Gå til innhold

10 blank - hver dag


Gjest 2015
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

9,2 er jo et bra resultat! Ikke gi opp! Det er mye bedre enn 7,4 iallefall :D

 

Karbohydrater er den letteste for meg. Det er der jeg har min akilleshel. :angry: De enkle og raske er hvetemel eller sukker. Regner ikke med at du har snop liggende, men ett knekkebrød kan gjøre susen. (sukker er 100% karbohydrater....!)

 

Gratulerer med flott nedgang. 3,5 kilo er jo utrolig bra!! Hvor mye skal du ned? Jeg skal ned 13-14 kilo totalt, men regner med å nå et platå ved 73 kilo, og ett nytt ved 68 kilo. Smashing mål er 64/65. De platåene er jeg godt kjent med fra tidligere. Det er akkurat som om kroppen tviholder på den vekta... Det blir iallefall spennende.

 

Jeg hadde nytt vektdropp i dag. Gledelig. Prøver å ikke være for optimistisk, det er lenge til søndag og offisiell veiing. I tillegg kommer påsken neste uke, og i min langsiktige plan har jeg lagt inn en vektøkning den uken.

 

 

En flott dag ligger foran oss, og snart er det helg. Kan det bli bedre :D

 

M- 10 - 76,1 kg

T - 10 - 76,1 kg

O- 10 - 75,7 kg

T - 10 - 75,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei :)

 

I dag klarte jeg 10 i score,superfornøyd :),jeg gir aldri opp selvom det ikke går min vei hver dag,alltids lærdom i de feil man gjør,tar det med på veien :)

Joda,jeg har snop liggende,har lenge av en pose nå,slutt på at jeg spiser til det

er tomt,tar den fram hver lørdag ellers i uka ligger den i skapet,stolt!!

 

Du er jammen flink,så og si vektnedgang hver dag :D.

Jeg skal ned ca 17kg totalt,håper og nå målet 20.juli :).

Lykke til videre :).

 

God natt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :D

 

Så utrolig bra! Det gjelder bare sette ene foten foran den andre, så går det så bra at.

 

Vi har jobbfrukt, og jeg glemte meg helt bort i går. Før jeg visste ordet av det hadde jeg tatt ett par never med rosin og nøtteblandingen..... :o Det straffet seg med tanke på kalorier, var helt oppe i 1600. Men fortsatt innenfor grensene. Men da hadde jeg både middag og kveldsmat å regulere på. Likte ikke det der.

 

Dagen i går ble altså tung, har nok også kommet dit at nyhetens interesse ved å slanke seg er slitt av. Du vet, den der litt nyforelsket tilstanden. :wub:

 

Jaja, da er altså hverdagen kommet, og må vel bare ta mitt eget råd og sette en fot foran den andre. Har en filosofi denne gangen at jeg skal takle dette som en "Elefant". En bit, og en del, om gangen. I første omgang skal jeg håndtere/mestre kostholdet. Jeg prøver å komme frem til forskjellige middager og måltider og kombinasjoner jeg vet er innenfor grensene. Da blir det enklere senere å finne mat uten å bruke pc for å regne ut kostholdscore. Også lørdagsmengdene mine må jeg finne en gyllen middelvei på. Etterhvert skal jeg begynne å samle trimpoeng og styrke. Jeg har endelig lært at jeg kan ikke forandre hele meg på en gang (les dag), jeg må ta en del om gangen, og la det bli en vane. :)

 

Har god tro, men vet også at det kommer dårlige dager innimellom. Det kommer også til å komme mange fristelser, noen vil jeg glatt hoppe over, andre vil jeg måtte ta en kamp på, og kanskje velge vekk sunn mat til fordel for ett øyeblikks nytelse. Vi får se, det er en livsstilendring, og kaker og utepils bor også i min verden.

 

 

░░▒░░█░

â–‘â–‘â–’â–‘â–ˆ

â–‘â–‘â–‘â–ˆ

░░█░░░░███████

░██░░░██▓▓███▓██▒

██░░░█▓▓▓▓▓▓▓█▓████

██░░██▓▓▓(â—)▓█▓█▓█

███▓▓▓█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓█

▀██▓▓█░██▓▓▓▓██▓▓▓▓▓█

░▀██▀░░█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█

░░░░▒░░░█▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓▓█

░░░░▒░░░█▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█

░▒░░▒░░░█▓▓▓█▓▓▓█▓▓▓▓█

░▒░░▒░░░█▓▓▓█░░░█▓▓▓█

░▒░░▒░░██▓██░░░██▓▓██

████████████████████████ Her er elefanten min :P

 

 

M- 10 - 76,1 kg

T - 10 - 76,1 kg

O- 10 - 75,7 kg

T - 10 - 75,4 kg

F - 10 - 75,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

Ny dag med 10 i score,storfornøyd,dette går som en lek :).

