Gå til innhold

hvorfor er det så vanskelig ?


Anbefalte innlegg

En kveld jeg lå senga mi, godt innpakket i dynen å skulle sove... sove.?? nei da, da begynte hode å jobbe.... samme kveld har jeg stappet i meg masse snop! hver gang står jeg på bade, tung i kroppen etter snop...sløv... å legger meg i sengen med halsbrann... hver gang tenker jeg at nei dette må bli siste gang for denne følelsen er vond. 

hva er det som gjør at man velger å kjøpe snop på butikken ??? hvorfor sitter man kveld på kveld å stapper dette inn i kroppen ?? velger å bli større å større... 

for meg har snop vært trøstespising, kjedespising.. blitt en vane. jeg er så møkk lei av å ha den tunge depresive følelsen i kroppen etter spisingen... men lærer jeg ??? NEI!!! velger fortsatt å stappe i meg snop som om jeg er rusavhengig å ikke klarer å legge det vekk!! hva skal til for å holde seg unna ?? jeg har masse motivasjon til å gå ned i vekt... barnet mitt er største motivasjon.... det å kunne gå på en vanlig klesbutikk å kjøpe vanlige klær er en motivasjon... helsen generelt, selv om jeg ikke sliter med noe, så vil man jo kunne gå ei trapp uten å stå å pæs i toppen å vente på å få tilbake pusten....

ja jeg har mulighet for operasjon, men er redd... mange har suksess med den men det er å mange som sliter etterpå ... 

jeg er på kanten til å gi opp... bare gi f.... men i bunn å grunn så ønsker jeg heller ikke det.. det er så vanskelig!!! hvorfor klarer mange dette men ikke jeg ??? hva skal til for at jeg en dag klarer å legge om kosten, legge vekk snop. spise mindre mat. 

dette er bare lufting av mine tanker, kanskje kommer noen med samme erfaring, tips, råd. har prøvd ALT !!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg. Ikke gode følelser å kjenne på. Det tar tid og krefter å endre vaner og godt innarbeidede handlingsmønstre. Du skriver at du har prøvd alt - hvordan har du prøvd vektnedgang tidligere? Kan du sette deg ned og lage en liten oversikt over hva du har prøvd, hva som har fungert og hva som ikke har fungert, prøve å finne ut av hvor det butter? Gå litt systematisk til verks og kanskje finne ett eller to tiltak for endring i første omgang? Dersom du velger operasjon vil du jo likevel måtte legge om livsstilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter operasjon kan man spise normalt, det er det jeg ønsker. f.eks spise en normal porsjon med middag, 2 skiver å bli mett av det .. litt snop som normale folk spiser å ikke en pose chips å ei stor plate sjokolade. 

jeg har prøvd grete roede metoden, lavkarbo. trim.. lavkarbo virker utrolig, men utrolig dyrt. eneste som virker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...