Gå til innhold

Nok er nok!


Anbefalte innlegg

For to år siden gikk jeg ned ca. 10 kilo. Klarte å holde vekta ganske lenge. Jeg er litt kraftig bygd. Gikk ned fra 93,2 og var nede i 83,2 kilo. Da følte jeg meg slank og så slank ut. Bildene lyver ikke!

 

Nå har vekta sakte, men sikkert krøpet oppover igjen, og jeg er nå på rundt 88-89.

Jeg vil snu det før det går lenger. I sommer lå jeg jevnt på 85-86 kilo, og var flink til å jogge. Så kom høsten, jobb, og kvelder på sofaen med mat. Det MÅ være grunnen til at to-tre kilo har sneket seg på i høst. I tillegg har jeg sluttet å snuse, så jeg putter innpå andre ting. Men jeg nekter å begynne å snuse igjen for ikke å spise, for det er jo ganske dumt!

 

Har hatt stort hell med å gå på Roede-kurs før, nettkurs, men det sitter litt langt inne å melde seg på kurs nå rett før jul. Vet det sikkert er en dum innstilling, men. Det skjer så mye og det kommer til å være så vanvittig mange fristelser, og sannsynligvis vanskeligere enn "vanlig" å gå ned i vekt. Jeg vet også at jeg trenger å fokusere ordentlig på vektnedgang, og at det krever mye energi av meg. Derfor er jeg usikker på å melde meg på kurs før jul. Men det betyr ikke at jeg vil legge på meg et par kilo ekstra i jula og så gå ned igjen etter jul...Tvert i mot, jeg vil nå helst gå ned litt allerede før jul. Jeg skal prøve.

 

Jeg tror jeg er nødt til å legge meg på 1600 kcal, for jeg har ofte ligget på 1900-2200 et sted nå i høst, og det har absolutt ikke gått nedover. Sannsynligvis spiser jeg vel mer enn jeg kanskje selv oppfatter i løpet av en dag.

Trening pleier jeg å være flink til, nå har jeg ikke fått trent de siste ti dagene pga at jeg har vært syk. Sikkert derfor jeg føler meg ekstra crap.

 

ANYWAYS! Dette ble mye. Noen som vil bli med?! :) Har hatt STORT hell med å ha flotte folk å skrive med tidligere på Grete Roede-forum, så om noen vil skravle, bli med. Jeg er 29 år og bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer startvekt 88,8!

Fra og med neste uke har jeg veiedag onsdager.

 

Jeg vil forsøke nå å kartlegge de utfordringene som kommer framover:

 

Det jeg kommer på av tilstelninger, er:

-Et pinnekjøttlag nå til helga

-To julebord

-To bursdagsfeiringer i desember

 

Jeg har lyst til å i størst mulig grad unngå alkohol, kaker og godterier utenom disse dagene, og i tillegg være litt bevisst på hva jeg "stapper innpå" før disse kveldene.

 

:)

 

Jeg fikk en dårlig start i går, men har tenkt til å ha en bra dag i dag og holde meg innenfor 1600 kcal! :) En dag av gangen - sunne valg er målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, her må jeg visst holde meg i skinnet!

 

I går fikk jeg endelig trent for første gang på to uker.

 

I dag merka jeg at jeg gjerne spiser det jeg ser som jeg får lyst på. Spist både småkaker og drukket kakao selv om det ikke var en del av "planen". Kanskje dette er grunnen til at jeg har gått opp i vekt?

 

Ble også sittende og jobbe 1,5 time mer enn jeg hadde tenkt, derfor droppet jeg rett og slett trening, og nå tror jeg ikke at jeg orker det i kveld. Burde selvfølgelig bare legge denne tanken helt fra meg, for det blir nok ikke noe av i kveld. :P

 

Jeg skal prøve å stå opp i morgen tidlig og jogge en liten tur før jobb!

 

Jeg mener dette. Jeg skal skrive her når jeg har gjort det. It´s a deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det! Jeg trente i dag tidlig. Ikke så lenge, men det ble ca. 40-45 minutter på SATS. Jeg er så fornøyd med at jeg dro! Selv om formen er på bånn så føles det bra å ha fått det til.

 

I morgen skal jeg også trene, også skal jeg passe på å spise sunt hele dagen, for motivasjonens skyld.

 

I dag ble det middag med jobb ute, og da ble det noen glass rødvin. I tillegg ble det litt pepperkaker på kjedelig kurs. Men men. Det kunne faktisk vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...