Vi har besøk av barnebarn denne helga,spist taco i kveld,etter det satte vi fram

potetgull og Nidar Favoritter.Jeg har ikke spist en eneste liten bit,jippi!!!!

I morgen er det lørdag og da har jeg min dag med plass for det lille ekstra,det har funka bra de ukenen som har gått siden jeg startet opp igjen nå :).

Melder ikke score i morgen,men søndag er jeg tilbake.

 

Du har helt rett i at det er en sånn nyforelsket følelse som blomstrer om dagen,

glad i magen,ekstra energi og også en god følelse da bukselinninga ikke er riktig så stram lenger.

 

Trener du ikke i det hele tatt?

Jeg er flink til og gå tur,men har ikke kommet igang med styrketrening,får følge

ditt råd,et steg av gangen.

 

Ja det kommer fristelser framover,det vet vi,glad de er overvunnet til nå,men en dag vet også jeg at jeg går på en smell.Har analysert akkurat den "biten",

ingen katastrofe,men målet kan kanskje nås litt senere som følge av dette enn først planlagt.

 

Startet en tråd her inne selv for ca 3uker siden,skrivingen der og her hos deg har hjulpet meg utrolig,en kjempegod hjelp mot målet mitt.Håper jeg kan være en

motivatot for deg :).Artig med elefanten din.

 

Nattinatti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status:

På 3 uker: 10 i score hver dag, ned 2,7 kg, og inn 5,5 cm. FORNØYD.

 

(Ikke så fornøyd med at vekta spratt opp 500 g siden i går. Men bursdagsfeiring med salt mat og alkohol gjør vel sitt.)

 

Regner med at mandagsvekta er «pen» igjen.

(Trenger litt å gå på i løpet av påskeuka, + at «tante» kommer, så kroppen lader vel opp i løpet av neste helg tenker jeg. )

 

Suzzie: Jeg har ikke tort å ha «vanlige» lørdager enda. I min verden betyr det snop til frokost, lunch og kvelds, i tillegg til ekstra god lørdagsmat. Fine nystekte rundstykker med fete salater til frokost, wienerbrød på cafe, alkohol mens man lager middag, spiser middag og fordøyer middag, og selvsagt «karbofulle» pastamåltider. = 4-5000 kalorier på en dag. Hele ukas «sparing» og vel så det....

 

Derfor bestemte jeg meg for at jeg må ha 10 i score også lørdager disse første ukene, slik at jeg venner meg av disse uvanene, og ser at jeg kan ha et Ok og bedre liv uten sukker, salt og skikkelig ekkelt fett.

(3 ting kroppen ikke trenger forresten. Det er bare hodet som «vil» ha det. Eller - den påvirkningen vi blir utsatt for, av reklame, plassering av godtehyllene, og ikke minst den mersmaken snopet gir oss. Skikkelig dårlig gjort spør du meg.. :-p)

 

Etter hvert kommer jeg til å unne meg lørdagsgodt, men da i ganske moderate mengder. Skikkelig imponert over at du sto over. Jeg vet at det er vanskelig når skåla står der. Men vi får ha det store målet i sikte. Det går lettere da.

 

Det gjør ingenting at du ikke rapporterer på lørdager. Målet er jo å forsøke 10 hver dag. Noen dager er det vanskeligere, for livet kommer i veien. Andre dager går det som en drøm. Men 5 dager er bedre enn ingen, og det er jammen 1 dag også. Så alle monner drar. Jeg håper jeg klarer å fortsette den gode trenden etter påske også. Hadde skikkelige utfordringer i går, for med en gang jeg kom over 1650, gikk scoret til 7,4. For å teste, så la jeg inn rikelig med ekstra kalorier, og jeg tror at så lenge balansen på fett, protein etc. er riktig, så havner en på 7,4 i score nesten uansett hvor mye over en går på kaloriene. Dårlig gjort. Skulle vært en mellomscore opp til ens egen energibehov, deretter 7,4. Men klarte 10 med et nødskrik. Og bare fordi jeg visste at jeg har en litt annerledes uke foran meg. Hvis ikke hadde jeg nok røket i går ja.

