Gå til innhold

Ned ca 10 kg - noen som vil være med å motivere hverandre?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg  er 35 år og har to jenter på 4 og 7 år. Etter siste svangerskap raste kiloene litt på etter fødsel.. ganske idiotisk, men ble nok for mye kos med besøk og spising under amming++ dessverre.. treningen gikk det også nedover med på grunn av en rygg som ikke er så glad i jogging lenger. I tillegg har jeg mye av ansvaret med ungene aleine, da mannen min som regel reiser før vi står opp og kommer hjem etter at ungene har lagt seg. Også har man alt husarbeidet++ og vil gjerne slappe litt av i tillegg. Noen ganger føler jeg at jeg bare ikke strekker til på alt. De fleste småbarnsforeldre kjenner vel til det vil jeg tru (Håper det ikke bare er meg, i hvert fall) :) 

Jeg har bestemt meg for at nå er det på tide å ta skikkelig tak og få orden på kroppen igjen. Lei av å føle at klærne er trange, vil rett og slett føle meg vel igjen. Håper noen kanskje vil være med på å motivere og støtte hverandre i både opp og nedturer? :)

Jeg veier nå 75,9 og vil ned ca 10 kg, første delmål er 70 kg som jeg skal klare innen jul (kanskje litt til) og klare å holde meg der under jula. Ikke gå opp i hvert fall, og i beste fall klare å gå litt ned da også. Men erfaringsmessig tenker jeg at jeg er fornøyd om jeg klarer å holde vekten stabil.

Jeg er spent på hvordan første dag med registrering av mat vil gå og hvordan jeg vil føle meg på slutten av dagen! Jeg har også tenkt å ta en styrkeøkt og gå en tur ute evt på elipsemaskinen, det kommer litt an på når min andre halvdel kommer hjem..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Vi gjerne følge deg på veien, så kan vi motivere hverandre da det butter imot. Jeg  er 42 år, mor til gutt på  4 år og har også samboer som er borte på grunn av hobby som tar mye tid. Jeg har klart å gå ned 3-4 kg siden Mars 18, men sliter med motivasjon til å bli der. Har gått på kurs gjennom Grethe Roede og gikk ned ca.6 kg i 2015, men det holdt ikke lenge da jeg ikke hadde tid til å prioritere meg selv en periode. Nå vet jeg hva som skal til og ønsker å prøve å oppnå vektnedgang på egenhånd. Men det er mange dumme unnskyldninger for å kose seg litt... I morgen er det en ny start, nå har jeg slurvet mye med kosthold de siste ukene. Jeg jobber turnus, så jeg forsøker å trimme da sønnen min er i barnehage. Jeg er heldig og har  en jobb hvor det er fokus på  å være i aktivitet. Jeg veier ca 77 kg, og ønsker å ned ca 10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil også gjerne følge dere og trenger helt klart motivasjon!

Er 45 år, tre gutter og en hektisk hverdag. Har gått på Roede maaange ganger og er så fornøyd etter hvert kurs, men suser opp igjen etter kort tid!!:(

Jeg skal også ned ca 15 kg, men satser på 10 kg i første omgang (det må gå an før jul!!!) Veier 82-3 kg nå.

Er veldig lei av klær som strammer og ikke passer, samt at hverdagen blir mye tyngre på alle måter...

Man trenger å være i form for å henge på alt som skjer med ungene/ungdommene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2018 den 7.38, Silje skrev:

Hei,

Jeg  er 35 år og har to jenter på 4 og 7 år. Etter siste svangerskap raste kiloene litt på etter fødsel.. ganske idiotisk, men ble nok for mye kos med besøk og spising under amming++ dessverre.. treningen gikk det også nedover med på grunn av en rygg som ikke er så glad i jogging lenger. I tillegg har jeg mye av ansvaret med ungene aleine, da mannen min som regel reiser før vi står opp og kommer hjem etter at ungene har lagt seg. Også har man alt husarbeidet++ og vil gjerne slappe litt av i tillegg. Noen ganger føler jeg at jeg bare ikke strekker til på alt. De fleste småbarnsforeldre kjenner vel til det vil jeg tru (Håper det ikke bare er meg, i hvert fall) :) 

Jeg har bestemt meg for at nå er det på tide å ta skikkelig tak og få orden på kroppen igjen. Lei av å føle at klærne er trange, vil rett og slett føle meg vel igjen. Håper noen kanskje vil være med på å motivere og støtte hverandre i både opp og nedturer? :)

Jeg veier nå 75,9 og vil ned ca 10 kg, første delmål er 70 kg som jeg skal klare innen jul (kanskje litt til) og klare å holde meg der under jula. Ikke gå opp i hvert fall, og i beste fall klare å gå litt ned da også. Men erfaringsmessig tenker jeg at jeg er fornøyd om jeg klarer å holde vekten stabil.

Jeg er spent på hvordan første dag med registrering av mat vil gå og hvordan jeg vil føle meg på slutten av dagen! Jeg har også tenkt å ta en styrkeøkt og gå en tur ute evt på elipsemaskinen, det kommer litt an på når min andre halvdel kommer hjem..

 

Hei, jeg er en voksen dame, på 68 år med samme utgangspunk som deg. Begynte 1. august, gått sakte ned. Vet ikke hvor mye jeg veide,men godt over 80 kg., nå er jeg på 76.3,- m¨let mitt er også å gå ned 10 kg til Jul. Kjøpte endelig vekt i 5. uke.Så nå følger jeg godt med.  Har som mål å gå ned 5 kilo på dette kurste,- vanskelig å vite, når utgangpunktet er ukjent. Etter jeg fikk vekt har jeg følt at kiloene har vært støpt på. kroppen. Motivasjonen min er livsstilomlegging. Må nok røre meg mer for å få uttelling på vekta. Kan gjerne ligge under i inntak av kalorier, men ikke sikkert så lurt det heller. Gi lyd hvis du vil at vi bekker hverandre her. Vi kan gi gjensidig støtte. Når aldri sunnhetsskår,. Får du til opptimal sunnhetskor.  Ønsker deg en rolig natt og stå på,- det må bare gå framover for oss eller nedover med vekta. Tar gjerne imot utfordringer og heiarop . God natt.

 

Endret av Britt
utgangspunkt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...