Gå til innhold

Småbarnsmødre som ønsker å finne tilbake kroppen sin.


Gjest MariJo
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MariJo

Hei!
Er det flere småbarnsmødre her som prøver å finne tilbake til kroppen sin?

Jeg er 36 år, har tre barn som er hhv 5 år, 4 år og snart 2 år. Det har gått i ett med svangerskaps og barselpermisjoner, og nå er det på tide å ta vare på egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest StineB

Hei. Her er det ei vettu? runder snart 39 og har ei på 3 og ei på 6 mnd. Og endelig fått meldt meg inn for å hjelp til å finne tilbake til en sterk og sunn kropp.

Hvordan holder du motivasjonen oppe i alt stresset?

Syns det er vanskelig å klare å være flink å gjennomføre treninger og sunt kosthold når lite søvn og mye sykdom særlig regjerer i huset. Håper at dette skal funke. Gikk ned 12 kg ved hjelp her etter sist svangerskap. Så håp er er jo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, StineB!

Motivasjonen har utrolig nok holdt seg oppe disse 5 ukene jeg har holdt på. Ikke hatt en eneste utskeielse, men har virkelig kjent på søtsuget. Samtidig som jeg kjenner at behovet mitt for søte, sure og salte usunne saker blir mindre jo lengre tid det går.

Føler jeg lærer mye om mat, kalorier osv. Har fått mange aha-opplevelser og har absolutt blitt mer bevisst på hva jeg selv putter i munnen og hva barna får.

Her sover barna bra om natta og de har vært friske (bank i bordet!), så her er det energien min det står på. Trening og sunt kosthold skal jo kombineres med alt annet husarbeid også, og blir dermed ikke alltid prioritert.

Du var jo kjempeflink sist, 12 kilo er mye! Brukte du lang tid på å gå ned? 

Jeg gikk ikke ned så mye i vekt mellom de første svangerskapene, så trivselsvekten økte og forble slik til tredjemann kom. 

Nå er planen å gå ned 8 kilo før sommeren, føles veldig skummelt å skrive det, men jeg skal stå på å gjøre mitt beste. Skal belønne meg selv hvis jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Gjest Fabulous

Hei! 

Jeg blir med! Mor til 3 barn i alder 5,5 år, 4 år og 1 mnd. I forrige permisjon gikk jeg på kurs og gikk ned mange kilo, men burde tatt et Hold Vekten-kurs for å lære meg å øke matinntaket kontrollert.. ?

Og etter en tung graviditet med mye stillesitting, er det nå så utrolig godt å kjenne at kroppen min begynner å komme tilbake og jeg kan bevege meg nokså normalt igjen. Men kan ikke trene enda pga hastekeisersnitt. Så da tenkte jeg å begynne med maten å få oversikt og føre inn i dagboka hva jeg spiser. Og ellers små trilleturer med vogna på flatmark. 

Hvordan gikk det med vektnedgangen før sommeren, MariJo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...