Gå til innhold

Ned 5 kg til jul! Noen som er med?


Anbefalte innlegg

Jeg ser det er flere her inne med mål om å veie 5 kg mindre til jul. Hva med en felles motivasjonstråd? :) Det er så mye lettere når vi er sammen! Her inne poster vi resultater, skryter av oss selv og andre, deler frustrasjoner og får støtte og hjelp til å holdtere de vanskelige valgene, spesielt med tanke på den kommende adventstiden :o Det er ca 9 uker igjen til jul. Det vil si man må ned 0,55 kg i uken. Det skal vi klare, sant? :D

Resultater kan postes slik:

 

Mål: 5 kg

Samlet nedgang: xx

Gjenstår: 9 uker/ 5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke på sofaen med strephals og ørebetennelse er ikke resultatet det beste denne uken, men litt ned er jo bedre en ikke noe. Startvekten ble 75.9 forrige mandag. I dag viste vekta 75.6, kun 300 gram ned. Satser på bedre resultater neste uke ðŸ‘😊

 

Mål: 5 kg

Samlet nedgang: 0.3 kg

Gjenstår: 8 uker/ 4.7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært veldig vanskelig, og det har egentlig gått ganske dårlig 😔 Har vel sjeiet ut hver dag :blink: Ødelegger fullstendig for meg selv! Gjør det kjempebra hele dagen, men så kommer kvelden.. Hvordan skal jeg klare å bygge opp utholdenheten rundt å ikke sprekke?? Jeg vet jeg høres fullstendig håpløs ut, og jeg føler meg egentlig sånn også. Det er jo dette som er grunnen til at jeg ALDRI når målet 😭 Det eneste positive er at jeg egentlig er en evig optimist, og jeg har (egentlig) trua, selv om jeg ikke akkurat har mållinjen i sikte..

Men, det er derfor jeg har satt et oppnåelig delmål. Og det kan fortsatt nås selv om tiden begynner å bli knapp.. Jeg får bare bite tenna sammen og tåle at vekta ikke blir å like i morgen, så får jeg jobbe hardere neste uke. 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag var ikke for ille - litt ned faktisk :) 200 gram ned er jo fantastisk bra etter uken som har vært. Men det er irriterende å tenke på hvor godt resultatet kunne ha vært dersom jeg ikke hadde skjeiet ut hver dag. Nå skal jeg jobbe hardt og ikke kose meg (med snop) før på lørdag.

 

Mål: 5 kg

Samlet nedgang: 0.5 kg

Gjenstår: 7 uker/ 4.5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Ja jeg vil også gå ned 5 kg før jul - og vil gjerne kjempe sammen med deg B) Ja for det er jo en liten kamp. Har forsøkte flere ganger, klarer å gå ned litt, men så finner kiloene tilbake til meg igjen. Jeg har pleid å veie meg på onsdager - så i morgen er det tid for vekta igjen. Målet mitt er å gå ned 10kg før sommeren. Nå vet jeg at det er en del utfordringer når det kommer til kost i tiden fremover. Men om jeg holder litt fokus - så trenger jeg jo ikke å ta helt av. Satser en del på trim også. Har kjøpt meg en trimsykkel og et treningsstrekk. Har i dag syklet 30 min, samt gjort styrkeøvelser i 15 min. Har plan om å sykle 30 min hver dag og gjøre styrkeøvelsene annen hver dag. Håper det blir bra og at jeg klarer dette. Hvordan får du opp den flotte kurven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne gå ned 5 kg før jul...men det er nok ikke realistisk! Begynte for 1,5 år siden og har gått ned 8 kg totalt. Innimellom var det nesten 1 år jeg ikke tok så mye tak - helt til jeg så at vekten begynt å snike til seg noen hundre gram oppover i slengen. Trodde jeg ville være på matchvekt nå, men ser at jeg har noen kg til å ta av. Jeg er motivert, ikke såååå glad i godteri, men glad i rødvin, pizza og sofa ;-)

 

Tenker at all bevegelse nå gjelder, og vil gjerne se 61 tallet....men det er jammen ikke så lett :blink:/> :angry:/>

 

Får håpe vi klarer å motivere hverandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg henge meg på?:-)

 

Jeg skal også ned 5 kg. Trener jevnt 3 dager i uka og jobber med å spise mindre sjokolade og ca 400-450 kcal til middag. De andre måltidene går veldig bra. Ærverdige å ligge på 1450-1500 kcal, det har jeg fått litt ned med tildligere.

