Gå til innhold

SLANKEKRIGEN HØST 2016 - skravletråd


forandringer
 Share

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at vi er flere som vil være med på slankekrigen høst 2016 :)

 

Håper mange vil bli med oss:) Alle som vil kan bli med. Det er bare å registrere seg inn med vekt så er en med. Holder på iallefall til jul.

 

Dette blir vår skravletråd så vi kan ta opp tema og utveksle erfaringer mm :)

Prøver å få til at vi registrerer vekt hver uke i egen tråd - veiedag man - ons. (se etter registreringstråd etter ukenr vi er i) vektnedgangen din oppdateres i resultatliste (egen tråd) med vektnedgang og prosentvis nedgang. Sammen skal vi klare dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ja nå er vi endelig i gang,det gledes stort :).

I dag gjorde det meg ingen ting og gå på vekta,selv om jeg visste at resulatet ble et høyt tall.

Jeg har aldri veid så mye som jeg gjør nå,motivasjonen er på topp!!

Jeg har lagt meg på 1600kcal,starter i dag med registrering av mat og trim.

Jeg er ei dame på 55år,gift,2 døtre og 2 barnebarn.Jobber i butikk.

Ha en fin dag og lykke til med første uka av slankekrigen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livsstilsreise

Heisann! :)

 

Jeg er 21 år og meldte meg på mitt første Grete Roede-kurs i slutten av mai i år. Jeg har gått ned 10 kg, men jeg har kommet til et punkt hvor litt ekstra motivasjon hadde vært toppers.

Vekta har stått stille i over en måned nå... Jeg går litt opp og ned fra 98,5 kg til 101 kg.

Jeg er 170 cm høy og veide 100,6 kg tidligere i dag.

 

Ser fram til å være med på slankekrigen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Jeg blir også gjerne med på denne tråden :D/> Er 37 år, gift og har 4 barn fra 11-18 år, 2 hunder og en katt. Jobber mer enn fullt og har et ganske så aktivt liv ;-) Jeg elsker god mat, men nå må jeg skjerpe meg. Er 168 cm og veier 80 kg nå så har kommet opp på et nytt og lite hyggelig titall! Planen er å gå ned til 72 kg før 15.november. Er det mulig tro ? :-) Går stort sett alltid en times tur med hundene hver dag og kom i gang med styrketrening forrige uke. Motivert for innsats og har virkelig lyst til å få det til :-) Håper å få følge med på gjengen her inne så vi kan inspirere og motivere hverandre. Alltid gøy å være fler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi blir flere her i den snille krigen :blink:

 

Det viktigste er nok å fokusere på gamle uvaner som var grunn til at vi havnet der vi er nå med noen kilo for mye å drasse på.Vi må tenke nytt og for min del handle med huskeliste og ikke falle for billige fristelser i butikken.Ha alltid med noe i veska å tygge på eple,gulrot tyggegummi,da er det lettere å spise det man skal ha.

Håper vi alle får en fin høst med gode resultater. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Jeg blir også gjerne med på denne tråden :D/>/> Er 37 år, gift og har 4 barn fra 11-18 år, 2 hunder og en katt. Jobber mer enn fullt og har et ganske så aktivt liv ;-) Jeg elsker god mat, men nå må jeg skjerpe meg. Er 168 cm og veier 80 kg nå så har kommet opp på et nytt og lite hyggelig titall! Planen er å gå ned til 72 kg før 15.november. Er det mulig tro ? :-) Går stort sett alltid en times tur med hundene hver dag og kom i gang med styrketrening forrige uke. Motivert for innsats og har virkelig lyst til å få det til :-) Håper å få følge med på gjengen her inne så vi kan inspirere og motivere hverandre. Alltid gøy å være fler :-)

 

Så kjekt at du vil bli med og :)

Hvis du vil være med å registrere vekt og så kan du skrive inn din vekt under uke 1 i slankekrigen høst 2016 og så kommer det nye registreringstråder hver uke

 

Disse legges inn i resultatslisten så kan vi følge med på felles vektnedgang.. men det er opp til deg om du blir med der eller bare følger denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi endelig i gang:)

Skulle jo ha regnet ut i prosentnedgang og,det gjør det ekstra gøy med slankekrigen.

Uansett er jeg glad vi er i gang. Kjenner jeg må være ekstra streng med meg selv men foreløpig går det greit. Ligger også på 1600 kalorier om dagen. Forsøker fordele det jevnt over dagen og minne meg på at målet er i sikte et sted der fremme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir enda flere . Dere som er nye kan registrere vekt under riktig uke for registrering om dere vil være med på slankekrigen. Uke 1 nå som er uke 34. Kommer ny registreringstråd for uke 2 som blir uke 35 :)/>

Jeg har endelig klart å snu litt om på en usunn livsstil med alt for mye godterier og feil kost. Nå gjelder det bare å fortsette. Noen dager er vanskelig og da er det lett å spise feil men gjelder å hente seg inn igjen samme dag så går det bra. Og det finnes så mye godt å spise som er sunne og kloke valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vi blir flere,velkommen skal dere være :).

I dag har jeg vært ute og gått tur i skogen,ble vel ca 1 times tid.