(Og da vet jeg at jeg hadde gjort det grundig. Siden jeg likevel var over liksom... At det går an å være så treg?? Det er akkurat denne tenkemåten jeg må til livs. Ser at du har de samme tankene rundt dette. Vi må godta at vi en dag spiser en loffskive ekstra, eller en softis på tur med barnebarn. Men vi trenger ikke gape opp og tømme innpå resten av dagen/uka for det.)

 

Jeg trener ikke annet enn noen rygg/nakke øvelser hjemme på stuegulvet, og strengt tatt bare når jeg kjenner smerter... Har vurdert forskjellige treningsformer her jeg bor, men kjenner at om jeg melder meg inn på et treningsstudio, så bli jeg støttemedlem etter en liten stund. Regnet på prisene deres, og har faktisk funnet ut at med det det koster for fri trening pr. mnd., Kan jeg ta en kostbar «dropin» time en gang i uka. Men er så usikker på hvilken treningsform jeg liker/trives med. Jeg liker Zumba, dans og aerobics, men akkurat nå er jeg i så dårlig form at jeg tror ikke det finnes gruppetimer for mitt nivå. Jeg sliter også med dårlige knær, så løping/jogging er uaktuelt, likedan bratte fjellturer. Men har plan om å starte forsiktig, med sykling og gåturer. Likedan har jeg planer om styrketrening hjemme. Ett skritt om gangen.

 

Jeg synes også at det er ekstra motivasjon å ha noen å «snakke» med her inne, noen å sanke råd av, motivere tilbake og ikke minst å slå i hjel en stund som kanskje ellers hadde gått til å snoke i skapene.

 

Ha en flott søndag, og ikke glem å stille klokka.

 

 

M- 10 - 76,1 kg

T - 10 - 76,1 kg

O- 10 - 75,7 kg

T - 10 - 75,4 kg

F - 10 - 75,5 kg

L - 10 - 75,0 kg

S - 10 - 75,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

score i dag ble også 10 :).

Spiser mye av det samme til frokost,lunsj,mellom og kveldsmåltid,middagene derimot er det større variasjon på.Vet at jeg får i meg det jeg skal og at jeg har et sundt kosthold :).

 

I går kveld spiste jeg potetgull og sjokolade,ble litt mye av begge deler,men spist er spist.I dag er en ny dag og jeg er ferdig med snop for en uke,spent på påsken,men tankene rundt det har jeg..

 

Tror det er lurt for deg og ikke gi deg inn på "vanlige" lørdager enda,for med et så stort kaloriinntak som du har hadde jeg følt at alt hadde gått i vasken.

Du kan være stolt av deg selv som klarer 10 i score også på lørdager :).

 

Jeg har også prøvd meg på treningstudio,ble støttemedlem etter en stund og det synes jeg at det er for kostbart til.

Jeg jobber inne og synes det er godt og komme ut i frisk luft,stort sett er mannen i mitt liv med og trimmer,går jeg alene har jeg musikk på øret.

Litt rask takt på musikken og jeg langer ut,bena går automatisk raskere da :lol:.

 

Så står en ny uke for tur,veiing igjen på onsdag,tiden flyr så altfor fort,

skal jobbe mandag,tirsdag og onsdag,så 2 dager fri og jobb igjen påskeaften.

 

Ønsker deg en toppers uke,skrives :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ny uke men ingen 10 blank denne uken tror jeg... Er jeg heldeig blir det 7,4. ;)

 

(Det som er trist er at statistikken min inne på GR sidene blir helt ødelagt... :( )

 

Har lagt opp et løp der jeg 4 dager har 1200 kalorier, 2 dager 1800 og en dag 2000 kalorier. Alle dagene er innenfor min hvileforbrenning, så er ikke bekymret for noen stor vektøkning. Det jeg imidlertid kommer til å passe på, er at alle hakene er på plass. :D

 

Aner ikke hva scoret mitt havner på disse dagene, så melder score først dagen etter når fasiten ligger klar. :)

 

Ha en toppers dag, nå kommer snart påskebesøket mitt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

Har bestemt meg i dag for og la score være score nå i påskeuka,begynner for fullt

igjen tirsdag etter påske.

Vet at jeg ikke kommer til og skeie så veldig ut,men noe ekstra blir det jo,og jeg synes det blir vanskelig og registrere da.