 

Jeg veide 70,0 kg på mandag.

Til morran i dag var jeg 69,2:-)

God start, men jeg var så sinnsykt fysen etter jobb (hadde spist et godt mellompåltid med havre knekkebrød med kalkun og Acocado, samt en gulrot, men jeg tenkte bare på non stop.. Selv om ikke det er favoritten engang :blink:

Så da ble det et par never, ca 60 gram..

 

Men trening og back om track i morra!;)

Har vanligvis veiedag på fredager, så det blir en kort uke det her da.

 

Start: 70,0 kg

Uke 1:

 

Ellers er jeg 34 år snart, gift 2-barnsmor som jobber som Ped.leder i bhg.

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så deilig å være skikkelig i gang!

Nå SKaL jeg klare målet mitt! Er så lei av å gå ned 2 kg for så å gå de opp igjen, og begynne på'n igjen hele tida. Dette skal være varig.

Jeg er 1,65 høy og bør ikke være mer enn 65 kg. Kanskje jeg tar et par kilo etter det, men målet er hvertfall 5, og å bli sterkere og strammere. Da er ikke den vekta fullt såå viktig.

 

I dag avspaserte jeg rett etter lunsj, og dro hjem og rydda litt før jeg tok på meg joggesko. Synes det er fryktelig vanskelig å trene etter jobb. Sliten i beina og liker best å trene kl 19-19.30, da har kroppen kommet seg litt. Jogga 5,5 km og hadde et kvarter styrke i stua etterpå med strikk og vekter.

Men, mannen min er på landskamp i dag og torsdag er treningsdagen min. Skipper jeg den, er det lett å skippe neste og. Nå sitter jeg i sofaen med en veeeeldig god følelse til veiing i morra :-)

 

Tenkte jeg skulle skrive hva jeg har spist i dag (går mye av det sanne i løpet av en dag, bortsett fra middagen.

 

Frok: 45 GR havrefras med 1 ss rosiner, 2 dl melk og 2 ss blåbær (dette har jeg hver dag)

Mellom: 1 havre knekkebrød med Acocado, kalkunskinke og paprika.

Lunsj: 2 knekkebrød med avocado og kalkun (ble visst det samme der i dag)

Mellom 2: 110 GR gresk yoghurt m/10 Mandler og litt akasiehonning

Middag: 120 GR mager kjøttpølse m/hjemmelaga potetstappe av søtpotet, gulrot og vanlig potet, samt grønnsaker

Kvelds: 1 Rugsprø m/ Fløtemysost og et eple

Dette var ca 1400 kcal. Mangler litt frukt, så tar meg nok en persimon etterpå :) De er så gode!

 

Hva spiser dere ila en dag?

 

Ellers har jeg gått 18000 skritt i dag :)

 

I morra er det veiing og jeg er spent!! Blir bare siden mandag på denne første, men jeg liker best å veies på fredager.

 

God torsdag!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Så koselig at vi har blitt en liten gjeng her inne :D Alltid godt å være flere!

 

Påtide: Uff, ja. Jeg synes hvert eneste gram er en kamp. Synes du har et fint og realistisk mål med 10 kg frem til sommeren. Jeg er også veldig fornøyd dersom jeg klarer 10-12 kg frem til da :)

 

Love: Yey! Kjekt at du er med :) Og 1,6 på en uke er jo helt fantastisk!!

 

Aninemor: Velkommen! 8 kg er kjempebra, uansett hvor lang tid det har tatt. Og så sier de jo at det blir lettere å holde vekten nede dersom nedgangen har gått sakte.. ;)

 

Magenta: Wow, så flink du er! 1,2 siden mandag er supert! Du spiser jo også godt og riktig. Jeg forsøker å spise litt variert, men det blir ofte det samme. En typisk dag for meg ser slik ut:

Frokost: 2 brødskiver med pålegg + et glass ekstra lett melk

Lunch: En salat med pasta, skinke, litt fetaost og 5 gr pinjekjerner

Mellom: En frukt og en yoghurt, noen ganger et knekkebrød avhengig av hvor lenge det er til middag

Middag: Varierer veldig!

