Gå til innhold

Ned 15 kilo


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Her er jeg! Desverre kan man vel nesten si, men sånn har det blitt. Etter å ha nådd målvekta mi i 2010 ( 75 kilo ), så har det sakte men sikkert gått feil vei igjen. Overspising og ingen trening har ført til + 15 kilo. Jeg velger å ikke grave meg ned, men heller ta tak. Jeg har begynt på GR nettkurs, og nå skal de forbanna 15 fleskekiloene av <_</

 

Hvem er jeg? Kvinne, nettopp fylt 40, gift, to halvstore sønner. Jobber som jordmor.

 

Hva motiverer meg for å nå målet?

- bedre helse

- se bedre ut ( masse nye klær )

 

Hvordan skal jeg nå målet?

- daglig registrering av mat her på GR. Meny 2.

- minimum 30 min bevegelse hver dag

 

Når skal jeg nå målet? Aner ikke, jeg tar en kilo av gangen. Men jeg ønsker å ihvertfall nærme meg målet ved juletider... :rolleyes:/>

 

Jeg er 174 høy og veier i dag 90,8. Startet på 91,3 forrige uke. Målet er 75 kilo.

 

Første delmål er å se 89-tallet, helst på neste veiedag som er til mandag.

 

Jeg ser at det er liten aktivitet her inne desverre. Jeg kommer til å skrive litt for meg selv hver dag. Hyggelig om flere slenger seg på B)/

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg henger meg på denne tråden.

Litt om meg:overvektig meste av det voksne livet,2voksne barn,4barnebarn+mann.Han får være med han og...hehe.

 

Jobber som hjelpepleier i full stilling

vekt i dag er 82,8.Sikkert minst 15kg for mye.

Har vært med på slankekrigen i 2perioder.

Vekta går pent nedover.så det er bare å være tålmodig.

 

Jeg må også ha meny 2.

Da sier tvi tvi til en aktiv høst/vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Hei!

Jeg henger meg gjerne på denne tråden. Målet mitt er å få en normalvektig BMI, og det betyr at jeg må ned i overkant av 10 kilo. Det er først og fremst helsa jeg tenker på, men jeg ønsker selvsagt også å føle meg vel (og finne klær som passer).

 

Jeg veier i dag 74,7 kg (er bare 1.60 høy). Jeg har gått ned nesten 4 kg etter 18. mai. Jeg har gått på Grete Roede-kurs for en del år siden, og teller faktisk ikke kalorier nå. Men jeg passer på hva jeg putter i munnen. Jeg er glad i å trene, men utfordringen er å få tid til å trene nok i en travel hverdag.

 

Jeg har også veiedag mandager.

 

Veldig fint med en tråd det er aktivitet på. Jeg tror jeg skjerper meg når jeg rapporterer til andre :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gaardsfrua

Hei hei

 

Jeg vil gjerne slå følge med dere. Veide meg på morgenen i dag og da viste vekta 76,7 kg. Målet mitt er å komme meg ned til rundt 65 kg.

 

Nå er det fokus på sunnere mat, regelmessige måltider og mer fysisk aktivitet. Planlegging er nøkkelen for at jeg skal klare å gjennomføre, og derfor har jeg akkurat planlagt maten for morgendagen ðŸ‘ðŸ¼

 

Vil være en aktiv, sprek og glad mamma og kone 😊

Vil passe inn i bunaden til 17. mai 🇳🇴

 

~ lene ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Så hyggelig med mye aktivitet her inne! Jeg vil også gjerne få bunaden på igjen i mai. Og til jul håper jeg å ha gått ned en del kilo. Jeg er altfor glad i mat og spiser for mye. Mengden mat er nok hovedproblemet. Dessuten trøstespiser jeg mye i perioder, særlig på høsten og vinteren. Det er lettere å komme seg ut på tur og være i aktivitet vår, sommer og høst. Og så sliter jeg med å forsyne meg bare litt med søtsaker. Det blir gjerne en 200 gram sjokolade eller ingenting ... Må lære meg kunsten å ta noen få biter og være fornøyd med det.

 

Blir spennende å følge dere framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Så hyggelig med mye aktivitet her inne! Jeg vil også gjerne få bunaden på igjen i mai. Og til jul håper jeg å ha gått ned en del kilo. Jeg er altfor glad i mat og spiser for mye. Mengden mat er nok hovedproblemet. Dessuten trøstespiser jeg mye i perioder, særlig på høsten og vinteren. Det er lettere å komme seg ut på tur og være i aktivitet vår, sommer og høst. Og så sliter jeg med å forsyne meg bare litt med søtsaker. Det blir gjerne en 200 gram sjokolade eller ingenting ... Må lære meg kunsten å ta noen få biter og være fornøyd med det.

