Gå til innhold

Ned til trivselsvekten på ett år!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har vært inne på disse sidene siden jeg var 17. Jeg har vært på et ordinært kurs og 2 internettkurs, alle med varierende resultat.

 

Jeg har en herlig datter på 7 år som er hos meg annenhver uke.

 

Jeg er 159 cm og veier idag 81,1kg

 

Målet er 60kg

 

Første delmålet mitt er ned 5 kg til 28. juli

 

 

Jeg skal trene 2-3 ganger i uken og holde meg på 1600 kalorier i gj. snitt. 13-1500 i hverdagen og litt høyere i helgene.

 

Helgene er den største utfordringen. Mye mat og god drikke.

 

Jeg føler jeg har satt meg et realistisk mål, det skjer alltid noe uventet. Men det kommer uansett til å gå bra.

 

Hvis noen vil følge med, så er det bare til å henge seg på :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår endte kaloriintaket på 1670, i overkant av det det skulle vært. synderne var vel iskaffen og den ene bixitkjeksen.

 

Ny frisk start idag. Men så klarte jeg å starte dagen med en milkshake fra tine.

 

Vekten viste oppmuntrende tall i morres; 80,8kg. Veiedag er imorgen, så håper vekten holder seg, eller kanskje den til og med krymper litt til :)

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Nå er det helg for meg. Har vært en litt hektisk uke. Jeg ende på 2400 kalorier igår, mye over det jeg skulle prøve å ligge på.

 

Fredag er veiedagen min. Det kan være lurt å bare ha en veiedag i uken. Jeg endte på 80,9 kg idag. Hadde vært kjekt å gått litt mye ned nå i starten. Men jeg skal prøve å ikke bli skuffet om det ikke skjer. Så jeg jeg prøver å treffe 80,4 neste fredag

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Hei! Hiver meg gjerne på her hvis det er greit for deg. Ser utgangspunktet er ganske likt ditt. Er like høy som deg og startvekt 78,5 kilo. Har veiedag mandager. Går ikke på Roede-kurs og teller ikke kalorier, men tenker det kanskje er mer forpliktende om jeg følger en tråd. Jeg vet jeg bør telle kalorier, men orker det ikke ennå i alle fall. Jeg vet fra tidligere kurs hva som skal til.

 

Målet mitt er egentlig 64 kilo, men er fornøyd med alt under 70 kilo. Og tenker også at det er et langsiktig prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Så kjekt at du vil være med :) Veldig viktig å tenke langsiktig som du sier. Kjenner jeg ikke er 100% motivert for å gå superraskt ned, viktigere at jeg klarer å holde meg der nede.

 

Jeg har hatt en litt tøff uke matmessig. 1800 i gj. snitt ble det. det betyr at denne uken har stort potensiale til å bli bedre enn den forrige.

 

Fikk svar fra legen min på fredag, om at jeg har D-vit mangel. Fikk resept på noen tabletter jeg må begynne med. Kan godt være derfor jeg har følt meg litt slapp og sliten i det siste.

 

Trener du til vanlig? Hvordan har dagen din vært?

 

Jeg endte opp på 1800 kalorier i dag også. Jeg blir alt for lett revet med om det skjer noe utenom hverdagen. Langhelg og litt kos siden vi så Annie på kino idag. Det var kjempekjekt, men skulle vært litt flinkere med hva jeg valgte å spise. Ble en hamburger på mc'donalds. Lite mat, mange kalorier = fort sulten igjen.

 

Må ta en dag av gangen.

 

Ha en fin kveld videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Hei :)/> Så kjekt at du vil være med :)/> Veldig viktig å tenke langsiktig som du sier. Kjenner jeg ikke er 100% motivert for å gå superraskt ned, viktigere at jeg klarer å holde meg der nede.

 

Jeg har hatt en litt tøff uke matmessig. 1800 i gj. snitt ble det. det betyr at denne uken har stort potensiale til å bli bedre enn den forrige.

