Gå til innhold

Ned 9 kg til jul!


Gjest jqulin
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært her maange ganger før. Lenge sia sist nå men har forstått meiningen med hold vekten forum!������ Har vært helt nedi 62 kg men roter det til! Sjekka idag og er 71.1 kg på 168 cm. Har ikke sjekka bmi enda men regner nesten med overvekt. Kommer til å skrive inn vekt,mat og trening!

Så er vi igang.... igjen!������

 

 

21 juli:

 

Vekt: 71.1 kg

Frokost:yoghurt med granola, frukt

Lunsj:salat med peppermakrell og cottage cheese

Mellommåltid: banan og mandler

Middag: stekt laks med ruccolacouscous

Dessert: easy mcdream

Kvelds: lavkarbo rundstykke med peppermakrell og oregano

 

Trening: 10 min romaskin, 50 min vektløfting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått trent idag men nokså stiv etter igår så jeg venter til imorra! Ellers alt bra!😃

 

Frokost: frokostgrøt med rørt syltetøy

Lunsj: 3 knekkebrød med leverpostei

Mellomåltid: mandler,banan og pære

Middag: hjemmelaga våruller med couscous og sweet chili sauce

Kveldskos for å feire mannen: 1 lite glass baileys(FY!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde bursdag igår som vi har feira idag siden jeg jobba igår kveld! Da blir det selvfølgelig litt ekstra kos MEN fikk trent idag så har ikke så veldig dårlig samvittighet!

 

Frokost: yoghurt med granola

Lunsj: 2 Brødpletter med rørt syltetøy og peppermakrell med oregano

Middag: fylt kyllingfilet med erte og pastasalat

Dessert: 2 jorbæréclaire

Kvelds: frukt og nøtter og 1 brødplett med spekeskinke

 

Trening: løpt 6 km på 46 min! Benkpress etterpå!í ½í¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og da min veiedag og blei grei nedgang!☺ Idag er det seinvakt igjen og det er på jobben jeg har de største fristelsene! Men jeg er motivert så tror det skal gå bra!

 

24 juli:

 

Vekt: 69.9 kg

Frokost: yoghurt med granola

Mellommåltid: eple og nøtter

Lunsj: 2 brødpletter med peppermakrell og oregano

Middag: spagetti og kjøttsaus (greteroede)

Kvelds: 3.33 carlsberg

 

Trening: Sprang i 10 min. Vektløfting 50 min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kommet godt inni helga og den starta så som så! Fikk ikke sove inatt i det hele tatt!! Sleit skikkelig! Sist gang jeg så på klokka var den 5 på morran så endte opp med å sove 2.5 time! Begynte allikavel dagen med en liten fjelltur.. Kjente det var hardt i førsten men våkna etterhvert! Nå er sofaen funnet og planlegger en liten lur her! Ellers blir dagen rolig og det er godt for det er jobb igjen imorra! God helg!☺

 

Frokost: yoghurt med granola

Lunsj: 2 brødskiver med leverpostei og spekeskinke(smakte ekstra godt på fjelltoppen!)

Mellommåltid: pære og hasselnøtter

Middag: kyllinglasagne med salat

Kveldskos: et glas rødvin og litt mørk sjokolade og popcorn

 

Trening: 1.5 time fjelltur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga over! Litt uggen form etter å ha endelig sove tungt inatt + et glass rødvin igår men har greid å kommet meg på treningssenteret allikavel!☺ Har seinvakt idag så dagen flyr til jeg skal på jobb! Må lage middag før jeg reiser!

 

Frokost: 2 brødskiver med peppermakrell og oregano

Lunsj: yoghurt med granola

Mellommåltid: pære,hasselnøtter og banan

Middag: pølsegryte (greteroede)

 

Trening: 10 min springe og 50 min vektløfting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag idag og det gikk i å ha katten til dyrlegen en tur, handle inn til hele uka, klippe gresset og vaske klær. Nå mangler småstuss rundt blomsterbed og ein gåtur i skogen! Knallfint vær så må prøve å være mest mulig ute!☺

 

Frokost: kjøleskapsgrøt med eplemos og nøtter

Lunsj: bløtkokt egg + 2 sesam ryvita med ruccola, majones, kalkun krydderskinke og gressløk

