Gå til innhold

Hva gjør jeg feil ?


Gjest christinamari
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest christinamari

Heisann! 😊

Jente på 31 år,og etter å ha fått tre barn sneket seg på noen ekstra kilo som jeg ikke trives helt med .

Er bare 1.58 høy,å vil gjerne ligge en plass mellom 58-60 kg. Nå veier jeg 68 🙈 liker ikke!

Så da tok jeg tak! Gått hver dag i noen uker å. Ligger på en tur på 1 time og 30 min hver dag.

Veldig fornøyd med det! Så deilig å være i gang med gåinga,elsker å gå!

Til frokost spiser jeg gjerne 2-3 knekkebrød med mager pålegg.

En frukt til mellom måltid,appelsin eller eple.

En omelett med 2 egg til lunsj,evt 1 brødskiv og to egg.

Spiser endel paprika og agurk sammen med måltidene .

Middag spiser jeg det samme som resten av familien men småe måltider .

Spiser en god del fisk,kylling og svinekjøttdeig

Til kvelds kan det bli en lett Yogurt,frukt eller et knekkebrød .

Jeg drikker kaffe,te,vann og litt Pepsi Max. Prøver å holder

Pepsi maxen til kvelden,så kan jeg kose meg litt med den.

 

Men nålen rikker seg ikke på vekta ?

Hva gjør jeg feil ?

Målet er 64 til 17 mai

Og 60 til sommeren 🙈

Men nå vet jeg ikke om jeg tør å satse på det,blir litt demotivert av at ting ikke skjer .

Kanskje er d slik at kroppen holder på fettet nå,men slipper etterhvert ?

Har vært plaget med en del vann i kroppen,så kom gjerne med gode tips til å få det ut.

 

Ønsker alle en fin lørdag .

- Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Heisann!

 

Jeg skjønner det er frustrerende at ingenting skjer. Men det er vanskelig å vite hvor mye du spiser og forbrenner ut fra opplysningene. Hvor store er porsjonene dine?

 

Og hvor intensive er gåturene? Det er veldig sunt å gå, men vanskelig å få skikkelig fart på forbrenningen når en ikke trener mer intensivt, med mindre du går mye i ulendt terreng og bratte bakker, da. Hvor mye hverdagsaktivitet har du utenom turene?

 

Teoretisk er det både mulig at du spiser for mye og for lite, tenker jeg. Skal du finne skikkelig ut av det tror jeg du må veie porsjonene dine og telle kalorier veldig nøye noen dager. Da er det mye lettere å være sikker på at du får i deg en riktig mengde mat.

 

Ellers kan du nok med hell øke inntaket av grønnsaker. Jeg opplever at det både setter litt fart på forbrenningen og kan bidra til å hjelpe mot vann i kroppen. Det kunne for eksempel være lurt å bytte ut frukten med gulrot, kålrot, sukkererter eller stangselleri.

 

Håper du kunne finne noe fornuftig i dette, og masse lykke til! :)

 

Jeg går forresten ikke ned om dagen, jeg heller - men jeg vet akkurat hva jeg gjør feil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Enig med Tulla at det kan være vanskelig å vite hvorfor du ikke går ned. Jeg vil anbefale det et Gullmedlemskap her, begynne å veie og registrere all maten du spiser. Og det er maten som er viktigst. Mosjon er bra for kropp og hode, men hjelper lite om man spiser for mye og feil!

 

Har selv gått ned en del kg men nå er noen kommet på igjen, og de skal av. Årsaken til at de er kommet på er nok at porsjonene er blitt for store, og at kosen er blitt hyppigere. Nå registreres det for harde livet igjen, og jeg er spent på resultatet i morra!

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Heisann! Takk for gode tilbake meldinger .

Ting har sneket seg på pga alt for mye kos. Det vet jeg!

Men når jeg ikke gikk (var i aktivitet ) og spiste like mye gikk jeg ned. Men nå når jeg

går meg en tur på 1 1/2 time stopper ting opp. Jeg spiser små porsjoner .

Og jeg vet egentlig at jeg ikke spiser alt for feil.

Men jeg tror egentlig jeg spiser for lite i forhold til at har ca 20000 pr dag.

En liten sjokolade på lørdagen er min utskeielse. Middagen jeg spiser er svinekjøtt,kylling eller fisk. Grønnsaker og vist det er noe til er det en liten potet eller fullkornsris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

God lørdag 😊 hvordan går det med dere ?

Her går det heldigvis nedover,ikke så raskt men dog nedover.

Så vekta viste 67.2,så får si meg fornøyd med det .

Har på disse 5 dagene gått 68150 skritt,så jeg er endel ute

å går om dagene. Deilig!

Maten har gått fint,kanskje litt ensformig ..

Bare satse på at andre uken går like fint,så ser jeg 66 tallet

 

Ha en fin helg.

- Helgeklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette1

God lørdag 😊 hvordan går det med dere ?

Her går det heldigvis nedover,ikke så raskt men dog nedover.

Så vekta viste 67.2,så får si meg fornøyd med det .

Har på disse 5 dagene gått 68150 skritt,så jeg er endel ute

å går om dagene. Deilig!

Maten har gått fint,kanskje litt ensformig ..

Bare satse på at andre uken går like fint,så ser jeg 66 tallet

 

Ha en fin helg.

- Helgeklem fra meg

 

 

Du virker veldig fokusert på hvor mye du går. Du bør være det selvfølgelig, men du må fokusere mer på hvor mye du spiser. Som en enkel regel for deg, tenk at du skal gå ned i vekt med 22 kcal pr kilo du veier. Er du 67 kg så skal inntaket ditt være 1474 kcal daglig. Det er måter å regne ditt daglige behov på også, jeg husker ikke helt det her (men for å holde vekta er det en tommelfinger regel å tenke 33 kcal pr kilo du veier = x).

Det er lett å huske på synes jeg.

Tenk at du skal ha ca 200 kcal til frokost, 200 kcal til lunch, 400 til middag, 200 kcal melkeprodukter om dagen, 200 kcal frukt og så videre.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...