 

Blir spennende å følge dere framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, så bra med aktivitet her inne!

Lurt å sette seg mål som noen av dere har gjort, feks inn i bunaden :rolleyes:

Jeg har et konkret mål om å nå en viss vekt innen 14.11, nå i første omgang. Hvorfor? Jo for da skal jeg ha et heidundranes 40-årslag. Da vil jeg føle meg fresh og fin. Det kommer mange gjester og en del av de ser jeg ikke så ofte. Jeg vil ikke at de tenker: herregud så feit hun har blitt, da... :blink: .Jeg vil heller at de skal tenke WOW! :D Så enkel er jeg, liksom ....

 

Vet dere hva? Jeg skal begynne på spinning. Egentlig ikke min favoritt, men det brenner jo sykt med kalorier, typ 600 på en 50-minutters økt. Og så har jeg artrose i føttene som gjør at jeg får veldig vondt etter saltimer og mølle. Spinning derimot er jo skånsomt for føttene ( men ikke for rompa.... :blink: ), så fra i morgen er det opp på sykkelen. Oppdatering kommer! :P

 

Ønsker dere alle en fortreffelig helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning gikk kjempefint! Det var faktisk DIGG å bruke kroppen skikkelig, og svetten rant nedover armer og rygg. Ikke fikk jeg vondt i rompa heller. Ny økt i morgen ;)

 

Har nettopp inntatt tre speltlomper med krydderost, skinke og masse salat, tomat og rødløk. Nam!

 

Ha en fin lørdag!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med trening som man liker og som gir effekt :P

jeg har også artrose,ble operert i høst og i våres.Joda jeg vet hvor vondt det kan være å belaste.men tross alt er gåturene mine 2-3mil i uka helt greie.Litt styrketrening med vekter/strikk hjemme på stuegulvet er ok et par ganger i uka :D

 

Det har vært barnebarnsdag i dag,så jeg er litt sliten etter det,for et aktivitetsnivå.Men det er vel for at de er friske :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Så moro at du har begynt på spinning. Jeg har ikke våget det ennå, men kanskje jeg skulle gjort et forsøk. Trener på Sats, så jeg har muligheten. Liker godt saltimer (styrke/kondisjon).

 

Hvordan gikk veiingen i dag? Jeg har gått ned 600 gram, så det går rette veien. Er fornøyd med det etter en sommer der vekta har stått på stedet hvil.

 

Det er viktig å sette seg mål, ja. Jeg har mange mål der bunaden er en av dem. Jeg har mange klær i skapet som jeg har lyst skal passe igjen en vakker dag.

 

Ønsker dere en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :rolleyes:

vekt i dag er 82,5kg det er noen hundre gram ned.

Jeg har ikke fått gått så mye som planlagt pga vond artrose i fot som skal opereres senere i høst/tidlig vinter. B)

Jeg håpet å gå ned endel kilo før det skal skje,for da er det stillesitting og krykkebruk noen uker. :o

 

så her er det bare å forsette etter beste evne.....

Stå på alle sammen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Hvordan går det med dere? Jeg er veldig fornøyd. Veide i dag tidlig 72.8 kg. Startvekten var 78.5, så jeg har snart gått ned 6 kg. Det tar tid. Har jo holdt på i 3 måneder, men jeg føler meg alt mye mer vel. 10 kg igjen til er målet. Men i første omgang skal jeg være kjempeglad den dagen jeg veier under 70 kg.

 

Håper det går bra også med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg! Desverre kan man vel nesten si, men sånn har det blitt. Etter å ha nådd målvekta mi i 2010 ( 75 kilo ), så har det sakte men sikkert gått feil vei igjen. Overspising og ingen trening har ført til + 15 kilo. Jeg velger å ikke grave meg ned, men heller ta tak. Jeg har begynt på GR nettkurs, og nå skal de forbanna 15 fleskekiloene av <_</>/>/

 

Hvem er jeg? Kvinne, nettopp fylt 40, gift, to halvstore sønner. Jobber som jordmor.

 

Hva motiverer meg for å nå målet?

- bedre helse

- se bedre ut ( masse nye klær )

 

Hvordan skal jeg nå målet?

- daglig registrering av mat her på GR. Meny 2.

- minimum 30 min bevegelse hver dag

 

Når skal jeg nå målet? Aner ikke, jeg tar en kilo av gangen. Men jeg ønsker å ihvertfall nærme meg målet ved juletider... :rolleyes:/>/>/>

 

Jeg er 174 høy og veier i dag 90,8. Startet på 91,3 forrige uke. Målet er 75 kilo.