Mellommåltid: lite rundstykke med rørt jordbær

Middag: Kryddersild med eplekesam, et glas øl

Dessert: easy filippa

Kos i sola: en halvliter

Kvelds: yoghurt med granola

 

Trening: gåtur i skogen. 3.3 km på 30 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart klar for seinvakt! Blir litt planlegging for å få til maten når jeg jobber sent.. jobber mye sent denna uka. Men jeg lager middagen på dagen så mannen min bare kan varme den opp så tar jeg med meg min porsjon på jobb så får jeg spist i 6-7 tida! Funker så lenge motivasjonen er der!☺

 

Frokost: yoghurt med granola

Lunsj: 2 brødskiver med leverpostei og rødbeter

Mellommåltid: pære, eple, mandler

Middag: svin tikka pita (greteroede)

Dessert: 1/2 vaffel med rørt jordbær

Kvelds: 2 speltlomper med salat og skinke +pære

 

Trening: jogga 7.2 km på 50 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt dårlig spising idag.. har vært på sjukehus og tatt vevsprøve av underlivet. Var kjempflinke folk og gikk veldig bra. Får svar innen 1 mnd på om jeg må fjerne livmorstappen! Så ingen trening idag... skal prøve meg imorra!

 

Frokost: yoghurt med granola

Lunsj: 3 speltlomper med skinke

Mellommåltid: pære

Middag: 1 tomatsuppe med makaroni og 1 pannekake med blåbær. 1 lite stk bacon

Dessert: 2 rosinboller (fy fy men gutta hadde baka så måtte smake☺)

Kvelds: 1 brødskive med leverpostei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått i ett med trening,husvask, middaglaging og rett på seinvakt. Detta har resultert i litt for lite matinntak men får bli bedre imorra!

 

Frokost: yoghurt med granola

Lunsj: 2 speltlomper med skinke

Mellommåltid: 1 hvetebolle og 1 pære

Middag: kyllingwok (greteroede)

Kvelds: 2 speltlompe med skinke

 

Trening: 15 min romaskin, 40 min styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nedgang og litt nedtur på motivasjonen. Følt selv at uka har gått bra med både mat og trening men men... håper det løsner! Har ikke lyst å spise noe mindre heller! Motivasjonen på trening sviktet idag men ble resten av husvasken og seinvakt!

 

Dato: 31 juli

 

Vekt: 69.5 kg

Frokost: havresuppe med sukker(fy)

Lunsj: 3 knekkebrød med hvitost og kaviar

Middag: tacosalat

Kvelds: brødskive med rørt jordbær +banan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidshelg!:(/>

 

Frokost: 2 brødplett med jordbærsyltetøy og hvitost

Mellommåltid: banan og pære

Middag: spekepizza (greteroede)

Kvelds: kokt egg med røkelaks,majones og agurk

Kveldskos etter jobb: new energy

 

Trening: 10 jogging, 50 min styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle dager! Hadde fri igår så da bli det handle inn mat til hele uka, bake grovbrød og sjokoladekake (greteroede oppskrifter) lage granola, rydde i boden,rydde i fryseren,planlegge oppussing av romma til gutta! Dagen flydde kan du si! Idag har jeg vært på trening,rydda i den andre boden og skal snart på seinvakt men får vel lage middagen først!

 

Frokost: yoghurt med granola

Lunsj: 2 grovbrød med havregryn med skinke,ost og eplemos

Mellommåltid: banan, eple

Middag: pølsesuppe

Kvelds: 2 rugsprø med ost

 

Trening: jogg 10 min,styrke 50 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei! Lenge siden jeg har skrivi her! Gått i ett!☺ Fredag skulle jeg veie men men glemte helt av det! Skulle på hytta så det gjekk i pakking! Var utrolig slapp fredag.. prøvde oss på en liten gåtur på ettermiddagen men beina var tunge som bly! Lørdag var jeg bedre så da ble det fjelltur på oss! Brukte 4 timer! Akte på snø og møtte reinsdyr!☺ Idag er det hverdah igjen.. kom hjem igjen igår! Skal straks på seinvakt men motivasjonen til det, finnes ikke!☺

 

Frokost: 2 rugsprø med skinke. Yoghurt

Lunsj: 3 rugsprø med makrell i tomat. Pære

Mellommåltid: 0.5 vaffel

Middag:spekepizza (greteroede)

Kvelds:2 rugsprø med salami

 

Trening:jogga 3.33 km på 20 min + 40 min styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :rolleyes:/>

Jeg har så lyst til å trene styrke jeg også og ser at det gjør du mye og lenge. Vil du dele litt erfaringer med meg?

