Gå til innhold

Ned 10 kg, trenger motivasjon..


Anbefalte innlegg

Noen som vil være med.? ;)  Begynner mandag. Veier 77 kg og skal ned ca10 kg!! Har gått på kurs for 13 år siden, tenkte nå å klare det på egen hånd. Har to store barn og en hund. Er egentlig veldig glad i å være ute og i bevegelse, men nå har det gått helt i stå... Skal ligge på 1600 kcal pr dag. Trenger et kraftig spark bak:) vet at treningsgleden kommer bare man setter igang! :) Veiedag blir mandager!! Bli med da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei? Jeg har samme plan - begynne i morgen og ha fast veiedag! Jeg veier ca. 85 og skal ned 10 kg. Har mange GR bøker og skal prøve opplegget uten kurs - kan jo alt, men trenger noen å sparre med???

Har også hund og nesten voksne barn? Bør bli flere turer på hunden til uken...Hva slags aktiviteter tenker du deg til uken? Jeg skal sjekke disse trimpoengene igjen..!???‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er spenn klar for å vere med!!  Eg er ca 83 kg, og skal ned 10 kg i fyrste omgang. Har gått GR-kurs tidlegare, og veit kva som skal til... men slit med å holde det i praksis. No har eg gått opp og ned 7-8 kg fleire gongar dei siste åra, og vil ikkje gå ned dei samme kiloene enda fleire gongar!! Eg er 44 år, har 3 born, og hektisk kvardag, men veit at det uansett handler om å prioritere. Fint viss vi kan motivere kvarandre til å nå målet?? Eg skal ligge på 1600 kcal kvar dag, og minimum 10 TP pr veke. Delmålet mitt blir 78 kg til jul. Rapporterer vi vekt her kvar måndag, då? Evt midjemål og TP siste veke i tillegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Katja, Ragne og godtegrisen?

Ser vi er noenlunde lik i både kilo og ønsker, så her blir jeg med!  Veier 85,5 kilo og har klart å legge på meg igjen etter et kurs.. vet jo hvorfor, det har blitt for lite trening/gåturer og for mye vin/godmay/snacks.. Fælt når regnjakka strammet i går, følte meg som en stappet pølse..? Målet er å komme meg ned til 78 kilo og BLI der. Ellers her i verden har jeg snart voksne barn, særboer ( han har yngre barn enn meg) og en jobb jeg stortrives i. Veiedager er mandag.

Gleder meg til å høre mer fra dere, her m jeg komme meg opp av sengen og begynne dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) 

Ja Ragne det nærmer seg helg nå.. Godt med noen dager fri, men helgen er også litt "skummel" for meg.. Det er da jeg blir fristet til å kose meg litt ekstra, men det blir nå ikke bestandig bare litt da.. :)  Bra tips det med mye vann og se etter gode GR oppskrifter.  Jeg skal ha middag her hjemme for storfamilien på lørdag og skal sørge for at det jeg lager blir en sunn variant. Eller at det er en god salat ved siden av som jeg kan spise mye av!

Enn dere, noen planer for helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middels start på helga? bursdagskalas med pizza og kaker, men var flink og tok en times gå/joggetur, med ei lita styrkeøkt etterpå? Er lettare for meg å hente meg inn att, og ikkje berre fortsette på fråtsinga når eg får ei treningsøkt. Så no blir det gulrot og te med suketter til kveldskos. God helg, Katja78, Ragne70 og storesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! ? Pizza her også- men nektet å kjøpe sjokolade til røkla som ville ha... men kjøpte likevel- en stor altfor søt melkesjokolade jeg ikke liker? Spist litt for mye nachos .... men har gått tur med brukbart tempo før i dag!?Sier som godtegrisen - lettere å hente seg inn igjen og uansett gjør jeg flere lure valg nå!?Heia oss!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersonic

Hei! Sleger meg gjerne på her. Målet er ca 10 kg ned her også, og kan trenge all motivasjon jeg kan få! starter i morgen, og veksler mellom å føle meg kjempeklar og ikke være klar i det hele tatt! Sliter for tiden med vond albue og akilles, så her i gården er det nok maten som må være det største fokuset de neste to ukene! Go us! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen? 

Da var det mandag og veiedag! Vekta viste minus 0,7 fra sist uke og er nå på 84,7.

Jeg er lettet og glad over resultatet, siden jeg opplevde uka som vanskelig ift trening...Uke snittet var litt over godkjente kcal ( ligger på ca 1300 hvis trening uteblir) og fikk bare 1 trimpoeng... flau over akkurat det og unnskyldningen min har vært at det har regnet i bøtter og spann her.. men vet jeg kunne ha trent på treningssentert..? 

Så i uka her blir det fokus på kcal, sunn og variert mat og målet er hvertfall 3 TP 

Enn dere, hva viser vekta og hva er fokuset i uka som kommer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerande, storesøster?? Bra jobba??

Eg gløymde heilt å rapportere i går, men det vart 0,4 kg ned på meg forrige veke. Og 14 TP. Godt fornøgd med at eg har klart minst 10000 steg kvar dag. Har dessverre ikkje vore så flink med maten, så det er en bonus at vekta har gått ned. Skal bli flinkare å passe maten denne veka... har ikkje starta så bra, men skal avslutte desto betre? Korleis går det med dokke andre? Masse lykke til resten av veka! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen? 

Søndag og nok ei uke har gått. Lite trening her, men har vært nøye med kcal. Ser jeg trenger å jobbe med å få beveget meg mer, vekta viste kun 0,1 kilo ned, er nå på 84,6. Men det går da riktig vei ? Har målt og notert cm, for erfaringsmessig vet jeg at jeg kan stå stille på vekta noen ganger og krympe i cm.

Hvordan har uka vært for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Er det mulig å slenge seg med? Det er så inspirerende å lese, og jeg kjenner meg så igjen??. Jeg er ca 74 kg og har tenkt å gå ned 10kg. Ganske ofte klarer jeg meg godt til kl 19 om kvelden, men når ungene er lagt bærer det løs med knekkebrød med over 1 cm tykt lag med smør, og sjokolade?. Blir så lei av meg selv. Vet i teorien hvordan det skal gjøres, men derifra til praksis er det laaaaang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg også vil gjerne slenge meg på her! Skal ned 10 kg. Begynte på 72 kg, og er nå på snart 70. Er veldig fornøgd med det, men livredd for å brått miste motivasjonen. Vektnedgangen gikk i rasende fart nå i begynnelsen, men jeg vet at tempoet vil avta etter hvert, så da trenger jeg motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er vil også være med her! 

Startvekt: 100

Vekt nå: 95

Delmål 90

Jeg skal ned totalt 10kg til jul, nå har jeg gått ned ca 5kg. jeg går opp og ned ca 1 kg annen hver uke. 
Det virker som kroppen stagnerer på 95kg.  

Jeg spiser rundt 1500-1700kcal om dagen, trener styrke 3-4 ganger i uken. 
Cm går ned, men vekten stagnerer litt.  Så det jeg trenger nå, er noen som pusher meg til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...