 

Første delmål er å se 89-tallet, helst på neste veiedag som er til mandag.

 

Jeg ser at det er liten aktivitet her inne desverre. Jeg kommer til å skrive litt for meg selv hver dag. Hyggelig om flere slenger seg på B)/>/>/

 

Marlena

Hei Marlena

Jeg skal følge deg utover. Vi er i samme vektlasse(jeg 88 kg) og høyde (jeg 1,75), og jeg startet på GR nettkurs i går 18/08. Gikk på GR kurs og nådde målvekt for 14 år siden. Holdt meg faktisk til for ca 3 år siden. Jeg gikk da ned 35 kg, så har ikke gått opp alle igjen. GR funket da, og jeg er helt sikker på detta skal gå vegen ;)

 

Jeg skal også trene spinning og noe styrke.

Jeg er dog 5 år eldre enn deg, men alder ingen hindring :)

 

Gleder meg å følge deg fremover.

Masse lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dere høres ut som flotte damer som vil komme frem til målet :-) Så da håper jeg dere har plass til meg også.

 

Jeg er også 40, alenemor med litt lite fritid og alt for mye jeg har lyst til å gjøre.

 

Da jeg startet i sommer viste vekta 81, og det er alt for mye. Nå har jeg kommet til 76, synes ikke speilbildet er særlig samarbeidsvillig, men gleder meg stort over at kroppen må være forandret likevel, for stadig flere av klærne er passe (eller i hvert fall mulig å få på :-))

 

Med litt flaks og litt ler standhaftighet enn jeg egentlig har er målet 65 kg til jul!

 

 

Hell, lykke og god fremgang ønskes dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nettenette

Hei! Jeg har sett litt etter noen jeg kan motiveres av, så dette ser lovende ut! Jeg startet i slutten av juli på 86 kg :unsure:/> . Har klart å kommet til 83,5 kg, men putter innpå ukritisk igjen nå. Hvorfor? Har altfor mange unnskyldninger. MEN: jeg har et delmål på 79 kg, og et endelig mål på 73 kg som er en helt grei trivselsvekt for meg. Jeg er 1.73 cm høy. Jeg ønsker å klare dette før mai 2016, gjerne før....

Det som fungerer for meg er å bytte ut brød med knekkebrød, og droppe godis i hverdagen. I starten kjøpte jeg masse frukt og grønt jeg knasket på. Nå er godteskapet fylt opp, og jeg må skjerpe meg igjen. Jeg er VELDIG glad i sjokolade, kake, potetgull etc.

 

Fra mandag er det full skjerpings igjen. Jeg veier meg onsdager. På innsiden av godteskapet har jeg hengt opp skjema for vektregistrering... ;)/>

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

God morgen alle sammen! Jeg har veiedag i dag, og det gikk veldig bra. 700 gram ned. Er veldig fornøyd. Litt over 2 kg til, så er jeg under 70 kg. Denne uka har jeg trent lite, men vært veldig flink i matveien. Det er ingen tvil om at det er maten jeg må ha fokus på. Trening er godt for kroppen, men jeg må trene veldig mye for at det skal ha noe å si for vekta.

 

Jeg veier nå 6,5 kg mindre enn i midten av mai. Jeg føler meg mye mer vel med meg selv, klærne sitter bedre og jeg har mer overskudd. Er rett og slett i bedre form. Men jeg har fortsatt 10 kg igjen til målet. Håper jeg kommer meg dit og klarer å holde vekta stabil.

 

I kveld skal jeg trene, og det gleder jeg meg til.

 

Ønsker dere alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Velkommen hit, ståpåjenta3 (selv om det ikke er jeg som har startet tråden). Selv går jeg ikke på kurs, men har gått på Grete Roede-kurs for en del år siden. Jeg synes det er stor motivasjon å være med i dette forumet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

Tusen takk, jeg veide 91,1 på kurset i går, første kurskveld, og fikk beskje dom å spise 1900 kalorier, jeg synes det er sykt mye når jeg bare er 1,62 høy men jeg skal gi det en sjanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PÃ¥gangsmot

Det er nok lurt å høre på kurslederen. De har masse erfaring. Det er jo det som er det fine med Grete Roede. Man spiser normal, sunn mat og går ned i vekt uten å være sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nettenette

Jeg veide meg i går, 83,9 kg, og altså bittelitt opp... Jeg ønsker sterkt å komme under 80-tallet snart, og jobber med kostholdet. Det er veldig motiverende å lese om dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...