 

Fikk svar fra legen min på fredag, om at jeg har D-vit mangel. Fikk resept på noen tabletter jeg må begynne med. Kan godt være derfor jeg har følt meg litt slapp og sliten i det siste.

 

Trener du til vanlig? Hvordan har dagen din vært?

 

Jeg endte opp på 1800 kalorier i dag også. Jeg blir alt for lett revet med om det skjer noe utenom hverdagen. Langhelg og litt kos siden vi så Annie på kino idag. Det var kjempekjekt, men skulle vært litt flinkere med hva jeg valgte å spise. Ble en hamburger på mc'donalds. Lite mat, mange kalorier = fort sulten igjen.

 

Må ta en dag av gangen.

 

Ha en fin kveld videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Jeg trener et par ganger i uka og er egentlig i ganske god form. Problemet mitt er at jeg spiser så altfor mye, store porsjoner til de fleste måltider. Og jeg klarer ikke å spise litt godteri, det blir så mye når jeg spiser. Så derfor er strategien min nå at jeg prøver å unngå å spise godteri. Denne uka blir det en del feiringer og kaker som settes på bordet. Jeg får prøve å spise små stykker. Det synes jeg er forferdelig vanskelig.

 

Men første uke har gått bra. Ned 1,7 kilo. Veide i dag tidlig 76,8. Vet av erfaring at det går greit å gå ned til 74-75 kg og så blir jeg stående eller begynner å legge på meg igjen. Målet mitt er også å holde meg stabilt på en vekt på ca 64 kg. Jeg er lei av å være stor.

 

Jeg har aldri tidligere skrevet i forum, så det er et godt tegn.

 

Hva trener du? Jeg går på treningsstudio og går en del turer. Er fornøyd når jeg får trent minimum to ganger i uka + turer. Jeg liker å trene.

 

Håper du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med så mye nedgang :) Da har du vært kjempeflink!

 

Jeg sliter også med at jeg er veldig glad i mat, og at det er vanskelig å begrense seg når det er noe som er ekstra godt. Kjenner meg også igjen at det er litt lett å stagnere på 74-75 kg. Da er det viktig å bare holde ut, til det løsner igjen.

 

Jeg snikveide meg idag, men det var ikke så oppmuntrende. Målet mitt til fredag er å ligge på 13-1600 kalorier. Håper jeg vil se litt nedgang til fredag. Krysser fingrene.

 

Jeg var mye flinkere til å trene jevnlig før. Nå går det litt i perioder. Liker meg godt på treningsenteret når jeg først har kommet meg dit. Liker godt alle slags gruppetimer og litt varierende trening. Idag skal jeg på fjellet. Optimalt sett hadde det vært å gå 3 ganger i uken på treningssenteret og litt turer utenom.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dinamitt

Hei på dere!

Kan jeg slenge meg på her?

Trenger ei gruppe med langsiktig mål.

Jeg skal ned de siste 10 kg mot målvekt som er 70 kg.

Har gått ned 30 kilo de siste åra, men nå har jeg stått stille siden jul og lengter etter å bli ferdig med reduksjonen....

Hadde vært kjekt med noen å dele tanker og erfaringer med.

 

Er 34 år, jobber fullt, har tre barn i barnehagealder. Sykler 3-4 økter i uka og største utfordringa er vel sjokoladen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dinamitt! Så kjekt at du vil være med. Det er alltid kjekt å komme inn på disse sidene og se at noen har kommentert på tråden.

 

30 kg ned er jo fantasstisk! Det viser at det er mulig. Jeg sliter ofte med følelsen at 20 kg er umulig å gå ned. Det føles litt urealistisk. Men det er jo ikke det. Det tar bare litt tid.

 

Men, så tenker jeg også; hva hadde alternativet vært? Slik som det var i det siste med overspising annenhver dag hadde jeg fort endt opp med å ha mye mer å gå ned om et år istedet for å stoppe den negative trenden og gått ned noe i stedet :)

 

Igår endte jeg kalorimessig på 1600 kalorier. Imorgen er det veiedag, så skal prøve å være superflink i matveien idag. Krysser fingre og tær og håper på litt nedgang.

