Gå til innhold

Kosemerker


Gjest suzy
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting om disse kosemerkene. Hvis jeg spiser en sjokolade nå, og legger den inn. Må jeg legge denne inn som kosemerke ? Hvis jeg hadde spist dette som kvelds, burde dette trekkes automatisk av kosemerkene? Jeg aner ikke hvor mye et kosemerke er? Jeg går ikke på kurs, er kun gullmedlem i 2 mnd. Hvis det er slik synes jeg dette er ganske dårlig. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lurer på en ting om disse kosemerkene. Hvis jeg spiser en sjokolade nå, og legger den inn. Må jeg legge denne inn som kosemerke ? Hvis jeg hadde spist dette som kvelds, burde dette trekkes automatisk av kosemerkene? Jeg aner ikke hvor mye et kosemerke er? Jeg går ikke på kurs, er kun gullmedlem i 2 mnd. Hvis det er slik synes jeg dette er ganske dårlig. Noen som vet?

 

 

Et kosemerke er 25 kcal, og du krysser de liksom ut selv.

Jeg har fått forskjellige beskjeder på kurs, nemlig om føring av dette. Alt i alt kan du kose deg med "dritt" for 350 kcal i uken. Alt annet skal være sunt.

Jeg personlig har blåst i merkene, og ført inn det jeg har spist som mat og trukket de av de vanlige kcal. Men det skal man egentlig ikke gjøre. Allikevel har det fungert de to andre gangene jeg har gått ned. Poenget er vel å fremelske gode vaner og sunne avgjørelser. Men det er hverken sunt eller heldig for resten av omverdenen om jeg ikke spiser en sjokolade i ny eller ne, så lenge jeg holder meg til rett kalorimengde. Dette må du bestemme selv.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tongue.gif regner med at du mente 50 kcal pr dag tongue.gif = 350 i uka. tongue.gif

 

men enig, innmari fristende å sette det på kveldsmat og heller ta det med i totalregnskapet ja ;) Men uansett så er det jo vår egen samvittighet det går ut over om vi spiser for mye søtt ph34r.gif

 

Glad mandag videre wub.gif

Epler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kosemerker er 50 kalorier per stk, totalt 350 kalorier per uke. Du velger selv hva du vil bruke det på, mwn det er ment at du skal lære deg å porsjonere ut en viss mengde som skal gå til for eksempel sjokolade og lignende, for å luke bort den uvanen som mange har, nemlig å spise det hver dag. Kosemerkene er det også mange som sparer til venninnekvelden eller til en middag ute med venner. Det er opp til deg selv. Du skal helst ikke erstatte vanlige måltider med kalorier fra sjokolade, og poenget med det er at du trenger næringsstoffene som du får fra de vanlige måltidene dine for å ha det så godt som du kan i vektreduksjonsfasen din. Sjokolade gir deg kun blodsukkerstigning, og ingen næringsstoffer. Hvis du vil lære deg livsstilsendring og sunn matglede - er det også lurt å lære deg å bruke kun de 350 kaloriene per uke på sjokolade og annet man bør redusere inntak av. Lykke til:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting om disse kosemerkene. Hvis jeg spiser en sjokolade nå, og legger den inn. Må jeg legge denne inn som kosemerke ? Hvis jeg hadde spist dette som kvelds, burde dette trekkes automatisk av kosemerkene? Jeg aner ikke hvor mye et kosemerke er? Jeg går ikke på kurs, er kun gullmedlem i 2 mnd. Hvis det er slik synes jeg dette er ganske dårlig. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...