 

Gleder meg til noen dager fri fra Skjærtorsdag,mulig det blir noen skiturer,blir ikke det noe av blir det likevel en aktiv påske med joggesko,gleder meg :).

 

Ser ut til at du har alt under kontroll med kaloriene ;).

 

Ønsker deg en flott påskehøytid,kos deg med besøk,så melder jeg score tirsdag over påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

For det første er det helt topp å ha en plan. Problemet er visst å følge den. Dagene ble helt anderledes enn tenkt.... Jaja, spist er spist, og gjort er gjort. Så får man leve med det og hente seg inn snarest mulig.

 

Jeg må bare tilså at: alkohol inn = vett ut.

 

Det ble en del flere kalorier enn beregnet mandag, så har "gjort opp" for det disse to dagene med minimalt med kalorier. Mye grønnsaker, og de har jo nesten ikke kalorier. Jeg var ikke sulten, så den biten var grei, men har ikke hatt sjans å "krysse" ut alle boksene.

 

Da får man heller endre kurs, og tenke antall kalorier denne påsken. For litt kos må man da unne seg?

 

Vel, da er det bare å fortsette, jeg gjør som du Suzzie, og melder score når påska er ferdig. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. (Jeg har lært meg å bruke innleggsikon ↑) tongue.gif

 

Det var påsken sin det. Antok at det ville bli vektoppgang, men har faktisk gått ned nye 400 gram. Superfornøyd.

 

Ellers er jeg glad hverdagen starter igjen nå. Besøket har reist, så frem med frukt og grønt og 10'er score. Kjenner at jeg har ett riktigere kosthold med 10'ern enn bare ved å telle kalorier. Jeg har riktignok gått ned, kun ved å telle kalorier i påsken, men prisen for å kunne innta alkohol og sjokolade på få kalorier er høy. Men spist er spist og gjort er gjort, det var kjekt å kose seg, og det ble bedre utover uka når jeg innså at jeg kunne kose meg på mindre mengder. :-)

 

Uka som kommer skal jeg introdusere treningspoeng. De første 3 ukene setter jeg lista til 7 poeng pr. uke. Det blir en kombinasjon mellom å gå/sykle og øvelser for nakke/rygg/mage på stuegulvet.

 

Jeg innså noe i sted. blink.gif

En har som oftest et mål (ønske) om f.eks. å passe inn i bunaden til 17 mai, eller ned 10 kilo til sommeren, eller 5 kilo til påske, til jul, eller ett eller annet liknende mål. (Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har telt uker på denne måten og funnet ut at går jeg ned x ant gram pr. uke når jeg målet før "ditt eller datt" . - Fint med plan, problemet har vært gjennomføringsevnen min...) Jeg telte uker til 17 mai nå, og må bare innse at bunaden nok må sys ut, med den vektreduksjonsplanen jeg har laget meg.

 

Funderte på om jeg skulle satse på 1 kilo i uka, da vil det gå, men innså at vektnedgangen min denne gangen skal være for "alltid". Ikke bare til påske, 1. mai eller sommeren. Jeg ønsker å endre livsstil, kostholdsvaner og treningsvaner. Jeg innser at det må ta tid, og at noen ganger går vekta fort ned, andre ganger står den stille, og ved spesielle anledninger går den til og med opp. Litt. ph34r.gif

 

Den dagen jeg meldte meg inn på GR, tenkte jeg at jeg skulle være medlem ut august. Jeg har lagt inn litt vektoppgang i påsken, rundt 17 mai (inkl. konfirmasjoner) og den uka jeg reiser til syden. Jeg la inn startvekt og ønsket vekt, og innser at 17 mai kommer for tidlig i år. Slik er det bare.

Men ingen grunn til å henge med leppa. Det er ganske mange cm jeg "slipper" å sy ut allerede. biggrin.gif

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ny uke og nye muligheter. :D

 

Denne uken starter jeg også med trening. Sakte og forsiktig til å begynne med. Denna kroppen er bare vant med sofa og kontorstol.....:huh:

 

 

Målet er 7 treningspoeng pr uke, og selvfølgelig fortsatt med 10 i kostholdscore.

 

 

Motivasjonen er på topp, nå bare gleder jeg meg til uka som ligger foran meg.

 

 

Ha en fin dag!

 

 

M- 10 - 0,5 TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

Så fint og lese det du har skrevet og ikke minst at du har klart en vektreduksjon

på 0,4k,gratulerer,godt jobba!!!!