Føler som deg forandringer,at jeg også har klart og snu noen usunne mat-

valg.

Uka går fort,snart veiedag igjen,blir spennende og se hvordan resultatet

blir på mandag.

Ønsker dere alle ei fin helg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :rolleyes:/>

Ja etter en uke ble det nesten en halv kilo ned.Håpet jo på mer,men det er rett vei :lol:/>

Begynner allerede nå å tenke på sist i sept da jeg fyller 60år,hva skal jeg gjøre da tro.Det blir i hvert fall under tyve gjester.Koldtbord er ok,da kan man jo ta det som er grei mat.Dere får høre mer senere :o/>

God mandag. :rolleyes:/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livsstilsreise

Da har det gått en uke, og jeg har registrert vekta: -0,5 kg. Det er ikke så mye som jeg håpet på, men nedgang er nedgang.

 

Etter en travel sommer vil det nok ta mer enn en uke på å legge om usunne matvaner. Det er viktig å være snill med selv :-) gjør man feil matvalg så aksepterer man det, og prøver å gjøre et bedre valg neste gang.

 

Jeg har forresten begynt på Grete Roede Standard kurs igjen, og ser fram til å fortsette med det utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med dere?

Hos meg går det bedre og bedre for hver dag,har klart og stå i mot gode kaker 2 kvelder på rad.Tenker på dere her inne,kan jo ikke skuffe dere ;).

Skal være flink og ta lørdagen med det lille ekstra tilbake.

God fortsettelse på uke 2 av slankekrigen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Nytthåp :)

Vi har startet opp,men bare og slå følge :).

Vil du være med på slankekrigen er det bare og legge inn startvekta

(for deg blir det uke 3) under registrering av vekt.

Deretter er det bare og melde inn vekt på riktig uke framover.

Lykke til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Nytthåp :)/>

Vi har startet opp,men bare og slå følge :)/>.

Vil du være med på slankekrigen er det bare og legge inn startvekta

(for deg blir det uke 3) under registrering av vekt.

Deretter er det bare og melde inn vekt på riktig uke framover.

Lykke til :)/>.

 

 

Hei!

 

Så flott, takk takk :D

 

Skal se om jeg finner riktig tråd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vi blir flere med samme mål :rolleyes:

 

Nå har jeg sett 7tallet på vekta mi og det er en stund siden :D

 

Selv om det ble bare 0,4kg ned så er det NED. ;)

 

Stå på alle sammen,så kan vi klappe oss på skulderen til juletider med at nå har vi jammen vært flinke.

 

Hva med en liten førjulegave til oss selv,eller to, etter delmålene vi har inne i hodet..... :blink:

God uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Nissemora,så herlig og se 7tallet på vekta :).

Her ble det også denne uka en nedgang på 0,5kg,det samme som sist uke,jeg

er kjempefornøyd :).

Høres fint ut med delmål og gaver,en liten påskjønnelse er bra,vi er jo så flinke.

Velkommen i "krigen" Nytthåp :).

Lykke til med ei ny uke alle sammen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livsstilsreise

Da har enda en uke gått forbi og vekta viser -0,6 kg!

Jeg er endelig under 100 kg igjen, og det er jeg veldig fornøyd med.

Denne uka har jeg vært kjempeflink og gjort alt etter planen.

Kunne nok ha slengt inn enda ei treningsøkt, men første prioritet denne uka var å håndetere søtsuget ;) Har spist en questbar de gangene jeg følte for å spise noe søtt. Hadde et par turer på butikken der viljestyrken fikk kjørt seg, men viljenstyrken vant! :D

 

"Discipline is choosing between what you want now and what you want the most."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle nye, bare kjekt at flere vil være med :)/>

 

Ned 0.8 det er jo bra. Sist uke bare rant det av , men det er kanskje slik i begynnelsen. Forventer at det vil bli tyngre fremover. I helgen sprakk jeg men har klart å hente meg inn igjen heldigvis.

 

Synes vi er flinke alle sammen, og jeg synes det er veldig godt at vi er flere. Ønsker alle en fin uke og stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Glemte visst å presentere meg.

Jeg er en 48 år døv kvinne, og har 3 døtrer. Bor i Tønsberg. 1 er nå flyttet ut. Så jeg har to igjen hjemme. Døtrene mine er 18, 17 og 15 år. Jeg går på Høgskolen SørØst Norge tre dager i uka. Jeg har gått på Grete R. kurs i over 2 år, gått ned 19.4. Men sliter nå med at det har stoppet opp. Så ble rådet til å ta pause, stå over et el to kurs for å la kroppen slappe av mer. Så jeg gjør dette på egenhånd. Skriver inn, veier maten ennå. Trener i mellom. Tror det var alt. Bare spør hvis det er noe dere lurer på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes: Denne uka har vekten stått på stedet hvil altså 79,6.Ikke opp, ikke ned en liten hg engang. B)

Da bruker det å gå bedre neste uke,gammel erfaring tror jeg det heter.

 

Så fint vi har blitt en gjeng med optimistiske damer,som ikke gir opp NÅ :lol:

 

Jeg har aldri gått på kurs hos GR,så det er kjempefint at du er med

Nytthåp.Spørsmålene kommer nok etter hvert. :blink:

 

God uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...