Gjest bønderibyen Skrevet Mars 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2016 Jeg begynte et nytt og bedre liv etter jul (som så mange andre ), men jeg føler jeg har gjort mitt beste uten noe særlig resultater. Jeg har gått fra og sitte mye stille til å trene 4-5 ganger i uken, spinning, styrke, ridning osv. Jeg er på meny2 i følge GR utregningen, og har vel ligget på rundt 1400-1600. På den tiden har jeg gått ned kun 3.2 kilo og totalt 8 cm. De tre (fire?) siste ukene har ikke nåla rikket seg en milimeter. Er ikke det fryktelig rart? Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal justere matinntaket. Tidligere har jeg ligget på 1600 og det har fungert fint. Nå skal det sies at jeg regner ikke kalorier på fredager og sånn skal det fortsette å være, men for en dreven slanker som meg, så nekter jeg å tro at den dagen gjør så stor forskjell at jeg ikke går ned noe. Fra å spise godteri hver dag til en dag i uken pluss trening så syns jeg det regnestykket ser relativt enkelt ut, men det er det altså ikke. Det er fryktelig lett å miste motivasjonen av sånt, men jeg skjønner rett og slett ikke hva som er galt. Forrige uke gadd jeg ikke å føre regnskap, men resultatet denne uken er heller ikke uendret. Merkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissNedIVekt Skrevet Mars 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2016 Nå veit jeg ikke høyde og vekta di, men det kan se ut som at du spiser for lite. Må huske på at når du trener trenger du litt mer mat. Jeg spiser 1600, men på treningsdager spiser jeg 2-300 kalorier mer. Forbrenner 6-700 kcal PR økt. Går ned ca 1 kg i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cikki Skrevet Mars 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2016 Enig med MissNedIVekt, det kan være du får i deg for lite kalorier, og det kan ødelegge for vektnedgangene. Jeg er 173 høy, og da jeg gikk på GR-kurs for en del år siden og trente like mye som du gjør nå så lå jeg på meny 3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SkinnyMinnie Skrevet Mars 15, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2016 Noen ganger kan det også være lurt å variere kalorimengden, slik at kroppen ikke venner seg til det nye lavere nivået. En "cheat"dag i uken f. eks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PolarErMinVenn Skrevet April 18, 2016 Rapporter Share Skrevet April 18, 2016 Enig med de over her! En ting til, om du tidligere har gått opp vekt, så skal det mer til for å gå ned i vekt, mot å stabilisere vekta. Det aller viktigste er jo å fortsette, holde motet oppe! Og tenke på at kroppen din blir sunnere, helsa di blir bedre og du vil se bedre ut/ syrammere i kroppen av å fortsette slik med sunnere vaner og trening Og nyt livet underveis, sett pris på det du får til, se mestringen i bedre kondisjon, sterkere kropp, høyere kapasitet og at kroppen fungerer bedre (hvertfall på sikt) med riktig mat Lykke til videre, du er flink! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå