Gå til innhold

Vektnedgang stoppet opp


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå holdt på med GR uten kursing i 3 uker. Har bare fulgt GR sin dagbok og lagt inn alt der og trent ganske mye. Jeg veide 61 når jeg startet og har gått ned 1.8 på to uker. Veie dag var i dag og jeg hadde ikke gått ned noe, hva kan det komme av? Burde jeg spise mindre en GR anbefaler? 

Skal til Thailand den 14 desember og vil bli kvitt litt av det ekstra fettet jeg har hengende på magen og på rygg/lovhandles.

Noen tips om hva jeg kan gjøre for å nå målet før vi drar? 

Treningstips er også bra

 

Tusentakk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg tenker på to ulike alternativer her, og heller kanskje mest mot det siste.

Det første er om du spiser mer enn du tror. Veier du maten? Og spiser ikke noe som helst som ikke registreres? En osteskive her og der, litt nøtter og ekstra smør på brødskiva blir fort noen kalorier.

Det jeg har en følelse av stemmer bedre er at du rett og slett spiser for lite. Det skjedde meg en gang, kroppen gikk da helt i sparemodus. Jeg trente og trente og lå i underkant av 1500 kcal. Det var faktisk for lite etter hvert. Hva ligger du på i kalorier?

Det må jo også sies at sivile har høy vekt i utgangspunktet. Avhengig av høyde, selvfølgelig, men likevel. Har kroppen nok å ta av? Tror den sparer mer jo mindre en har på lager😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier ikke alltid maten siden det ligger inne som porsjoner på grete roede hvis du skjønner. Skal ligge på 1300 kcal om dagen. 

Jeg har akkurat startet som lærling som konditor og da har jeg ikke tid til så mange pauser og da får jeg ikke spist det jeg skal, så da blir det 1 liten smakeprøve på det vi lager i løpet av dagen og det får jeg dårlig samvittighet av, jeg kan jo nesten ikke si nei når man må smake for å se hvordan det blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser at det ble «sivile har høy vekt i utgangspunktet», mente at du ikke har høy vekt i utgangspunktet 😛 Autocorrect er ikke alltid barebare🙈 Men det kan være vanskelig å gå ned når en ikke har sånn veldig mye til overs.

Skjønner godt at du ikke veier all maten, jeg gjør heller ikke det. Noen ganger kan nok det at porsjonene blir større enn man tror de er gjøre at man ikke går ned i vekt. Som sagt tror jeg heller at du kanskje spiser bittelitt lite. Du gikk jo ned først, men så kan det hende at forbrenningen har blitt treigere. Gi den bare et par hundre kalorier ekstra å forbrenne, for eksempel en yoghurt og en banan + noen få mandler - eller noe du har lyst på selv, så er det mulig det går nedover igjen. Også får du litt mer overskudd også. Du har sikkert masse å gjøre og masse å lære om dagen, så energien kan komme godt med☺️ Jeg kan selvfølgelig ikke love at du vil gå ned i vekt om i spiser 200 kcal ekstra, men du går i hvert fall ikke opp med 1500 kcal om dagen :)  Jeg skjønner du vil fort ned i vekt, men tror uansett det kan være verdt det å spise litt mer, hvis du i dag holder deg på 1300 kcal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...