Fornuftig tankegang du har om livstilsendring for som du skriver det skal vare

livet ut og det vil ta tid.

Så bra at du skal begynne og trene,kan være tungt og komme igang,men går bedre og

bedre etter hvert,humøret og energien blir også på topp :P.

 

Jeg har hatt en påske,lik livet jeg levde før jeg meldte meg inn i vektklubben 05.03.Spist er spist,gjort er gjort,ikke planen min da påsken startet,men skjer ikke verre ting enn at jeg må gi meg litt lenger tid før jeg når målet mitt.

Jeg skal veie meg på onsdag,regner da med at vekta har gått opp :angry:.

 

Gleder meg til i morgen,da er hverdagen tilbake med gode matvalg,score og trim,

og vår felles vei mot et letter liv :).

 

Ha en fortsatt fin kveld :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

 

Ny uke nye muligheter,er så glad,dagen i dag har gått kjempefint.

La inn score på mat og det ble 10 blank,happy :D.

Kontroll på matinntak er tilbake,nå skal jeg ta en times trimtur.

 

Håper dagen din har vært fin og at du har fått startet med trimming.

 

I morgen er det onsdag og veiedag,regner ikke med at resultatet blir så bra,men tar det som kommer.Er med i slankekrigen,spennende og registrere og se hvordan det går med de andre deltakerne :).

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Synes denne treninga fungerer fint. Hittil har jeg tatt ca 1 time på stuegulvet om morgenen (Registrerer bare 20 min. yoga) Det er lette øvelser med 1/2 kilo vekter, inkludert mye utstrekking. I går ble det en gåtur som ikke var beregnet, og i dag syklet jeg. Fortsetter det i dette tempoet når jeg 7 poeng leeenge før søndag :-)

 

Spist er spist og gjort er gjort Suzzie. Resultatene kommer når en ikke gir opp, men starter "påanigjen" med en gang. Det er som du sier, at det tar bare litt lenger tid. Jeg benyttet meg av et "triks" jeg leste en plass her inne, at om en spiste mye en dag, kunne en regulere det med å spise lett dagen etter. Jeg hadde 7 * 1500 kcal å bruke i Påsken, og overskred det med 59 kcal.

 

Kjenner at hodet har "farlige" tanker om... kanskje jeg kan gjøre det om lørdagene, kan jo "bare" spise lite på søndagen...... Hm. Jeg tror jeg heller skal ha denne metoden som "kriseløsning", og ikke som standad. For det er greit å kunne spise seg mett på annet enn gulerøtter og blomkål lissom... Men helt OK å ha et plaster de gangene en ikke slipper unna. F.eks årets første utepils, eller båtturen som ender i rekeparty, eller , eller, eller, åja livet har mange godbiter å by på. (Wienerbrød på kafe. Sukk. )

 

Men slik er det bare. Akkurat nå. Dessuten skal man være glad i hverdagene. Det er de det er flest av.

 

God kveld videre!

 

 

 

M- 10 - 1,6 TP

T - 10 - 1,8 TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smile.gif.

 

Ny uke nye muligheter,er så glad,dagen i dag har gått kjempefint.

La inn score på mat og det ble 10 blank,happy biggrin.gif.

Kontroll på matinntak er tilbake,nå skal jeg ta en times trimtur.

 

Håper dagen din har vært fin og at du har fått startet med trimming.

 

I morgen er det onsdag og veiedag,regner ikke med at resultatet blir så bra,men tar det som kommer.Er med i slankekrigen,spennende og registrere og se hvordan det går med de andre deltakerne smile.gif.

 

Ha en fin kveld.

 

Hei!

 

Ser vi postet samtidig. :-)

 

Så fint at du er tilbake "on track" - Skal heie på deg i slankekrigen. :D

.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

 

Må le,vi sendte "brev" til hverandre på samme klokkeslett,gleder meg til og lese det du har skrevet da jeg kommer inn igjen fra trimturen min :).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

 

Ikke den helt store dagen for meg i dag,klarer "bare" 9,2 i score på mat,

vekta har økt med 1,3kg denne uka, :(.

Men gir ikke opp,klar for ei ny uke og nye utfordringer,tar det på strak arm :).

 

Håper dagen din har vært fin.

Nå blir det en times trimtur,ha en fortsatt fin kveld :).

