Gå til innhold

Gjest Shadows123
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Shadows123

Hei! 

Nå kommer påsken og da har ofte de beryktede påskekiloene snikt seg på. Derfor lurer jeg på hva dere skal gjøre annerledes denne påsken for å kunne HOLDE vekten/ eller gå ned i vekt? 

Min svakhet er og har alltid vært Freia påskeegg på en lilla kartong. Jeg har aldri likt marsipan, så der sparer jeg noen kalorier! 

Jeg har bestemt meg for å ha en sunnere påske. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg liker ikke så mye søtt. Derfor blir det minimalt sjokolade på meg og det skal jeg tviholde på! 

I dag skal jeg bake Grete Roede sine grove hveteboller med rosiner som jeg tenkte å kombinere med masssse appelsin nå ved påskestart.  Jeg skal holde motet oppe og stå i mot alle fristelser. 

ÅÅ! Også skal jeg drikke lett-kakao. Jeg er avholds så der slipper jeg også noen kalorier. Det er lov å kose seg? Men også er det dette å være bevisst på mengder! 

God påske?

Mvh 

Slankejenta25☕️❄️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei?

mine kjøreregler for påsken:

Proteinbar skåret i biter + Berit Nordstrand kokos sjokolade i påskeegget.Dette skal nytes kun påskeaften.

Under morgenkaffen hver morgen registrer jeg alt jeg kan spise i løpet av dagen, og dette holder jeg meg til.

Bevege meg mer enn vanlig hver dag. Jeg elsker å løpe, og løper gjerne hver dag når jeg har ferie. 

Drikke nok vann.

Med dette håper jeg kvitte meg med litt fett selv i påsken, worst case... ihvertfall holde vekten?

utfordringene kommer til meg i det vi blir bedt bort, så langt skal vi kun til svigermor en dag. Da må jeg ha noen avtaler med meg selv før vi drar dit.

  1. forsyne meg kun en gang
  2. Dessert er greit det, men bare 3 teskjeer
  3. Påske godt? Nei takk! 
  4. Kjenne på seieren over å ikke rulle ut derifra når kvelden er over, men faktisk kjenne at i dag bestemte JEG, ikke den svake viljen min?

Lykke til og god påske ?

 

  • Liker 2
  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig ?. Lurt å ha alternativene klar på forhånd. Tenker også å benytte meg av at man har litt fri i påska, og faktisk har tid til å gå/jogge en tur, gå på ski, eller andre ting en liker å gjøre.

synes også det er greit at de jeg skal feriere med vet at jeg følger Roedemetoden. Da vet de også at det ikke nytter å mase i meg mat eller godterier. De heier dessuten på meg, og har tenkt på litt sunnere alternativer denne påsken ?. God påske til dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...