser at vi startet omtrent samtidig, så dette skal bli morsomt. Gleder meg. :)

 

Jeg må bare bite i det sure eplet, Var visst ikke helt ferdig med 76 tallet allikevel. <_< Håper det blir i løpet av uken. Aldri gøy å gå oppover på vekta når man gjør en ærlig innsats for å gå ned. Men prøver å tenke at fra lørdagens vekt er det allikevel nedgang. :)

 

Dette er siste uka jeg rapporterer vekt hver dag. Fom neste uke blir det en gang i uken. Det har bare vært så gøy å se utviklinga hver dag nå i begynnelsen. Neste søndag er det også måling med målebånd, så er utrolig spent på hvordan det går.

 

Påskeuka blir en utfordring mtp 10 hver dag, siden vi venter huset fullt av familie. Jeg har tenkt en del på hvordan jeg skal gjøre det den uka, og lurer på om jeg kun skal forholde meg til "kalorier i løpet av en uke". Dvs. 1500*7=10500. Jeg vet at to av dagene/kveldene blir en stor utfordring. Da kan jeg spare opp noen kalorier fra resten av uka, og unne meg litt "dyrere ting kalorimessig" de to kveldene. Litt mer enn 4 bamsemums liksom. :D Vi får se. Kanskje sitter vanen med 10 så godt at jeg ikke ønske å bryte det. :o

 

Vel jeg får ta mine egne ord tiletterrettning: En dag om gangen, og akkurat nå er det i dag som gjelder. Den ligger ny og blank foran meg.

 

Ha en strålende dag!

 

 

 

M- 10 - 76,1 kg

T - 10 - 76,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

Tusen takk og det samme til deg,har lest dine resultater så langt,jeg bøyer meg

i hatten :).

 

En ny dag med 10 i score,jeg er kjempefornøyd,har gått GR kurs før,og kom jeg ikke opp i 10 i score,så lot jeg det bare være.Har lært av det du har skrevet at

det kanskje bare "står" på noen mandler for og få full pott,takk for gode råd.

 

Aldri gøy og gå opp i vekt,kan komme uventet etter 100% innsats,samtidig som det

kan slå uventet ut motsatt vei da innsats og motivasjon ikke har vært på topp.

Jeg har bestemt meg for ikke og måle noe som helst på lørdager,men ikke vært de

store utskeielsene de 3 lørdagene som har gått siden jeg startet opp.

Satser på at det går bra i påsken,men påskeaften blir en kveld med god mat og

godt drikke,sikkert også litt godis :rolleyes:.

 

Blir spennende for deg da du skal gå over fra veiing hver dag til ukentlig.

Jeg har enda ikke falt for fristelsen til veiing utenom onsdager,er med på

slankekrigen her inne,en stor takk til Babydrømmen som har dratt det hel i gang.Startskuddet gikk for 3 uker siden og finalen er uke 20,like før 17.mai,så da skal det være god plass i bunaden.

 

Veldig artig denne tråden du har dratt i gang her,artig og pusle seg fram til fullt score.

 

Ja hver dag er en ny dag med blanke ark og fargestifter til,opp til oss hva vi

fyller arket med,lykke til videre :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, det er kjempeartig med 10 blank! :D Gratulerer!

 

Jeg og var slik tidligere, at det viktigste var ant. kalorier. Scoret var ofte på rundt 5 og noen ganger på 7,4. Bare av og til ble det i nærheten av 10.

 

Denne gangen er kaloriene av litt mindre viktighet, men kjenner at jeg ønsker å ligge på 1300. Som har vært min grense ved tidligere nedganger. Nå skal jeg ligge på ca 1500 kalorier. Men ser at jeg nesten hver dag ligger i nedre sikt av 1400. Jeg har klart 10 blank på 1375 kalorier, men da var det grønnsaksuppe til middag den dagen.

 

Jeg har slik tro på at denne scoren er en viktig nøkkel til vektnedgang. Det er jo så tett på et "perfekt" kosthold som mulig. Men jeg ser at en også kan "lure" systemet. En agurk kan nok gi nok gram, men er ikke helt sikker på at innhodet står til 10 blank på grønnsakfronten... ;)

 

Jeg har lovet meg selv å ikke "jukse". Jeg legger inn mat kvelden før, evt. tidlig om morgenen. Og den maten spiser jeg. Om jeg om kvelden ikke har lyst på de siste 100 grammene med grønnsaker, finner jeg frem gulrotstaver og spiser det allikevel. Før har jeg tenkt: jaja, da blir det bare mindre kalorier. Nå passer jeg på å spise de mengdene jeg har funnet ut at jeg må spise. For ellers blir det ikke 10 :D

 

Dessuten gir det meg en god indikasjon på hvordan kostholdet mitt bør være når jeg er ferdig. Ifølge planen, blir det i august en gang. For det er jo varig kostholdsendring jeg holder på med, ikke bare slanking. :o

 

I tillegg har jeg ny vektnedgang å melde! 75,7 i morges. Jeg har to teorier. Den ene går på syklusen min, den andre på det du nevner Suzzy, helt normal opp og nedgang i løpet av en uke. Det er fordelen med å veie seg bare en gang i uken, en slipper å se oppgangen :P

 

Men jeg visste jo dette, og fom søndag blir det en gang i uken for meg og. Jeg har valgt søndag som veiedag, siden jeg erfaringsmessig veier mest søndag morgen, pga inntak lørdag kveld.

 

 

 

M- 10 - 76,1 kg

T - 10 - 76,1 kg

O- 10 - 75,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

Så flink du er,gratulerer med kjempebra vektnedgang :).

Jeg har skrevet inn det jeg har spist i dag,men klarer "bare" et score på 9,2.

Fikk ingen grønn hake på karbohydrater,mangler 2%,har du noen ide om hva jeg kan spise da.Jeg vil også gjøre en 100% innsats,så og jukse er ingen vits,er jo kun seg selv en lurer da ;).

 

Veide meg i dag og har hatt en vektnedgang på 700gram sist uke,tilsammen har jeg

gått ned 3,5 kg på 3 uker,kjempefornøyd :).

 

Lykke til videre :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...