 

Skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så flink du har vært Suzzie, som har tatt tilbake kontrollen. Tror det er det det handler om. Selv om man tar ett feilsteg, så er det om å gjøre å rette seg opp igjen. Det er flere hverdager enn festdager, og det er de som teller i det lange løp. Derfor gjør det ikke noe at en hadde det kjekt i Påska. :-)

 

Selv har det gått "tålelig" denne uka for meg. Det er ikke hver dag jeg har fått gjennomført trening om morgenen, og da er det vanskelig å få plass til den. Det er noe jeg må jobbe med. Gikk ut kjepphøy når det gjaldt poeng, men må visst kjempe for de og... :-)

 

I går hadde jeg en ny utfordring; Klubb. Gikk tålelig bra, smakte litt, uten at det ble så store utslag kalorimessig. Måtte bare bestemme meg for hvor mye jeg kunne tillate meg, og rimelig stolt av meg selv da jeg kom hjem. MEN det ble ikke noe grønt på meg i går. Det skyldes to ting: Klubb selvsagt, for ellers hadde jeg spist grønnsakene på kvelden i går, men også det viktigste; i går skrev jeg ikke opp hva jeg skulle spise på forhånd. Men jeg har denne erfaringen, og ekstra viktig er det når programmet er fult å ha en plan for spisinga.

 

He en strålende fredag!

 

M- 10 - 1,6 TP

T - 10 - 1,8 TP

O- 10 - 1,0 TP

T- 8,3 - 0,0 TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

score i dag blir 10,kommet inn i en god stim igjen,smiler til verden og verden

smiler tilbake :D.

Fra mandag legger også jeg inn score både på mat og trimpoeng,har ikke kommet igang med styrketrening,men går mange lange turer i løpet av ei uke.Kanskje bedre

og gå korere turer og legg inn styrketrening da jeg kommer inn igjen.

 

Jobber du med mat eller har du kantine på jobben?Forsto jeg deg riktig hadde du spist klubb før du kom hjem.Sant som du sier at det er greit og skrive ned på forhånd hva som skal spises i løpet av en dag,lettere og ha kontroll da.

 

Jeg jobber i kolonial butikk,har jobbet på samme sted i 27år,gift,2 barn og 2

barnebarn.Jeg bor i nærheten av Elverum,turområde rett utenfor døra,skiløyper

oppkjørt på vinteren :).

 

Har du lyst kan du godt fortelle litt om deg selv.

Synes du er superflink som har kommet så greit igang med trim og trening,blir bra score på deg i løpet av uka :rolleyes:.

 

I morgen er det lørdag,skal legge inn score bare for og se hvor jeg havner,har

planlagt sunn middag,og ikke store utskeielser på kvelden.

 

Nå har jeg tatt helg,skal ta en trimtur og etter det skal jeg så smått begynne litt i hagen.Så i dag at tulipanløkene jeg satte i høst har tittet opp fra jorda,lykke :).

 

Ønsker deg en fin kveld og god helg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Så utrolig hyggelig å komme hit inn og finne et helt brev fra deg! :)

 

Så gøy å høre at du har funnet "oppskriften" og har klart 10 de siste dagene. En får en slik mestringsfølelse, ikke sant? En følelse av at "nå gjør jeg alt som kan gjøres", og selv om vekta går noen gram opp, så er det helt akseptabelt, og en blir ikke helt satt ut.

For en vet at mer enn 10 kan ingen gjøre. Det er rett og slett bare tiden og veien igjen.

 

Denne uka kjenner jeg at jeg må jobbe med hodet. Jeg var to ganger innom kolonialbutikker i dag, og må si at jeg telte på knappene om å kjøpe mer snop/potetgull og andre gode saker, enn jeg har budsjettert. Jeg tenkte: Jeg har bare brukt 1600 kcal i dag. Min hvileforbrenning er ca 2000. Jeg går ikke opp i vekt om jeg unner meg 400 gram ekstra....

 

Men jeg viste at 10'ern hadde røket da, så jeg slet meg ut igjen. :P Men må innrømme at godtet jeg har unnet meg, ligger i skapet og roper på meg. Har også smakt bittelitt... Men har klart å stoppe, for da blir det jo nesten ingenting igjen til i kveld. :mellow:

 

Jeg klarte ikke 10 i går heller, (2 dager på rad, ikke bra..) og det er ene og alene fordi det ble for lite grønnsaker. Jeg har brukt dagen i dag på å lage en plan for dette, og løsninga blir å ha noe grønt til alle måltider. Agurk på pålegget til frokost, en gulrot til mellommåltidet, litt brokkoli eller blomkål til kvelds, og halve tallerkenen med grønt til middag.

