Gå til innhold

Noen som skal ned ca.5 kg?


Anbefalte innlegg

Til å ha meldt deg litt ut, Linda84, så syns jeg du klarer deg fantastisk bra. Det er ikke sååå lenge siden at du veide en kg mer enn nå. Ski er bra! Håper det kommer litt mer snø her som jeg bor, for nå er det sørgelig lite...

Bittelitt oppgang på deg, Martine, men det tar du nok av deg igjen på nyåret ja.

Her er vekten irriterende stabil 😄   Jeg er nå 60,4 kg og det er altså ikke store endringene. Jeg har absolutt ikke telt kalorier i det siste og kommer nok heller ikke til å starte opp med det igjen før den 1. januar. Jeg prøver å være flink med å holde meg unna altfor store porsjoner med mat, men noen ganger så merker jeg at jeg burde stramme inn litt. Snop og kaker har jeg knapt spist, så det er jo bra  i det minste.  Jeg skrøt på meg at alle selskapeligheter var overstått, men det var jo bare tull... Vi inviterte plutselig inn til hele tre selskaper vi! Fant ut at det ville være så hyggelig :)  Så nå er det et selskap til i morgen. Siden det stort sett er meg som lager maten så skal det nok gå bra. Da vet jeg hva jeg får i meg. 

Ønsker dere alle en flott nyttårsfeiring og så snakkes vi garantert 1. nyttårsdag  🙂 🎈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt nytt år! I dag startet jeg opp igjen med å registrere alt av inntak. Det har blitt litt mer selskapeligheter enn planlagt, så vekten har økt vet jeg. Tar en vektkontroll i morgen tidlig og melder inn «startvekten» for 2019. 

Dagen i dag har gått veldig bra. Deilig å være i gang igjen. Vi snakkes 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår😃 Du har jo vært heldig med vekta Lillemor, det er jo kjempebra du ikke har gått opp mer enn det👏 Jeg ga totalt F etter siste veiingen min, og jeg veier faktisk 58.6 kg😨😨😨 Men ingen sure miner, for det er helt og holdent min egen feil🙈 Jeg er igang igjen nå, og det kjennes deilig😃 Mannen min skal også være flink, og slutte med sjokolade osv i ukedagene. Vi skal også begynne trene sammen. Så da blir det kanskje litt lettere🙂 I går tømte vi alle skap og skuffer for usunnheter og kastet i søpla! Jeg fortsetter veiingen på onsdager, så vi høres neste onsdag😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er i gang igjen og at du har fått med deg mannen din 😃  Mannen min skal også starte opp igjen sier han, men han vil starte på mandag. Virker som om han må ha mer tid på seg til å forberede seg.  Han er flink til å trene sammen med meg fra før altså, så det er mest godsakene og mengden mat han må fokusere på. Han vil ikke bli med på GR, så han kommer til å starte opp igjen med lavkarbo. Så da blir det nok atter en gang litt klabb og babb i middags-situasjonene 😂 

Jeg har nå startet med en hvit måned som så mange andre her til lands. Nyttårsaften var den siste dagen med alkohol, sukker og snacks for meg. Jeg har lest litt om dette nå og ser at det ikke er så dumt som man kanskje først kan tro. Det viser seg at en hvit måned bidrar til å bryte et uheldig mønster. Jeg kan lett kjenne meg igjen i at jeg surret meg inn i et mønster som gikk på å kose seg med vin i helgene med tilhørende snacks. Det mønsteret er jeg altså nå i ferd med å bryte. Sukker har nok ikke vært min store last, så det vil jeg antakelig ikke merke så stor forskjell på. Vi har uansett verken godis, kaker/kjeks eller annet sukkerholdig i hus heller så det skal gå helt fint 🤗  Så når i tillegg mannen skal på lavkarbo så kommer det heller ingen fristelser inn fra hans side. 

Jeg er som vanlig supermotivert den første uken i januar, men håper virkelig at motivasjonen holder. Dette kjennes så godt og jeg er klar for en fantastisk helg! Stikker innom her på mandag og rapporterer igjen :) God helg der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, damer, og godt nytt år!!! 

Dere har vært så flinke - denne jula har jo absolutt ikke veltet noen lass, selv om vi alle har kosa oss litt også :)  Flott at dere begge har menn som også skal litt ned, det er nok lettere når en er to som jobber mot målet om vektnedgang :) Selv om det kanskje kan bli noe mer komplisert når den ene spiser lavkarbo, haha! 

Jeg er ordentlig imponert over at du tar en hvit måned i januar, Lillemor! Selv er jeg ikke klar for noe sånt, tenkte på det, men det er så godt med et glass rødvin iblant. Huff. 