 

Klem Blå Blomst.

Det kan jeg!☺ Hva vil du vite?☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig klart en milepæl idag! Klarte jogge 9.19 km på 1 time på tredemøllen idag! Svetten rant og venstrefoten stivna på slutten men ga me ikke! Herlig følelse! Mye lettere å springe en time ute med idag regna det så da ville jeg prøve! Og det gikk knallbra!!☺

 

Frokost: 2 havre knekkebrød med makrell i tomat

Lunsj: 1 rugsprø med multesyltetøy, 2 rugsprø med skinke

Mellommåltid: frukt og gulrot

Middag: spagetti og kjøttsaus (greteroede)

Kvelds: 2 rugsprø med hvitost og en øl

Turkos: 5 kjeks

 

Trening: 9.19 km på 60 min jogging

Vart kveldstur ikveld! Vart invitert med på en fjelltopp så det ble en tur på 2 timer! Jammen brent opp over 1000 kcal idag!☺ Moro!! Men.. Nå er jeg litt stiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Heia, god morgen. Du er sikkert superstøl i dag vil jeg tro! Så utrolig bra jobba! jeg jogger også en del men har fått så vondt i leggene.... Etter en joggetur har jeg brukt å ta litt styrke på matten her hjemme. Sit-upps, armhevinger og knebøy. Trener du styrke hjemme eller på senter? trener du hele kroppen? Er det noen øvelser du liker ekstra godt? Jo, jeg har også kjøpt meg manualer på 2 kg som jeg bruker en del. Jeg er generelt svak i kroppen, spinkel selv om det skjules godt ;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, god morgen. Du er sikkert superstøl i dag vil jeg tro! Så utrolig bra jobba! jeg jogger også en del men har fått så vondt i leggene.... Etter en joggetur har jeg brukt å ta litt styrke på matten her hjemme. Sit-upps, armhevinger og knebøy. Trener du styrke hjemme eller på senter? trener du hele kroppen? Er det noen øvelser du liker ekstra godt? Jo, jeg har også kjøpt meg manualer på 2 kg som jeg bruker en del. Jeg er generelt svak i kroppen, spinkel selv om det skjules godt ;)/>

 

Ha en fin dag!

Takk for det!☺ Har faktisk gått bra idag! Kjenner det mest i lysken! Er nok bra man rører seg en del "dagen derpå"! Jeg trener på senter.. føler jeg trenger det for motivasjonen sin del! Trener hele kroppen men har fokusert en del på armer! Ellers har jeg en dag i uka jeg trener core. Forskjellig typer av planken og div. Det jeg liker best med styrke er knebøy og benkpress! Man bedrer seg så fort i det ellers sittende roing,arnoldpress,nedtrekk,ezbarcurls... vanskelig å forklare alle men søk det opp!☺ Har aldri vært så god på kondisjonstrening og jogging så den timen på tredemølla var stort for meg! Moro å ha noen mål å se fram til!☺ Veit ikke om dette var noe til hjelp men det er ihvertfall sånn jeg gjør det!☺ Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært shoppingdag,bake brød og vaskebil +div anna husarbeid! Rekker ikke bli støl!☺

Har tatt med gutta mine for å handle inn til nytt skoleår! Må si det skal bli godt med rutiner igjen gitt!☺

 

Frokost: havregrøt med blåbærsyltetøy

Mellommåltid: smoothie og eple,knekkebrød med leverpostei

Lunsj: 2 speltlomper med skinke

Middag: lakseburger på potetsalat(greteroede)

Kvelds: yoghurt med blåbærmusli

 

Trening: shopping☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott sommerdag idag! Var på 0 grader idag tidlig da! Høsten sniker seg på! Seinvakt idag så da går dagen i ett!☺ Trening,husvask,middag,jobb! Bra en har fri imorra.. da skal resten av husvasken taes!