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Så artig med mye aktivitet her. Lykke til med veiing i morgen. Jeg tror jeg skjerper meg en del bare ved at jeg går på vekta en gang i uka. Tar dere mål også?

 

I dag har jeg kjøpt bikinier. Hva er verre enn å prøve bikini i prøverom? Magen tyter ut og skikkelig sideflesk. Motiverer i alle fall til å gå ned en del kilo. Kanskje det hjelper om jeg begynner å ta sit ups daglig.

 

Vektnedgang på 30 kilo er jo helt utrolig! Så flink du er! Blir spennende å følge dere videre.

 

For min del er det blitt lite trening og mye mat denne uka, men det visste jeg. Får passe på i helga og ikke skeie ut for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dinamitt

20 kilo er ikke umulig. Man må vel bare ta det en kilo av gangen uansett hvor mye man skal ned.

 

Jeg har i alle fall lært utrolig mye på den tiden det har tatt, både om kosthold og om meg selv :) og som dere skriver lengre oppe i tråden så er det jo å holde vekten stabil som er det egentlig målet. Å gå ned i vekt er jo bare første etappe. Men jeg kjenner at jeg har veltig lyst å nå målet mitt snart. Føler meg på ingen måte trygg på at jeg klarer målet, eller å holde vekta stabil - derfor har jeg meldt med på nettkurs og håper å finne gode forumsvenner å dele motgang og medgang med...

 

Hvordan gikk det med veiingen i dag, j87? Jeg har veiedag på tirdag, så nå må jeg virkelig prøve å holde fokus i helga :)

 

Kjekt med ny bikini da, Pågangsmot! Selv har jeg ikke vært inne på tanken engang - synes egentlig det er ille nok med vanlige klær, selv om det har blitt mye bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Jeg tar ikke mål, men burde kanskje det :)Føler at jeg har krympet litt :) Kurs hjelper ofte på motivasjonen, det hjalp i hvertfall meg tilm å holde fokuset.

 

Endte på 1300 kalorier på torsdag, og klarte å gå ned 300g igår. Vekten viste 80,6 kg. Jeg var litt lettet. Jeg har dessverre spist over det jeg burde i gj. snitt i uken, lå på ca 1900 kal.

 

Det er for mye. Jeg skal være flinkere resten av uken og neste, skal være overkommelig å lande på 1600 i gj. snitt! Målet er å klare å gå ned minst 500g til neste fredag. Det skal gå!

 

Ble litt alkohol på meg igår, så da fløg kaloriene opp til 1900.

 

Idag er det dagen derpå, og allerede ligger jeg på 1500, huff.. Det er så vanskelig å ha viljestyrke og motivasjon til tider.

 

Jeg skal forsøke å ikke spise mer enn 2000 kalorier idag, så begynner jeg på ny frisk start imorgen

 

Håper dere har det fint :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Det går riktig vei, ned 700 gram denne uka. Det er jeg godt fornøyd med. Veier nå 76,1 kilo. Håper vektnedgangen fortsetter og at vekta stopper på 75-tallet neste mandag.

 

Innkjøp av nye bikinier var ren nødvendighet. Jeg hadde ingen fra før. Kastet den gamle fordi den var slitt, og jeg må ha sol på kroppen nå i sommer. Håper jeg går ned noen kilo til før ferien. Jeg er lei av å være så kraftig. Det er jo et mareritt å kjøpe klær. Synes ingenting kler meg. Og deprimerende når gamle sommerklær er for små. Det problemet har jeg hatt i noen år nå, og jeg har alltid et håp om å bli tynnere igjen. Derfor har jeg klær i alle slags størrelser liggende. Håper å kunne gå bruke de små sommerklærne neste år i alle fall.

 

Problemet mitt er nok trøstespising. Jeg synes mat er så godt, og i perioder der livet er litt tungt, er det lett å spise for mye. Høsten og vinteren er den verste tida å være sunn ...