Jeg beklager at det har vært stille fra meg i det siste. Jeg har brukt tiden til å spise, slappe av og fokusere på å ta dårlige valg og å unngå vekta. I dag fikk jeg det plutselig en dose nyttårsmotivasjon etter en samtale på gåtur med samboer om planer og nyttårsforsetter. Etter det heiv jeg meg rundt og ikke bare veide meg - men dro på treningssenteret og fikk en kroppsanalyse på en sånn Tanita-vekt som de har der. Det var slett ikke så ille som forventet. Jeg hadde lagt på meg litt til, og veide nå 63,8 kg. Ikke bra, men bedre enn forventet. Jeg pleier jo å veie meg naken og på tom mage rett etter jeg har stått opp, så jeg trodde tallet skulle være mye høyere enn dette nå, etter jul og en stund etter frokost, med treningsklær. Videre viste vekta at fettprosenten var 24,8 %, noe som er helt normalt (normalen er mellom 21 og 32,9 %), at det farlige magefettet er helt på minimum og at min "metabolske alder" er 20 år! Jeg er 28, blir 29 i år, så jeg følte meg skikkelig ung og sprek når jeg gikk ut derfra, haha :D Da var det rett opp i treningssalen til jogging og styrketrening. 

Nå er jeg endelig i gang og motivert igjen! :D  Jeg skal jobbe for å holde på og kanskje øke muskelmassen, samtidig som jeg går ned litt i fettprosent. Det er nok viktig å ta sånne tester med en klype salt, på samme måte som tallet på badevekta, men utviklingen vil nok fortsatt være interessant. Blir veldig spennende med ny test om et par-tre måneder :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første uke med hvit måned gikk helt fint og three more to go 😃 Det var lettere enn jeg trodde og motivasjonen er fremdeles på topp! Ikke noe alkohol, sukker eller annet usunt på meg. Vekten i dag viste 60,2 og da er jeg nede igjen på det jeg var før jul. 0,8 kg ned siden onsdag.  Knallfornøyd! 

Mannen min startet opp i dag tidlig med lavkarbofrokost. Merkelige greier i min GR-verden der han satt og spiste kun gulost og kokt skinke + egg 😂

Så spennende med slik analyse, Martine. Det må jo også være veldig motiverende 😊 Du er godt i gang med det nye året ser jeg. Veldig bra.

Blir spennende å høre fra deg på onsdag, Linda84. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta ned 1 kg!!😃😃 57.5 kg!  Nå har endelig snøen dukket opp, så jeg skal ut på ski idag. Har ikke vært så flink til å trene sammen med mannen som jeg skulle ha vært( har ikke vært helt i form🙄), så skal bli godt å komme seg ut nå. Har ikke vært flink til å veie middagene. Gjør dere det nå? Tror jeg skal begynne med det. Det er middagene som er vanskelig å holde seg til kalorimessig for meg. Veier uansett ikke potetene. Tar alltid enten 3 små, eller 2 passe store. 

Hvit mnd hadde jeg ikke klart jeg heller😅 Er veldig glad i sånne muslibarer, og pleier å kjøpe med sånne med sjokolade fra Sverige. Veldig gode😃 Alkohol går fint, for jeg drikker veldig lite ellers. Men ser det er mange som har hivi seg på det der! Du er rå om du klarer 4 uker uten sukker lillemor!👏 

Kroppsanalyse er spennende da Martine! Da får du liksom konkrete prosenter å holde deg til og sammenligne😃 Har aldri gjort det selv, men skulle hatt sånn klype for å sjekke fettposent🤣 Har sånn på vekta, hvor den kan måle fettmasse, vann og muskler. Men tror ikke den er helt i vater😅 Blir spennende å høre neste uke hvordan det går med dere! Ha en fin uke😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 

Så bra at det går så fint med hvit januar, Lillemor! Og den nedgangen! Virkelig imponerende😁 Her er ikke motivasjonen på plass for å slutte med verken alkohol eller sukker, men jeg holder begge deler sånn passelig nede 😊 Godt å høre at det er flere enn meg som ikke klarer hvit måned akkurat nå, Linda! Men hvit måned eller ei, du har også gått ned masse - bra jobba! Det blir nok lettere å være i aktivitet nå, når det blir skiføre og formen er tilbake. Tidene blir bare lysere og lysere på alle måter😍😁

For å svare på spørsmål om veiing av middagene: nei, det gjør jeg ikke. Jeg prøver å begrense meg, men i det siste har det blitt en del store middager. Akkurat nå har jeg fortsatt ikke begynt å registrere mat i det hele tatt enda, men det må nok snart til. 