Kvelds: 150 gr bringebær, rugsprø med egg og bittelitt kaviar, 10 mandler og en stor kopp te

 

Dette blir ca 1400 kcal.

 

Jeg synes dette fungerer veldig bra nå. Jeg har hatt litt "startproblemer", men fra tirsdag av har jeg klart dette veldig bra. Mandag derimot gikk heller dårlig :( Da hadde jeg en skikkelig dårlig dag og spiste alt jeg ville ha uansett hva det var. Da ble det masse mat, sjokolade, potetgull og masse jus. Uff, var en skikkelig dårlig dag :/ Resultatet denne uken ble derfor ikke så veldig stort, men 600 gr ned er jeg fornøyd med, med tanke på at jeg egentlig bare har holdt på fra tirsdag frem til i dag. Ja, jeg har forresten byttet veiedag til fredag.

 

Lykke til med helgen alle sammen! For min del er den det vanskeligste, så her kreves en del planlegging. Har lagt opp til å kose meg litt i morgen kveld da, det må man jo :)

 

God helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Så koselig at vi har blitt en liten gjeng her inne :D/> Alltid godt å være flere!

 

Påtide: Uff, ja. Jeg synes hvert eneste gram er en kamp. Synes du har et fint og realistisk mål med 10 kg frem til sommeren. Jeg er også veldig fornøyd dersom jeg klarer 10-12 kg frem til da :)/>

 

Love: Yey! Kjekt at du er med :)/> Og 1,6 på en uke er jo helt fantastisk!!

 

Aninemor: Velkommen! 8 kg er kjempebra, uansett hvor lang tid det har tatt. Og så sier de jo at det blir lettere å holde vekten nede dersom nedgangen har gått sakte.. ;)/>

 

Magenta: Wow, så flink du er! 1,2 siden mandag er supert! Du spiser jo også godt og riktig. Jeg forsøker å spise litt variert, men det blir ofte det samme. En typisk dag for meg ser slik ut:

Frokost: 2 brødskiver med pålegg + et glass ekstra lett melk

Lunch: En salat med pasta, skinke, litt fetaost og 5 gr pinjekjerner

Mellom: En frukt og en yoghurt, noen ganger et knekkebrød avhengig av hvor lenge det er til middag

Middag: Varierer veldig!

Kvelds: 150 gr bringebær, rugsprø med egg og bittelitt kaviar, 10 mandler og en stor kopp te

 

Dette blir ca 1400 kcal.

 

Jeg synes dette fungerer veldig bra nå. Jeg har hatt litt "startproblemer", men fra tirsdag av har jeg klart dette veldig bra. Mandag derimot gikk heller dårlig :(/> Da hadde jeg en skikkelig dårlig dag og spiste alt jeg ville ha uansett hva det var. Da ble det masse mat, sjokolade, potetgull og masse jus. Uff, var en skikkelig dårlig dag :/ Resultatet denne uken ble derfor ikke så veldig stort, men 600 gr ned er jeg fornøyd med, med tanke på at jeg egentlig bare har holdt på fra tirsdag frem til i dag. Ja, jeg har forresten byttet veiedag til fredag.

 

Lykke til med helgen alle sammen! For min del er den det vanskeligste, så her kreves en del planlegging. Har lagt opp til å kose meg litt i morgen kveld da, det må man jo :)/>

 

God helg til alle! :)/>

 

Synes du spiser bra du også!:-) Jevnt og trutt, det liker kroppen ;)

Og selv med en "dårlig" matdag klarte du 600 gram siden tirsdag, det er virkelig bra jobba! Du må jo ha gjort det vektig riktig de andre dagene:-)

 

I dag ligger jeg nå på ca 1400 kcal (var litt vanskelig å regne ut middag der vi hadde taco i form (kyllingfilet blandet med tacokrydder, saus og lett creme fraiche) rullet i tortillalefser og gratinert med ost i ovnen. Og i kveld skla jeg på venninnekveld med vin og "enkel servering".. Blir veldig "saltsyk" når jeg drikker litt, men skal prøve å begrense meg. Skal uanset ha 1 kosedag i uka, så det blir hvertfall i dag!:-)

Får heller være flinkere resten av helga, og jeg skal trene i morra og søndag.