 

Frokost: 2 sesam ryvita med røkt laks.1 gl ekstra lettmelk

Lunsj: 2 brødskiver med skinke og rørt jordbærsyltetøy uten sukker

Mellommåltid: pære, klementin

Middag: gryte med sopp og squash,potetmos(greteroede)

Kvelds: yoghurt med granola

 

Trening: 10 min jogg, 35 min styrketrening, 10 intervall jogg oppoverbakke,15 min massasjeseng☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei igjen og takk for svar :)

Du er virkelig i godt sig må jeg si. Har ikke lest hele tråden din men det skal jeg gjøre straks jeg har tid en kveld. Den treningen du gjør er jo genial. Kombinert styrke og kondisjon er jo helmax. Tenker du føler mye velvære for tiden. Gode valg på maten også. Herlig!

 

Selv har jeg vurdert treningssenter men vet av erfaring at det ikke vil bli benyttet over tid. Jeg har jogget en del i hele ferien pluss tatt enkel styrke på matten på gulvet. Desverre er ferien over og jeg føler ikke at jeg orker å trene noe...... Men men. Håper å være i gang neste uke...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for svar :)/>

Du er virkelig i godt sig må jeg si. Har ikke lest hele tråden din men det skal jeg gjøre straks jeg har tid en kveld. Den treningen du gjør er jo genial. Kombinert styrke og kondisjon er jo helmax. Tenker du føler mye velvære for tiden. Gode valg på maten også. Herlig!

 

Selv har jeg vurdert treningssenter men vet av erfaring at det ikke vil bli benyttet over tid. Jeg har jogget en del i hele ferien pluss tatt enkel styrke på matten på gulvet. Desverre er ferien over og jeg føler ikke at jeg orker å trene noe...... Men men. Håper å være i gang neste uke...

 

Lykke til!

Tusen takk!☺ Ros gir motivasjon!!☺ Ingen vits å betale dyre dommer hvis det ikke blir brukt! Kan jo trene hele kroppen uten det! Jogging og anna kondisjonstrening er jo knall for å forbrenne fettet vi har lyst å bli kvitt. med styrke øker jo forbrenning og strammer oss opp så klarer man kombinere det, er det supert! Pleier å ta kondisjon og styrke litt for seg selv. Når jeg varmer opp til styrketrening eller coretrening tar jeg det ganske rolig. Man må jo finne motivasjonen og de rutiner som passer for seg selv! Lag et opplegg som passer for deg og skriv det i almanakken så blir det mer bindende!☺ MEN har også opplevd å trene på null energi og motivasjon og da ender man bare opp med en strekk her og en skade der!☺

Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veidag og en natt uten søvn!!

Fornøyd med ukens resultat! Regner med jeg hadde litt mer oppgang etter sist helg! Inatt var det atter en natt uten søvn... litt skremmende jeg får sånn! Ikke lenge siden sist! Sovna litt ved 8 tida idag tidlig og oppatt kvart på 9 med gutta!☺ Er ikke så gammel så burde vel ikke begynne med sånt!:( Men men svimmel,kvalm og en følelse av promille kom jeg meg allikavel på trening! Liten klapp på skulderen der!☺ Skulle egentlig vaske hus idag men solen skinner og jeg er trøtt som en dupp!

 

14 aug

Vekt:68.9 kg

 

Frokost: granola med yoghurt

Lunsj: 1 brødskive med eggerøre og røkt laks

Mellommåltid: klementin,eple

Middag: tortillapizza med pulled pork(greteroede)

Kvelds: ?

 

Trening: 20 min jogg, 40 min coretrening

 

Ned 2.2 kg av 9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetrøtt igår og var så utrolig sulten så endte opp med en smell på kvelden! Ble aldri mett!!! Ble et par brødskiver og speltlomper for mye! Spiste IKKE godteri da men ble nok for mye kalorier.. orka ikke kjempe mot sulten når jeg var så trøtt! Sånn.. da var det ute av verden!

Idag var det opp tidlig på jobb og rydda i garasjen vi driver å bygger etter middag!☺ Etter barna har lagt seg skal vi voksne kose oss! Ikke med godteri altså... har virkelig lyst å kutte ut godteri noen uker!

 

Frokost: granola med yoghurt

Mellommåltid: klementin

Lunsj: 2 brødskiver med ost, pære

Middag: Tacosalat

Kveldskos: ovnsbakt eple med crispy lokk(greteroede)med vaniljekesam og litt fruktcoctail+ 2 glass vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...