Ja, veldig gøy med kroppsanalysen! Det kan anbefales☺️ Jeg glemte helt å veie meg i går, men husket det i morges. 62,3 kg, viste vekta. Det er ned en del fra kroppsanalysen (63,8), men det er nok mest vann og sånt. Jeg jobber på, og opprettholder gode treningsvaner. Satser på at kroppen fortsetter å henge med :) 

Hvordan har uka gått for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 kg😭😭 Og jeg som syns jeg har vært så FLINK😭 Nå skjønner jeg ingenting!! Jeg har trent masse og! Nå ble jeg skikkelig deppa. Vekta har jo gått opp 0.5 kg😢 Da blir det Veldig spennende på onsdag igjen!  Den halve kiloen pluss en halv til skal BORT!!!

Blei litt sur og nedfor, så velger å ikke skrive mer😅 Stå på denne uka damer, så høres vi igjen💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det bare blitt tull. Det har vært sykt barn og null trening på meg. Det viser vekten også!! 

I tillegg så blir det helt kaos når vi skal lage middag. Det er fryktelig klønete å måtte lage to middager. Mannen kan jo ikke spise verken det ene eller det andre. Deilige gryter med masse grønnsaker kan vi jo bare glemme. Når man har helt enkle middager som rent kjøtt, fisk eller fugl så går det jo ganske greit egentlig, men jeg har mistet litt motet når jeg må tenke for oss begge to når jeg skal lage middag. I en hektisk hverdag så har jeg egentlig ikke tid til slikt. Vi må rett og slett sette oss ned sammen og planlegge mer. Kanskje rett og slett også preppe måltider på forhånd slik jeg gjorde før han begynte med lavkarbo.

Vet at vekten har økt MYE, type nesten to kg, men prøver å holde den nede. Den hvite måneden røk så det holdt, men forsøker igjen med nye fire uker. Det gikk jo egentlig lekende lett, men når jeg ikke fikk trent og måtte bure meg inne så gikk det helt skeis med alt. Mannen har en slik jobb som gjør at han ikke kunne være hjemme, men jeg skal jammen ikke skylde på ham. Det er min egen feil og min egen motivasjon som gikk føyken en stund.

Vel, nok tull fra meg denne gangen. Jeg henter inn igjen motivasjonen og får heldigvis kommet meg på trening igjen i dag. Gleder meg :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! I morra er det mandag. Ny start og nytt mot! 

Det hjelper ikke å tenke over det som ikke gikk bra forrige uke, annet enn at vi husker å ikke gjenta det samme igjen ;) 

Bortsett fra deg, da, Linda, du har jo egentlig vært flink? Kan det være mensen på vei, kanskje? 🤔 Jeg går ofte opp da. Tipper vekta er på rett vei igjen alt i morra, jeg ☺️ Hvis ikke er det bare å fortsette å stå på. Vet jeg har stått ca på stedet hvil, skal skjerpe meg den neste uka nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 21.14, Martine skrev:

Skjønner forresten det er veldig klønete med to middager, Lillemor! Kan ikke mannen lage sin egen, når han er så sær i matveien for tida?

Jo da, han kan sikkert fint lage sin egen, men familielivet blir liksom så splittet og rart av dette opplegget. Den første tiden var det bare morsomt og rart, men nå så kjenner jeg på at det virker litt demotiverende på meg. Lillejenta vår syns også det er rart at han ikke kan spise det samme som oss og begynner nå å stille krav til hva hun vil spise og ikke. Dette går jo bare ikke... Så jeg er derfor nødt til å planlegge slik at vi alle kan spise det samme, bortsett fra at han velger vekk poteter, ris, pasta, det meste av grønnsaker osv.  Vi har fremdeles ikke tatt denne praten om dette, men jeg kjenner nå at det må til. Ingen av oss her hjemme går nå ned i vekt nå og det er det jo en grunn til...  Og jeg har snart tatt deg igjen, Martine... Jeg er nå 62 kg...

Skulle vært fint å høre fra andre som har slike delte opplevelser av vektnedgang. Dette sliter jeg med altså!