 

God helg! Stå på videre!

 

PS: en tanke jeg har begynt å spørre meg når deg kommer noe søtt på bordet el, er: Har jeg ekstremt lyst på det? Svaret er som regel "nei".

Så denne helga har jeg tenkt å bare spise litt Ben & JerryS, det har jeg ekstremt lyst på! (Kanskje?):-)

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg snakker mye med meg selv, virker det sånn, men jeg bare skriver jeg så får folk svare om de vil og har tid :-)

 

I dag var jeg oppe med junior (6 år da) kl 6.30 og var trøtt som ei strømpe.. Hadde treningsavtale med ei kollega/venninne kl 10.00, og hadde jeg ikke hatt det hadde jeg nok blitt lenger i sofaen.

1 t ble det, 15 min oppvarming på mølla og 45 min styrke. Deilig i ettertid det :-)

 

Begynner å bli litt pjusk, sår i halsen og litt slapp, men glad jeg klarte å trene fordet. Fikk litt energi, og vasker bad og støvsuget 1.etg, tørket støv, og rydda. Henta guttungen hos en kamerat, laga middag, skrev 1,5 t på foreldresamtaler jeg starter med i morra og fant ut at dattera mi hadde fått lus.. Ingen håndballcup i dag...dro så på apoteket, kura henne, klippet mannen og ut med kuren igjen.

Nuh er det sofaen! :-))

Har ikke spsit snop i dag, og jeg håper jeg klarer å holde ut kvelden :blink:

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Måltider i dag:

Frok. Samme som alltid, havrefras med rosiner, melk og blåbær

Mellom: 100 gram gresk yoghurt, 10 mandler , 2/3 banan og litt honning

Lunsj: omelett av 2 egg, 30 gram skinke, litt melk og løk. 1/2 grov skive med soft flora og salat ved siden av.

Middag: pitapizza av grovt pitabrød (delte i to tynne deler). 1 ss creme fraiche, 15 gr spekeskinke, 50 gram Mozarella, rødløk, og salat med litt fetaost

Kvelds: 2 store gulrøtter delt i biter med rømmedip

Kos: en rute mørk sjokolade (foreløpig). Kjenner jeg er skikkelig fysen i dag og jeg er en skikkelig søtmons.. Lyst på potetgull og sjokolade. Har i skapet faktisk.. Isj!

 

Vel, får prøve å tenke på målet og "holde ut"!:-)

God søndag!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen! :)

 

Da var helgen overstått. Synes det gikk så som så. Hadde jeg ikke gått på GR så hadde nok gått mye verre. Det jeg synes er vanskeligst i helgene er når vi er ute å gjør farter. Da blir det så fort å "ta noe på farten". På lørdag var vi på julemesse. Da ble det et lite stykke pizza grandiosa (ca 1/12) og en liten vårrull. Hadde litt dårlig samvittighet etterpå, men så begynte jeg å tenke at dersom jeg ikke hadde gått på GR, hadde det blitt en kvart grandiosa og 2 vårruller + belgisk vaffel med sjokolade, is og krem. Så når vi gikk hadde jeg ikke sååå dårlig samvittighet. Og så ble det litt snop på kvelden.. :unsure:

 

I går var vi på besøk hos besteforeldrene mine, og da ble det servert bløtkake. Jeg tok et stykke, men bare et bitte lite. Tidligere hadde det fint blitt 2 store stykker. Så på ettermiddagen ble det svigermor-mat. Kjempegodt - og kjempe usunt :blink: Og her klarte jeg dessverre ikke holde så godt igjen, så det ble nok 650-700 kcal på den middagen :( MEN, ingen dessert etterpå, og heller ikke noe til kaffen.

 

Så alt i alt er jeg egentlig ikke heeelt missfornøyd med helgen. Jeg kan (og skal!) bli flinkere på å ta bedre valg, men jeg føler egentlig at jeg har vært litt flink også :rolleyes: Føler jeg klarte å holde igjen myyye..

