Gå til innhold

Trim uten å bruke beina


Gjest SlankereHeidi
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SlankereHeidi

Hei Hei.

Trenger noen tips.

Sliter med vonde hæler som jeg har fått beskjed om å avlaste.

Det er jo fint når jeg skal prøve å trene for å gå ned i vekt.

Sliter også med økonomi så jeg har ikke råd til treningssenter.

Sykler til og fra jobb ( 2 km), tenker på å svømme ca 1 gang pr uke og har strikker og vekter hjemme.

Men sliter med motivasjon pga smerter i beina.

 

Har også en stygg tendens til å spise usunn mat som potetgull o.l når jeg har vondt og synes synd på meg selv.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei.

Trenger noen tips.

Sliter med vonde hæler som jeg har fått beskjed om å avlaste.

Det er jo fint når jeg skal prøve å trene for å gå ned i vekt.

Sliter også med økonomi så jeg har ikke råd til treningssenter.

Sykler til og fra jobb ( 2 km), tenker på å svømme ca 1 gang pr uke og har strikker og vekter hjemme.

Men sliter med motivasjon pga smerter i beina.

 

Har også en stygg tendens til å spise usunn mat som potetgull o.l når jeg har vondt og synes synd på meg selv.

 

Noen tips?

Trening kan være med vekter og strikk mens du sitter. Du får trent armer og overkropp. Og kanskje det er noen øvelser til føttene også.

jeg er også slik trøstespiser men det hjelper å ha tenkt at etterpå skal jeg kose meg med knekkebrød og en god kopp te.

kjøper en god muggost . Litt valnøtter og litt honning.

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Når det gjelder trening er det viktig å finne noe du trives med. Iallfall så godt at du ønsker å få kontinuitet. Noen former for trening er mer effektive enn andre når det gjelder kaloriforbrenning. Men å bestemme seg for å gjøre noe du aldri kommer til å gjennomføre med kontinuitet har liten hensikt. Klarer du derimot å finne motivasjon i noe trening som både er effektivt, og som du klarer å få en rutine på, så er det bra.

 

Det finnes flere treningsapparater som gir effektiv trening, men som minsker belastning på beina. F.eks. Ellipsenmaskin, ergometersykkel eller spinningsykkel. Du skriver at du ikke har råd til å dra på treningssenterne for å trene. Er dette likevel apparater du trives med å bruke, og som du vil kunne finne motivasjon i å bruke kontinuerlig, så vil jeg anbefale deg å sjekke ut på finn. Sett deg gjerne et budsjett på 500kr, du vil garantert finne noe der til den prisen! Finn deg noe fengende musikk, lag deg en spilleliste med varighet av en god treningsøkt. Kjør gjennom denne med jevne mellomrom :)

 

Ellers er jo sykling ute eller svømming fint, som du har nevnt. Sykling har bare en lei tendens til å skli litt ut på regnværsdager, eller når høsten kommer. Til gjengjeld er det e nveldig fin treningsøkt de gangene det er innbydende.

 

Styrketrening er også fint. Det forbrenner kanskje ikke like mange kalorier der og da, men når ma ngår ned i vekt er de tlet at muskelmassen også minker. Styrketrening er viktig for å bibeholde muskelmassen. Dessuten vil hver ekstra kilo med muskelmasse gjøre at kroppen forbrenner 50kcal mer per dag bare ved ren hvile. Styrketrening av de store muskelgruppene vil her være mest effektivt, og det kan du benytte strikker og vekter for å få til. Eventuelt egen kroppsvekt.

 

Når det gjelder potetgull er det selvsagt best å kutte dette helt ut. Men tenk gjerne på hvor mye du egentlig spiser. Kan det finnes noen erstatning? Man kan kjøpe miniposer. Eller Snack a Jacks. Eventuelt annet snacks du kan mixe sammen fra grønnsaksdisken. Er det noen måte du kan minske potetgullsuget på? Potetgull er på ingen måte matvarer du må ha. Klarer du å kutte de tut helt er det best. Men klarer du å skjære godt ned på det, er det også en forbedring. Du bør uannsett tillate de glitt godt av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...