Jeg vet at dette er flisespikkeri for dere der ute (som kanskje leser her inne også) når man kun har 4-5 kg å gå ned, men for den det gjelder så er det faktisk ganske sårt.  Det er slettes ikke gøy når klær som man kunne bruke før ligger/henger ubrukt i skapet. ALT strammer for tiden og jeg vet at jeg er den eneste som kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Lillemor! Jeg føler med deg! Skjønner det er vanskelig når dere må planlegge så innmari nøye. Men jeg tenker at det tar litt tid før man kommer "inn i det". Det med at det er flisspikkeri for andre som kanskje har mye mer å gå ned, skjønner jeg deg også veldig godt på. Jeg har jo heller ikke altfor mye vekt å ta av, men jeg har tre mager og ryggen min henger utenfor buksa(som ene jenta mi sa til meg for ikke lenge siden)🙊 Jeg er 162 høy, og bare så lite som 1-2 kg syns godt på meg og kjennes enda mer på klærne. Det er dritkjipt! Jeg starta jo dette innlegget her med en lavere vekt enn det jeg har nå. Veide meg idag tidlig, og jeg skjønner fortsatt ingenting. Vekta forrige onsdag var 58 kg. Nå var den 58.5!!! Jeg har vært rimelig flink med maten, i tillegg til at jeg har gått 1 mil på langrenn stort sett hver dag! Så idag var virkelig en stor nedtur😭 Har hatt bursdagsfeiring i helga, og har da spist litt kaker, men igjen så har jeg liksom gått det av meg på ski(har jeg ihvertfall trodd). Skal sies at vi spiste pølsegrateng til middag igår, og jeg spiste Ganske masse. Og det var mye pasta, og ost i sausen. Spiste også restene når jeg kom hjem fra skitur kl 22 igår kveld. Har heller ikke vært på do, så kanskje jeg kan trekke fra 0.5 kg? Pølsegrateng er jo ganske tung mat🙈 Men uansett om gratengen er borte fra kroppen eller ikke, så har jeg jo ikke gått ned en dritt🙄 Veide meg forøvrig på fredag, for det føltes på kroppen som jeg hadde gått ned. Da var den 57.7 kg. Min vekt går så opp og ned😞 Uansett så skal jeg ikke miste motet, og jeg skal fortsette å trene. Vektnedgangen får bare ta lengre tid. Og vi som skulle klare dette til jul!😂🙊 Ny uke og nye muligheter, vi får bare stå på og ta det i det tempoet vi klarer! Vi har jo tross alt til sommeren nå, og det er jo en liten stund til enda😃 Og vi vet jo at vi KAN, sant!🙌 Blir spennende å høre igjen neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og straks ny måned også, så da tenker jeg at det er nye muligheter. Det har vært en trå januarmåned for min del, men må bare se fremover nå. Det som har vært har vært. Til jul klarte vi det ikke, nei, men kanskje til påske? I dag veide jeg like mye som jeg gjorde i august da vi startet tråden her, nemlig 62,4 kg. Jeg fatter bare ikke at jeg lar det skje! Det skal så utrolig lite til av hendelser i livet mitt før jeg lar alt bare rakne. Er vel kanskje derfor man har fått noen kilo for mye også 😅 

Uansett, jeg starter opp igjen med friskt mot og prøver igjen på en hvit måned uten sukker og alkohol. Sist så gikk det føyken etter to uker før jeg skeiet ut, men jeg gir ikke opp for det. Nå er det ikke noe selskapeligheter før langt ute i mars, så det skulle kunne gå svært bra. Jeg holder motivasjonen oppe og håper at den varer kjempelenge 🤗 

Foreløpig i dag så har jeg fått i meg det jeg skal, verken mer eller mindre. Tror det er viktig at jeg ikke går under de 1300 kcal som jeg skal ha, for jeg vil tro at det er lettere å sprekke da. I dag har jeg startet opp igjen med å føre opp rubbel og bit. Utrolig kjedelig, men jeg tror det er det eneste som funker for meg. 

Ja, jeg kjenner igjen det med at vekten går mye opp og ned. Derfor er jeg heller ikke så voldsomt bekymret for at jeg nå ser 62-tallet, for jeg vet at jeg kanskje kan se 61-tallet igjen allerede til uken. Vi går for det 😃 Ha en fin vinterdag der ute alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Kommer bare med en kjapp vektoppdatering nå. Vekten viste 58.1 kg, så ikke veldig mye ned akkurat. Men litt ihvertfall🙂 Jeg er så glad i å gå på ski, og nå er jeg på farta ut i skogen. Går en runde som tar 2 timer, så har planer om å brenne litt kcal idag😅 Gikk den samme runden igår, og den er på litt over 2 mil. Ellers har jeg vært flink å gått stort sett 1 mil hver dag. Eneste aberet med å gå så langt er at jeg blir jo skrubbsulten etterpå, så jeg skal spise en ekstra stor porsjon havregrøt når jeg er tilbake👌 Du klarer en hel hvit mnd Lillemor! Du har jo vært så flink tidligere😃 Og ned et par kilo til påske bør vi klare nå! Jeg har egentlig bestemt meg litt for at hvis jeg ikke klarer noe ned til påsken, så melder jeg meg kanskje på et nytt Roede kurs. Da er man liksom "tvunget"😂 Flaut å komme på kurs dag etter kurs dag og ikke ha gått ned noe🙄 Men jeg føler det er som å kaste penger til vinden, for jeg vet jeg kan. Så nå blir det å stå på, å gå masse på ski fremover! Ha en fin dag jenter😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...