Og når det kommer til saken, selv om fokuset nå er å gå ned i vekt, så er jeg jo i utgangspunktet ute etter å gjøre en varig livsstilsendring. Og da må man kunne kose seg litt i helgen uten å få dårlig samvittighet for det. :P

 

Synes du har vært kjempeflink i helgen Magenta! Du har hatt planlagte sprekker, og du har vært veldig aktiv og er flink til å trene. Så fint å ha en du kan trene sammen med. Da blir lista en del høyre for å avlyse :P

Jeg er alt for dårlig på å trene. Kom meg ut på en kort morgentur i dag, men ønsker etterhvert å få til en rutine på treningen. Nå tenker jeg først å fokusere på maten, så skal jeg ta tak i treningen etterhvert :)

 

Ønsker alle en fin dag! Ta gode valg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen! :)/>/>/>/>

 

Da var helgen overstått. Synes det gikk så som så. Hadde jeg ikke gått på GR så hadde nok gått mye verre. Det jeg synes er vanskeligst i helgene er når vi er ute å gjør farter. Da blir det så fort å "ta noe på farten". På lørdag var vi på julemesse. Da ble det et lite stykke pizza grandiosa (ca 1/12) og en liten vårrull. Hadde litt dårlig samvittighet etterpå, men så begynte jeg å tenke at dersom jeg ikke hadde gått på GR, hadde det blitt en kvart grandiosa og 2 vårruller + belgisk vaffel med sjokolade, is og krem. Så når vi gikk hadde jeg ikke sååå dårlig samvittighet. Og så ble det litt snop på kvelden.. :unsure:/

 

I går var vi på besøk hos besteforeldrene mine, og da ble det servert bløtkake. Jeg tok et stykke, men bare et bitte lite. Tidligere hadde det fint blitt 2 store stykker. Så på ettermiddagen ble det svigermor-mat. Kjempegodt - og kjempe usunt :blink:/>/>/>/> Og her klarte jeg dessverre ikke holde så godt igjen, så det ble nok 650-700 kcal på den middagen :(/>/>/>/> MEN, ingen dessert etterpå, og heller ikke noe til kaffen.

 

Så alt i alt er jeg egentlig ikke heeelt missfornøyd med helgen. Jeg kan (og skal!) bli flinkere på å ta bedre valg, men jeg føler egentlig at jeg har vært litt flink også :rolleyes:/>/>/>/> Føler jeg klarte å holde igjen myyye..

Og når det kommer til saken, selv om fokuset nå er å gå ned i vekt, så er jeg jo i utgangspunktet ute etter å gjøre en varig livsstilsendring. Og da må man kunne kose seg litt i helgen uten å få dårlig samvittighet for det. :P

 

Synes du har vært kjempeflink i helgen Magenta! Du har hatt planlagte sprekker, og du har vært veldig aktiv og er flink til å trene. Så fint å ha en du kan trene sammen med. Da blir lista en del høyre for å avlyse :P/>/>/>/>

Jeg er alt for dårlig på å trene. Kom meg ut på en kort morgentur i dag, men ønsker etterhvert å få til en rutine på treningen. Nå tenker jeg først å fokusere på maten, så skal jeg ta tak i treningen etterhvert :)

 

Ønsker alle en fin dag! Ta gode valg!! :D

 

Hei Bolla!

 

Synes du tok gode valg i helga jeg! Ser jo at det kunne bli et helt annet utfall, så det bør du være stolt av B)

Og det å være borte på middag ol, det er ikke lett. Ikke bare bare å si nei eller la være å ta til seg når verten har stått på å laget mat og kaker. Synes det kan vøre respektløst å si nei. Ta heller et lite stykke, ikke verre enn det. Må kanskje jobbe lit times det mentale at man skal stoppe der og ha andre god empatiske hvor du kan hente inn kaloriene igjen.

