Gå til innhold

Er det noen med fatigue etter sykdom her inne?


Anbefalte innlegg

Jeg har det legene kaller for kronisk fatigue/utmattelse av alvorlig grad etter sykdom. Blir mye stillesitting da aktivitet ofte ender i sengeleie. Har derfor gått mye opp i vekt. Trenger råd, støtte, motivasjon og alt for å finne ut av hvordan jeg kan komme ut av denne floka????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har for lite kunnskap om området, ikke har jeg slik sykdom selv heller. Men et tips er å registrere all mat du spiser så er det lettere å holde kontroll på inntaket. Evt. send mail til GR og spør om hvem av kurslederene som har mest kunnskap om denne sykdommen og meld deg på kurs hos henne.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har for lite kunnskap om området, ikke har jeg slik sykdom selv heller. Men et tips er å registrere all mat du spiser så er det lettere å holde kontroll på inntaket. Evt. send mail til GR og spør om hvem av kurslederene som har mest kunnskap om denne sykdommen og meld deg på kurs hos henne.

Ønsker deg lykke til!

 

 

Tusen takk for svar! Er ikke så enkelt det her, men jeg har som du sier begynt med å registrere. Det er jo en jobb i seg selv???? Men det gjør at jeg faktisk blir litt mer obs på hva jeg spiser og ikke skal spise. Så det er bra. Takk igjen og lykke til du også. Ser vi har omtrent samme vekt som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. For noen år tilbake hadde jeg sykdom med fatigue. Nå har jeg heldigvis blitt frisk igjen, men blir fortsatt fort sliten og tom for energi.

Jeg har dessverre ingen gode råd å gi deg.

Jeg har gradvis etter sykdommen trent meg opp igjen, og har nok fortsatt ikke kommet i mål. Jeg startet med å gå en kort tur så ofte som mulig, og har gradvis økt både tempo og lengden på turen. Noen ganger blir jeg litt for ivrig og går på en smell, da må kroppen hvile noen dager ;) Ikke like enkelt å finne balansegangen mellom det å trene seg opp og øke aktivitetsmengden kontra det kroppen tåler.

I tillegg er jeg nøye på hva jeg spiser.

Jeg har begynt å strikke slik at hendene er opptatt med dette på kvelden, og ikke bare putter mat i munnen :lol:

Ønsker deg lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. For noen år tilbake hadde jeg sykdom med fatigue. Nå har jeg heldigvis blitt frisk igjen, men blir fortsatt fort sliten og tom for energi.

Jeg har dessverre ingen gode råd å gi deg.

Jeg har gradvis etter sykdommen trent meg opp igjen, og har nok fortsatt ikke kommet i mål. Jeg startet med å gå en kort tur så ofte som mulig, og har gradvis økt både tempo og lengden på turen. Noen ganger blir jeg litt for ivrig og går på en smell, da må kroppen hvile noen dager ;)/> Ikke like enkelt å finne balansegangen mellom det å trene seg opp og øke aktivitetsmengden kontra det kroppen tåler.

I tillegg er jeg nøye på hva jeg spiser.

Jeg har begynt å strikke slik at hendene er opptatt med dette på kvelden, og ikke bare putter mat i munnen :lol:/>

Ønsker deg lykke til :D/>

 

 

Hei!

Blir i bedre humør når jeg hører du har blitt bedre. Jeg lever i håpet om å bli bedre men skjønner og erfarer at dette er en vanskelig ferd mot målet. Mange slag i trynet på veien...

Men det å strikke var et lurt tips???? De siste dagene har søtsuget vært enormt, blir enda verre når jeg har dårlige dager.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...