 

Jeg har gått på to Grete Roede-kurs før. Det begynner å bli noen år siden, men jeg husker jo godt hva som skal til. Derfor har jeg ikke meldt meg på noe kurs nå. Jeg prøver på egenhånd først. Får se hvordan det går. Mulig jeg melder meg på kurs (kanskje internettkurs) til høsten.

 

Ønsker dere en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å holde fokuset om det er tungt til tider. Det kjenner jeg godt til. Det er så lett å ty til mat.

 

Igår var det en bra dag matmessig :) endte på 1400, og der skal jeg klare idag også.

 

Treningen vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få inn denne uken. Har datteren min og skal jobbe tidlig hver dag. Jeg kan evt ta henne med på treningssenteret siden de har barnepass, eller ta meg en sving med Jane Fonda treningsvideo fra 80-tallet :P

 

Ha det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Så flink du er med 1400 kalorier i dag!

 

Skjønner at trening blir vanskelig denne uka. Kan jo finne på litt hjemme eller være aktiv med barn. Jeg prøver å være litt ekstra aktiv i hverdagen, gå trapper i stedet for heis o.l. Men jeg tror matinntak er det aller viktigste for meg. Jeg har en tendens til å spise en 200 gram sjokolade når jeg vil ha noe godt. Det blir litt enten eller. Jeg må lære meg å nyte noen få sjokoladebiter og ikke spise en svær plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det pågangsmot. Igår endte jeg matmessig bra også på 1200 kalorier. Våknet idag uten sult, men da jeg kom fram til jobben var jeg kjempesulten. Jeg spiste en halv bigbite med dagens kylling fajitas.

 

Står på jobben og holder på å sovne, håper kreftene kommer snart :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dinamitt

Heisann! Kjekt med aktivitet her inne :)

Syns dere er flinke begge to jeg.

På dårlige dager der jeg syns jeg har spist mye - tenker jeg ofte tilbake på hvordan det var før jeg begynte på vektreduksjonen - jeg trykket nedpå sjokolade til alle døgnets tider og det var ikke små mengder. Masse middag og spiste alt jeg hadde lyst på hele tiden. Sammenlignet med dette er det ikke store utskeielsene jeg egentlig unner meg nå - men det viser vel bare at alt er relativt.

 

Jeg er 175 høy og veier i dag 79 kg. 9 Kg igjen til mål :)

 

Jeg skal spise ca 1700 kalorier og synes det er ganske vanskelig å holde seg innenfor....

Høres ut som om dere spiser enda mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Slik tenker jeg også til tider. Var mye mer spising før, i tide og utide og ofte alt for store mengder. Det er godt at det ikke er slik lenger. Uskeielsene blir uansett aldri så gale.

 

Dagsbehovet for mat ligger på 2100 kalorier ca, så i teorien skal jeg kunne spise det, uten å legge på meg.

 

Siden jeg har trent lite i det siste prøver jeg å ligge på 13-1600 hver dag. Det blir ca 2000 i helgene. ligger på gj. snitt 1600 kalorier per uke. Da vil jeg i praksis gå ned 500g per uke.

 

Det føler jeg at jeg kan klare. Nå er det bare litt ekstra trim som må jobbes med å få inn i den dagligdagse rutinen, og mye mer frukt og grønnsaker :P

 

Føler dessuten på meg at jeg vil gå mer ned denne uken :D Endte på 1400 kalorier igår.

 

Vi prates :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dinamitt

Flink du er! Tror ikke jeg har vært nede på 1400 noengang.

 

De siste dagene har jeg sklidd litt ut. Har søkt på ny jobb og vært litt stressa pga intervju, veldig usikker på beslutningen og det har ført til lite søvn. Kombinert med en skikkelig førkjølelse er resultatet at dette nok ikke blir min beste uke...

 

Nok klaging - i morgen er det tilbake til det sunne liv med dagbokføring:)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Håper det gikk bedre enn du tror på jobbintervjuet, Dinamitt. Lykke til!

