Gå til innhold

Jeg går ikke ned i det hele tatt! Hva er galt?


Gjest bønderibyen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest bønderibyen

Jeg begynte et nytt og bedre liv etter jul (som så mange andre :D), men jeg føler jeg har gjort mitt beste uten noe særlig resultater. Jeg har gått fra og sitte mye stille til å trene 4-5 ganger i uken, spinning, styrke, ridning osv. Jeg er på meny2 i følge GR utregningen, og har vel ligget på rundt 1400-1600. På den tiden har jeg gått ned kun 3.2 kilo og totalt 8 cm. De tre (fire?) siste ukene har ikke nåla rikket seg en milimeter.

Er ikke det fryktelig rart?

Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal justere matinntaket. Tidligere har jeg ligget på 1600 og det har fungert fint. Nå skal det sies at jeg regner ikke kalorier på fredager og sånn skal det fortsette å være, men for en dreven slanker som meg, så nekter jeg å tro at den dagen gjør så stor forskjell at jeg ikke går ned noe.

Fra å spise godteri hver dag til en dag i uken pluss trening så syns jeg det regnestykket ser relativt enkelt ut, men det er det altså ikke.

Det er fryktelig lett å miste motivasjonen av sånt, men jeg skjønner rett og slett ikke hva som er galt.

Forrige uke gadd jeg ikke å føre regnskap, men resultatet denne uken er heller ikke uendret. Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest SkinnyMinnie

Noen ganger kan det også være lurt å variere kalorimengden, slik at kroppen ikke venner seg til det nye lavere nivået. En "cheat"dag i uken f. eks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest PolarErMinVenn

Enig med de over her!

En ting til, om du tidligere har gått opp vekt, så skal det mer til for å gå ned i vekt, mot å stabilisere vekta. Det aller viktigste er jo å fortsette, holde motet oppe! Og tenke på at kroppen din blir sunnere, helsa di blir bedre og du vil se bedre ut/ syrammere i kroppen av å fortsette slik med sunnere vaner og trening ;)

Og nyt livet underveis, sett pris på det du får til, se mestringen i bedre kondisjon, sterkere kropp, høyere kapasitet og at kroppen fungerer bedre (hvertfall på sikt) med riktig mat :)

 

Lykke til videre, du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...