 

Og takk for gode ord!:-) Det varmet. Jeg snikveide meg på mandag og ble fullstendig overrasket. Jeg hadde gått opp..!!!?? Hadde aldri vært så flink som jeg var i helga, og er det takka?? Nei.. Uff. Begynte å bli litt pjusk på søndag kveld, lite energi, vondt i halsen og tett i pæra. Lå på sofaen fra ettermiddag til kveld etter jobb hele mandag, litt bedre i går, og nå er jeg sause forkjøla.. Energien

Er bedre, men hoster og harker, samt at det rusker i brystet. Orker ikke trene før til helga, tror jeg.

Snakker som en fyllesyk mann, he he. Hes og jæ..G.

 

Når jeg blir i dårlig form, mister jeg hodet litt. Eller, i går jobbet jeg til 13 og vikle ha en skikkelig god sen lunsj. Kjøpte kyllingvinger, spekeskinke med ruccola og deilig salt focaccia. Det var så godt!:-)) Toppa det hele med en liten vanlig Stratos, og jeg var i himmelen! He he. Helt bevisste valg, vikle Skeie skikkelig ut. For å toppleder hele spiste jeg nesten en helt pose Super Chips med dip :rolleyes

 

Det var rett og slett sååå godt og jeg koste meg:-) I dag hadde jeg gått ned det jeg hadde gått opp (etter den sunne helga..!), så var bare 100 gram over der jeg var på fredag. Utrolig, men sant :-) I dag ble sønnen min speider på "ekte", det var speideropptagelse med hilsner, merker, musikk og kaker. Og da ble det et lite stykke brownie. Var over 100 -150 mennesker der og det ble plassert ut kaker vi foreldre hadde laget, på alle bord.

 

Så, da får vi se på fredag hvordan det står til på vekta!;- |

Jeg følte ikke for å spise noe mer i kvekd etter den kaka, som jeg fort kan tenke: jeg har jo punga ett hjul, kan jo likesågodt punge de andre 3 og...! Høres det kjent ut?

 

Vel, nå er det natta. Får få litt søvn til jeg skal ha foreldresamtaler i morra tidlig.

Natta!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei... Hva skjer??

Blitt altfor mange utskeielser denne uka, kake, potetgull og i dag; smågodt og snacks... Er det mulig.

Tror hodet bare kortslutta her om dagen. Hadde satt meg opp et 30-dagers mål (først og fremst), hvor mange cm ned, treninger og kg.

Inkl forrige uke (35-36 dager) hadde jeg 14 treninger, 16 cm ned og 1,4 kg ned den, altså den siste måneden. Så skulle jeg bare kose meg litt.. Litt! Slutta tidlig på jobb på tirsdag og kjøpte meg DEN gode lunsjen, med påfølgende sjokoladesmell. Dette var forsåvidt planlagt og jeg kooooste meg hjemme før jeg hentet ungene. Skulle jo tilbake på gode vaner dagen etter. Men sånn ble det ikke..

 

Det ble kake på et arrangement dagen etter.. Så var det fredag. Nachos til tacoen, sjokolade på jobb og saltpinner og vin på kvelden. Herre min hatt.. Og i dag har det blitt smågodt og snacks. Det er det man kaller å drite seg loddrett ut.

Hadde en sååå god måned!!! Grrrr! Blir så sinna på meg selv!!

 

Jeg har hangla hele uka, ikke fått trent og vært i crappy form(har vært på jobb), men da synker motivasjonen.. Den dårlige formen ble en kraftig forkjølelse jeg jobbe med å bli kvitt i helga. Har bare vært inne i dag, laga kake og spilt med ungene. Har bursdag på mandag og skal feire med store deler av familien i morra. Vi blir 16 store og små, og jeg lager til med spekemat og kaker.

Så, jeg håper jeg klarer å komme meg tilbake på god sti på mandag (jeg har bursdag, så mulig det blir dessért).

 

Målene på fredag var : - 16 cm,

69,1 (heldigvis ikke verre, men er nok det etter den helga her!!)

 

Så nå er det bare å brette opp ermene. Det skal ikke bli godteri og snacks i morra kveld. Det blir 2 små kakestykker, og deilig spekemat (til jeg blir PASSS mett).

Jeg skal klare å hente meg inn og ta nye 30 dager (fra 23.11-23.12). Gleder meg :-) Nå er jeg bare uggen og trøtt etter for mye dritt.. Hull i Tanna har jeg også, tror jeg. Bah. Tannlege på tirsdag.

 

God helg videre og ta bedåre valg enn meg!;-) :P

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan ikke si jeg har vært så mye flinkere :( Ikke siden fredag i alle fall. Har også hangla en del og er nå blitt potte forkjøla jeg og. Så på fredag ble det nudler, toast, sjokolade og popcorn. Og i dag både godis og snacks :( Føles ikke bra! Spesielt ikke etter at vekta viste 73.8 på fredag. Det er 1 kg fra forrige uke (Yey :D ) Men så ødelegger jeg for meg selv med å gå på en skikkelig smell.. Men som du sier, ny start!! Kan ikke fortsette som før hvor jeg alltid tenkte at "ja, nå kan jeg jo bare fortsette". Flink fra i morgen, ikke mandag! ! :D

Men du har lov til å kose deg i morgen og på mandag. Det må jo være lov å kose seg til spesielle anledninger. Det er hverdagen som teller, og fra tirsdag så er du "back in business"!😊

Kos deg i morgen med familien og gratulerer så mye med (35 års?) Dagen på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan ikke si jeg har vært så mye flinkere :(/> Ikke siden fredag i alle fall. Har også hangla en del og er nå blitt potte forkjøla jeg og. Så på fredag ble det nudler, toast, sjokolade og popcorn. Og i dag både godis og snacks :(/> Føles ikke bra! Spesielt ikke etter at vekta viste 73.8 på fredag. Det er 1 kg fra forrige uke (Yey :D/> ) Men så ødelegger jeg for meg selv med å gå på en skikkelig smell.. Men som du sier, ny start!! Kan ikke fortsette som før hvor jeg alltid tenkte at "ja, nå kan jeg jo bare fortsette". Flink fra i morgen, ikke mandag! ! :D/>

Men du har lov til å kose deg i morgen og på mandag. Det må jo være lov å kose seg til spesielle anledninger. Det er hverdagen som teller, og fra tirsdag så er du "back in business"!😊

Kos deg i morgen med familien og gratulerer så mye med (35 års?) Dagen på forhånd :)/>

 

 

Hei!

Godt å høre at det ikke bare er jeg som hadde en litt trøblete helg. Det gikk litt over stokk og stein i 4-5 dager, men heldigvis gikk jeg ikke så mye opp. Gudene vet hvorfor..!

 

Har ikke fått trent ennå, kjenner at det er lott vanskelkg å komme igang igjen etter en sykdomsperiode.. Skulle trent i dag, men jobbet seinvakt (17), måtte blir med sønnen min på noe, middag og ja.. Hun jeg skulle trene med orka heller ikke i dag. Så da får jeg komme sterkere tilbake :-) Snart!

 

Jeg er ped leder i bhg og i dag byttet jeg over til stor avdeling . Vi pyntet pepperkaker og hørte på julemusikk. I morgen skal vi pynte avdelingen å øve på Lucia. Er ikke lett å holde fokus i en slik tid der det lukter og er pyntet til jul overalt! Julemusikk og glade voksne og barn, julebord på lørdag osv. Får prøve så godt jeg kan å være flink i hverdagen hvertfall. Har vært flink et par dager nå, men røyk på skumnisser i butikken etter jobb istad.... Har tatt 3...

 

Takk for gratulasjon!:-) 34 ble jeg, og hadde en super dag :-) Fikk en del kroner, så i morgen er jeg tidlig ferdig på jobb og skal til byen å shoppe :-) :-) Hadde en del gaveønsker til bursdag og jul, så får kjøpe et par av de i morra ;) Jakke og veske, samt litt andre ting.

 

Hvordan går det med deg etter helga, Bolla? Har du vært flink denne uka?

 

Stå på videre så joiner jeg deg neste uke! Da blir det 3 treninger og fokus. Har er mål om å gå ned et par kilo før jul (ca 67), men desember er desember .. Mange utfordringer. Heldigvis er jeg ikke noengang i julekaker og julemat, så jeg spiser normale mengder. Det er snopet om kvelden jeg unner meg litt for mye av ... Skal virkelig tenke over alle mine valg så jeg kommer inn i en god rytme før romjula.

 

Ha en fortsatt god uke og helg, vi skrives ;)

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...