 

Jeg teller foreløpig ikke kalorier. Likte ikke det da jeg gikk på kurs, men jeg må nok gjøre det etterhvert for å lykkes. Skal jo verken spise for mye eller for lite. Da jeg gikk på kurs for flere år siden var det perioder jeg spiste for lite og trente for mye, og da gikk jeg nesten ikke ned i vekt.

 

Denne uka har jeg nesten ikke trent, men jeg har vært flink i matveien til nå. Det er jo vanligvis vanskeligst i helgene.

 

Ha en fortsatt fin uke, flinke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Lykke til videre i uken dinamitt, får håpe ting løser seg ! Ikke lett når det er stress i livet å holde fokus på vekt å sunn mat.

 

Det er ofte ikke så lett i helgene :P det er lettere å senke skuldrene og "kose" seg litt. Jeg husker kurslederen sa at jeg bare burde tenke at det var en mandag på fredag, at det var like viktig å bare minne seg på hva en ønsker å oppnå.

 

Følelsen etter helgen er kjempegod om en bare skeier ut en dag feks :) Og det trenger ikke usunn mat for å kose seg. Hehe, jeg er helt elendig på dette. Men, de siste ukene har jeg klart å unngått å ha de alt for store utskeielsene. Jeg skeier ut hver dag føler jeg. Jeg spiser for mye loff og og alt for lite frukt, fisk og grønnsaker. Synest det er litt ork å planlegge alt.

 

På onsdag var det sommeerfest. Litt kake her og der, og vips så hadde jeg spist 2200 kalorier.

 

Igår derimot klarte jeg å stramme strikken uten å sulte og endte på 1000 kalorier.

 

Veiedagen er her, og jeg endte på 80.0 kg :D -600g fra sist uke. Er ikke all verdens nedgang. For jeg har tross alt mye å ta av. Men det er noe! Og jeg vet jeg klarer å få det til !

 

Denne helgen skal vi på leos lekeland, da har jeg tenkt å hoppe på trampolinen og teste ut litt forskjellig :)

Men, nå er det en time med Jane Fonda. Et lite kafe' besøk blir det med en venninne etterpå, og da er det kun kaffe på menyen for meg :)

 

Ha en fin dag videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Veiedag igjen og ned 600 gram. Veier nå 75,5. Det går riktig vei. Skeiet ut en del på lørdag, men godt å se at det ikke ødelegger alt. Jevnt over synes jeg at jeg er flink i matveien. Det blir ikke like mye trening hver uke som jeg skulle ønske, men likevel går jeg ned i vekt. Håper det fortsetter sånn fremover, og at jeg til jul og neste sommer føler meg vel. Jeg er så lei av å være overvektig, og vil ha en sunn og normalvektig kropp.

 

Jeg prøver å holde meg unna sjokolade og godteri (i alle fall de store mengdene). Spiste litt denne helga altså. Men nå spiser jeg enormt mye frukt og grønnsaker i stedet. Spiser store mengder bær og frukt med vaniljekesam eller limekesam hver dag. Kjempegodt! Og så har jeg oppdaget sorbet-is, som er utrolig godt og lite kalorier i. Anbefales også hvis dere ikke har prøvd.

 

Håper det går bra med dere og ønsker dere en fin uke!

I kveld skal jeg trene, så blir det en god start på uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Det har gått litt skeis her i matveien.. endte på nesten 2000 gj. snittlig forrige uke, og nå fortsetter den dumme trenden videre. Trodde jeg skulle klare det idag, men endte opp på 1800. Tenkte ikke klart da jeg bestemte meg for å spise middag på burgerking. en liten whooper-meny var 800 kalorier, og jeg hadde bare trengt 200-300 til kvelds.

 

Prøver igjen imorgen.

 

Gleder meg også til å føle meg lettere og sprekere, men nå sliter motivasjonen litt. Kunne ønske det var lettere å ta bedre valg.

 

Ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...