Da blir det jo ikke noe problem å få 300 gram hver dag :D

 

Når jeg lager tabellen min, ser jeg noe "rart". De dagene jeg ikke har trent denne uka, har jeg heller ikke klart 10. Ja, dette henger nok sammen.

 

Hm. Jeg tror jeg har ødelagt en silkebluse... Jeg hadde blusen i vaskemaskina til skånsom vask før i dag. Da maskina var ferdig åpnet jeg døra, men så ringte det på døra, og etter det satte jeg meg i sofaen. Neste gang jeg var på badet, satte jeg på en maskin med treningstøy..........

 

Det demrer for meg nå at jeg tok jo aldri blusen UT av maskinen :blink:.

 

Ha en strålende lørdag med gode valg som skal vare! :D

 

 

M- 10 - 1,6 TP

T - 10 - 1,8 TP

O- 10 - 1,0 TP

T- 8,3 - 0,0 TP

F- 7,5 - 0,0 TP

L - 10 - 1,2 TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Glemte jo helt å svare på alt du spør og forteller om Suzzie. Ble så opptatt av blusen min. Den er nok ødelagt ja... Var sånn "ekkel" å ta på. Men jeg har hengt den til tørk, så får vi se hvordan den "går seg til" Det er vel ingenting å gjøre om den ikke klarer seg tror jeg.

 

Det er sikkert lurt å ta styrketrening når du kommer tilbake, varm og god i kroppen. Så får heller turen bli litt kortere dersom du har tidsnød.

 

Klubb = Sy/strikke/sludre-klubb. :D/>

 

Der blir det jo servert masse gode saker. Vi startet for mange år siden, vi var en gjeng jenter som har tomme reir og bedre tid til oss selv, og tenkte vi kunne jo møtes fast. De første gangene hadde vi bare snacs og av og til øl. Etterhvert har det blitt rene kakebord, noenganger tuller vi med at det er konfirmasjon eller dåp... :P/>

 

Men klubb, eller potetball som vi kaller det her på vestlandet, er også godt og kaloririkt.......

 

Vi har høye fjell og dype daler, men pga problemer med knær blir det lite annet enn gåing på strake veger.

 

Jeg er en kontorrotte, og det gjør det ikke noe bedre at jeg er så stillesittende hjemme også. Hvordan klarer du å gå rundt på jobb uten å "snackse" hele dagen? Du verden. Hatten av! Jeg hadde aldri klart det. Jeg sliter jo som en treåring, siden jeg vet at det er litt godt i skapet.

 

Jeg er gift for andre gang, og vi har våre, dine, mine og andres barn og barnebarn. 3 av de minste, og det er supergøy!!

 

Heldigvis er jeg såpass "gammel" at eggstokkene roper ikke så veldig mye. Mye bedre å låne og levere tilbake. Slippe ansvaret, bare kosen.

 

Naboene er i full gang med "våronna" ser jeg, hos oss tar vi det litt roligere. :P/> Men krokus og påske/pinseliljene har tittet opp for "lengst" :)/> Deilig den årstiden vi går inn i.

 

Da skal jeg starte på middagen, (og etterpå er det snop -hurra- :D/>) så får jeg håpe du klarer 10 i dag du og!

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da er søndagen her, og veiedag. :)

 

Har gått ned 0,7 kilo, og oppnådd over 7 treningspoeng denne uka, så der er jeg fornøyd.

 

Litt verre at jeg ikke klarte 10 i kostholdsscore hver dag. Men nå står en ny uke for døren, og nye muligheter for å klare 10 i score hver dag, over 7 poeng i løpet av uken, og forhåoentligvis nedgang igjen til neste helg.

 

Da er det måling også, gleder meg til å se hva det bringer. (Synes ikke det merkes så veldig på klærne enda nemlig)

 

Ha en god søndag!

 

M- 10 - 1,6 TP

T - 10 - 1,8 TP

O- 10 - 1,0 TP

T- 8,3 - 0,0 TP

F- 7,5 - 0,0 TP

L - 10 - 1,2 TP

S - 10 - 1,8 TP

 

=Snitt 9,4 i score, 7,4 TP og ned 0,7 kilo denne uken:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...